Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet uudesta äitiyspakkauksesta?

Vierailija
03.04.2009 |

Mitä mieltä olet uudesta, vuoden 2009 äitiyspakkauksesta?

kurkista kuva:
http://www.vauva.fi/aitiyspakkaus2009

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuo toppalakki ja aikuisten tykötarpeet. Nämä voisi korvata mm. vauvan paksummalla kypäräpipolla, sukkahousuilla...

Toppapuvun väri on joka vuosi jollekkin vääränvärinen, sitä tuskin voi välttää. Se mihin itse kiinnitin huomiota oli lahkeet ja hihat; eikö olisi kiva, jos ne olisi taitettavat mallit? Ei välttämättä tarvitsisi alkaa laittaa kaikkia tumppuja ja kenkiä, kun voisi vain kääntää hihat ja lahkeet kiinni. Helpottaisi kummasti vauvaperheen liikkeellelähtöä.

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen osaa ostaa siteitä, jotka itselle sopii ja samoin kondomeja? Ja liukkariakin saa ihan cittari/prisma tasolta jos sille on tarvetta. Samoin noita esitteitä nyt jaetaan jo ekasta neuvolakäynnistä asti.

Vierailija
22/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin suuri osa Suomessa tehtävistä aborteista tehdään pienten lasten äideille. Tätä on varmaan haluttu ehkäistä - ainakin vauvaperheillä olisi ensi hätään kondomeja kotona. Muuten niitä ei välttämättä juuri tarvittavalla hetkellä olisi käsillä, ja sitten helposti ajateltaisiin, että ei se varmaan kerrasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, että perusjutut bodeja ja potkareita lukuunottamatta ovat vielä tallessa isompien lasten pakkauksista, ja tuolla 140 eurolla saa aika paljon vaatteita. Tuntuisi tuhlaukselta ottaa uudet haalarit, makuupussit sun muut kun ei oikeasti tarvitse - eivätkä nuo ole sen kivempiä kuin olemassaolevatkaan.

Toppalakki: Ihan samaa mietin kuin moni muukin tässä ketjussa, että miten se toppalakki on vuodesta toiseen mukana, ja noin kamalan näköinen. Sitä ei tosiaan näe usein käytettävän. -01 villapipo oli paljon kivempi ja käytännöllisempi - ja sopi paremmin erikokoisiin päihin.

Kevyttoppapuku ja sen puute: Aikaisemmissa pakkauksissa minusta se kevyttoppis ei ole ollut pullealle vauvalle kovin sopivaa mallia. Tuo villahaalari joustanee paremmin. Huppu siinä olisi tosiaan voinut olla!

Kivoimmat vaatteet minusta olivat ne vihreäraitaiset. Eikä pakkaus minusta ollut mitenkään erityisen poikamainen. Jännää, kuinka monilla on niin kangistuneet käsitykset siitä miten tytöt ja pojat voi pukea.

Vierailija
24/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen neutraalit värithän tuossa pakkauksessa on. Itse ilomielin ottaisin, ja olen ottanutkin pakkaukset kahdelle lapselleni aiemmin. Mielestäni suomalaiset eivät tarvitsisi tällaista äitiysavustusta ollenkaan, ainakin tämä tulisi tapauskohtaisesti harkita (mutta miten?). Tässäkin viestiketjussa ilmenee tyytymättömyys ja se kuinka monella pakkauksen tuotteet ovat jääneet käyttämättä. Miksi sitten laittaa verorahat tällaiseen? Ihmettelen jatkuvaa valitusta pakkauksen väreistä ja kuoseista, niidenhän nyt luulisi olevan toissijaisia jos oikeasti pakkausta tarvitsee. Kyllä suomalaisilla tuntuu taantumasta huolimatta olevan vara ostella lapsilleen vaatteita jne.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin ihana pakkaus.

Vierailija
25/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt raidallisista vaatteista joten siinä mielessä useat vaatteet eivät houkuta. Ulkoilupuku on kyllä hyvännäköinen ja pidän koko pakkauksen väreistä. Olisi kiva kyllä jos pakkauksesta olisi toinenkin vaihtoehto, luulisi että sen tarjoaminen ei olisi kovin hankalaa tai kalliimpaa. Ensin ajattelin että otan pakkauksen rahana mutta sitten kun laskeskelin mitä kaikkea se sisältää ja mitä maksaa itse ostettuna tulin toisiin ajatuksiin. Ensisynnyttäjänä kaiken tarvittavan hankkiminenkin olisi jo iso urakka. Plussaa paketin ekologisuudesta ja kestovaipoista!

Vierailija
26/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikaisemman pakkauksen puku oli todella paljon kauniimpi, kun tässä uudessa pakkauksessa. Puku on jotenki valmiiksi kulahtaneen näköinen. Muuten vaatteet ovat kauniita ja käyttökelpoisia.

Vierailija
27/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole kauheesti ollut käyttöä loppuvuonna syntyneille lapsille mm.tolle haalarille. Aluksi oli ihan liian iso, ja seuraavana talvena jo liian pieni.

Kevät vauvallemme se oli sopiva koko pakkaus, kaikkia tuli käytettyä.

äityliini -76

Vierailija
28/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väritön, mutta sopiipa paremmin sekä tytölle että pojalle.

Joku mietti mistä saisi pelkän MAKUUPUSSIN.

Niitä kannattaa kysellä suoraan FINLAYSSONIN tehtaanmyymälästä, sieltä ostin itsekkin joulukuussa syntyneelle vauvallemme. Lähettivät sen postissa, eikä hintakaan ollut paha. Jos en ihan väärin muista niin maksoi 7e+postarit 10e.

Samalla ostin sieltä myös vauvan peitteen. Kun en muuta kolmennelle lapselle tarvinnut pakkauksesta.

Netistä löytyy googlettamalla Finlayssonin Forssan tehtaanmyymälän puhelinnumero.

äityliini -76

Vierailija
29/127 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/127 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kommentoimaan kun kaikki on aina niin perseestä? Ottakaa ihmeessä se raha ja hankkikaa muualta (siis kirppikseltä, kaupasta ette samaa satsia samalla rahalla saa).

Vierailija
31/127 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en itse ole raskaana eikä edes suunnitelmissa koko raskaus:) Tuosta pakkauksesta meillä tuskin tulisi käytettyä yhtään ainoata vaatetta...en vain todellakaan tykkää pukea pientä vauvaa "ei minkään värisiin" vaatteisiin, niin ettei lapsi rukka opi edes erottamaan omia "ääriviivojaan":(

Suoraan sanottuna siis kamala pakkaus...Onneksi monet siitä kuiteniin tykkäväätkin:)

Vierailija
32/127 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä viime vuotinen on kyllä huomattavasti parempi ja onneksi sain sen :) Tuo makuupussi ja toppapuku pisti ekana silmään.. Makuupussi ei oo oikeen kyllä minkää värinen ja viime vuotiseen ihastuin kyllä täysin.. Ja haalari ei sovi oikeen mielestäni tytölle, ku on noin sinertävä.. Onhan siinä sitten tietty toi oloasu mikä on parempi nyt ku viimeks :) Ja tietty voi olla muutaki, mut nuo pisti kyl ekana silmää

Vierailija
33/127 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellä kyllä käytössä. viime vuotinen oli kiva, mutta en ottanut sitä toiselle lapselle, kun vaatetta on ennestään paljon. Itse en välitä ollenkaan perinteisistä potkuhousuista, niitä ei tarvis olla pakkauksessa noin montaa. Myöskään tuota 2005 pakkauksen toppahattua meillä ei ole käytetty koskaan. Tuohon sinertävään toppapukuun yhditäisin tytölle vaaleanpunaisen hatun ja pojalle beigen.

Vierailija
34/127 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuonna 2005 äp:n tuotteiden arvo (siis jos kaupasta ostais) oli noin 200 euroa ja ton 140 eukkaa sai käteen, jos ei pakkausta ottanut. Me otettiin ekalle pakkaus ja tokan kohdalla rahana, kun makuupussi ja toppis olivat vielä hyvässä iskussa ja muuta tarvikkeet ja vaatteet myös. Ostettiin sitten rahalla jokunen vaate lisää ja muutamia kestovaippoja myös lisää. Meillä siis kestoillaan, mutta silti olen miettinyt, onks noi kestovaipat pakkauksessa hyvä juttu vai ei. Itse en ainakaan tykkää kestoilla PUL-kuoren kanssa ja siksipä pakkauksen kuori menisi myyntiin. Mutta kaipa se lisää sitten joidenkin halua kokeilla kestoilua? Toivon vaan, että ainakin kaikki "turhat" kestovaipat päätyisivät ainakin sitten kiertoon, eikä roskiin menisi käyttämättöminä.

Vierailija
35/127 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi ajatellaan, etta harmaa (toppis) sopii molemmille sukupuolille? Voisi olla joskus vahan tyttomaisempi vari (mulla kaksi tyttoa, eli oma lehma ojassa...).

Otin 2006 pakkauksen, koska sen sain (asun ulkomailla). Jalkeenpain ajateltuna olisi kannattanut ottaa raha. Vauva oli tosi pieni 2,8kg ja 48cm, meni ikuisuus, kunnes ap vaatteet olivat sopivia, ja sitten olikin jo liian kuuma niita kayttaa (tama ei tietenkaan ole pakkauksen syy).

2006 pakkauksen kevyttoppis oli vaaleansininen, kaytin sita ja makuupussia (vihrea-kelta-sininen) ahkerasti. Muut tarvikkeet jaivat taysin kayttamatta.

Mutta, lapset ulkomailla saaneena sanoisin samaa, mita joku jo sanoi, etta olkaa iloisia, etta Suomi muistaa vauvoja talla tavalla. Hyvin harvinaista!

Vierailija
36/127 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin turhamaisia, että vauvaa joka ei edes alku viikkoina näe omia vaatteitaan, niin ei voi pukea esim. valkoiseen...olisitte iloisia, että suomessa saadaan vauvoille valita yleensäkki päälle puettavaa. Joissain maissa ei vaatteita noin vain saada.

Ja uudesta pakkauksesta voi sanoa, että passaa mulle, koska olen otettu, että äitiyspakkauksen saa täällä suomessa ilmaiseksi. Joten voi olla vain tyytyväinen vaikka väreinä olis harmaa. =)

Kaupastahan saa sitte niitä värejä vaikka millä mitalla.

Vierailija
37/127 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin oli niin kauan kuin mahtui käytetyin vaate koko pakkauksesta. Auton turvakaukalossa ihan ehdoton. Ei liian paksu talvella ja vyötkin sai hyvin köytettyä kiinni. Aina ei tarvinnut edes laittaa tumppuja ja sukkia, vaan ohut kypäräpipo päähän ja vanuhaalari niskaan ja autoilemaan. Helppoa, sanon minä!

Vierailija
38/127 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoillavoi pienentää pussin kokoa kiertämällä ne pussin ympäri ja solmimalla.

[

i]Voisko joku kertoa mihin on tarkoitettu ne nauhat niissä makuupusseissa?

[/quote]

Vierailija
39/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis vanha on kauniimpi. Haalari ainakin oli aikasta ruma mun makuun.

Vierailija
40/127 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita värejä. Minä pidän niistä.

Vaan nuo kangasvaipat jne. niihin liittyvät jäisivät kyllä minulla käyttämättä.

Kaikenkaikkiaan vaatteet ovat hyvä juttu mutta niiden koot outoja. Ainakin minä luulin joskus vuonna yksi ja kaksi että äitiyspakkauksella pärjää vaikkei olisi ostanut lähes mitään vaatteita lapselle itse (olin kyllä ostanut...onneksi). Mutta kun lapsi tuli niin tajusin että pakkauksen 60cm vaatteet olivat oikeasti jotain 68cm kokoa ja pakkauksen 70cm vaatteet yli 74cm kokoa. Lapseni oli 3500g / 51cm syntyessään ja kasvoi tasaisesti 0 käyrällä ekan vuoden. Ekan kerran äitiyspakkauksen bodyt olivat käyttökelpoisia (ts. ei aivan liian isoja) kun lapsi oli 4kk ikäinen...