Lapsettomista häistä vielä kysymys...
Te jotka kutsutte juhliin ilman lapsia: tarkoitatteko että jos kutsutulla parilla on vauva rintaruokinnalla, ei vauva ole tervetullut mukaan? Mä olen varmaan ollut kertakaikkiaan moukka, kun en ole tajunnut että kutsu minulle ja miehelleni ei tarkoita 3kk ikäistä vauvaa. Olen ottanut vauvan mukaan aivan ilman muuta! Jotenkin olen kuvitellut että kutsu ei koske isompia lapsia jotka juoksentelee ja sillä tavoin häiritsee juhlaa. Mielestäni on itsestään selvä että jos meille tulee kutsu juhliin, otan vauvan mukaan jos hän ei pärjää ilman rintaruokintaa.
Kommentit (58)
Minäkin haluaisin häissäni nauttia vieraiden seurasta. Olisi ikävää jos kaikki lähtisivät viimeistään kahdeksalta kotiin.
Vauvasta voi lähteä kevyesti 90 desipeliä.
Ihan vertailuna teollisuudessa on kuulosuojainpakko 85 desipelissä.
Ei sillä etteikö minusta lapsia sinne kirkkoonkin olisi voinut ottaa, ihmettelinpä vaan.
meidän häissä tehtiin näin: en nähnyt syytä kieltää lasten tuloa juhlaan, sisarillani kun oli jo siinä vaiheessa yhteensä 6 lasta, joille ei olisi ollut hoitajaa kun kaikki vakihoitajat oli meidän häissä,joten "luonnostaan" jo oli lapsia tulossa. Siskojeni 5 tyttöä olivat morsiusneitoja, 1 v - 6 v silloin ja olivat tehtävästään tohkeissaan (kävelivät perässäni alttarille, pois eivät enää muistaneet tulla mukana :) ). Mutta tiesin myös, että jos kaikki tulevat lapsineen, niin sitten kaikki myös lähtevät tosi aikaisin pois, koska harvemmat alle kouluikäiset jaksavat keikkua puolille öin ilman suurta härdelliä. Niinpä juttelin kaikkien "lapsellisten" kavereiden ja sukulaisten kanssa ja kerroin, että lapset olivat tervetulleita juhlaan, mutta toivoin, että järkkäisivät jonkun hakemaan heidät joko kirkolta tai itse juhlasta niin, että lapset pääsisivät ajoissa nukkumaan nautittuaan juhlatunnelmasta hetken, ja toisaalta eivät olisi paikalla kun juhlahumu yltyisi hurjemmaksi. Näin kaikki toimivatkin, vain yksi nirppanokkaäiti, jolle kukaan ei kelvannut lastensa hoitajaksi ikinä, lähti kotiin klo 19 (miehensä jäi klo 4 asti....) ja muiden lapset haettiin ruoan ja kakun jälkeen pois ja vanhemmat bailasivat hyvällä omallatunnolla aamuyöhön.
se että sinä et tajua lähteä itkevän kuokkavierasvauvan kanssa välittömästi pois seremoniaa häiritsemästä, ei tarkoita etteikö aikuinen fiksu ihminen osaisi yskäkohtauksen saatuaan kävellä seremoniaa häiritsemästä. Mistä näitä itsekkäitä uusavuttomia oikein sikiää..
itkustä häiriintyvä nyt vastata siihen miten toimitaan vaikkapa sen yskän kanssa?
toistan edelleen että meidän vauva ei huutanut kahta minuuttia yhtä soittoa. Pointtini on se, että haluaisin tietää miksi tällainen vauvan mukana olo, joka siis häiritsee yhtä paljon kuin tuo yskiminen tai vastaava, ottaa jotakin niin ihmeen paljon päähän? Yhtään oikeaa vastausta en ole saanut, sillä kaikki vastaukset siitä miten vauva huutaa yms. olen itse pystynyt kumoamaan. Eli vieläkö joku vauvan mukanaolossa ärsytti ja mikä se olì?
toistan edelleen että meidän vauva ei huutanut kahta minuuttia yhtä soittoa. Pointtini on se, että haluaisin tietää miksi tällainen vauvan mukana olo, joka siis häiritsee yhtä paljon kuin tuo yskiminen tai vastaava, ottaa jotakin niin ihmeen paljon päähän? Yhtään oikeaa vastausta en ole saanut, sillä kaikki vastaukset siitä miten vauva huutaa yms. olen itse pystynyt kumoamaan. Eli vieläkö joku vauvan mukanaolossa ärsytti ja mikä se olì?
se että sinä et tajua lähteä itkevän kuokkavierasvauvan kanssa välittömästi pois seremoniaa häiritsemästä, ei tarkoita etteikö aikuinen fiksu ihminen osaisi yskäkohtauksen saatuaan kävellä seremoniaa häiritsemästä. Mistä näitä itsekkäitä uusavuttomia oikein sikiää..
itkustä häiriintyvä nyt vastata siihen miten toimitaan vaikkapa sen yskän kanssa?
Jos et jaksa lukea kuvaustani siitä miten meillä vauvan itkukohtaus meni, lyhennän sen tähän: vauva ehti itkeä / känistä välillä hiljentyen yhteensä noin 1,5min ennen kuin poistui kokonaan ulos. Olen ihan varma että edessä istuva ihminen ei tuossa ajassa ehdi kirkon ovesta ulos, kun harvoin sitä ensimmäisen yskäisyn kohdalla juostaan ovesta pihalle... :)
ihmiset ärsyynyy enemmän kuokkavieraan aiheuttamasta häiriöstä kuin esimerkiksi morsiamen isän yskästä. sanomattakin selevää.
