Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äskettäin (maalis-huhtikuussa) plussanneita lapsettomia?!

09.04.2009 |

Myös jo lapsellisia sellaisia.... :)

Eka plussa saatu testiin sunnuntaina ja maanantainen verikoe varmisti raskauden. Taustoista (lapsettomuus ja kohdunulkoinen raskaus) johtuen en uskalla vielä oikein nauttia tilanteesta, kun vasta niin alussa mennään. Tekisi mieli jakaa ajatuksia suunnilleen samassa vaiheessa menevien kanssa. En oikein osaa tuonne odotuspuolellekaan vielä tässä vaiheessa kirjoittaa, kun ainakin itselläni uskon tilanteen henkiseltä kannalta olevan aika erilainen, kuin "normaalilla" plussanneella.

Löytyisikö siis kirjoitteluseuraa plussanneista lapsettomista, joilla laskettuaika sattuisi vuoden loppupuolelle (itselläni kai 16.12.)? Olisi kiva kulkea samaa matkaa. :)

Killa rv 4+1 (ja kovasti pelottaa meneekö kaikki hyvin!)

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä sain plussan viime sunnuntaina, enkä vielä uskalla ajatella raskautta ollenkaan. Lasta yritetty 05/08 alkaen, keskenmeno 02/09 (rv 7+3).

Odotan nyt kauhulla ja ilolla tulevia viikkoja.

Laskettu aika n. 10.12.

Pynni rv 5+1

Vierailija
2/148 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan mahtavaa Killa! Onnea tuhat kiloa ja kaikkea hyvää matkalle =) Itse en ole ehtinyt palstailla pitkään aikaan, mutta Yksikseltä kuulin iloiset uutisesi. Iso halaus täältä ja vielä kerran tuhannesti onnea!

Afternoon ja mcbaby 10,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin minäkin onnittelemaan entistä Enska-kuumeilijaa!!! Mahtavaa, koita ottaa rennosti ja nauttia joka päivästä, vaikka varmasti vaikeeta onkin! Mukavaa alkaa nyt seuraamaan sun masunkasvatusta :)

T. Hanna, Nea 2v2kk ja masuvauva rv 22+6

Vierailija
4/148 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista Aftis ja Nea! Mukavaa, kun vielä vanhat kamut muistavat! :) Ei auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin...

Pynni: sama juttu eli jotenkin en uskalla vielä ajatella, että tässä oikeasti raskaana oltaisiin. Meillä yritys aloitettu jo 8/05, hoitoihin lähdettiin 4/07 ja niitä on tehty välillä tiheämpään tahtiin ja välillä pidetty pitkiäkin taukoja. Mulla on myös takana yksi huonosti päättynyt raskaus (kohdunulkoinen, joka todettiin rv 6+5) 1.5 vuotta sitten.

Nyt vaan koitan mennä päivän kerrallaan ja odottelen ekaa ultraa, joka on parin viikon kuluttua. Tulisi edes jotain kunnon oireita, vaikka pahoinvointia, niin olisi todellisempaa tämä. Viimeksi pahoinvointi alkoi joskus viikolla 5+. Nyt ainoat oireet on tissikipu, joka tulee ja menee (ja arvaa olenko hermona, kun se "menee"!?) ja ajoittainen painon tunne alavatsalla.

Toivottavasti kaikki menee hyvin, meillä molemmilla!!!

Killa rv 4+4

Vierailija
5/148 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänä-aamuna plussas kirkaasti. Neljä päivää sitten tuli vähän haaleampi mutta selvästi positiivinen testi. Halusin vielä varmistaa että oon todellakin raskaana! Huomenna vielä verikokeisiin ja sitten pitäisi varata jo ensimmäinen neuvolakäyntikin. Tänään laskurin mukaan 7+2. ihanaa. ja mies on yhtä onnellinen. Kuun vaihteessa ollaan muuttamassa omakotitaloon ja toivotaan nyt että kaikki menee hyvin. :x

Vierailija
6/148 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein siis testin ti aamulla, ja plussa oli, mut tosi haalea.. soitin hoitajalle, sanoi et to uusi testi. Tilasin kyl jo neuvolan kautta ajan verikokeeeen, huomenna sinne myös.

Silti jännittää, et olisko meille oikeasti näin ihana onni suotu! Meidän tyttö sai alkunsa ekassa ivf;ssä 08/2007, silloin jäi 5 pakkas-ukkoa, jotka kaikki nyt sulatettiin, 2 lähti jakaantumaan, ja ne siirrettiin 31.3. Nyt sitä sit jännitetään et onko totta, että olisin raskaana!?!

Jos kaikki menee hyvin, ja tämä on totta, laskettu aika täällä hämeessä 20.12.!!

Terkuin Tandu, pirpana 11kk ja rv 4+3

Vierailija
7/148 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löytyy samassa vaiheessa olevia! :) Onnea vaan kaikille!

Tandu: toivottavasti veritesti varmistaa plussan! :) Mullakin alkuun viivat oli tosi haaleat, mutta verikokeessa oikein hyvät arvot.

Xanja: hienoa, että sielläkin on jo varmuus asiasta!

Hirveän hitaasti aika matelee, mutta nyt täällä ollaan sentään jo kuudennella viikolla! ;) Vielä 12pv ultraan ja kovasti jännittää. Huolestuttaa, että mitä jos kehitys onkin pysähtynyt heti alkuunsa, kun on niin oireetontakin... Ollaan onneksi reissuun lähdössä nyt viikoksi, joten ehkäpä siellä aika menee nopeammin.

Oletteko muut menossa/käyneet alkuraskauden ultrassa?

Killa rv 5+1

Vierailija
8/148 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolakäynti on 27.4 maanantaina. Mieskin on jo ilmoittanut pomolle että on aamupäivän poissa. elikkä yhdessä mennään. Eiköhän sen jälkeen seuraava käynti ole ultra, toivotaan.

Toissapäivänä alkoi mieletön väsymys, parin tunnin päikkäreitä ja yöunet melkein kellon ympärikään ei tunnu riittävän. Alavatsan alueella tuntuu lähes samanlaista kuin kuukautiskivut. Ai niin, ja kokoajan pitäisi olla jotain suuhun laitettavaa..

Vierailija
9/148 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, mitkä sun veritestin arvot oli? Ja millon otetiin?

Mulla oli vain 88, ja testauspäivä oli pp16! Neuvolalääkärin mukaan arvo on hyvä, mut TAYSista sanottiin et aika alhainen. Mulla uus testi nyt sitten tulevana torstaina, pitäis olla 1000 ja yli. Eli odottelua täälä edelleen.

Haaleat viivat myös testissä pp16, mut samalla tavalla oli tuosta meidän pipanasta silloin, eikä mulla mitään veritestejä koskaan otettu. (Tiennyt edes sellaisesta..)

Mut tosiaan, jos olen hitaasti syttyvää laatua...

Tandu rv 4+6 ?!?

10/148 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Laitoin tän viestin jo tuonne joululahjoihinkin, mutta laitan vielä tännekin kun vielä lapsettomia ollaan)

(Ja kokeilen nyt kolmatta kertaa laittaa tän viestin tähän ketjuun, katotaan jos nyt vaik onnistus..)

Hei!

Ensimmäistä odotellaan :) Ensimmäinen plussa tuli tiistaina ja varmistin sen vielä keskiviikkona ja tänään oli vielä varmistettava uudelleen, kun menkkojen olisi pitänyt tulla perjantaina (eikä siis tulleet) ja vahva plussa oli :) Hirveen kauan ei meidän tarvinnut ekaa raskautta yrittää, tammikuun alussa jätin pillerit. Nyt vaan sitten toivotaan, että kaikki jatkuu kuten kuuluisi. Keskiviikkona säikähdin, että joko se meni, kun tuli hieman ruskeaa vuotoa, mutta onneksi oli väärä hälytys. Pahoja oireita mulla ei vielä ole ollut, jonkun verran semmosta "menkka"kipua ja kurkku on todella kuiva. Vessassa pitää enemmän käydä, mutta voi olla, että sen takia kun juonkin enemmän kurkun kuivuuden takia. Ja yöllä kerran tai pari on vessaan noustava. Muuta en olekkaan sitten vielä huomannut. Tosin nenäverenvuotoa oli alkuviikosta, mutta johtui todennäköisesti alkavasta flunssasta...tai olikohan se flunssa, kun ei se sitten oikeen alkanutkaan...kurkku vaan on ollut kuiva ja netistä olen lukenut, että nenäverenvuodot ja flunssaisuuden tuntuminen kuuluvat raskauteen. Väsymisestä en oikeen osaa sanoa, kun olen viimekuukausina ollut muutenkin väsynyt kun olen tehnyt kahta työtä. Nyt kun on vain yksi työ, niin en tiedä onko väsymys edelleen väsymystä noista kahdesta työstä vai sitten raskaudesta.

Keskiviikolle on varattu lääkärille aika ja sieltä sitten varmaan seuraavana päivänä verikokeeseen. Poikakaverille annoin tiukat ohjeet, että vielä ei kenellekään kerrota, mutta oma suu ei sitten kuitenkaan pysynyt kiinni, kun pari työkaveria alkoivat suunnittelemaan, että minä sitten seuraavaksi (kun yhdestä on tulossa mummo..). Oli siinä sitten hankala olla sanomatta. Ollaan suunniteltu, et 3kk:n jälkeen kerrottaisiin, mutta saa nähdä pystytäänkö niin kauan odottamaan..no ainakin eka ultra on tehtävä ennen kuin asiasta tulee ihan julkinen.

Lasketuksi ajaksi laskuri antoi 23.12. Lapsi olisikin todella hyvä joululahja :)

Paljon onnea kaikille odotukseen!!!

Vierailija
11/148 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuolla odotuspuolen joulukuisissa käy sellainen sutina etten mitenkään pysy mukana ja muutenkin ehkä vähän pienempi porukka tuntuisi mukavammalta!

Odotan siis toista lasta, laskettu aika 5.12. Esikko täytti perjantaina vuoden, mutta koska meillä alkaa ikä tulla vastaan päätettiin lähteä uuteen hoitokierrokseen jo varhain... ja yllätys yllätys, ekasta hoitokierrosta näyttää tärpänneen. Molemmat lapset on siis saaneet alkunsa inssillä.

Alkuraskauden ultra oli jo viikko sitten rv 6+2 ja siellä kaikki kunnossa. Seuraava ultra on ensi maanantaina rv8+2 ja toivottavasti sieltä saadaan yhtä hyviä uutisia.

Yksis ja peanut rv 7+3

Vierailija
12/148 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun juuri plussanneiden joukkoon. Verikoe antoi maanantaina arvoksi 78, pp 12. Eli aika alussa tietysti mennään, ultra vasta toukokuun puolessa välissä....Ei auta muu kuin ottaa rauhallisesti.

Onnea kaikille plussanneille!

Margit 4+päivä!

Vierailija
13/148 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuossa viikon verran reissussa ja hyvää teki! Päästiin jo seitsemännelle viikolle pahemmin stressaamatta, kun oli muutakin tekemistä, kuin miettiä raskaana oloa. ;) Tosin nyt murehdin, että tulikohan sittenkin syötyä jotain, josta saan ainakin listerian ja pari muutakin tautia, jotka ovat sikiölle vaarallisia... :o Ei ole helppoa tämä raskaana olo (jota vieläkään en osaa oikein todeksi uskoa).

Oireet on edelleen lievät, tosin jonkilaista pahoinvointia on varmaan alkanut ilmaantua, jos ei sitten ole psyykkistä. ;) Ja kamalan väsynyt olen ollut, iltakahdeksalta on jo tehnyt mieli nukkumaan, mutta toisaalta reissussa tietty oltiin liikenteessä aina koko päivä, joten sekin osaltaan väsyttää.

