Emme saaneet penniäkään, mikä nyt avuksi!!!!
toimeentulotukea. Laskelmissa otettiin huomioon jopa veronpalautus! Mitä se vaikuttaa huhtikuussa? Ainut tulo maaliskuussa on 800€, liitonpvraha, muita tuloja ei ole. Jo vuokra 600€+muut laskut!!!
En ymmärrä. Kokoajan haemme töitä
Apua haimme ainoastaan huhtikuun vuokraan, nyt olemme kusessa
Kommentit (44)
koeajalla ei irtisanota.
Olin sairaslomalla työstä johtuvasta vammasta ja työantaja ilmoitti ettei tarvitse minua enää.
Kuinka kauan tilanteemme on tämä? En tiedä.
Mies hakee kokoajan työtä ja myös minä vaikka olen sairaana edelleen. Mutta en voi käydä lääkärissä hakemassa lisää sairaslomaa tai B-lausuntoa, koska sitä rahaaa ei ole.
Mies jo käynyt leipäjonossakin. Silti apua ei saa mistään
Ja jos aiempina kuukausina tulot olleet isompia niin he katsovat että sinulla on varaa maksaa itse vaikka koko rahoja ei enää olisi olemassa. Kun kerran saitte kieltävän päätöksen, niin hakekaa sossuat täydentävää toimeentulotukea siihen vuokraan. Sama rumba uusiksi, mutta ei auta. Kelaan samantien asumistukihakemus vetämään.
Jos tiukkaa, niin ota oman alueesi diakonissatyöntekijään yhteys, voit saada ruokalappuja kauppaan. Myös manna avut ym. jakavat ruokaa.
Otathan huomioon, että jos perheellänne on säästöjä, sijoituksia, lapsilisät on säästetty rahastoihin ym.. niin toimeentulotukea et tule saamaan penniäkään etkä luultavasti asumistukeakaan ennenkuin kaikki rahastot, sijoitukset, säästötilit ym.. on tyhjennetty ja myyty pois.
Kyllä se nyt vain niin on, että jos perheen ainoa tulo on toisen vanhemman 800 euron päiväraha, tämä perhe on LAIN MUKAAN OIKEUTETTU sekä asumistukeen että toimeentulotukeen. Nimittäin, jos pelaavat kunnan säännöillä.
A) ei omaisuutta/säästöjä
b) asunto vuokralla (omistusasuntoon saa tukea vain lainan korkoihin)
c) edelliseltä kolmelta kuukaudelta ei ole niin tuhottomasti tuloja, että niiden katsotaan riittävän pitkälle tulevaisuuteen.
Mikä ehto teillä ei täyty ap?
Ap ei ihan satavarmana kerro koko totuutta. Sillä mikään KELA tai Sossu ei evää tukea perheeltä, jolla ei ole omaisuutta ja tulot 800 euroa kuussa.
JOS saamme myös asumistukea, voisiko joku kiltti laskea kuinka paljon. Kun näytätte tietävän nämä asiat
lainata joltakin sen lääkärikäyntiin kuluvan rahan? Sitten saisit lääkärintodistuksen ja ehkäpä kelasta sairaspäivärahaa tai jotain. Eihän henkilö voi olla ilman mitään tuloja. Vai voidaanko ihminen jättää tuolla tavoin heitteille, Suomessa? Olen järkyttynyt!!!
olette ilmeisesti saaneet suuret veronpalautukset? asumistukea kyllä pitäisi saada, ellei teillä ole liian iso ja/tai kallis vuokra-asunto.
siihen kaikki tulonne, lapsilisät, kelan rahat, KAIKKI tulot, tiedot perheen koosta, asunnon koosta, vuokra, asunnon valmistusvuosi jne.. Voit myös itse mennä kelan sivuille ja valita sieltä laskennat, yleinen asumistuki ja siitä vaan täyttelemään
johon pääsisi vastaanotolle päivystyksen kautta? siis itse ainakin menisin tk.hon ja hakisin sen lausunnon ja sit menisin sinne kelaan ja täyttäisin sen työmarkkinatuki hakemuksen. olen pahoillani puolestanne mut tuntuu vain käsittämättömältä että olet ollut sairaslomalla jonka vaivan työpaikkasi on aiheuttanut ja et saa mistään korvausta?itse ainakin soittaisin liittoon ja vaatisin liitoa selvittämään korvauksista koska jos sairautesi on työpaikalla tullut .
nyt itseä niskasta kiinni ja mene sinne kelaan ja selvitä asia! ja mene www.kela.fi sivulle ja sieltä työttömät osioon niin saat selville mitä maksetaan ja voit vaikka siellä tehdä hakemuksenkin! on kyllä energiaa täällä valittaa tilanteestaan mut ei ole edes viitsinyt ottaa selville omia etujaan!!
asumistuen niin ei tarvitse tänne ilmoitella.
jos teillä on lapsia olette todellakin oikeutettuja toimeentulotukeen ja kyllä sinä päivärahaa saat jos olet työtön työnhakija.
päiväraha tulee joko liitosta tai kelasta. nyt et ole joko hakenut oikein tai et täällä kerro totuutta.
tkasemat eivät peri maksua B-lausunnosta käteisellä vaan siitä tulee lasku kotiin, joten senkin saat kun varaat lääkäriajan, siinä vaan voi mennä useampi kuukausi.
TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHAA ei kuitenkaan saa kaikki. Ei, vaikka kuinka olisi työtön työnhakija. Jos ei työssäoloehto täyty, saa vain työmarkkinatukea. Se ei ole paljon paskaakaan, ja siihen vaikuttaa puolison tulot. Noilla puolison tuloilla ap kuitenkin nyt varmasti saisi JOTAIN työmarkkinatukenakin...
Eli ainakin siis minimissään ap:n pitäisi olla oikeutettu työmarkkinatukeen ja perheen asumistukeen sekä mahdollisesti vielä toimeentulotukeen. Ja tähän heillä on lain mukainen oikeus suomen kansalaisina.
Voisitko ap kertoa, missä mättää. Eli siis mitä reunaehtoa ette täytä? Onko omaisuutta, oletteko hassanneet rahaa viimeisten kuukausien aikana tolkuttomasti? Asutteko omistusasunnossa tai liian isosti/kalliisti? Onko teillä viisi autoa ja kesämökki, joista ette vaan halua luopua?
Eli olet sitä hakenut ja saanut päätöksen? Irtisanominen koeajalla johtaa aina toimikunnan käsittelyyn eli ap:n oikeus työttömyyspäivärahaan voi olla vielä käsittelyvaiheessa?
Eli jouduitko ap täyttämään te-toimistoon selvityksen työsuhteen päättymisestä koeaikana? Ja onko selvityspyynnöstä tullut jo päätös?
Jos päätös tullut, ap joko on oikeutettu työttömyyspäivärahaan (työmarkkinatukena) tai sitten on saanut karenssin.
Liittoon ei tarvitse kuulua saadakseen ansiosidonnaista päivärahaa, riittää että kuuluu työttömyyskassaan ja täyttää työssäoloehdon. Mutta kuten ap sanoi, hän on käyttänyt jo 500pv:n ansiosidonnaisen pä'ivärahaoikeutensa eli on oikeutettu nyt työmarkkinatukeen.
Otathan huomioon, että jos perheellänne on säästöjä, sijoituksia, lapsilisät on säästetty rahastoihin ym.. niin toimeentulotukea et tule saamaan penniäkään etkä luultavasti asumistukeakaan ennenkuin kaikki rahastot, sijoitukset, säästötilit ym.. on tyhjennetty ja myyty pois.
Säästöjä, sijoituksia, rahastoja ym EI tarvitse käyttää loppuun, mikäli avun tarve on VÄLIAIKAISTA, eli kuukauden tai pari kestävää. Työttömyys on yksi hyvä esimerkki tällaisesta väliaikaisuudesta. Tosin siinä vaiheessa, kun työttömyys tai "väliaikainen vähävaraisuus" on kestänyt pidempään, pienenee / loppuu toimeentulotuki. Tietty jos tilillä makaa muutamia satojatonneja, niin en usko että toimeentulotukea tippuu, mutta perintöä tai säästettyjä lapsilisiä ei kenenkään tarvi tuhlata kokonaan pois kuukauden tai parin työttömyyden takia. Silloin kyllä toimeentulotuki myönnetään.
Sinulla on oikeus joko sairauspäivärahaan tai työmarkkinatukeen.
Oletteko hakeneet toimeentulotukea tälle kuulle, tilannehan on nyt muuttunut.
Laskuihin voi hätätapauksessa yrittää saada lisää maksuaikaa.
Selvitä vaihtoehdot. Sitkeästi eteenpäin!
ja maahanmuuttajille kyllä kustannetaan asunnot ja upouudet lastenrattaat , pyörät, vaatteet ym ym
Oman maan kansalaiset eivät apua saa
Ja nyt tänä vuonna ottavat vähintään 4000 uutta maahanmuuttajaa (muslimeja suurin osa) kaikille kustannetaan asunnot ja oleskelut ja saavat tuoda vielä perheensäkin Suomeen veronmaksajien rahoilla, mikä tekee lähemmäs 20 000 uutta maahanmuuttajaa.
Ja sitten oman maan kansalaisia ei auteta ja tai anneta vuokra-asuntoa. Pääkaupunkiseudun vuokra-asunnoista iso osa menee maahanmuuttajille, vaikka oman maan kansalaisetkin tarvitsisivat asuntoa.
Suomella on kuulemma varaa.
Säästöjä, sijoituksia, rahastoja ym EI tarvitse käyttää loppuun, mikäli avun tarve on VÄLIAIKAISTA, eli kuukauden tai pari kestävää. Työttömyys on yksi hyvä esimerkki tällaisesta väliaikaisuudesta. Tosin siinä vaiheessa, kun työttömyys tai "väliaikainen vähävaraisuus" on kestänyt pidempään, pienenee / loppuu toimeentulotuki. Tietty jos tilillä makaa muutamia satojatonneja, niin en usko että toimeentulotukea tippuu, mutta perintöä tai säästettyjä lapsilisiä ei kenenkään tarvi tuhlata kokonaan pois kuukauden tai parin työttömyyden takia. Silloin kyllä toimeentulotuki myönnetään.
Tietenkin, jos sinne tilille on jäänyt edelliseltä kuulta käyttörahaa 100e, se katsotaan "tuloksi" seuraavalle kuukaudelle, mutta jos perheen säästötilillä on 2500 euroa, ei sitä tarvitse "uhrata" ensin, ennen kuin saa toimeentulotukea, jos toimeentulotuen tarve ei ole pitkäaikaista. Jossain vaiheessa nämä säästöt voidaan ottaa huomioon "tulona", jos toimeentulotuen tarve alkaa olla jokakuukausittaista.
tosiaan yhteys, auttavat kaikin keinoin, ostavat ruuat yms. eikä tarvii kuulua kirkkoon, voit kuulua vaikka täysin toiseen uskontoon tai olla ateisti ja silti auttavat. voit soittaa vaikka heti jos ahdistaa, mutta mieluiten virka-aikaan. eli nälkään ette ainakaan kuole!
itse olen hakenut toimeentulotukea kun oli sellainen hetki ettei ollut yhtään rahaa, no koska mulla on omaisuutta johon olen osallinen, mutta joka ei rahaksi muutettavissa niin en saanut tukea, jouduin asumaan sukulaisten nurkissa ja syömään toisten ruokia. aika kurjaa aikuisena, ja kyse oli kahdesta kuukaudesta.
ja selasketaan tuloiksi, mutta toisilla on säästöjä' pari tonnia ja niitä ei lasketa. Ei mene jakeluun ei!!!
Tietenkin, jos sinne tilille on jäänyt edelliseltä kuulta käyttörahaa 100e, se katsotaan "tuloksi" seuraavalle kuukaudelle, mutta jos perheen säästötilillä on 2500 euroa, ei sitä tarvitse "uhrata" ensin, ennen kuin saa toimeentulotukea, jos toimeentulotuen tarve ei ole pitkäaikaista. Jossain vaiheessa nämä säästöt voidaan ottaa huomioon "tulona", jos toimeentulotuen tarve alkaa olla jokakuukausittaista.
pärjätä omillaan mut sit joku somali tai narkkari alkoholisti menee tahtoon uutta pesukonetta niin se kyllä hankitaan heti sille.