Selvis. Vauvasta lähtevä ääni ylittää heti desipelirajan, turha edes yrittää selittää ja vääntää rautalangasta ettei ääni mitenkään isoa ollut. Mutta kyllähän ihminen joka ei paikalla ollut tietää sen paremmin kuin minä itse.
Ja selvis myös tämä yskäasia. Vieraat siis katselevat ympärilleen ja pohtivat kuka on kuokkavieras ja kuka ei. Tämä oli minulle aivan uutta, itse en ole tajunnut häissä miettiä onko tuo vauva kutsuttu mukaan ja onko tuo serkun poikaystävä kuokkavieras vai kutsuttu. Mutta meneehän ne häät siinäkin että sitä tarkkailee.
Sen verran mua jäi kiinnostamaan oman vauvan itku että soitin kyseiselle morsiamelle ja pyysin häntä katsomaan videolta miten tämä kauhea huutokohtaus kuuluu. Palaan kohta asiaan kunhan hän saa asian hoidettua.
t. ap
muille se kuokkavieraan selvittäminen ei ole yhtä haasteellista kuin sinulle. Varsinkin jos kutsussa on ilmastu, ettei LAPSIA HALUTA PAIKALLE. Uusavuton taidat tosiaan olla niin kuin joku jo totesikin.
sinä itse tiedät parhaiten häiritskö vauvasi häitä jossa olitte, emme me av-mammat. Mutta yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos kutsussa ilmenee hääparin toive lapsettomista häistä, sitä tulee kunnioittaa. Tällainen kunnioitus osoittaa hyviä tapoja ja taas kunnioittamatta jättäminen osoittaa moukkamaisuutta, aiheutti lapsi häiriötä tai ei. Eihän kukaan voi etukäteen tietää, kuinka paljon vauva saattaa itkeä tai aiheuttaa häiriötä, eikä se ole oleellistakaan vaan nimenomaan se kutsun kunnioittaminen.
Täällä on ilmeisesti päätetty että vauvasta lähtevä pienikin ääni on tuhat kertaa pahempaa kuin mikään muu luonnollinen ääni. Sellaista muuria vastaan on aivan turha lyödä päätään, et saa ap näiden junttien päätä käännettyä vaikka miten koitat. desipeliasia jäi kiinnostamaan - oliko niin että jos ap:n vauva on vähän kitissit ja jopa itkaissut, se on heti yli 90 desipeliä ja vaatii kuulosuojaimet??????????????????????
Munarikasta pääsiäistä teillekin, jospa se vanne siitä vähän hölläis.
jos kutsussa lukee, että ei lapsia, tai ei vanhuksia, tai ei ruotsinkielisiä, niin sitten sinne paikalle ei tungeta, vaikka miten ihmetyttäisi moiset vaatimukset. Ei se ole sen vaikeampaa, paitsi äideille.
- vauvan itku ei kuulunut videolla, joten se ei sitten häirinnyt ainakaan kovin paljoa kun ei edessä oleva videokamera saanut sitä ääntä napattua
että sinun tai parin muun vauva ei tällä kertaa aiheuttanut suurta meteliä, ei tarkoita sitä, etteikö joku muu vauva jossain toisissa häissä voisi sitä tehdä. Onpa vaikeaa ymmärtää.
miten sitten vetää rajaa mihinkään, jos jonkun mielestä lapsettomiin häihin on ok. tuoda puolivuotias vauva, ja sitten toisen mielestä on kohtuutonta pyytää jättämään 5- vuotiaat kotiin, joten sitten sinne tuodaan myös ne viisivuotiaat kun vieras on näin päättänyt, ja jonkun mielestä 8- vuotiasta ei voi jättää kotiin kun ei saanu hoitaajaakaan, niin sitten tämäkin raahataan paikalle. Joten lapsettomissa häissä on sitten kymmenen lasta, koska vieraat ei osaa lukea kutsukorttejaan.
- vauvan itku ei kuulunut videolla, joten se ei sitten häirinnyt ainakaan kovin paljoa kun ei edessä oleva videokamera saanut sitä ääntä napattua
- morsian itse ei muista että olisi kuullut vauvan itkua häissä
- kutsu maija ja mikko virtaselle tarkoitti nimenomaan sitä, että lapset joille olisi pitänyt varata istumapaikka ja ruokaa ja jotka olisivat juoksennelleet ympäri salia jätetään pois, hääpari itse ei ollut ajatellutkaan että vauva olisi jätetty pois
- häissä oli kaksi muutakin vauvaa mukana, itse en muista niitä (kovat taisi olla desipelit kun näin paljon kiinnitin huomiota niihin) mutta näin morsian minulle kertoi
Onko vielä jotain kysyttävää tai kommentoitavaa?
t: ap
luuletko tosissasi, että morsian kehtaa sanoa sinulle päin naamaa nyt jälkikäteen, että joo kyllä me tarkoitettiin ettei me haluttu sinne lapsia laisinkaan, tai että heitä olisi itku häirinnyt? :D
- morsian itse ei muista että olisi kuullut vauvan itkua häissä
- kutsu maija ja mikko virtaselle tarkoitti nimenomaan sitä, että lapset joille olisi pitänyt varata istumapaikka ja ruokaa ja jotka olisivat juoksennelleet ympäri salia jätetään pois, hääpari itse ei ollut ajatellutkaan että vauva olisi jätetty pois
- häissä oli kaksi muutakin vauvaa mukana, itse en muista niitä (kovat taisi olla desipelit kun näin paljon kiinnitin huomiota niihin) mutta näin morsian minulle kertoiOnko vielä jotain kysyttävää tai kommentoitavaa?
t: ap
että on ensin kakonut pari minuuttia yhtäsoittoa :D