Mitä mieltä olet uudesta äitiyspakkauksesta?
Mitä mieltä olet uudesta, vuoden 2009 äitiyspakkauksesta?
kurkista kuva:
http://www.vauva.fi/aitiyspakkaus2009
Kommentit (127)
Eikös se ole joka vuosi sama asia että toiset valittaa ja toiset tykkää!! Itse olen odottanut uutta pakettia tulevaksi ja tyydyn siihen mitä on saatavilla. Minuakaan ei toppapuku kovin houkuta vaikka poika tuleekin, mutta kirppareilla on myytävänä tuota vanhan pakkauksen toppapukua ja meinaan sen ostaa sieltä ku ovat vielä hyvässä kunnossa. Muuten kyllä pakkaus on miellyttävä!!! :)
Terveisin LA 13.7/oulu
Tosin mielestäni aika tyttömäiset värit (hempää harmaata, hempeää vihreää ja persikan sävyjä...). Eli enemmän tyttölapsen äidille varsinainen aarrelaatikko, mutta menenevät pojallakin jos hommaa lisäksi jotain poikamaisempia somisteita :)
Mutta minusta on tyttömäinen ja esim. haalarin mallikin on hempeän-lempeän värin lisäksi kovin tyttömäinen leikkauksineen, kaarroksineen ja vekkeineen... ja sitten vielä nuo perikanväriset pitsikuvioreunukset ;)
Muutenkin vaatteissa sellainen tyttömäinen häivähdys mielestäni.
Mutta makuasioita ja ihana pakkaus kuitenkin!
Juuri äsken lueskelin siellä kirpputoripalstaa ja huomasin ilmoituksen äitiyspakkauksen vaihtamisesta. Joku siis halusi vaihtaa uuden 2009 pakkauksen tuohon viimevuotiseen.
Sieltä sitten itse kipaisin heti katsomaan uuden pakkauksen kuvat, kun tämä on aina yksi kevään kohokohdista (vaikka en raskaana olekaan...;)
Oikein harmittaa että ensi viikolla taitaa tulla postissa vanha pakkaus. Ei pitäisi valittaa, ei.
Mutta silti, tuo on niin ihana!
Ehkäpä joku haluaa vaihtaa kanssani?
No selittäkää nyt joku sitten tyhmälle, miten se minulle maksaa 140 euroa. Eihän minun tarvitse siitä hyvästä kenellekään mitään maksaa, että haen pakkauksen postista. Jos tarkoitat sitä, että valitsemalla 140 euron sijaan pakkauksen menetän 140 euroa, se ei todellakaan ole sama asia kuin että maksaisin sen 140 euroa.
140 euron arvoinen tarkoittaa vain sitä, että kun pakkauksia valmistetaan niin paljon, ne tod.näk. maksavat tukkuna suunnilleen tuon verran. Tietenkään samoja vaatteita ja tavaroita ei uutena saa tuolla hintaa, kirpparit on sitten eri juttu.
Saat ilmaiseksi
a) äitiyspakkauksen (jonka todellinen arvo noin 270 €)
TAI
b) 140 euroa
Jokainen sitten valitsee omalla kohdallaan kumman ottaa.
pojalleni tuon pakkauksen huolisin, onneksi saatiin kuitenkin vanha kun tykkään siitä enemmän. Makuasioita.
sitten pukea tyttösi johonkin vaaleanpunaiseen hörhelö-pitsiunelmaan joka päivä. Siis toi on niin uskomatonta. Siniharmaa on kaunis väri niin tytölle kuin pojallekin.
Uusi pakkaus rumempi ku edellinen, toppapuku liiaksi poikamainen, jos siis sattuisi tyttö tulemaan. Huono homma että vanupuku jätetty pois, vaikka edellisessäkin se oli sininen, kiva oli pitää tytöllä päällä, mutta paljon sitä käytettiin. Raikas piristys kuitenkin toi vihreä väri nois bodeis ja housuis. Kestovaipat tosin jäisi kyl käyttämättä, mutta huutonetis niistä saa kyl ihan hyvän hinnan, vink vink.
jos palattais 1970-luvulle..silloin on vauvan varuste paketin saanut synnäriltä, kun lapsi on syntynyt..siihen aikaan toki pakkauksessa on ollu vielä palju, jota ei arvatenkaan tänä päivänä käytetä, mutta muuten... tytölle "tyttöpakkaus" ja pojalle "poikapakkaus"..ja kaikki olis tyytyväisiä..
On se muutes kumma, ku kaikesta pitää aina valittaa.
Olisitte hyvät ihmiset iloisia ja tyytyväisiä, kun avustuksia saatte.
Kummallisen pinnallista jengiä... "en voi pitää tuota ja tuota lapsellani, koska se on ruma" ??!!
on todellkin aika ruma. En kyllä henkilökohtaisesti halua pukea vauvaani tuohon ja lähteä ihmisten ilmoille. Varsinkin puvun lakki on samalla kuosilla todella ruma, kalansuomukuvio ei sovi vauvalle sitten alkuunkaan. Sinänsä harmaa on kyllä ihan neutraali sävy, mutta kuviotehosteen olisi voinut valita vähän paremmin (viivoja, ruutuja, palloja yms!!!!!!!!)
... otin pakkauksen vuonna 1996 syntyneelle esikoisellemme ja siinä oli aivan ihana tumman vihreä haalari ja muitakin suloisia vaatteita. sen jälkeen pakkaukset ovat todella jakaneet mielipiteitä... Kaikilla neljällä lapsella niitä pidettiin ja hyvin kestivät. Mutta taisivat olla ehtaa kotimaista tavaraa vielä silloin... Että palatkaahan takaisin niihin hyviin väreihin ja materiaaleihin :)
2008 pakkaus oli paljon kauniimpi. Oli tuossakin jotain kivaa, mutta edellisessä tykkäsin kaikista. Oli kivat värit jotka sopi oikeasti molemmille, tuo uusi on vähän poikien pakkaus. Toppapukukaan ei ole kiva. Höh.
Tosin me ruvetaan yrittämään lasta vasta kesällä, että voi olla että ehdin saada 2010 pakkauksen, toivottavasti se on taas kivempi!
Petyin.
Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin meillä täällä Suomessa. Tänne lähtee meiltä äp vaatteet, joskin siisteinä käytettyinä.
http://www.vitakarla.fi/kerays.htm
Aikaisemmissa pakkauksissa se eniten käytetty ja paras vaate oli mielestäni ihanan pehmeä ja käytännöllinen kevyttoppapuku.
Meillä oli ainakin ahkerassa käytössä niin kaukan kun mahtui. En oikein tiedä tuosta "neulepuvusta".
Sinänsä toppapuvun ja muidenkin vaatteiden väri oli ihan ok.
Neutraalit beiget tai vaaleansiniset ovat mielestäni parempia kuin joku räikeä turkoosi tai keltainen.
Kestovaippa on ihan mielenkiintoinen uudistus. Ainakin äippäpakkaus on "ajan hengen " mukainen. Lasten tulevaisuutta maapallolla on tosiaan ajateltava.
Meillä tuli aiemmin käytettyä lähinnä kertakäyttövaippoja.
Kun kerran sitä ei osata arvostaa vaan vingutaan jostain haalarin väristä :-O Silloin sitä ei tosiaan tarvita.
Fiksua olisi kiittää, käyttää mitä käyttää ja antaa itselleen tarpeeton sellaiselle jolla sille on käyttöä. Toki palautetta pitääkin antaa, mutta toivottavasti sitä menee KELAan muustakin kuin vaatteiden väreistä.
Mutta minusta on myös hienoa, että KELA kannustaa kestovaippojen käyttöön ja näyttää esimerkkiä ympäristöasioissa (kierrätysmateriaalit) muutenkin. Samaa toivoisi monelta muultakin julkiselta laitokselta.
Musta 2008 on kivempi ja sainkin vielä sen. Vauvamme syntyy kesäkuussa. Kuitenkin kumpi vain olisi kelvannut. Ilmainen ja ainutlaatuinen kun Suomessa tuo pakkaus on. Mun mielestä pakkauksissa ei ole pitkään aikaan ollut tutteja. Ei tuossa 2008 omassakaan ollut. Kamala muuten se naisten oma kondomi. Naureskeltiin sitä miehen kanssa.
mutta nyt en kyllä enää harmittele. Itse pidän vanhasta enemmän. Tuo toppapuku on jotenkin poikamainen ja tuo kuvio ei ole makuuni. Hiiri makuupussikin on kivempi kuin tuo sydän. Eli itse olen tyytyväinen vanhaan. Toivottavasti ne jotka saavat uuden tykkäävät enemmän siitä.
mutta villahaalaria ei ole kuvassa??
olen pettynyt tuohon uuteen, viime vuotinen oli kivempi ja nyt tuo uusi tulossa minulle kun vasta loppukesästä LA.
sitten pukea tyttösi johonkin vaaleanpunaiseen hörhelö-pitsiunelmaan joka päivä. Siis toi on niin uskomatonta. Siniharmaa on kaunis väri niin tytölle kuin pojallekin.