Tandu: Mulla oli veritestin tulos pp 12 jo 160, joka oli kuulemma jo tosi hyvä. Olisi ollut hyvä, vaikka olisi ollut pp 14 eli "oikea" testipäivä. Kotitestiinhän mä en tuossa vaiheessa mitenkään vahvoja viivoja vielä saanut. Kaikenlainen tuollainen alun vähäinenkin epävarmuus on kyllä raastavaa! Sulla taisi tänään olla se kontrollitesti? Mikä oli tulos? Toivottavasti riittävä! *bd*

Yksis: no kiva, jos sinäkin täällä kirjoittelet! Mä ehdin jo heti alkuun ihmetellä tuota aktiivisuutta odotuspuolella, kun en sellaiseen ole aikoihin tottunut. Tuntuu mukavammalta, jos on sellainen porukka, jonka kuulumiset voi muistaa "nimestä" niin on helpompi elää mukana muiden raskautta. Kohtahan se onkin sitten jo seuraava ultra teillä edessä, kivaa!

Ensi tiistaina on sitten ultra ja toivottavasti kaikki on silloin hyvin! En ole vielä oikein osannut nauttia tilanteesta, kun jotenkin tuntuu, että mitä jos tämä ei kumminkaan ole totta... :S

Killa rv 6+1

Vierailija
14/148 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilen aamulla sit hurautin verikokeeseen, ja tuloksen sain iltapäivällä, ja tulos oli lähes 1400, eli olen raskaana! Pikkasenko tirautin itkun kun kuulin neuvolasta tuloksen! Uskomatonta!

Tänään soittelin äippäpolille ultra-aikaa, olivat koulutuksessa, eli maanantaina sit uus yritys. Varmaankin sit parin viikon päähän eka ultra. Jänskättää, et kaikki on hyvin ja sit se että onko kyydissä yksi vaiko kaksi matkustajaa! ;D

Mitään oireita ei ole oikein ollut, mitä nyt kans ihan hirveen väsynyt olen, ja parina iltana ollut hiukan etova olo. Mut ei mitään sen ihmeellisempää, eipä ollut tuosta ekastakaan, ja sit aloin oksentaa rv 12, ja oksensin aamusta iltaan 6 vkoa! Että sellaista aikaa odotelles! ;)

Tämmöstä siis meille!

Ihan varma en ole nyt sitten missä mennään rv, kun toisen laskutavan mukaan olisin nyt rv 5+4 ja toisen mielestä rv 5+5. Lasketaanko menkkojen alkamispäivä ekaksi päiväksi, vai sit seuraava päivä?

TAYS:n mukaan meidän laskettuaika olis nyt sit 20.12. ja neuvolasta saan kuitenki taas eri päivän! :D

Mutta palailen sitten taas...

Tandu

Vierailija
15/148 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia, Tandu! Tosi mahtava arvojen nousu! :) Meidän klinikalla kierron ekaksi päiväksi lasketaan eka vuotopäivä, paitsi, jos vuoto alkaa illalla klo 18 jälkeen, vasta seuraava päivä.

Täällä on pahoinvointi lyönyt oikein kunnolla päälle. :/ Jännä kyllä se on pahimmillaan iltaisin, eikä aamuisin. En ole oikein hyvää konstia vielä löytänyt sen helpottamiseen, kun syöminenkään ei hirveän hyvin auta. Mitään lämmintä ruokaa en ole enää muutamaan päivään pystynyt syömään, vain kylmä menee alas. Lähinnä elelen jugurtilla ja hedelmillä, sekä ateria-aikaan koitan syödä leipää.

Huomenna sitten ultraa, jännittää ihan kamalasti! :( Toivottavasti en kärsi tästä pahoinvoinnista turhaan!

Killa rv 6+5

Vierailija
16/148 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua, että vihdoin sait sen kauan odotetun plussan!!!! Nyt masuasukille tarrasukat matkaan, jotta pysyy kiinni pitkän matkan!!!! ONNEA IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!!!!

Niin, voisin varmaan itteni esitellä. Meillä on entuudestaan reilun vuoden ikäinen pikkumies, joka sai alkunsa ICSI:n tuoresiirrosta. Pakkaseen jäi neljä alkiota, jotka eivät kuitenkaan kiinnittyneet. No, eihän se auttanut, kuin lähteä uudestaan hoitorumbaan ja nyt ICSI:n tuoresiirto tuotti taas tulosta. Pikkuinen matkalainen on kyydissä, mutta itse sitä en vielä usko. En ennen kuin näen ultrassa, että kaikki on kohdallaan ja matkalainen on oikeassa paikassa.

Yritän aktivoitua tässä palstailussa. Tulee tosi vähän istuttua koneella :). Paljon onnea kaikille muillekin :)

Tuisku rv 5+0

Vierailija
17/148 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tuisku! :) Tosi hauskaa "tavata" vanhoja tuttuja pitkästä aikaa! :) Onnellista odotusta!

Omanapaiset ultrakuulumiset: niin se vain sitten siellä läpätti pieni sydän ihan oikeassa paikassa. :D Kaveri oli pudonnut kyydistä, mutta parempi näin. Kaksosraskaus on kumminkin aina riskiraskaus.

Tyyppi vastasi viikkoja 7+0 toisesta kulmasta ja 7+2 toisesta ja noiden keskiarvon mulla viikoiksi laski mulle lääkärikin eli pari päivää päästiin yhtäkkiä eteenpäin. Hoitsu oli vissiin laskenut vähän eri tavalla noi viikot. No samapa tuo, kunhan vaan joulukuussa saataisiin tuo muksu ehjänä perille. :) LA olisi nyt sitten virallisesti 14.12.

Huh, yksi etappi saavutettu, mutta toki vielä voi monta huolta tulla matkalla eteen. Ei auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin kumminkin!

Killa rv 7+2

Vierailija
18/148 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi monista taustailijasta Onnittelee hyvin sujuneesta ultrasta! Hienoa että syke löytyi ja kaikki näyttää tällä hetkellä hyvältä! Nyt voi täällä taustallakin huokaista helpotuksesta, että onnistuihan se raskautuminen. Se on ihanaa!

Miellyttävää pahoinvointia sinulle! (kaksi kertaa sen kokenut...)

Vierailija
19/148 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita ultrakuulumisia siellä, kyllä tuli hyvä mieli!

En taaskaan kerkiä sen kummemmin kommentoimaan, mutta tervetulloa vaan kaikille uusille ja muillekin joita en ole kerinnyt tervehtimään :)

Meillä oli maanantaina toka ultra ja siellä kaikki hyvin, sikiö vastasi hyvin viikkoja eli oli kasvanut hyvin käyrällään. Torstaina olis sitten eka lääkäri ja saa nähdä haluaako sekin vielä ultrata vai riittääkö klinikan ultrat (ei mulla mitään sitä kolmatta ultraa vastaan ole ;))

T. Yksis ja peanut rv 8+3

Vierailija
20/148 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Ihanaa Killa! Teillä on muuten sama laskettuaika, ku mulla vuonna 2007. Nuuttihan kyllä sitten päätti syntyä 4 viikkoa etuajassa....

Mutta mutta minäkin taidan liittyä teidän pinoonne. Tein viikko sitten plussatestin eli eka pas tärppäsi, uskomatonta! Hcg oli yli 400, mutta sitten maanantaina tuli veristä vuotoa melko kunnollakin tai niin, että tunsin sen.... kävin sitten eilen verikokeessa ja hcg oli yli 5400, joten raskaus on ainakin edennyt..... ultra on 11. päivä maanantaina, että puoltoista viikkoa pitäisi vielä kärvistellä pienessä epätietoisuudessa. Vuoto on onneksi nyt kuitenkin loppunut.

Ei tätä meinaa uskoa todeksi, että näin "helposti" ja nopeasti meillä onnistui tämä kakkonen.

Voipi olla, että laiskasti kirjottelen, mutta yritän käydä kertomassa kuulumisia.

Aurinkoista kevättä ja vappua kaikille!

Kille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme