tietääköhän kukaan mikä voi olla, kun 2v vapisee ja tärisee aina
hetätessään. alkuun ajattelin, et on niin nälkä, mut ei se syömisistä ole kiinni. alkaa huolestuttaan....vapina loppuu jonkin ajan päästä heräämisestä.
Kommentit (8)
nälästä/janosta siitä että tulee vilu kun herää lämpimän peiton alta?
Onko jo kuiva? Meillä ainakin 2v tärisi esim aamulla juuri siihen yövaippaan.
Tosiaan kannattaisi ehkä kysyä joltain asiantuntijalta.
Aika erikoiselta kuulostaa jos aina ja jatkuvasti käy niin.
Omat lapset ainakin valitaa aina aamulla, että on kylmä.
Sitä yleensä on herättyään kylmä.
Pue sille vaatteet päälle jo sänkyssä olesssa.
Älä huoli, meillä on kanssa osa lapsista tärissyt noin herättyään. jostakin sain silloin tiedon että ei ole vaarallista. En osaa nyt selittää tarkemmin syytä.
Itsekin joskus oikein syvästä unesta herättyäni hieman vapisen enkä ole osannut koskaan olla tästä huolissani :)
heräämisen jälkeen. Niillä on kylmä, ns. unihorkka hetken aikaa.
tärisee välillä kauankin ja kauttaaltaan. Muuten hyväkuntoinen ja reipas tyttö. Olen myös ajatellut kysyä lääkäriltä, nyt sitten ollut pitkä jakso ettei ole tärissyt lainkaan.kyse siis kolme vuotiaasta.Tärinät alkoi joskus 2,5v ja nyt poistumaan päin.Olen ajatellut myös verensokeria alhaiseksi. Tyttö yleensä yöuniltaan heti herättyään painuu keittiöön ja haluaa ruokaa.
minä nimittäin mietin tätä asiaa just pari päivää sitten. Ainut että "ongelma" koskee itseäni. Eli ihan kolmekymppinen aikuinen olen. En muista onko näin ollut aina, mutta ainakin joitakin vuosia. Eli kun herään, tärisen aika paljon sellaisessa horkassa. En kuitenkaan ole kylmissäni, tai ainakaan en tunne että olisi kylmä. Ehkä se vaan liittyy jotenkin heräämiseen, keho ei ole valmis? Ja tämä tärinä ei jatku enää siinä vaiheessa kun nousen sängystä.
lääkäriin lapsen kanssa