Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapanani on juoda 12cl punaviiniä kerran kuussa - ja olen raskaana

Vierailija
09.04.2009 |

Kuinka moni teistä ajattelee, että tämä on ok?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhden-kahden viikoittaisen alkoholiannoksen ei ole todettu aiheuttavan haittavaikutuksia raskauden kulkuun, äidin omaan tai sikön terveyteen. PISTE Siinä on teille turvallinen raja, eikä ap:n käyttö ole sitä edes lähellä. JOTEN ON OK

toi on paskapuhetta.

Vierailija
22/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on. Ja edelleenkin. Onko oikein antaa sikiölle alkoholia? Ja edelleenkin, mitä kauheuksia tapahtuu jos ei ota edes sitä lasillista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhden-kahden viikoittaisen alkoholiannoksen ei ole todettu aiheuttavan haittavaikutuksia raskauden kulkuun, äidin omaan tai sikön terveyteen. PISTE Siinä on teille turvallinen raja, eikä ap:n käyttö ole sitä edes lähellä. JOTEN ON OK

Vierailija
24/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia, niistä myö tiedettäis

Vierailija
25/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja av-mammat tietää totuuden vai

Vierailija
26/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilla oleva esite.....

Vierailija
27/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siellä niitä yritettäis lisätä

Vierailija
28/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei voida todistaa, että aivan vähäinen alkoholimäärä olisi haitaksi sikiölle, vaaran olemassaoloa ei voida myöskään sulkea pois. Tätä syystä asiantuntijat eivät yleensä määrittele alkoholin käytön turvarajaa raskaana oleville.

Tilapäinen alkoholinkäyttö ennen kuin nainen on tietoinen raskaudesta ei todennäköisesti aiheuta ongelmia. Sikiön elimistö alkaa kehittyä heti kuukautisten jäätyä pois, joten alkoholin käyttö on hyvä lopettaa tai ainakin vähentää minimiin viimeistään silloin, kun epäilee raskautta.

Myös Alkon esitteestä kyllä, jos sen kokonaan lukee, selviää millainen myrkky alkoholi sikiölle on.

Vierailija
29/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä tosiaan ok, että syntymätön lapsi saa ihan tarkoituksella alkoholia? Vaikka vain sen verran kuin lasillisessa viiniä on.

Vierailija
30/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tuli raskaaksi, join kyllä oikein mielelläni viiniä, mutta nyt olen suosiolla ilman. Kyllä minulla ainakin se 12 cl tuntuu jo jossain, joten tuntuu se varmaan sikiölläkin. Mulle on ihan sama, jos joku pitää nipona ja junttina, kun en juo yhtään raskauden aikana.

Vierailija
31/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se yks kirjoittaja tässä ketjussa horisi... sienimyrkyt on asia IHAN ERIKSEEN, esim. gyromitriini.

Ja ihan yleiskommenttina; jestas, mitä fanaatikkoja täällä. Ihan oikeasti. Syyllistäkääs nyt sitten samaan syssyyn kaikki kotikaljankin juojat, koska kotikaljassa on - hui kamalaa - noin 0,5 % alkoholia. Kun olet raskaana, et juo lounallaasi edes lasillista kotikaljaa, koska olet silloin ajattelematon, vastuuton hulttioäiti! Puhumattakaan vappusimasta - siinähän on alkoholia myös! Entäs vähän käynyt, itse tehty omenamehu - ei ei ei!

Vierailija
32/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo eikä minua haittaa sekään, että pidätte fanaatikkona. Ajattelin kyllä ehkä juoda vappuna vähän simaa :) Ja hankin sitten hulttioäiti-statuksen ihan muilla konsteilla kuin nautiskelemalla punkkua raskausaikana...

Vierailija
33/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 cl viiniä sisältää noin 15ml puhdasta alkoholia. Tottahan sellaisen määrän voi antaa sikiölle ja vaikkapa jo syntyneelle vauvallekin, eikö vaan? Minun mielestäni ei. Enkä ole vieläkään saanut vastausta myöskään toiseen kysymykseen: Mitä tapahtuu, jos jättää sen lasillisenkin juomatta?

Vierailija
34/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kuitenkin jossakin tuntuisi jo tuo yksi lasillinen ja mulla olisi kauhean huono omatunto jo siitä. Kun ei siinä olisi mitään ongelmaa olla ilmankaan.

Vierailija
35/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset vappusimat teillä on, jos niissä on alkoholia saman verran kuin yhdessä alkoholiannoksessa.

Vierailija
36/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on sataprosenttinen. Koska sikiön maksa ei vielä toimi kunnolla, voi sikiön veren alkoholimäärä olla jopa korkeampi kuin äidin.

Vierailija
37/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipppis ja unohda noi muut.

Vierailija
38/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon tuosta äidin nauttimasta alkoholista oikeasti joutuu sikiön verenkiertoon. Siis viite tutkimukseen, kiitos. Tietänette, että sikiön ja äidin veri eivät ole kosketuksissa toisiinsa, joskus eräät aineet voivat siirtyä ko. verenkierroista toisiinsa. Mutta onko tuo prosessi 100 %:nen?

Turvallista rajaa äidin alkoholin käytölle ei tosiaan ole annettu, mutta jos aletaan oikeasti vouhkata äidin sikiölle mahdollisesti aiheuttamista terveysriskeistä, pitää todellakin pystyä esittämään joitakin faktoja.

Jos yksi alkoholiannos per kuukausi aiheuttaa sikiölle haittaa, niin missä on asiaan liittyvä tutkimus?

Toki ilman alkoholia voi olla. Ei viinan juominen ole KOSKAAN puolusteltavissa mitenkään, ihan oikeasti ajattelen näin. Mutta jos odottava äiti haluaa vaikka valmistujaisissa skoolata puolella lasilla skumppaa, ei minun mielestäni ole muiden tehtävä tuomita tätä äitiä - niin pitkään, kun ei voida aukottomasti osoittaa, että juuri se puoli lasillista skumppaa oli sikiölle haitaksi.

Vierailija
39/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielesteä todistelutaakka on niillä jotka alkoholia turvalliseksi väittää.

Eli, niin kauan kun alkoholia ei ole todettu turvalliseksi sikiölle, sitä ei minusta pitäisi raskaana ollessa juoda ollenkaan.

Vierailija
40/41 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle sikiölle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme