Miten paljon teidän miehet siivoaa?
Sen jälkeen kun lapset syntyi, siivoaminen on jäänyt miltei 100% minulle kun ennen lapsia se oli 50% ja 50%. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää jatkuva sotku ja siivoaminen.
Kommentit (23)
täyttää ja tyhjentää toisinaan tiskikoneen, siinä hänen osuutensa kotitöistä.
Ei tee myöskään "miesten" töitä: huollan autoni itse, vaihdan öljyt ja renkaat, vien isompiin huoltoihin ihan omin voimin. Kolaan lumet, putsaan katot, leikkaan nurmikon jne. Näin on ollut kymmenen vuotta jollei jo enemmänkin.
Ja viitsii vielä ihmetellä, missä meillä muka mättää !!!
Ihan niin kuin meillä, paitsi ettei tyhjennä tai täytä tiskikonetta, mutta tekee kyllä lumitöitä.
Mies hoitaa monesti päivän tiskit koneeseen ja pesee osan käsin ennen kuin ehdin reagoida. Mies imuroi useammin kuin minä, samoin moppaa lattiat innostuessaan, mä en juuri koskaan. Mä hoidan kokonaan pyykkien pesun, mankeloinnin ja silityksen sekä useimmiten vessojen pesut. Laitan myös useammin ruuan, vaihdan lakanat lähes aina. Joskus mies tosin innostuu vessan pesusta, ja tekeekin sen sitten tosi perusteellisesti. Nurmikon mies leikkaa lähes aina, samoin tekee lumityöt. Renkaat autoon vaihtaa mies, pestään usein yhdessä mutta myös mies yksin. Vaihtaa myös polkupyörien renkaat.
Meillä mies hoitaa kokonaan pyykit ja imuroinnin.
Mun vastuualueita on vessa, kylppäri ja lattian pesu.
Tavallisesti mä laitan ruoat ja mies siivoaa keittiön ja tyhjää pöydän.
Kaikkea muuta tehdään yhdessä.
Niin, ja onhan omakotitalossa tietysti paljon sellaista hommaa mihin mä en osallistu kovinkaan paljon: lumityöt, nurmikon leikkuut, renkaiden ja öljyjen vaihdot kahteen autoon...