Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomista häistä vielä kysymys...

Vierailija
09.04.2009 |

Te jotka kutsutte juhliin ilman lapsia: tarkoitatteko että jos kutsutulla parilla on vauva rintaruokinnalla, ei vauva ole tervetullut mukaan? Mä olen varmaan ollut kertakaikkiaan moukka, kun en ole tajunnut että kutsu minulle ja miehelleni ei tarkoita 3kk ikäistä vauvaa. Olen ottanut vauvan mukaan aivan ilman muuta! Jotenkin olen kuvitellut että kutsu ei koske isompia lapsia jotka juoksentelee ja sillä tavoin häiritsee juhlaa. Mielestäni on itsestään selvä että jos meille tulee kutsu juhliin, otan vauvan mukaan jos hän ei pärjää ilman rintaruokintaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne hääjuhlat järjestetäänkin, että vieraat saa syötyä ja jaksaa ajaa takaisin perähikiälle. Hih, tervetuloa 2000-luvulle! (kohta 2010-luvulle...) ja häät (voidaan käyttää muutakin nimeä) muuttuvat onneksi maailmansaatossa niin kuin muutkin perinteet... Tästähän saisi hyvän aasinsillan virpomisperinteeseen... joka täällä ollut kanssa aika hauska. Sekin kun on alunperin aika uskonnollinen ja PERINTEINEN ollut.... Ja joo, ihan on vieraat olleet tyytyväisiä vähän vähempäänkin tarjoiluun (toisaalta lhääpari lahjoihin, vai oliko ne se pääasia?) joissain häissä, mut ehkä kotimatka on ollut lyhyempi ja snagari matkalla. Hih, relaa vähän vaikka KIIRAStorstaita eletäänkin... HIH!

Vierailija
22/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein ymmärrä koko käsitettä. Siis ymmärrän kyllä mitä se tarkoittaa, mutta tämä lienee joku uusi muoti-ilmiö?

Eikö ole ihan normaalia, etä paikalla on myös lapsia seremonian ja syömisen aikaan. Sitten kun iltajuomingit alkaa, on lapset jo nukkumassa?

Varmaan niitä lapsettomien juhlien pitäjiäkin sitten myöhemmin, kun ovat tehneet omia lapsia, harmittaa saada lapseton kutsu =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itse hyvin tiesin mitä on järjestää 100 hengen juhlat ja yrittää miellyttää jokaista 100 henkeä.

Vierailija
24/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järjestimme lapsettomat häät vaikka meillä lapsia! Kivittäkää! Ja ei ole ikinä harmittanut, molemmanlaisissa olemme olleet sekä lapsettomissa että lapsellisissa...Mitä on NORMAALI? Siis sekö, että lapset mukana, en vaan ymmärrä. Normaalia sulle, ei niin "normaalia" mulle. Hei mammat, eikö anneta jokaisen järjestää ihan omanlaiset häät ja me (kutsutut) voidaan mennä tai olla menemättä lasten kanssa tai ilman. Ja ei tämä nyt kovin uusi ilmiö ole, tai ehkä jossain piireissä...

Vierailija
25/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tämä nyt kovin uusi ilmiö ole, tai ehkä jossain piireissä...

Täälä pohjosessa en ole vielä lapsettomiin häihin törmänny, häissä on perheet, ei välttämättä ees hääparin ystävät, parhaimmat kaasoina ja bastmaneina mutta siinäpä se. Tämmöset muotivillitykset taitaa olla vain teän brammeitten etelänvaristen hommia

Vierailija
26/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta (joku tuolla epäili sitä ettei näin tyhmällä kyselijällä voi lasta olla). Ekat häät joihin kutsun saimme oli niin että vanhempi lapsista oli 2v ja nuorempi 3kk. Kutsu oli minna ja mikko virtaselle osoitettu. Mulle ei tullut mieleenkään jättää vauvaa pois (kyllä, vauva oli täysimetyksellä, pulloa ei huolinut, joku ehti haukkua minut jopa imetysfanaatikoksi tai jotain sinne päin). Isompi meni siis tietenkin hoitoon.

Kirkossa vauva alkoi puolivälin jälkeen itkemään jolloin mieheni poistui heti hänen kanssaan ulos (istuimme tätä varten takapenkissä). Muut vieraat joutuivat kuuntelemaan hänen huutoaan ehkä 1,5min.

Hääjuhlassa vauva nukkui tai oli hiljaa sylissämme. Häät olivat "aikuisten juhlat" viinaksineen ja yöhulinoineen, mutta meillä sentään oli sen verran järkeä päässä että poistuimme klo 20 paikalta. En tajua miten tähän keskusteluun vedetään se argumentti että kosteat aamuyöhön asti kestävät juhlat eivät ole lapsille - kai jokainen sen nyt tajuaa ja varmasti jokainen jollakin järjellä varustettu aikuinen ihminen jättää tällaisen osuuden väliin jos on omat lapset mukana!

Summasummarum - lapsesta lähti ääntä se 1-1,5min jonka jälkeen kenenkään ei tarvinnut häiriintyä vauvasta. Tai sitten jotakin ärsytti pelkkä nukkuvan / muuten tyytyväisen lapsen katseleminen. Mutta siitä minä en ota vastuuta.

Toivoisin todella että joku hääpari vastaisi mulle aidosti tähän kysymykseen : ottaako tällainen ihan todella päähän, ja jos ottaa niin miksi??? En lue itseäni täydelliseksi av-mammaksi, joka raahaa lapsiaan joka paikkaan ja imettää kaksi vuotta ja hoitaa lapset kotona 15-vuotiaiksi, siksi ihan aidosti ihmettelen jos edellä kuvailemani hääjuttu ärsyttää OIKEASTI jotakin ja todella haluaisin tietää tähän syyn!?

t: ap

Vierailija
27/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisi päähän ja paljon.

Vierailija
28/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti etenevät tavat täältä etelä-Suomesta sinne pohjoiseen.

Kenties siellä teillä pohjoisessa on halvempaa kustantaa häät (halvemmat isot juhlatilat ja pitopalvelut) kuin täällä etelässä. Silloin jos nämä ovat kalliit niin on jo hieman väliä onko juhlapaikka 60 hlölle sopiva vaiko 60 aikuiselle ja 20 lapselle.

Vierailija
29/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minullakin on lapsia.

Vierailija
30/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosiaankin häiriintynyt tuosta.

Miten miehelläsi muuten noin kauan meni päästä sieltä takapenkistä pois lapsen kanssa? Taisitte ensin kokeilla hyssyttelyä runsaan minuutin...

Vierailija
31/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukujuhlia, jotka ovat vain suvun naisille tai miehille. Tervetuloa häihimme, miehet juhlatilaan A, ja naiset juhlatilaan B. Erkanemme heti kirkosta poistuttuamme miesten ja naisten yhteisöiksi.

Vierailija
32/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olisi kriittisessä kohdassa seremoniaa niin kyllä häiritsisi minuakin kuunnella juuri vaikka tahdon kohdassa (tai miksei jonkun herkän esityksenkin aikana) lapsen itkua.

Lapsihan ei itkulleen voi mitään - vanhemman pitäisi olla järkevämpi.

Vierailija
33/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinusta lapsesi runsaan minuutin huuto ei ollut häiritsevää ei tarkoita sitä että muiden mielestä se ei ollut.

Vierailija
34/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hen koht olen jättnyt nämä " hää" juhlat välii.

Vierailija
35/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä lapsettomista häistä kuullut jo 90-luvulla

Hitaasti etenevät tavat täältä etelä-Suomesta sinne pohjoiseen.

Kenties siellä teillä pohjoisessa on halvempaa kustantaa häät (halvemmat isot juhlatilat ja pitopalvelut) kuin täällä etelässä. Silloin jos nämä ovat kalliit niin on jo hieman väliä onko juhlapaikka 60 hlölle sopiva vaiko 60 aikuiselle ja 20 lapselle.

