Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua kokea enää tätä kiukkua!!

Vierailija
06.04.2009 |

Taas odotan hoitolapsia jotka ovat myöhässä.

Pakko mun mitan on joku päivä tulla täyteen ja lopetan maanantaiaamusta työt mitään ilmoittamatta. Palakoot lomarahat ja palkka mutta ei voi mitään.

Erään perheen vanhemmat ovat surkimuksia ja unikekoja.

Kunnallisena ei mitään voi, yksityisenä voisi irtisanoa hoitosuhteen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 hoitolasta,joista yksi on ainakin kerran viikossa sen tunnin-kaks myöhässä. Muut kyllä tulevat ja lähtevät ajallaan :)

Minua rasittaa paljon enemmän ne vanhemmat, jotka tuovat lapsen AINA hoitoon, vaikka itse ovat vapaapäivällä. Jopa alle vuoden ikäisen lapsen :(

T. ansaittua talvilomaansa viettävä, 6v pphoitajana toiminut kolmen lapsen äiti

Vierailija
2/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on kahdeksan, eikä lapsia vielä näy! Mitä niin tärkeää sulla on aamu kahdeksalta että haittaa? Jos aamupala kyseessä niin varmasti voit rajata asioita sillä että sanot että klo 8.15 loppuu aamupala ja aletaan valmistautuun seuraavaan asiaan. Meillä lapset on kunnallisessa tarhassa ja näin tehdään.

Jos et millään onnistu pelaamaan yhteisillä säännöillä niin ala yksityiseksi!

Mutta minusta tulistut aika pienestä.

PS. omat lapset on nyt sairaana, tiedän että tarhassa syödään aamupalaa nyt joten soitan pian niin aamupala hässäkkä on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öm, mitä se TAAS haittaa jos tullaan pari tuntia tai tunti myöhässä?

Ei se kellonaika ole mikään minuuttiaikataulu! Jos ollaan 2 h myöhässä niin sitä ollaan silloin töistäkin. Jos taas 2 h myöhässä ja toinen vanhemmista on kotona niin se on 2 h lisää aikaa vauvan kanssa.

En käsitä miksi pitää elää HOITAJIEN aikataululla, varsinkaan jos ei lapset ole menossa mihinkään sisältä, vaan koko porukka on sisällä?

Saman palkan saat silti.

Kertokaa. Koska ala kiinnostaa!

3

Vierailija
4/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKyllä vanhempi voisi ilmoittaa ajoissa poissaolon tai myöhästymisen. Soittaa vaikka että tuon sitten puistoon, missä ulkoillaan. Pph:n päivä on aika täynnä. Ei löysiä odotteluaikoja.

Miksi et omaan hoitopaikkaasi (tarhassa pidetään eläimiä) soittanut tänään ennen aamupalahärdelliä? Olisivat tienneet ettei tarvita niin paljon?

Et näköjään itsekään osaa pelata yhteisillä säännöillä.

Vierailija
5/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olettaa, että hoitaja olisi päivän sisällä odottamassa muiden lasten tulemista?

Vierailija
6/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittamatta tullaankin 9.00.

Vierailija
7/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph herää (vaikka väsyttää) 6.30 jotta on valmis ottamaan lapset vastaan 7.00.

Lapsia ei kuulu, ei näy. Ovat ainoat jotka syövät aamupalaa. Meillä tulee palkka toteutuneista tunneista, ei odottelusta. Jos lapset tulevat 9.00 niin kaksi tuntia hoitaja on ollut valmis työhön mutta hänestä riippumattomista syistä palkkaa ei tule.

Mene itse istumaan töihin ilman palkkaa 2h.

Vierailija
8/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän TARHASSA jossa on lapsia -ei eläimiä (voisko loukata vähän enempi) on rutiinit. Jos mennään jonnekin, niin siitä kerrotaan. Joka viikko maanantaina ilmestyy taululle erikseen viikko-ohjelmakin oli se erikoisempi tekeminen leipomista tai kirjastossa käyminen.

Minä ainakin vanhempana pidän joskus siitäkin että saatetaan syödä aamupala kotona tai nukkua hiukan pidempään jos vaikka vauva on itkenyt yönsä. Pistän herätyksen tarhan aamupalan jälkeen ja meillä voi sen jälkeen alkaa aamu. Eikä tämä kaada maata!

Tarhassa varmasti jää joskus lapsilla syömättä ruokaa vaikka kaikki olisi hoidossa. Ja seuraavalle ruualle tietävät jo ettei tulla.

Meijän tarhassa riittää JOUSTO! Ymmärtävät hyvin että joskus myöhästyy tai joskus nautitaan yhdessä aamu.

Kyllä minusta pitää ajatella vähän sen lapsen perheenkin puolesta asioita.

Enkä tosiaan tarkota että KOKO PÄIVÄÄ hoitaja olisi sisällä, vaan tunti pari aamusta! Kai teillä joku rutiini on?

PS. On tuttua toi kellonaikaan tuijotus yksityisellä hoitajalla. Kun ei saanut lasta hakeakaan varttia aikasemmin ilman vittuilua niin vaihdettiin tarhaan.

Sielä on ollut todella mukavat hoitajat! Meni vuosi ennenkö opittiin ettei todellakaan HAITTAA jos ollaan vähän myöhässä. Se piti aina nöyristellä yksityiselle. Lisää mukavasti stressiä ja paniikkia aamuisin jos ei saa mennä varttia aikasemmin tai vartin on myöhässä.

Meillä on kolme lasta joista kaksi tarhassa ja vauva.

Jos tarttee lähteä jonnekin heti aamusta niin kyllä sen varmasti kertoo perheelle! Ei me silloin jäätäisi kotiin lekottelemaan, mutta kyllä voidaan tehdä niin jos siihen mahdollisuus.

Kannattaisiko puhua?

3

Vierailija
9/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet aamulla puuron eikä siitä syö 1 tai 2 lasta? No jäiskö siitä välillä muutenkin yli?

Itse olen kokki eikä se nyt paljoa ryynejä vaadi että tekee yhdelle lapselle puuron. :D

Joskus kiireetön aamu on tarpeen. Itse otan itkevän aamu-unisen lapsen syliin kuin raahaan väkisin hoitoon ettei myöhästytä.

Vaikka hoidosta sovitaan klo 7 alkavan niin ei se ole todellakaan mikään PAKKO olla silloin.

Se määrää maksun, ja vaikka olisi 8 h sijasta välillä 5 h niin ei se silloin LASKE hoidon maksuakaan. Silloin maksetaan ilmasta!

Tässä ei nyt ole mikään muu asia haittana kuin se että joku ei nyt tuonut klo 8 -ai kamalaa!!! Soitakaa lastensuojeluun.

Jos teillä on kahdeksalta joku meno niin siitä pitää sitten sanoa vanhemmille. Mutta jos tää nyt perustuu vaan vittuiluun niin saisitte mennä itseenne.

Mitä nyt itse olen ajatellut alkaa hoitajaksi niin ei tulis mieleen alkaa moisesta riehumaan. Ettekä te voi -siksi teitä vaan ottaa päähän koska maailma ei tee niinkuin te haluatte..

3

Jaa, mitäs muuten muut lapset tekee sillä aikaa kun te hoitsut heilutte netissä?

Vierailija
10/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sukua hoitolasteni äidille. Päiväkodissa noi joustot on hiukan eri asia. Päiväkodilla on aukioloaika, perhepäivähoidossa ei ole. Siellä töitä tehdään vaikka 12h/vrk jos vanhemmat niin keksivät.

Vierailija
11/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan koko päivästä, vaikka lapset ei olisi koko päivää hoidossa!

Oli sama menetelmä yksityiselläkin ja tarhassa. Onko jossain muu menettelyt? Ulkomailla?

Jos kerran hoitaja ei saa palkkaa, niin silloin varmasti puhutaan vanhemmille.

Mutta miten se soittaminen vanhemmilta aamu seitsemältä sitten auttaa asiaa? Silloin jää sama palkka saamatta. Puhutaan siis siitä että hoitaja herää aamulla "turhaan". Ei siitä palkasta.

Eikö sulla ole muita lapsia hoidossa?

3

Vierailija
12/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovituista asioista täytyy pitää kiinni tai ilmoittaa muutoksista.

Mitäs jos minä ilmoittamatta lähden verikokeeseen 6.30 ja tulen takaisin 9.00?

Saatoin olettaa, että lapset tulevat kuitenkin hoitoon vasta 9.00.

Minulla on ainoastaan nuo 2 hoitolasta. ap

Vierailija
13/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan koko päivästä, vaikka lapset ei olisi koko päivää hoidossa!

Kunnallisella puolella ainakin tosiaan pph saa palkan ihan tuntilapun mukaan eli jos lapsi tulee klo 10 kun piti tulla klo 7, niin se jää pois palkasta.

Se ei vaikuta pph:n palkkaan mitä vanhempi lapsensa hoidosta maksaa.

Että haluaisin myös nähdä ihmisen joka menee huvikseen töihin useana päivänä viikossa muutamaksi tunniksi ilman palkkaa.

Vanhemmat myöskin yllättävän vähän ajattelevat muita.

Harvoin ihan oikeasti myöhästelyssä on kyse lapsen "edusta".

Jos esim on sovittu että aamupala tarjoillaan aikaan X ja sen jälkeen lähdetään ulos.

Vanhemmat tuovat lapsen iloisina siinä vaiheessa kun muut lapset on juuri päässeet pihalle ja huomauttavat "ai niin meillä vähän kesti aamu, eikä syöty mitään aamupalaa"

Mitä voi pph tehdä? Jättää nälissään odottamaan lounasta?(vaikka vanhemmat ei ole toimineet kuten sovittu)

Tarjota aamupalaa kuitenkin? Missä muut jo ulkovaatteisiin puetut lapset sen aikaa? Kuka vahtii?

Erityisen epäreilua se tosiaan on, jos hoitoon aamu-aikaisin tuodaan vain osa lapsista ja osa esim. ovatkin hoidossa myöhemmin iltaan. (kun yllätys yllätys kaikki aikuiset ei tee työtä 8-16)

Siten pahimmillaan hoitajan aamu alkaa 5.30 kun se eka aamuvuorolaisen lapsi/lapset tuodaan ja jos he eivät ilmestykään, niin hoitaja on töissä palkatta sen ajan siihen että muut lapset saapuvat ilmoittamanaan aikana. Koska eihän tuntilappuun voi valehdella että lapset tulivat kuten piti.

Palkka on lapsikohtainen. Siis jos Möttösen perheen lasten pitäisi tulla klo 8 ja Makkosen lasten klo 8 ja vain toiset lapset saapuvat, niin tosiaan hoitaja saa vain palkan niistä hoitoon saapuneista lapsista. Ikävää mutta totta.

Että kaikki ei ole aina niin mustavalkoista kuin moni tuntuu kuvittelevan.

Vierailija
14/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa se ei muuten ole kenenkään hoitajan pussista pois jos ruokaa jää syömättä.

Perhepäivähoitaja saa kulukorvausta, joka ei todellakaan kata kaikkea.

Joten se ihan oikeasti on pois vähintään muilta lapsista jos jatkuvasti varaa ruokaa yli sen mitä tarvitsee vain siksi että joku ei tule kun on sovittu.

Tuohon tulemiseen ja menemiseen selitinkin tuossa ylempänä otsikolla ...

eli kyllä varmasti pph laskee joka hoitominuutinkin, koska se vaikuttaa suoraan palkkaan. Sitä en toki ymmärrä että asiasta rumasti sanotaan vanhemmille, mutta se ei ole minun ongelmani.

Tosiasia siellä takana kuitenkin on olemassa.

Vierailija
15/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pph mutta sitä työtä vuosia tehneenä en usko että kukaan edes ehtii työaikana=hoitoaikana olemaan netissä.

Mutta mikäs siinä jos roikkuu turhanpanttina odottamassa lapsia. Sillä palkattomalla ajallaan voinee vapaasti tehdä mitä vain :D

Vierailija
16/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat pilaavat sekä omien lastensa että kaikenlisäksi myös sidosryhmiensä elämän. Ymmärrän täysin ap:n tunnot asiassa.

Vierailija
17/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin se raha menee jos ei sinulle?

Jos sovin hoitoajaksi 7-15 ja aidosti joskus myöhästyn sillä että lapset on kiukkusia, villahousut hukassa, herätyskello hajoaa, auto ei starttaa, ajetaan ojaan, avaimet hukassa, susi käy kimppuun tai meteoriitti tippuu päälle niin maksan silti täyden hoitomaksun.

Kunnallisella tarhassa saa alennusta jos lapset sairaana kuussa jonkun tietyn määrän. Yksityisellä hoitajalla ei ollut sitäkään alea. Uhkasi kerran jopa hoitosuhteen päättymisellä jos vaaditaan rahoja.. ;)

Mutta aina maksetaan vaikka oltaisiin myöhässä tunti tai pari aiheesta tai aiheetta. En tiedä maksaako kunta omansa puolen!

Mutta tarhassa meille on sanottu että aamupala loppuu klo 8.15 ja tämä tiedetään, jos meinataan myöhästyä niin fiksaan aamupalan kotona ja syödään tässä. Mennään rauhassa tarhaan syötyämme ja asia OK. Näin meille on sanottu ja uskon ettei aikuiset hoitajat valehtele jos asia vaikeuttaa heidän elämää!!

Me ei mennä hoitoon viimetipassa ilman että ei lapset olisi syöny, he pääsee päinvastoin kotona syötettynä ekojen joukossa mahdollisesti leikkimään kun vikat istuu syömässä, eikä me viivytetä omalta osalta näin syömistä..

3

Vierailija
18/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyse käsittääkseni kunnallisesta hoidosta! Luuletko sinä tampio että pph saa sinun maksamat päivähoitomaksut? Vaikka tekee puuron aamulla sun lapsellesi ja jää syömättä niin korvaus jää myös aamatta. Olet kyllä idioootti!

Vierailija
19/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haluaisin myös nähdä ihmisen joka menee huvikseen töihin useana päivänä viikossa muutamaksi tunniksi ilman palkkaa.

Se on usein yötkin työpaikalla vaikka ei saa senttiäkään ylityökorvausta. Välillä on sitten kyllä ilmoittamatta myös poissa töistä, mutta ylityötunteja kertyy silti huimasti.

Ton joustamattomuuden takia en ikinä veisi lastani kunnalliseen päivähoitoon. Mun lapsi on mun kaverilla ja on sovittu että tuodaan koska jaksetaan ja on tarvis tai ei tuoda ollenkaan jos siltä tuntuu. Ja maksetaan joka tapauksessa täysistä tunneista. Heidän perhe elää tavallaan (= ilman mitään erityisiä rytmejä ja aikatauluja) ja meidän likka solahtaa sinne sekaan silloin kun solahtaa.

Vierailija
20/23 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on usein yötkin työpaikalla vaikka ei saa senttiäkään ylityökorvausta. Välillä on sitten kyllä ilmoittamatta myös poissa töistä, mutta ylityötunteja kertyy silti huimasti.

Ton joustamattomuuden takia en ikinä veisi lastani kunnalliseen päivähoitoon. Mun lapsi on mun kaverilla ja on sovittu että tuodaan koska jaksetaan ja on tarvis tai ei tuoda ollenkaan jos siltä tuntuu. Ja maksetaan joka tapauksessa täysistä tunneista. Heidän perhe elää tavallaan (= ilman mitään erityisiä rytmejä ja aikatauluja) ja meidän likka solahtaa sinne sekaan silloin kun solahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi