Ehtiikö kiinteytyä kunnolla ja missä ajassa??
Jos aloitan nyt käymään säännöllisesti jumppatunneilla kerran tai kaksi viikossa ja käyn kerran viikossa uimassa sekä kävelen tai pyöräilen työmatkat (10 min suuntaansa pyörällä, kävellen 25 min) niin paljonkohan kiinteydyn ja missä ajassa? Huomaanko koska eron?
Olen laihduttanut muutaman kilon ja heinäkuussa pitäis olla parhaimmillaan kun on häät tulossa. Minulla ei ole ylipainoa, mutta löysää löytyy.. ja liian vähän lihasta. Kuntosalille en halua mennä, mutta pace-tyyppisillä tunneilla voisin käydä.
Mitä liikuntaa suosittelet ja kuinka usein kiinteän kropan saavuttamiseksi.
Ja en sinne kuntosalille mene, yäk.
Kommentit (27)
Minä kiinteydyn tarvittaessa 2kk:ssa tehokkaalla kotijumpalla, painojen kanssa.
En tarvi kuin musiikkia, joskus en sitäkään. Mies voi vaikka kirkua vieressä että yks kaks kol nel.. tai tv:tä katsellessa, kokatessa voi jumpata. Kätevää.
selvästi jo parissa kuukaudessa crossarin + kotijumpan avulla. Tein tahdilla 5x30 min crossailua + askelkyykkyjä, punnerruksia, vatsalihaksia. Paino pysyi samana, mutta lihaksiin tuli muotoa. Mm. hartiat ja sääret tulivat paremman muotoisiksi ja peppu nousi. Kuntosali-intoilijat eivät tätä tietenkään pidä mahdollisena, mutta minusta muutos oli selvä.
mutta ap puhuu laihduttamisesta ja kiinteytymisestä, kun oikeasti mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Laihduttamista ja lihasmassan lisäämistä on.
Sitä harrastan minäkin, osta gymstick ja kolme kertaa viikossa teet kaikkia lihasryhmiä (hyvät ohjeet tulee kepin mukana), ja ihan varmasti kiinteydyt.
Vanhat kunnon vatsalihastreenit kunniaan! Rahan haaskausta turhat kuntosalit...
kun puhutte kiinteytymisestä. Silloihan liikunta voi olla ihan mitä vain.
niin, eli te tarkoitatte sitten näemmä laihtumista kun puhutte kiinteytymisestä. Silloihan liikunta voi olla ihan mitä vain.
Laihuttamisella ihmiset yleensä tarkoittavat painon pudotusta. Ei siinä kiinteämmän näköiseksi tule vaikka kuinka laihduttaisi jos ei samalla treenaa lihaksia (vaikka kotona). Voihan olla ns. laiha läski. Itse olin ennen crossailua anorektisen näköinen kukkakeppi. Kun sain lisää lihasta tuli vartalosta kiinteämmän näköinen ja muodokkaampi. En kuitenkaan missään nimessä sano laihtuneeni vaikka rasvaprosentti ehkä pienenikin entisestään. En halua laihduttaa kun aina taistelen pysyäkseni edes suunnilleen normaalipainoisena etten kuihdu liikaa.
se "kiinteys" tulee lihaksesta. Hommaa itsellesi lihasta niin olet kiinteä, kun läski ei hölsky eikä luut kolise.