Äskettäin (maalis-huhtikuussa) plussanneita lapsettomia?!
Myös jo lapsellisia sellaisia.... :)
Eka plussa saatu testiin sunnuntaina ja maanantainen verikoe varmisti raskauden. Taustoista (lapsettomuus ja kohdunulkoinen raskaus) johtuen en uskalla vielä oikein nauttia tilanteesta, kun vasta niin alussa mennään. Tekisi mieli jakaa ajatuksia suunnilleen samassa vaiheessa menevien kanssa. En oikein osaa tuonne odotuspuolellekaan vielä tässä vaiheessa kirjoittaa, kun ainakin itselläni uskon tilanteen henkiseltä kannalta olevan aika erilainen, kuin "normaalilla" plussanneella.
Löytyisikö siis kirjoitteluseuraa plussanneista lapsettomista, joilla laskettuaika sattuisi vuoden loppupuolelle (itselläni kai 16.12.)? Olisi kiva kulkea samaa matkaa. :)
Killa rv 4+1 (ja kovasti pelottaa meneekö kaikki hyvin!)
Kommentit (148)
Hienoja uutisia, Smilla! :) Yksi etappi saavutettu ja seuraavaa ultraa kohti sitten vain! Hyvä, että muutkin, kuin minä, on yhtä hermona ja käyvät noissa ylimääräisissä ultrissa. En tunne itseäni ihan niin oudoksi! ;) Mulla oli eka neuvola rv 8. Kannattaa soitella hyvissä ajoin aikaa sikäli, että ainakin meillä ajat menee aina tosi pitkälle ennen kuin vapaita löytyy.
Eleonora: nuo vuodot on takuulla tosi stressaavia! Ja vielä jos pitää oikein varoa nyt rasitusta, niin tuskin helpottaa tilannetta. Jospa kumminkin kaikki nyt menisi hyvin, kun kerran tähän astikin on mennyt. Peukut on teidän puolesta pystyssä täällä! *bd*
No vielä ne omat navat tähän: olen sittenkin kaikkein hulluin ja hermoheikoin odottaja ikinä, sillä varasin vielä ultran ylihuomiselle! ;)
Kaivelee sen verran se hemmetin mittaus, vaikka en oikeasti halua uskoa, että siitä olisi tosissaan jotain vaaraa ollut. Soitin tänään laitteen valmistajalle ja siellä sanottiin, että kielto perustuu siihen, ettei (tietenkään) ole tuota laitetta voitu raskaana olevilla testata. Kuitenkin esim. joskus siihen on vahingossa mennyt joku jolla sydämentahdistin (niiltä myös kielletty), niin ei ole mitään vaikutusta ollut.
Mutta selvisi tosiaan, että se testaaja teki virheen testaamaan suostuessaan, joten tiedän kenen pää on vadilla, jos meidän pienen kehitys olisi viikonlopun aikana pysähtynyt... :S
Muuten vointi alkaa nyt olla aika hyvä. Väsymys ja pahoinvointi ovat hieman alkaneet helpottaa. Ja toisaalta housut on alkaneet puristaa. Tiukempiin farkkuihin en enää mahdu ja vyötä on pitänyt löystää pari reikää. Toki osansa on varmasti turvotuksella ja sillä että paino on jo "kivasti" lähtenyt noususuuntaan, mutta jospa se oikea mahakin kohta alkaisi kasvaa! Iltaisin pötsi näyttää jo ihan vauvamahalta :)
Ja ilman tuota lauantain hölmöilyä uskaltaisin jo varmaan vähän ilmoitakin raskaudesta. Tosi raskaat ja vaikeat ekat viikot on olleet, mutta perässä tuleville tsemppiä! Jälkeen päin ajatellen aika on kuitenkin mennyt ihan nopsaan! ;)
Olinpas mä taas monisanainen, koittakaa kestää! :D
Killa rv 10+0
Palstapimento päättyi, käytiin viikon reissulla Espanjassa.
Viime viikon maanantaina siis 11.5 oli mulla veritesti pp14, joka positiivinen hcg 516.
Vuotoja ja kipuja on ollut lähes päivittäin, sen vuoksi kävin tänään uudelleen verikokeessa, jossa tulos 15 000. Ihan hyvä siis. Järkyttävä pahoinvointi alkoi muutama pävä sitten. Päivän postikin haisee NIIN pahalle, että pakko oli yökkiä. Lehdissä ym. ruokien kuvat myös aiheuttavat suurta pahoinvoinnin tunnetta.
:)
Pakko lepäillä nyt vaan, koko ajan pelkään niitä vuotoja tietysti. Varhaisultra on vasta 12 päivän päästä rv 7+0.
H rv 5+2
Terveiset (taas) ultrasta: hyvinhän tuolla masussa jaksellaan (kasvu mennyt ihan päivälle odotuksen mukaan ja sydän löi), joten nyt lupaan lopettaa hermoilun! :)
Hevioso: sullahan hienot arvot on verikokeissa ollut! Ikävän voimakasta pahoinvointia vaan, toivottavasti pärjäilet asian kanssa! Ja nuo vuodot käyvät takuulla hermojen päälle. Jaksuja!
Killa rv 10+2
Hevioso: kyllä ne hajut käy kummasti nenään... Ja minun pitää tätä nykyä äkkiä kurkata jääkaappiin, missä on se tuote, jota haluan ja sitten katsoa muualle - osa jääkaapin ruoista vain kuvottaa!
Killa: kiva kuulla, että ultrassa kaikki hyvin :) Ja mitä, lopetat hermoilun? Minä en varmasti kykene sitä tekemään koskaan...
Itselläni on vaihtelevasti huono olo. Syöminen ei ole vähään aikaan enää ollut nautinto, se on vain tankkaamista. Viime perjantaina ilmoitin miehelle, etten haluaa vähään aikaan nähdäkään ruisleipää, sillä olen syönyt niitä järjettömiä määriä parin viikon aikana. Kun on vain niin kova nälkä. Tänäänkin töissä vain odotin vatsa kurnien yhden palaverin päättymistä, ja sieltä juoksin sitten lähikahvilaan ostamaan ruokaa. Ja siinä vaiheessa lounaasta oli mennyt kokonaiset 4 tuntia. Tänään kun tulin kotiin, ensimmäinen huoleni oli että onhan meillä ruokaa.
On vain pakko pitää huoli, ettei nälkä ylly liian kovaksi, koska silloin tulee todella huono olo :/ Toisaalta taas en oikein voi kunnolla syödä lämmintä ruokaa, sillä siitäkin tulee helposti huono olo.
Mikään ei ole hyvi, paitsi tietenkin se perusasia, että olen raskaana. Hmm, hiljalleen alan uskomaan sen, vaikka viikkoja on vasta se 7+4.
Ollaan vaan Suomessa lomalla ja koneella istuminen on vähäistä. Hätäisesti käyn meilit lukemassa ja nyt ekaa kertaa melkein kahteen viikkoon täällä nopeasti lukaisemassa.
Vilkutukset siis kaikille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Palataan asiaan reilun viikon kuluttua kun ollaan taas kotosalla. Meillä on seuraava ultra heti reissusta tultua eli niitä kuulumisia sitten...
Yksis ja peanut rv11+5
Hyvin näemmä toimii tämä uudistus... En päässyt kirjautumaan entisillä tunnuksilla, eikä uutta oltu lähetetty sähköpostiin, kuten aiemmin ilmoitettiin.
Rekisteröidyin sitten uudestaan huomatakseni, että jostain kumman syystä mun nikki aiemmissa viesteissä on muuttunut Naomiinaksi. En muista ko. nikkiä ikinä käyttäneeni, mutta saattaa se olla joku vanha käyttämätönkin.
Saa nähdä millä nikillä tämä viesti nyt sitten näkyy...
Killa rv 11+3
Sattui olemaan auki eiliseltä tää sivu, niin kopsaan tähän kadonneet keskustelut:
kille75 - 22.5.2009 21:23 (ID 1836815) 68/78
Täällä ollaan
Heipsis!
Kyllä täällä edelleen ollaan, mutta on ollut niin kiireistä etten oo ehtinyt kirjottelee. Ollaan tehty pihahommia, saatiin oma talo valmiiksi noin vuosi sitten ja nyt on pihahommat käynnissä. Ollaan kärräilty multaa ympäriinsä ja viikon päästä tulee siirtonurmirullat pihalle.
Lisäksi oon ollut tosi väsynyt ja nukkunut parin tunnin päikkäreitä Nuutin kanssa yhtä aikaa. Oon myös yrittänyt käydä iltaisin aikaisin nukkumaan, ku herätys on kuiteski seiskan aikaan..... Etova olo on vähän vähentynyt, onneksi.
Hyviä ultrakuulumisia monella. Me mennään maanantaina käymään ultrassa. Vuotoa ei ole ollut nyt kahteen viikkoon, joten luottavaisin mielin olen. Niin ja kesäkuun alkuun varasin neuvola-ajan.
Nyt taidan vetäytyä peiton alle. Voikaahan hyvin keikki!
Kille rv 8+jotain (tällä kertaa en oo ihan varma viikoista....selvinnee maanantaina)
p.s. Yksis vietä hauskaa aikaa Suomessa ja syö leipäjuustoa ja maksamakkaraa! :-)
Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille
Arvostele viesti: 0 0
Liljakukka - 22.5.2009 22:29 (ID 1837155) 69/78
Onnea Killa!!!
Muistan sinut hyvin lapsettomuuspuolelta. Ihanaa että onni osui viimein teidänkin kohdalle! Onnea matkaan :)
Jessis: Jos satut lukemaan, niin olipa hauska kuulla sinustakin! Aika on tosiaan mennyt nopeasti, meidän VIljamikin on jo aikamoinen vauhtiveikko :)
Aurinkoa ja mukavaa odotusaikaa kaikille tähän pinoon!
t. Liljis & Viljami 7kk
Melvina - 23.5.2009 08:08 (ID 1837558) 70/78
Tutulta kuulostaa
Pahoittelut pitkästä viiveestä - olipa lohduttavaa käydä lukemassa kaikki viime aikojen viestit - kovin tutulta kuulostaa!
Aivan sama tilanne säännöllisen ruokailun pakon kanssa kuin Smillalla, sama hermoilutilanne kuin Killalla. itse hermoilen nyt siitä, että pahoinvointi on alkanut hellittää - onko se ok, kun viikkoja on vasta 10+4? Viimeksi pahoinvointi loppui samanaikaisesti kun sykkeet sammuivat, eli kauheasti tästä uudesta paremmasta olotilasta en osaa nauttia. Ja lisäksi samaa väsymystä kuin Eleonooralla, enkä myöskään uskalla kuntoilla, vain muutamalla venyttelytunnilla olen käynyt ja ne ovat kyllä tehneet hyvää.
Mulla kirjoitusviiveeseen on omalaatuinen syy: mies on viime viikkojen aikana hurahtanut niiiin täysillä World of Warcraftiin, ettei kotikoneelle ole ollut toivoa päästä. Nyt kirjoitan aamulla, kun tämä yön virtuaalitaisteluiden jälkeen vielä onnellisena koisaa. Voi miehiä...., ikuisia lapsia. ;) Kesän ajalta tili on luvattu sulkea, ettei koko kesä mene koneella, ans kattoa kuinka tässä käy....
Killa - 23.5.2009 10:06 (ID 1837784) 71/78
Nopea piipahdus...
Melvina: mehän mennäänkin lähes tarkalleen samoilla viikoilla! :) Koita olla hermoilematta pahoinvoinnin vähenemisestä; mullakin on juuri näinä aikoina alkanut helpottaa! Mutta ymmärrän kyllä hermoilunkin... Koska sulla on seuraava ultra? Meillä on onneksi miehen kanssa omat koneet, kun sekin pelaa, mutta toisaalta se tarkoittaa sitä, että mulla on mahdollisuus roikkua koneella vähän liikaakin... ;)
Liljis: kiitos muistamisesta! :) Ihanaa, että sielläkin noin iso poitsu jo ihmettelee maailman menoa! :)
Huiskutukset muillekin, nyt lähdetään maaseudun rauhaan viikonlopuksi!
Killa rv 10+5
Smilla - 24.5.2009 19:02 (ID 1843525) 72/78
Väsymystä
Täällä on kuvotus välillä jo helpottanut, ja olenkin sitten miettinyt että onko se nyt hyvä vai huono asia :O Toisaalta se on sitten aina palannut kuvioihin, joten ei kai pahasti voi huolestua. Väsymys on myös taas pahentunut, tänäänkin nukuin ensin 1,5 tunnin päikkärit, valvoin vajaan tunnin ja jatkoin sitten taas unia reilun tunnin. Nyt jos vaikka yrittäisi herätä...
Viikkoja on 8+1, eli nyt olisi taas ollut kuukautisten aika. En tiedä johtuuko siitä vai mistä, mutta parina päivänä on vatsaa hieman vihlonut. Ei pahasti, samalla tavalla kuin yleensä kuukautisten alkaessa tai kuten ihan raskauden alussa. Eli ei kai syytä huoleen.
eleonoora83 - 25.5.2009 14:07 (ID 1846901) 73/78
Poistun joukosta
Ikävä kyllä mä sain keskenmenon perjantaina rv 6+4. Pari viikkoahan mulla tuli rusehtavaa vuotoa ja sitten perjantaina "hanat" aukes ja rupesi vuotamaan kunnolla. Ei mitään kipuja mutta vuodosta ei voi erehtyä, se jatkuu edelleen.
Torstaina mulla on sovittu lääkäriaika, jonka piti olla alkuraskauden ultra mutta tarkistetaan nyt että kohtu on tyhjentynyt.
Olo on tosi kurja, vie kauan aikaa että saan omassa päässäni asiat taas järjestykseen. Tosiasia, että mun masussa ei kasva enää mitään on mahdoton hyväksyä. On paljon pahempaa saada keskenmeno kun se että ei hoidon jälkeen saakaan positiivista testitulosta.
VOimia kaikille teille ja iloitkaa raskaudesta koko sydämestänne..
Smilla - 25.5.2009 20:38 (ID 1848854) 74/78
Voi ei :/
Muistan tuon tunteen turhankin hyvin vaikka itselläni keskenmenosta on aikaa jo viisi vuotta. Se oli vain kamala shokki. Että hetkeksi annetaan jotain, mitä haluaa ihan mielettömästi ja sitten se otetaan pois. Kun sen tunteen on kertaalleen kokenut, on vaikea rentoutua uudella yrityksellä.
Jaksamista.
Killa - 26.5.2009 16:04 (ID 1852036) 75/78
Voihan... :(
Pahoittelut, Eleonoora! On tosiaan niin julmaa, että ensin luvataan, mutta sitten otetaankin pois. :( Ei oikein ole sanoja lohduttaa, mutta kovasti voimia toivon teille jaksaa toipua menetyksestä!
Killa
hevioso - 27.5.2009 10:14 (ID 1854290) 76/78
Eleonoora,
voi ei. Pahoittelut. Tuo on aivan kauheaa! Voimia sulle!
Itsellä myös vuotoja ollut enemmän ja vähemmän. Lauantaina vuoto yltyi niin pahaksi että oli pakko käydä ultrassa rv 5+5 raskauspussi näkyi, jonka sisällä 1mm tiivistymä, sikiö/alkio?
No nyt ei auta kuin odottaa ens maanantaihin, jolloin ultrataan NKL:lla. Paha olo ja huonovointisuus on jatkuvaa.
Tammikuinen keskenmeno on tuoreessa muistissa - en halua turhaan kärsiä näitä oireita jos onni taas viedään :(
H 6+2
annu73 - 27.5.2009 16:13 (ID 1856069) 77/78
onnittelut!
killa, olen jo pitkaan yrittany onnitella mutten ole paassy edes kirjottamaan asti kun joku on tokkiny sivuilla!! eli, mielettomasti onnea raskauden johdosta. aivan upea uutinen...vihdoinkin. olette sen kylla ansainneet!! miten sulla menee? taidat olla jo aika pitkalla? koska laskettu aika? taitaa menna teillakin joulukuulle?! meilla oli la26 joulukuuta mutta poika viihtyi masussa tammikuun 9:een paivaan!!! :)
kaikkea hyvaa sinulle ja pienelle kyytilaiselle!!
annu
kille75 - 27.5.2009 22:05 (ID 1857587) 78/78
Voi ei!
Pahoittelut Eleonooralle!! Tälllaista ei pitäisi tapahtua kenellekään ei etenkään lapsettomuudesta kärsiville. :-( Toivottavasti tuska helpottaa pian!
Olipas kiva lukea Annun kuulumisia. Joskus aikanaan oltiin "linjoilla" samaan aikaan. Ihanaa, kun tekin olette saaneet oman käärön. Onnea!!
Meillä oli maanantaina ultra ja kaikki hyvin. Pikkuinen oli jo kovasti kasvanut ja nyt näkyi oikein kädet ja jalatkin. Kyllä oli liikuttavaa!! :-) Laskettuaika olis sitten 30.12 (!!!) Mulla muutoin oli tullut sunnuntai yönä vähän vuotoa ja ehdin jo taas hieman huolestua. Lääkäri meinasi, että tulee kohdun napukasta, joka on aika ohut. Ja se on ihan normaalia. Ei siis tarvitse olla huolissaan, jos tulee vähän vuotoa ja sen pitäisi vähentyä, kun saan lopettaa parin viikon päästä luget (vihdoin).
Nyt meen nukkumaan, jotta aamulla jaksaa taas herätä. Hyvää yötä!
Kille rv 9
toivottavasti korjaantuu pian niin päästään jatkamaan kirjoittelua.
Ja näemmä tänne pääsee kirjoittamaan myös nikittä. Kiva, jos saisivat tosiaan nämä sivut toimimaan.
Sen verran omaa napaa, että eilen oli NT-ultra ja siellä kaikki hyvin. Kävin sitten tarjotussa veriseulassakin ja sen tulos tulee ensi viikolla.
Nyt vähän lepäilemään, taisin viettää liian pitkään tuolla ihanassa auringonpaisteessa, kun nyt vähän huono olo ja päätäkin särkee.
Killa
Minä taas en pääse tänne kirjautumaan, eikä ole tullut sähköpostiin uutta salasanaa, vaikka olen sen tilannut kohdasta "unohditko salasanan" :/ Joten siinä mielessä ihan hyvä että ilman nikkiä pääsee...
Minulla taas on maanantaina toinen omasta pussista maksettava varhaisultra, toivottavasti kaikki on yhä hyvin. Tai no, luulisin että on, sillä olen yhä väsynyt, nälkäinen ja toisinaan edelleen kuvottaa (kuten toissapäivänä ruokakaupassa, eli voipi olla että mies hoitaa ruokaostokset nyt vielä hetken...). Mutta saa nähdä.
Eka neuvola olisi sitten reilun viikon päästä siitä. Saako siellä muuten sitten ajan siihen NT-ultraan? Ja onko se viikolla 12 vai koska? Kyllä voi ihminen olla taas pihalla...
