Miten paljon teidän miehet siivoaa?
Sen jälkeen kun lapset syntyi, siivoaminen on jäänyt miltei 100% minulle kun ennen lapsia se oli 50% ja 50%. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää jatkuva sotku ja siivoaminen.
Kommentit (23)
Johtuu tosin myös siitä, että tekee tällä hetkellä töitä kotoa ja osa-aikaisesti. Mutta aikaisemmin osallistui myös, sanotaan että aika tasan ollaan siivottu. Kun itse olin kotona lasten kanssa, minä tietty siivoilin enemmän. Meillä mies tykkää imuroida kun minä taas pyykkaan ja pyyhin pölyjä.
Sinä aikana mies on ehkä kerran muistaakseni tiskannut + muuten siivonnut keittiön ja sitten joskus (ehkä kahden kuukauden välein) on kaverina, kun teen paremman siivouksen.
Tähän tekee poikkeuksen ne kymmenen päivää, jotka olen viettänyt synnytysosastolla, lasten syntymien jälkeen. Silloin mies on tehnyt kaikki kotityöt.
Kerran pesi lattian, kun itselläni oli revähdys kyljessä, enkä pystynyt siihen itse. Myös omien jälkien korjaaminen on välillä vaikeaa...Joudun huomautella astioista pöydällä tms. Toisaalta ihan perussiivoukseen en haluaisi hänen edes puuttuvan, koska olen tarkka miten siivotaan. Hän ei kuitenkaan osaisi tehdä hommaa niinkuin minä haluan. Enkä siitä kyllä koskaan valitakaan. Taitaa mies olla kyllä ihan tyytyväinenkin siihen..
mies olis viimeksi siivonnut vessat tai tiskannut! Ja imuroinut on varmaan kaksi kuukautta sitten kun sanoin, että voisit imuroida ja silloinkin jätti imuroimatta sänkyjen ja sohvien alta, eli ihan sama olisko imuroinut lainkaan. Pitääpäs alkaa laittamaan siivoamaan useammin. Yleisesti on kuitenkin siisti mies. Tavarat vie paikoilleen ja laittaa astiat koneeseen, mutta ei vain tajua miksi pitäisi siivota. Meillä kun menee siihen, että kun tulee kotiin niin mies sitten leikkii lasten kanssa (2 alle 3v.) ja minä siivoan, en nyt tarkoita, että siivoaisin joka pv.
t.ap
Minä hoidan muun siivouksen, pyykit ja astiat.
Joka lauantai mies pesee kylppärit kunnolla, imuroi koko talon ja pesee lattiat. Viikolla minä hoidan siivoukset, kotona kun olen. Koko perhe yhdessä siivoaa kyllä omat jälkensä.
kahden viikoin välein käy siivooja ja muutoin siivoaa mies. Ja tarkkaan kyllä imuroikin. Keittiön imuroi joka toinen päivä.
Minä hoidan pyykit ja ruuan.
täyttää ja tyhjentää toisinaan tiskikoneen, siinä hänen osuutensa kotitöistä.
Ei tee myöskään "miesten" töitä: huollan autoni itse, vaihdan öljyt ja renkaat, vien isompiin huoltoihin ihan omin voimin. Kolaan lumet, putsaan katot, leikkaan nurmikon jne. Näin on ollut kymmenen vuotta jollei jo enemmänkin.
Ja viitsii vielä ihmetellä, missä meillä muka mättää !!!
mies imuroi, luutuaa ja pääasiassa huolehtii jätteiden viemisestä.
Minä pyyhin pölyt, mutta mies myös tekee tätä. Minä siivoan vessan ja pidän yllä yleistä järjestystä.
Se joka on kotona ( olemme molemmat töissä ja hoidamme lapsen vuorotellen kotona ) huolehtii keittiön siisteydestä.
Minä pyykkään.
Ei oikeastaan ollenkaan. Jos annan roskapussit käteen saattaa viedä ne ulos.
Minä pesen aina vessan ja pesuhuoneen. Mies tekee lähes aina ruuan ja huolehtii keittiöstä muutenkin minua enemmän. Pyykeistä huolehdin minä lähes kokonaan.
minä vastaan kodin siivouksesta täysin. Mies täystyöllistetty omassa työssään.
ehtii :) Mies on kyllä kova siivoamaan! Yleensä en itse ehdi kuin pestä pyykit ja tiskit tiskata, hyvässä lykyssä siivota leluja lattioilta ennen kuin mies juoksee imurin ja rätin kanssa pitkin taloa :D
Tuo on oikeasti kunnon tehopakkaus. Kesäisin nyt saan rauhassa tehdä ihan miten haluan siivoukset, mutta talvisin mies on enemmän paikalla :)
mies esim. imuroi enemmän koska minä inhoan sitä puuhaa. Minä hoidan meillä pyykit. Ruokaa teemme molemmat, tiskaamme molemmat, siivoamme sotkuja esim. ruoanlaiton jälkeen molemmat. Kaupassa käyn minä enemmän.
En vois kuvitella eläväni miehen kanssa joka odottaisi että minä teen kaikki kotityöt. Kamala ajatus. Kun kerrostalossa ja kaupungissa asutaan, on noita "miesten hommia" ehkä kerran vuodessa; eli ei todellakaan voi töiksi kutsua. Ja jonkun ruuvin saan minäkin kyllä seinälle!
siivosin suurimmaksi osaksi - mies vei lapset pihalle ja minä sain nauttia yksinolosta ja viikkosiivouksesta, arki-imurointi ja muu oli myös mun hommia kotona ollessa 'siinä sivussa'.
Nyt kun ollaan molemmat töissä, mies siivoaa, pyykkäää, tiskaa jne varmaan yhtä paljon jollei enemmänkin kuin minä.
Tyhjentää tiskikonetta silloin tällöin ja roskia vie muutaman kerran viikossa. Olen itse kotona vauvan kanssa tällä hetkellä joten teen edelleen suurimman osan kotitöistä, niin tein kyllä ennen tämän kolmannen lapsen syntymääkin, kun olin töissä. Sitten kun palaan töihin, ajattelin antaa miehelle vaihtoehtoja: Alkaa tekemään puolet kotitöistä tai palkkaamme siivoojan. Tyttärilleni aion kyllä kertoa heidän tullessaan ajankohtaiseen ikään, että jos mies ei tee kotitöitä suhteen alkaessa, ja varsinkin, jos hänen äitinsä pesee pyykit pojalle, kannattaa vaihtaa miestä tai vaatia siivoojaa heti alusta pitäen, mies ei muutu. Näin olen tässä 12 vuoden aikana todennut.
viikkosiivouspäivänä eli kerran viikossa yleensä moppaa lattiat. Useimmiten huolehtii tiskikoneesta (tästä sovittu), mutta tiskivuoret on yleensä valtavia ja puhtaat astiat meinaa loppua. Joskus lajittelee puhtaan pyykin kasan kodinhoitohuoneen pöydältä, jopa oma-aloitteisesti. Meillä käy siivooja 2 viikon välein, väliviikkoina tehdään "kevyempi" siivous itse.
Jos tekee pitkää päivää, niin siivoukset hoidan minä. Mutta kyllä se osallistuu ihan kivasti ja hoitaa sitten paljon ulkohommia. Kokkaileekin viikonloppuisin hyviä ruokia, siitä olen enempi tyytyväinen kuin siivoamisesta :)
mies hoitaa viikkosiivouksen ja minä taas vastaavasti yleisen siisteyden viikon aikana.