En halua kokea enää tätä kiukkua!!
Taas odotan hoitolapsia jotka ovat myöhässä.
Pakko mun mitan on joku päivä tulla täyteen ja lopetan maanantaiaamusta työt mitään ilmoittamatta. Palakoot lomarahat ja palkka mutta ei voi mitään.
Erään perheen vanhemmat ovat surkimuksia ja unikekoja.
Kunnallisena ei mitään voi, yksityisenä voisi irtisanoa hoitosuhteen.
Kommentit (23)
Vai olen kakara tai idiootti?
Kiitos.
Me ollaan ja pouhun nyt omista kokmuksista! Että yksityinen hoitaja pompotti ajoista. Tarha aukeaa kuudelta ja menee kiinni viideltä!
Samoin yksityisellä hoitajalla (ryhmis) että aukeaa kuudelta ja tarha menee kiinni 16.30. Ei yöhoitoa. Jos ei hae ajallaan niin soittaa lastenvalvojalle.
Tarhassa tosiaan sanottiin ettei tartte erikseen sopia että tuo seitsemältä tai kymmeneltä. Tarha on auki aamusta iltapäivään. Ja lapsen hoitoaika on kaikille 8 h (paitti jos on puolipäivänen).
Me ollaan aina maksettu täysi hoitomaksu. Jos se peritään täytenä MEILTÄ niin miksi hoitaja sitä ei sitten saa? Mihin se raha menee???
Ja nämä on TOISTAN meidän kokemuksia, en tiedä kaikesta kaikkea. Varmaan se tekee minusta tyhmän tai kakaran.
3
Asiat täytyy voida sopia hoitajan ja vanhempien kesken siten, ettei kenelläkään ole epäselvyyttä säännöistä. Kaikkein parhaiten tämä olisi käynyt heti hoitosuhteen aluksi (kirjallisesti). Kiukkuisena ei kannata ruveta selvittämään, siitä ei tule kuin paha mieli kaikille. Parhaiten säännöt menevät vanhemmille jakeluun kun perustelet ne huolellisesti. Tästäkin ketjusta huomaa, että ihmisillä on oma käsityksensä asioista vaikka asian todellinen laita on toinen (esim. tuo palkka)
Tosin olen kyllä sitä mieltä, että lapsiperheen aamut ovat tarpeeksi stressaavia ja jos on mahdollisuus välillä löysätä ja mennä lapsentahtisesti niin se on vain hyvä asia. Mutta silloin kannattaa varmasti valita se hoitopaikkakin siten, että joustot ovat mahdollisia.
Se on usein yötkin työpaikalla vaikka ei saa senttiäkään ylityökorvausta. Välillä on sitten kyllä ilmoittamatta myös poissa töistä, mutta ylityötunteja kertyy silti huimasti.
Ton joustamattomuuden takia en ikinä veisi lastani kunnalliseen päivähoitoon. Mun lapsi on mun kaverilla ja on sovittu että tuodaan koska jaksetaan ja on tarvis tai ei tuoda ollenkaan jos siltä tuntuu. Ja maksetaan joka tapauksessa täysistä tunneista. Heidän perhe elää tavallaan (= ilman mitään erityisiä rytmejä ja aikatauluja) ja meidän likka solahtaa sinne sekaan silloin kun solahtaa.