Smilla
Onpas ärsyttävä tää uudistus täällä saitilla. Useimmiten ei pääse edes koko ketjuun ja tälläkin kertaa pääsen pelkästään tähän, en näe muita ketjuja ollenkaan.. Pientä entrailua siis kaipaisivat nämä sivut...
Pahoittelut keskenmenosta Eleonooralle. Oikein ei sanoja löydy lohduttamaan. Antakaa kuitenkin itsellenne aikaa, surkaa rauhassa menetystänne. Tulee taas päivä, kun jaksaa miettiä jatkoja. Halaus.
Onnittelut kaikille hienoja ultrakuulumisia saaneille! Meillä myöskin nt-ultra jo pari vkoa sitten oli, siellä kaikki mallillaan. Veriseuloistakin saimme puhtaat paperit, mutta paras pitää mielessä, että siinähän seulotaan vain Downin syndromaa, ei muuta. Mutta kaikki näytti meilläkin hyvältä. Muutenkin vointi on ollut melkoisen hyvä viimeaikoina.
Smillalle huomiseen ultraan tsempit. Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, kun oireetkin on. Toivotaan näin. Mulla oli eka nla rv 8+, sieltä faksasivat äitiyspaperit synnärille, mistä taas tuli kutsu kirjeenä kotiin molempiin ultriin. Käytäntö voi toki eri paikkakuntien välillä vaihdellakin.
Ulkona on aivan upea ilma. Nyt täytyy alkaa toimimaan, että ehtii ulos nauttimaan!
Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille!
Huiskis 13+
No jokohan nää sivut sitten toimisi!?
Mäkään en tosiaan päässyt vanhoilla tunnuksilla kirjautumaan, enkä saanut uutta salasanaa. Kirjauduin uudelleen ja sain saman tunnuksen kuin ennenkin. Nyt tosin vanhoista viesteistä on sitten kadonnut nikki...
Smilla: mulle tehtiin ekassa neuvolassa lähete ultraan ja sain ajat (jo rakenneultraankin) kirjeellä. Mulle NT-ultra sattui rv 11+4, muistaakseni tehdään viikoilla 10-12.
Annu: no olipa hauska kuulla sustakin! Tuota uutista en ole tainnutkaan kuulla, eli kumpi sieltä sitten oikein tulikaan?! :) Täällä on pahin eli eka kolmannes takana. Jospa kaikki nyt menisi hyvin...
Täällä voidaan paksusti, ihan kirjaumellisesti. Melkein kaikki housut alkaa jo puristaa illalla viimeistään. Turvotustahan tuo on suurimmalta osin, mutta odotan kuumeisesti alennusmyyntien alkamista, kun meinasin sinne keskittää mamma-vaatteiden ostamisen. Missäs vaiheessa teillä muilla on maha alkanut kasvaa, tässä tai ekassa raskaudessa?
Muutenkin turvotus vaivaa. En tiedä tuliko syötyä liian suolaista viikonloppuna, vai onko se vain tämä helle, mutta sormetkin on nyt olleet aamusta jo niin turvoksissa, etten viitsi enää sormuksiakaan käyttää, kun ei niitä meinaa saada päälle eikä pois! :o
Koittaisikohan laittaa uuden pinon alulle, jahka nähdään, että nämä sivut toimii?! Kesällä voi kylä olla aika hiljaista, mutta joku nimi+laskettuaikalista olisi kiva. Mitähän muuta siihen laittaisi? Mä voin koittaa sen laatia, jos vähän autatte suunnittelussa. :) Pitäisikö kehittää joku "nimi" porukalle ja millaisella kokoonpanolla haluaisitte kirjoitella? Nythän täällä on aika vähän väkeä, mutta toisaalta on ihan kiva kun mennään kaikki suunnilleen samoissa. Pitäisikö teidän mielestä laajentaa ja kutsua liittymään kaikki odottajat raskauden vaiheesta ja lapsien lukumäärästä riippumatta, yhdistävänä tekijänä vain lapsettomuus? Mielipiteitä! :)
Killa rv 12+0 (Vau, pahin on nyt oikeasti takana!)
Killalla tosiaan alkaa olla pahin takana, onnittelut :)
Tänään kyllä lääkäri ultrassa totesi, että vaikka yleensä puhutaan että se ensimmäiset kolme kuukautta on kriittisina, niin viikon 10 kohdalla se pahin km-riski laskee. Sikiön sisäelimet kehittyvät viikoilla 6-9, ja jos joku menee vikaan niin se näkyy jo yleensä tuona aikana.
Eli tänään oli tosiaan vielä ultra. Onneksi kaikki oli hyvin, sikiö vastasi viikkoja eli 9+3. Lääkäri oli melkoisen luottavainen, että raskaus jatkuu normaalisti, hänen mielestään nyt näkyisi jos olisi jotain rakenteellista vikaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... Ensi viikolla on sitten tosiaan neuvola, odottelen sieltä sitä lähetettä nt-ultraan ja toivottavasti saan sen vielä ajallani.
Nyt tekisi mieli lähteä kotiin, jostain syystä tuo ultra jänniti ihan mielettömästi ja nyt pelkään että iskee migreeni - se usein iskee kun stressi laukeaa. Tällä viikolla onkin sitten vielä toinen lääkärikäynti, eli menen puhumaan migreeni- ja allergialääkityksestäni. Tai siis siitä, että voinko käyttää mitään lääkitystä... Tai no, jos heinäallergia on yhtä paha kuin normaalisti, on pakko käyttää tai ei henki kulje pahimpana aikana :)
Minäkin muuten voin paksusti, vaikka viikkoja on muutama vähemmin kuin Killalla. Kaikki housut ovat jo pidempään kiristäneet, ja enkä voi käyttää tiukkoja paitoja, koska vatsa pömpöttää niin pahasti. Mammavaatteita en ihan vielä uskalla ostaa, ehkä sitten alennusmyynneistä.
Joku listaus voisi olla kiva, vaikka tämän ketjun perusteella siellä on ehkä 3 tai 4 kirjoittajaa :D En sitten tiedä että pitäisikö tässä siirtyä jossain vaiheessa kun alkaa uskoa omaan odotukseensa niin odotus-puolen ketjuun - toisaalta jos siellä tulee yhä ihan mieletön määrä viestejä päivässä niin onko sekään sitten kiva...
Smilla 9+3
Ja pakko vielä lisätä yksi pieni, mutta välillä ärsyttävä pikkuoire: itken ihan ihmeellisistä asioista! Esimerkiksi Helvi Sipilän kuolema alkoi itkettää. Sen kansanedustajan, josta en ollut koskaan kuullutkaan, kuolema alkoi itkettää. Juuri luin Hesarin nettisivuilta kadonneesta ranskalaiskoneeta, ja alkoi itkettää. Mitäs seuraavaksi? Kohta en uskalla edes tv:tä katsoa, pari viikkoa sitten itkin ihan hullunaan kun ohjelmassa, jota en ollut koskaan ennen katsonut, kuoli joku...
Smilla
Moikka!
Smillalle onnittelut ultranäkymistä. Meidänkin lääkäri totes tossa tän raskauden alkumetreillä, että mitään 12 vkon riskirajaa ei oikeasti ole olemassakaan. Suurin osa keskenmenoista tapahtuu jo paljon ennen 12 vkoa, mutta kun tuo julkisen tarjoama ultra on niillämain, niin osa km:sta tulee vasta silloin julki. Luottavaisin mielin siis eteenpäin!
