Kaikkien tuntemieni röökimammojen lapset on sairaita
Niin eipä tarvitse paljoa etsiä syytä miksi lähipiirissä toisilla äideillä on sairaita lapsia... on oppimisvaikeuksia ja allergioita ja astmaa.. hetken mietin että mikä on yhdistävä tekijä: raskausajan tupakointi joko enimmässä tai vähimmässä väärin. taas kunnolliset äidit on saaneet terveitä lapsia.. että miettikää tätä kun sitä röökiä vedätte itsekkyydessänne!
Kommentit (47)
En ole melkein koskaan kipeä, kuumeessa olen ollut viimeksi varmaan 5 vuotta sitten eikä minulla ole muita vaivoja kuin hiivatulehdus ;-) Ei mitään allergioita tms.
MUTTA vaikka olenkin näennäisesti terve niin minulla on ollut suuria oppimisvaikeuksia, joiden takia minut meinattiin siirtää erityisluokallekin. Keskittymiskykyni on olematon. Olen kyllä opiskellut maisteriksi asti, mutta välillä on ollut tosi vaikeaa.
Varmuutta en koskaan saa, että olenko joutunut vuosia kärsimään äitini tupakoinnin takia, mutta kyllä minä olen katkera. Oliko äitini tupakasta saama nautinto niin tärkeää? Tärkeämpää kuin minun tulevaisuuteni? En pysty ymmärtämään, en vaan pysty.
Ajatelkaa lastenne tulevaisuutta, tupakan vaikutukset jatkuu koko elämän!
Polttivat myös raskauksien aikana. Kaikilla heidän lapsillaan on korvat putkitettu. Fiksuja ovat ja oppivat aikaisin puhumaan ja kävelemään. Mitä nyt tukiopetusta lukemiseen saaneet.
Omilla lapsillani on kuitenkin selvästi parempi vastustuskyky. Yhtään korvatulehdusta eivät ole sairastaneet. Niin ja en polta, eikä miehenikään polta.
On ihan tutkittu asia, että useasti jos äiti on raskauden aikana polttanut, niin tulee lapselle astma ala-aste iässä tai vähän aikaisemmin. Useammin kuin ei polttaneen äidin lapsille.
lapsilla molemmilla
-pikkukeskosuus
-myöshäinen puheenkehitys
-ylivilkkaus
-keskittymishäiriöt
-käytöshäiriöt
-vakavat oppimisvaikeudet
-sopeutumattomuus
jne jne kaikkea löytyy, ja missähän vika...
toisella on korvat putkitettu. Kukaan meistä ei polta eikä ole ikinä polttanut.
Mitä tästä siis opimme ja mitä tästä voi päätellä?
Ei yhtään mitään.
Kannattaa tarkastella asioita tilastojen kautta, ei mutu-kokemuksen.
lapsilla molemmilla
-pikkukeskosuus
-myöshäinen puheenkehitys
-ylivilkkaus
-keskittymishäiriöt
-käytöshäiriöt
-vakavat oppimisvaikeudet
-sopeutumattomuus
jne jne kaikkea löytyy, ja missähän vika...
että sellaisten lapset on sairaita jotka polttaa. Mä olen polttanut raskauksien aikana ja lapset terveitä. ei edes normaalia flunssaa oo pahemmin niillä ollu. ja tiedän monta äitiä jotka polttanut raskauden aikana ja lapset terveitä, kun taas tiedän sellaisia jotka ei polttanut ja lapset jatkuvasti sairaana sekä astmaa, allergioita yms...
en taas ymmärrä sellaisia jotka juo raskauden aikana!
ja lapsellani on allergioita ja astma. mieheni ei myöskään polta. toisella lapsella ei ole mitään.