Meillä ei juhlatilat maksa mithään ko kotona juhlithaan isolaki porukalla, juhlateltta vain pihala ja tarjottavatki tehhään pääsääntösesti itte, ei meilä taija olla pitopalveyritystäkhään täälä lähelä. Siis ihan erilainen hääkulttuuri ko teilä sielä, ei kävis mielessäkhään jättää kläpit kuttusta ulos! Mutta kyllä se morsian pukkeutuu kauhniisti ja uusimman muoinmukasesti tääläki :)

Vierailija
36/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän häissä tehtiin näin: en nähnyt syytä kieltää lasten tuloa juhlaan, sisarillani kun oli jo siinä vaiheessa yhteensä 6 lasta, joille ei olisi ollut hoitajaa kun kaikki vakihoitajat oli meidän häissä,joten "luonnostaan" jo oli lapsia tulossa. Siskojeni 5 tyttöä olivat morsiusneitoja, 1 v - 6 v silloin ja olivat tehtävästään tohkeissaan (kävelivät perässäni alttarille, pois eivät enää muistaneet tulla mukana :) ). Mutta tiesin myös, että jos kaikki tulevat lapsineen, niin sitten kaikki myös lähtevät tosi aikaisin pois, koska harvemmat alle kouluikäiset jaksavat keikkua puolille öin ilman suurta härdelliä. Niinpä juttelin kaikkien "lapsellisten" kavereiden ja sukulaisten kanssa ja kerroin, että lapset olivat tervetulleita juhlaan, mutta toivoin, että järkkäisivät jonkun hakemaan heidät joko kirkolta tai itse juhlasta niin, että lapset pääsisivät ajoissa nukkumaan nautittuaan juhlatunnelmasta hetken, ja toisaalta eivät olisi paikalla kun juhlahumu yltyisi hurjemmaksi. Näin kaikki toimivatkin, vain yksi nirppanokkaäiti, jolle kukaan ei kelvannut lastensa hoitajaksi ikinä, lähti kotiin klo 19 (miehensä jäi klo 4 asti....) ja muiden lapset haettiin ruoan ja kakun jälkeen pois ja vanhemmat bailasivat hyvällä omallatunnolla aamuyöhön.

Vierailija
37/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä muistaa miten se itkukohta meni... Vihkipuhe oli kesken koska sormuksia ei oltu laitettu. Vauva alkoi itkeä, minä laitoin tuttia, lutkutti hetken, tipautti pois, jatkoi itkua, otin syliin, hiljeni ehkä hetkeksi mutta jatkoi sitten ja siinä vaiheessa mieheni postui. Kaikkeen tähän meni se arvioimani 1,5min. Vauva ei huutanut kurkku suorana vaan itkeskeli / känisi (tämän menen vannomaan koska kuopus ei koskaan huutanut kitarisat punaisina). ääntä lähti yhtä paljon kuin joltakin yskäiseltä häävieraalta.

Kuulostaako edelleen täysin tuomittavalta?

Miten sitten voisimme eliminoida häistä vaikkapa nämä yskäiset vieraat? Sairaana kukaan ei tietenkään tule mutta jospa vaikka edellä istuvan hajuvesi aiheuttaa astmaiselle vieraalle yskän puuskan? Pitäisikö allergiaherkät vieraat kieltää myös kutsussa? Tai entäs sellaiset jotka itkevät silmät päästään herkän tapahtuman johdosta ja niistävät äänekkäästi nenäänsä? Tämä taitaa koskea lähinnä miehiä joilta voi tosiaan ääntä lähteä niistämisestä niin että muuten äänetön kirkko kaikuu.

Aivastukset on myös äärettömän pahoja.

Huh, nyt pohtimaan miten saisi äänet poistetuksi!

Vierailija
38/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin puheet ovat usein kauniita hääseremonioissa ja taatusti harmittaisi jos en jotain kohtaa kuulisi.

Vierailija
39/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkustä häiriintyvä nyt vastata siihen miten toimitaan vaikkapa sen yskän kanssa?

Vierailija
40/58 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkustä häiriintyvä nyt vastata siihen miten toimitaan vaikkapa sen yskän kanssa?

Simppeliä - eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi