Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Posti ei edes yritä toimittaa paketteja perille?

Vierailija
21.04.2015 |

Kerta toisensa jälkeen vievät suoraan postiin ja väittävät "asiakasta ei tavoitettu", vaikka kotona on päivystetty nenä kiinni lasissa.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mitä tälle asialle voisi tehdä? Saada Posti pitämään lupauksensa?

Vierailija
82/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:17"]

Minulla on kyllä todella huonoja kokemuksia DHL:stä ja kumppaneista. Olen yrittänyt järjestää toimitusta tietylle ajalle kun on ollut kiireitä, ja eivät ikinä osaa sanoa toimitusajasta sen tarkemmin kuin että joskus aamuyhdeksän ja iltakuuden välillä toimitetaan.

Postilla on muut ongelmansa, mutta ainakin täällä kotiinkuljetettavat paketit toimitetaan säännöllisesti n. 10-12 aikaan aamupäivällä. En voi siitä valittaa.

[/quote]

DHL:ltä tulee tekstari, jossa pyydetään vastaamaan haluaako päiväjakelun vai iltajakelun samana päivänä. Ja sitten voi vielä valita vaihtoehdon että toimitus seuraavana päivänä, josta sovitaan aika erikseen. 

Kuskit soittavat ennen toimitusta ja varmistavat että asiakas on kotona. Soittavat myös jos ovat epävarmoja missä osoite on, niin asiakas voi neuvoa. 

DHL toimii kuten oikea kuljetusfirma.

[/quote]

Kuten sanoin viestissä 100, täällä ei noin tehdä koskaan. Paketit toimittaa perille joku "Möttösen logistiikka" (keksitty nimi, en muista firman oikeaa nimeä) eikä muuta voi valita kuin päivän. Silloin saa päivystää koko päivän odottamassa pakettia, joka voi tulla aamupäivällä, klo 14 tai klo 18 - ihan milloin vaan.

Eikä tämä paikka ole missään Jumalan selän takana, vaan ihan keskisuuri kaupunki rannikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:30"]

Minulla on kyllä todella huonoja kokemuksia DHL:stä ja kumppaneista. Olen yrittänyt järjestää toimitusta tietylle ajalle kun on ollut kiireitä, ja eivät ikinä osaa sanoa toimitusajasta sen tarkemmin kuin että joskus aamuyhdeksän ja iltakuuden välillä toimitetaan.

Postilla on muut ongelmansa, mutta ainakin täällä kotiinkuljetettavat paketit toimitetaan säännöllisesti n. 10-12 aikaan aamupäivällä. En voi siitä valittaa.

[/quote]

DHL:ltä tulee tekstari, jossa pyydetään vastaamaan haluaako päiväjakelun vai iltajakelun samana päivänä. Ja sitten voi vielä valita vaihtoehdon että toimitus seuraavana päivänä, josta sovitaan aika erikseen. 

Kuskit soittavat ennen toimitusta ja varmistavat että asiakas on kotona. Soittavat myös jos ovat epävarmoja missä osoite on, niin asiakas voi neuvoa. 

[/quote]

Kuten sanoin viestissä 100, täällä ei noin tehdä koskaan. Paketit toimittaa perille joku "Möttösen logistiikka" (keksitty nimi, en muista firman oikeaa nimeä) eikä muuta voi valita kuin päivän. Silloin saa päivystää koko päivän odottamassa pakettia, joka voi tulla aamupäivällä, klo 14 tai klo 18 - ihan milloin vaan.

Eikä tämä paikka ole missään Jumalan selän takana, vaan ihan keskisuuri kaupunki rannikolla.

[/quote]

Mutta tuovat kuitenkin sen paketin. Posti taas EI tuo. Siitä tässä ketjussa on kyse.

Vierailija
84/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta tuovat kuitenkin sen paketin. Posti taas EI tuo. Siitä tässä ketjussa on kyse.

[/quote]

Niin, no, meille tuo.

Maksikirjeitä tosin ei aikanaan tuotu, niitä ei usein edes yritetty jakaa. Mutta ovellekuljetettavat paketit on tuotu aina, poikkeuksetta, aamupäivällä samaan aikaan. Ja posti myös soittaa aina ensin, jos olen puhelinnumeron tilaukseeni laittanut.

Kai näissä on paljon alueellisia eroja suuntaan ja toiseen.

Vierailija
85/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]Onko kellään tietoa? Kukaan itse töissä siellä ja joku tuttu? Miksi saavat ja viitsivät suoraan valehdella? Eihän mikään muu kuljetysyritys voisi toimia noin tai hommat loppuisi. [/quote] Kai ne muutkin toimii niin, olen käsittänyt näin ettei niillä ole esim. puhelinta millä soittaa. Miten toimitetaan tällöin paketit jos vaikka alaovet ovat lukossa?

[/quote]

Jos alaovi on kiinni niin se on asiakkaan vika ei postin.

Vierailija
86/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]Onko kellään tietoa? Kukaan itse töissä siellä ja joku tuttu? Miksi saavat ja viitsivät suoraan valehdella? Eihän mikään muu kuljetysyritys voisi toimia noin tai hommat loppuisi. [/quote] Kai ne muutkin toimii niin, olen käsittänyt näin ettei niillä ole esim. puhelinta millä soittaa. Miten toimitetaan tällöin paketit jos vaikka alaovet ovat lukossa?

[/quote]

Jos alaovi on kiinni niin se on asiakkaan vika ei postin.

[/quote]

Jos alaovessa on osoitteen mukainen summeri, niin voidaan olettaa peruskoulun läpäissyt ihminen ja täten Postille töihin päässyt ihminen osaa tulkita sitä ja painaa oikeaa summeria.

Vierailija
87/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:24"]

[/quote]

on ne aika taitureita kun muun postin pystyy toimittamaan vaikka alaovi on lukossa :)

[/quote]

Täysin eri toimittajat yleensä. Kirjepostin ja pekettipostin toimittaa eri kaverit

Vierailija
88/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:32"]

Meilläkin on monasti oltu kotona, mutta on tuotu vain lappu, että ei muka olla tavoitettu. Meillä on kaksi äänekästä koiraa, jotka nostavat heti metelin, jos joku on lähelläkään ovea. Kuriirifirmat sen sijaan tosiaan tulevat paketteineen kolkuttelemaan.

Toinen mitä olen ihmetellyt on se, että aina pitää olla paketin kuittaaja ja usein myös valtakirja. USAssa paketit jätetään oven taa tai jopa postilaatikon juureen tien varteen ja hyvin toimii. Hiukan on vaikeeta toimittaa valtakirja, jos on itse toisaalla. Miksei muka voi - asiakkaan vastuulla -  jättää pakettia ulko-oven eteen?

[/quote]

Suomen laki ei sellaista tunne kuin asiakkaan vastuulla. 

Vierailija
89/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuvo Hakkarainen Postiin töihin! Ansaitsevat toisensa. 

Vierailija
91/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:46"]

Näköjään alaovi ollut este. Asun kerrostalossa. Sitä ei voi ylittää, sitä ei voi alittaa..

[/quote]

Ei ne osaa tulla niistä alaovista vaikka olisi osoitteen mukainen summeri. Tai ehkä osaisivat mutta kun eivät edes yritä. Aina voi valehdella että joo kyllä mä kävin siellä. 

Postilla asiakas on aina väärässä ja kuski aina oikeassa. Jos tarttee kääntää musta valkoiseksi niin Postiin mars. Siellä se onnistuu kun sanoo vaan.

[/quote]

Suurimmassa osassa ulko-ovia EI ole mitään summereita. On vain lukko. 

Vierailija
92/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:20"]

Näköjään alaovi ollut este. Asun kerrostalossa. Sitä ei voi ylittää, sitä ei voi alittaa..

[/quote]

Ei ne osaa tulla niistä alaovista vaikka olisi osoitteen mukainen summeri. Tai ehkä osaisivat mutta kun eivät edes yritä. Aina voi valehdella että joo kyllä mä kävin siellä. 

Postilla asiakas on aina väärässä ja kuski aina oikeassa. Jos tarttee kääntää musta valkoiseksi niin Postiin mars. Siellä se onnistuu kun sanoo vaan.

[/quote]

Suurimmassa osassa ulko-ovia EI ole mitään summereita. On vain lukko. 

[/quote]

Kaupungeissa kyllä yleensä on summerit. Jos ei ole niin eikö Postin kannattaisi muuttaa käytäntöään niin että jos paketissa on puhelinnumero niin ottaa ja SOITTAA. 