Mua rupes naurattamaan noi Smillan vetistelyt. Samaa vikaa pukkaa täälläkin. Mä oon myöskin välillä itkenyt ihan kummallisia juttuja. Greyn anatomia on jo raskasta katsottavaa. Välillä tv-uutisiakin voi vähän vetistellä ja samoin ihan ulkoillessa, kun miettii kuinka onnekas onkaan.. :)
Kille kyseli tosta housujen kiristämisestä. Mulla mahtu ekassa raskaudessa tosi pitkään entiset vaatteet päälle. Oiskohan ollut 17+ rv, kun ekoja mammahousuja jouduin kaupasta hakemaan. Nyt on kyllä kiristys jo aiemmin havaittavissa. Farkuista enää yhdet mahtuu hyvin jalkaan. Vanhat venytykset siis mahassa taitaa antaa helpommin myöten. Ensimmäinen asiasta teitämätön ystäväkin jo kyseli, että onki meille tulossa vauva. Eli taitaa siis maha jo näkyä. :)
Sen uuden ketjun aloittaminen sopii mulle hyvin. Mun puolesta sopii, että on pienempikin porukka, mutta miten vaan.
;) Huiskis
Musta tää on hyvä ja rauhallinen ketju! Itse kyllä plussasin vasta toukokuussa, mutta änkeydyin mukaan tähän. Kiva siis jos saan jatkaa kanssanne. Itsellä tosin odotus on aivan alkumilleillä, tarkalleen rv 7+2 tänään. Tuntuu, että muut olette jo kovin pitkällä isoine mahoinenne.. :)
Mutta; tänään oli varhaisULTRA, jossa kaveri 8,6 mm ja syke näkyi. Helpotti valtavasti kyllä tilannetta. Seuraava ultra on rv 9+3 naistenklinikalla. Onko teitä muita ultrattu näin usein, onko tavallinen käytäntö NKL:lla? Luget ja Progynova jatkuvat vielä muutaman viikon.
Hevioso
Hevioso: olet tervetullut tähän joukkoon, ei meitä täällä ainakaan liikaa ole :D Itsekin plusasin juuri ja juuri huhtikuun puolella, jos ihan tarkkoja ollaan.
Ja on se vain aika hurja tunne kun näkee sen sentin mittaisen kaverin sykkeen siellä ruudussa :) Tänään oli sitten vielä hurjempi tunne kun se kaveri oli jo 2,7 senttiä ja sieltä näki ihan jalat ja kädet :O Pää oli ihan valtava, tuli jotenkin edestä mieleen ihan vinku - siis tai ainakin sillä nimellä sitä lelua lapsuudessani kutsuttiin, en tiedä oliko se virallinen nimi vai ei ja tietääkö kukaan mistä puhun...
Joo, ajatukset hieman harhailee, jos ensi yönä vaikka saisi nukuttua. Viime yönä valvoin tunnin kolmesta neljään, levottomat jalat vaivasi. Olen luullut, että ne ovat vasta loppuraskauden vaiva.
Smilla
Meidän pieni lähtee viikonloppuna taivaaseen. Tänään nt-ultrassa paljastui vakava kehityshäiriö ja vauvan mahdollisuudet selvitä ovat hyvin pienet ja tervettä lasta emme missään tapauksessa saisi.
Parempaa onnea kaikille muille!
Yksis
Yksis, olen niin pahoillani! Halaus teille kaikille, en muuta osaa sanoa! :'(
Killa
Tosin aika varovaisesti olen edelleen liikkeellä, nyt vasta rv 6. Viikko sitten alkoi vuoto, niukka mutta kuitenkin. Torstaina käytiin klinikalla tarkistamassa tilanne. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Vuoto on edelleen jatkunut. Välillä se on tosi niukkaa ja välillä enemmän. Mulla on seuraava ulra vasta ensi viikon torstaina. Olen huomannut että jos tekee jotain raskaampaa, niin vuoto lisääntyy. EN tiedä mistä tämä johtuu, viime raskaudessa vuoto kesti muutaman päivän ja oli todella runsasta, poika syntyi kuitenkin terveenä.
Mutta, mutta... aika laiskasti päivät menee, huono-olo on jatkuvaa ja väsymys ylitsepääsemätön... Ja tietenkin harmittaa kun en uskalla/ saa käydä kuntosalilla..
Voimia kaikille!