Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet uudesta äitiyspakkauksesta?

Vierailija
03.04.2009 |

Mitä mieltä olet uudesta, vuoden 2009 äitiyspakkauksesta?

kurkista kuva:
http://www.vauva.fi/aitiyspakkaus2009

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sähän saat 140 euroo kelalta, jos et ota pakkausta. Siitä 20 kirppiksille ja käteen jää vielä 120.

t. eri

Mulla jo yksi lapsi, jolle pakkauksen otin. Sieltä on käytetty lähinnä haalareita ja makuupussia (kevyttoppahaalari oli hyvä). Mun mielestä aika rumaa tavaraa kaikki. Ja tässä uudessa nyt on toi haalari ihan todella poikamainen. En kyllä tälle seuraavaksi syntyvälle ottanutkaan pakkausta.

Vierailija
62/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttääkö joku sitä toppalakkia? en minä ainakaan, enkä ole kenenkään muunkaan käyttävän. kirppikset pullollaan niitä 10sentillä ja silti sitkeästi joka vuosi pakkauksessa...

Meidän -01 pakkauksessa ei vielä näkyny sitä. Vain sellanen nallevillalakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 2008 pakkauksen kun laskettu aika oli 2.4. mutta uusi pakkaus on kiva ja arvostan että Kela on paneutunut ekologisuuteen, sillä tuskin nuo "kierrätysmateriaali"-vaatteet ovat kaikkein halvimpia. Vanupuvun poisjäänti on hieman outoa tai ainakin villapukuun olisi kannattanut laittaa korkeampi kaulus tai huppu, että se hieman korvaisi vanupukua.

Vierailija
64/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä la heinäkuussa. Voin siis (yrittää) valita, otanko 2008 vai 2009 pakkauksen. Jos laitan paperit heti vetämään, voi tulla vielä vanha pakkaus ja jos taas pihtaan papereita vielä jonkin aikaa, kiirehän ei vielä ole lähettää, voin varistelle itselleni uutta.

Uutta pakkausta katselen "vaaleanpunaisten lasien läpi" sillä tyttöä taas odottelen. Siitä vinkkelistä esim. toppahaalari on melko vaaleansininen :), edellinen mielestäni parempi.

Kevytvanupuku oli mielestäni ennen pakkauksen parasta antia, harmi, että nyt puuttuu (edellinen vetoketjustaan rikki). Mutta villahaalarista pisteet tällä kierrokselle!

Vierailija
65/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vanuhaalari on kuitenkin vauvaikäisellä paljon käytännöllisempi kuin villasekoitepotkupuku.

Meillä ainakin vauva puklaili paljon, eikä se vanuhaalari mennyt pesuissa miksikään. Villasekoitehaalarin pesu on kuitenkin ongelmallisempaa, todennäköisesti joutuisi jatkuvasti pesemään vajaita koneellisia.

Vierailija
67/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä korvaa laadun ja käytännöllisyyden. Sehän pitäisi olla täysin päinvastoin. Miksi siihen ei voi laittaa kunnon käytännöllisiä ja laadukkaita vaatteita, mutta vähemmän. Pakkauksen mukana voisi tulla sitten lista tavaroista, joita olisi hyvä olla vauvalle varattuna niin puupääkin tajuaisi mitä pitää sitten pakkauksen lisäksi hankkia.

Mm. toppahatun voisi korvata Kivatin villakypärähatulla. Siinä on kauluri integroituna ja kaula ei ole paljaana. Koko voisi olla 0-1 v eli sopisi vauvoille paremmin kuin tuo toppahattu. Samoin nuo toiset lapaset voisi korvata villasukilla, koska ei nykyään ihmiset osaa kutoa ja niitä kuitenkin tarvitaan talvella.

Minkäänlaiset vaipat on ihan turha juttu. Jokainen päättää millaisia käyttää, eli vaipat pois mun mielestä. Nuo kangasvaipat ja liukuvoiteet vois poistaa ja korvata esim ei-kosteussuojatulla (esim. Lassie) välikausihaalarilla, vaikka kokoa 74 cm. Pakkauksessa pitäisi olla tavaraa, jota JOKAINEN perhe tarvitsee. Ja nuo kestovaipat ja liukkarit EI ole sellaisia - ei ainakaan meillä.

Vierailija
68/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain viimevuoden pakkauksen :)

Vierailija
69/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein harmittaa että ensi viikolla taitaa tulla postissa vanha pakkaus. Ei pitäisi valittaa, ei.

Mutta silti, tuo on niin ihana!

Ehkäpä joku haluaa vaihtaa kanssani?

Vierailija
70/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en henk.kohtaisesti kyllä tykkää tuosta värityksestä, viime vuotinen oli parempi.

Lisäksi ite jäisin kaipaamaan vanuhaalaria, meillä ollut ahkerassa käytössä. Minäkin voisin äitiyspakkauksen hatun korvata jollakin toisella...meillä se on ainakin jäänyt käyttämättä, koska on aivan liian iso. Ja vielä tuosta toppapuvusta, se on tosi hyvä, mutta mielestäni sen voisi tehdä niin, että alaosasta tulisi aluksi pussi, mutta saisi vetskareilla myös kahdeksi lahkeeksi. Meillä tyttö syntyi joulukuussa ja toppapuku oli valtava, tyttö suorastaan valui ja hukkui pukuun, vaikka ihan normikokoinen lapsi oli (3600g ja 51 cm). Ensi talvena se on taas liian pieni... ei täyttä hyötyä siis saanut tuosta.

Kaikkinensa olen kuitenkin ollut tyytyväinen pakkaukseen ja sen hyötyyn, ja otan toisenkin pakkauksen tulevaisuudessa, jos sellainen tilanne vielä eteen tulee :) eikä haittaa vaikka ois kylpymittarit, helistimet yms. vielä edellisistä tallessa!

Vierailija
71/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ovat kauhiat värit valinneet pakkaukseen. Ei kyllä taatusti ois tullu käytettyä vaavin päällä kertaakaan. Yöks.. Onneksi päädyin ottamaan rahana. Summalla löytää kirpparilta/yhdellä lapsella käytössä olleita jo aika tavalla. (onneksi)

Vierailija
72/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

travallen upean uuden vauvahaalarin 3 eurolla kirpparilta, voipi olla et jonkun päällä ollut mutta mistään ei huomannut et ois ollu, makuupussi makso euron ja loput pakkauksen vaatteet 10-50 senttiä, tuli halpa setti ja jäi 130 € vielä muuhun kamaan.

mikä järki ottaa pakkausta kun kirpparilta saa uudenveroiset samat tuotteet lähes ilmaiseksi. sitten ymmärrän jos jollain on rahaa kuin roskaa mut ei luulis nykypäivänä monella olevan varaa ottaa pakkausta kun saisi rahaa noin paljon jolla tuotteet ostaa moneen kertaan jopa kaupasta uutena!

Vierailija
73/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miten voit saada äitiyspakkauksen kamat halvemmalla kaupasta ja kirppareilta keräämällä, jos voit hakea koko paketin ilmaiseksi postista? Eli sun mielestä siis on halvempaa maksaa noista tavaroista parikymppiä ja kerätä niitä sieltä sun täältä kuin että saat paketin ihan ilmaiseksi postista noutamalla? Ei oikein menny mun ymmärrykseen sun logiikka...

ei se mikään ilmainen ole

Vierailija
74/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä uus pakkaus on tosi ihana, lukuunottamatta tuota haalaria, joka ei ole ollenkaan minun makuuni!

Aion silti pakkauksen ottaa, esikoista kun odotan! =)

Vierailija
75/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä pakkaus, mutta mun mielestä vaatteissa voisi olla vähän enemmän väriä ja kuosia. Kaikki vanhemmat tietävät että valkoinen menee nopeasti rumaksi kun siihen tulee joku ruokalaiskä :/

Itse en ole raskaana, mutta raskautta yritetään ja mahdollisesti raskaudun niin että saisin tämän pakkauksen. Vaikka olen saanut 2 pakkausta aikaisemmin uskon että ottaisin tämän kuitenkin. Joitakin vaatteita olen jo lahjoittanut eteenpäin kuitenkin. Lakanoita ja peittoja on aina hyvä olla kun esim vaippa vuotaa. Harja ja lämpömittari on yleensä hukassa ja kirjat vaihtelevat, eli ei haittaa vaikka saa "samoja" tuotteita useammin kuin kerran :)

Vierailija
76/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakkaushan on 140 euron ARVOINEN, ei hintainen. Voit siis valita joko pakkauksen, jolloin saat sen ilmaiseksi, tai 140 euroa käteen.

Värit ovat totta kai aina mielipidekysymys, kaikkiahan ei voi miellyttää. Itse katselin kuvia vanhoista äitiyspakkauksista, ja tämän nykyisen värit ovat minusta huomattavasti kauniimmat kuin esim. vuoden 2007 pakkauksessa, jossa on paljon vaaleansinistä ja persikkaa, yöks. Toki voisi olla valkoisen tilalla kirkkaampiakin värejä.

Vierailija
77/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vielä kahden vaiheilla miehen kanssa tuon pakkauksen kanssa, mutta nyt tiedetään että ei sitä oteta.

Vierailija
78/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy viime vuoden pakkaus ja tämä uusi olisi enemmän minun makuuni. Värit ovat kivempia ja näistä tulisi varmasti käytettyäkin noita potkareita ja collegeasua, ovat jotenkin tyylikkäämpiä kuin viime vuoden paketin. Ehkä tuon toppapuvun väri saisi olla neutraalimpi, mutta menettelisi sekin.

Olen samaa mieltä vaatteiden koista kuin joku muukin. Jos joku ajattelee, että saa ns. starttipakkauksen äitiyspakkauksen ottaessaan, niin pettyy ja pahasti. Eihän noista vaatteista voi vastasyntyneellä käyttää mitään!!!

Joskus olen myös pohtinut tuttavien kanssa, että tarjolla voisi olla kahta erilaista äp:ta. Tällä tarkoitan vain ja ainoastaan sitä, että toppapuvun koon saisi valita (pienempi/isompi).

Mutta muuten mielestäni oikein kelpo paketti!

Vierailija
79/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakkaushan on 140 euron ARVOINEN, ei hintainen. Voit siis valita joko pakkauksen, jolloin saat sen ilmaiseksi, tai 140 euroa käteen.

Värit ovat totta kai aina mielipidekysymys, kaikkiahan ei voi miellyttää. Itse katselin kuvia vanhoista äitiyspakkauksista, ja tämän nykyisen värit ovat minusta huomattavasti kauniimmat kuin esim. vuoden 2007 pakkauksessa, jossa on paljon vaaleansinistä ja persikkaa, yöks. Toki voisi olla valkoisen tilalla kirkkaampiakin värejä.

Vierailija
80/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Pakko sanoa, että jos esim ulkomailla asuva suomalaisnainen, joka ei ole oikeutettu samaan pakkausta "ilmaiseksi", ostaisi pakkauksen, sen hinta on:

"Haluatko ostaa pakkauksen?

Voit halutessasi ostaa pakkauksen, jos et voi saada sitä esimerkiksi ulkomailla asumisen vuoksi. Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Hinta sisältää arvonlisäveron. Voit tilata pakkauksen Reima Oy:ltä"

Suora lainaus KELAn sivuilta.

Ja siis kuka sanoo että tuo pakkaus on 140 euron arvoinen? Se on vain se vaihtoehto se 140 euroa, mikäli ei halua pakkausta. Eli jos otetaan irrallisiksi kaikki tuotteet mitä pakkaus sisältää ja katsotaan niiden uudet hinnat, niin 140 euroa ei riitä.