Vierailija
93/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kyllä tullut postin kotiinkuljetus paketit perille. Ja jos on alaovi ollut lukossa niin he on soittanut. Paikallinen (Porvoolainen) kuljetusfirma ei tuonut pakettia, ei soittanut, eikä muutenkään edes ilmoittanut että on muka yritetty toimittaa. Useamman e-mailin ja melkein viikon odottelun jälkeen vastasivat että voit hakea sen täältä hornankuusesta. Kun vastasin että ei onnistu niin oisko taas viikko mennyt kun sain pakettini. Posti ainakin laittaa lapun missä paketti on.

Vierailija
94/143 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuli mieleen kun tilasin ulkomailta paketin ja maksoin totta kai siitä postikulut. Tilauksen postikulut taisi olla 6e. Kun postilaatikkoon tupsahti ilmoitus saapuneesta paketista, siinä lukikin että mun täytyisi maksaa 16e jotta voisin lunastaa paketin itselleni! Tivatessani postivirkailijalta asiaa, hän mainitsi ettei paketissa ole minkäälaisia postitusleimoja (ja kyllä muuten oli, selkeät sellaiset...) joten homma jäi minun maksettavaksi. Lisäksi saarnasi vielä miten ulkomailta tilatessa on aina omat riskinsä, siksi sieltä ei kannata tilata vaan suosisittelee suomalaisista yrityksistä tilaamista :-) Joopa joo. Tein valituksen Postin asiakaspalveluun mutta ei auttanut yhtään.

Meille jakaa postia vuorotellen kaksi eri henkilö. Toinen näistä toimittaa aina paketin oven taakse, mutta toinen jättää tuon "suurikokoinen kirje"-ilmoituksen. Tuo, joka tuo paketin oven taakse, niin jaksan häntä aina kiitellä hyvästä palvelusta.

Vierailija
95/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:37"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]Onko kellään tietoa? Kukaan itse töissä siellä ja joku tuttu? Miksi saavat ja viitsivät suoraan valehdella? Eihän mikään muu kuljetysyritys voisi toimia noin tai hommat loppuisi. [/quote] Kai ne muutkin toimii niin, olen käsittänyt näin ettei niillä ole esim. puhelinta millä soittaa. Miten toimitetaan tällöin paketit jos vaikka alaovet ovat lukossa? [/quote]   on ne aika taitureita kun muun postin pystyy toimittamaan vaikka alaovi on lukossa :) [/quote] Ai ne muut kuljetusyritykset toimittaa postia? Kotiinkannettavia lähetyksiä ei kyllä tietääkseni postillakaan kuljeta samat kuin päiväpostia. [/quote] Kyllä ne päiväpostin matkassa suurimmassa osassa maata tuodaan. Vai oikeastiko oletat, että ensin tulee päiväposti 30 km päähän keskustasta ja sitten pakettiposti, joka jättää lapun, että ei tavoitettu vastaanottajaa? [/quote] Tietääkseni suuressa osassa maata jakajilla on jotkin pyöräkärryt, ei varmaan ole kotiinkuljetuspaketit matkassa. Eikä kyllä meillä maallakaan, pakulla on mullekin tuotu postin toimesta paketti pihaan, vaikka kirjeposti jaetaan aivan eri aikaan monen sadan metrin päähän ovesta. Maksikirjeethän toki ovat eri asia, mutta eihän niitä edes kotimaassa ole ja toimitus on pitkään ollut tuurin varassa.

[/quote]

Maksikirjeitä ei enää ole. :(

Vierailija
96/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
97/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:32"]

Meilläkin on monasti oltu kotona, mutta on tuotu vain lappu, että ei muka olla tavoitettu. Meillä on kaksi äänekästä koiraa, jotka nostavat heti metelin, jos joku on lähelläkään ovea.

[/quote]

Miksi et juokse jakajan luo ja pyydä selitystä, jos kerran olet kotona ja koirien haukunta hälyttää sinut siitä, että postia on tulossa?

Vierailija
98/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt selvisi. Posti joutuu korvaamaan 0,25€/km jos eivät toimita kuten pitäisi. Kaupunki-alueella tuo on naurettava korvaus, eli sen vuoksi eivät viitsi jakaa. 

Vierailija
99/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
100/143 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä ei voi kiertää - täytyy mennä lävitse! 

Pitäisi olla Aku Ankka postiljoonina, hän sai postit toimitettua aina, :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme