Uuden perhe-lehden vaatefriikit äidit,mitä mieltä?
Itse olin aikamoisen hämmästynyt miten paljon rahaa ja vaivaa joku syytää vaatteisiin,eka haastateltava kertoi lapsellaan olevan 40trikoopaitaa ja 30collegehousut, toka haastateltava sanoi ostaneensa 350e villakangastakin ja katsovansa ettei tyttäret käytä peräkkäisinä viikkoina samoja vaateyhdistelmiä, burberrya ym, beesiä ja vaaleanpunaista. Isompi tytär 7v menee kouluun puolihameessa,kauluspaidassa ja neuleessa ja on kysynyt äidiltään miksei hänellä ole printtikuosi vaatteita ja miksi aina pitää olla nätti..kuinkakohan kauan tyttö pukeutuu äidin mielen mukaan:)
Kommentit (28)
kirppareilta ostelin ennen tosi paljon, mut nykyään ei enää aika riitä harmikseni kirppiksiä kiertelemään..
ja juu, lapset saa itse vaikuttaa siihen mitä päälleen laittavat. just tuossa poika sanoi et sitten kun ostan taas vaatteita niin pitäis olla sit jotain luuranko juttuja.
ja toki mä koitan sit vähän sen mukaan katsoa.
1. äiti oli suhteellisen normi. Vähän oli toki hamstraajan vikaa.
2. äiti oli huh huh. Ei sekään, että laittaa rahaa ihan hulluna vaan se, että tavallaan pakottaa lapsensa pukeutuu haluamallaan tavalla.
3. äiti menetteli. Vähän sellanen "hihhuli" niiden retrojensa kanssa, mutta kuitenkin ihan fiksu kuluttaja.
kenenkään äidin "vaatemaku" ei tosin mennyt yksiin mun vaatemaun kanssa. Mutta meni kyllä jotenkin yli näiden äitien vouhotus. Silti ajattelen niin, että omapahan on asiansa, onhan niitä vaarallisempiakin juttuja olemassa.
Tykkään itsekin kauniista lastenvaatteista ja olen ehkä siinä mielessä "erikoinen", että meillä KAIKKI vaatteet ostetaan uusina (lapsi nyt 2-vuotias) eli esim. vauva-aikana niitä vaatteita tuli ostettua hurjat kasat.... Mutta en ole kyllä tuollainen friikki kuitenkaan mitä nuo juttujen äidit. Meidän lapsella ei ole missään vaiheessa ollut tuollaista määrää vaatteita. Laskin tuon jutun 40 trikoopaidan innoittamana, että esim. tällä hetkellä pojalla on 15 arkikäytössä olevaa pitkähihaista trikoopaitaa.
T. lasten vaatteista pitävä, mutta ei vaatefriikki äiti
Ehkä niistä on tylsää tehdä juttuja vaan tavisten tavallisista asioista
joka ostaa vaatteita marketista ja joskus Lindexiltä ja hulluilta päiviltä. ;)
tämä "Burberry -äiti" kertoi, että kun olivat kerran käyneet Seppälässä ja tytöt olivat saaneet valita mieleisensä sukkahousut, näistä sukkahousuista oli tullut hyvin rakkaat. Kertooko kenties, että lapset eivät välitä vaatteista kuten äiti vaan haluavat myös itse vaikuttaa siihen millaisia vaatteita käyttävät, mutta eivät saa tätä tehdä. Kun kerrankin pääsee ihan itse valitsemaan niin niistä itse valituista tulee tosi tärkeät ja rakkaat. Minusta lapsen pitää saada myös itse vaikuttaa vaatetukseensa. Lapsihan niitä vaatteita käyttää, joten miksi hänen mielipiteensä ei olisi arvokas? Minusta on surullista se, että lapsi tulee täysin jyrätyksi. Äiti kuittaa lapsen mielipiteen: "ne ovat kauheita".
tämä "Burberry -äiti" kertoi, että kun olivat kerran käyneet Seppälässä ja tytöt olivat saaneet valita mieleisensä sukkahousut, näistä sukkahousuista oli tullut hyvin rakkaat. Kertooko kenties, että lapset eivät välitä vaatteista kuten äiti vaan haluavat myös itse vaikuttaa siihen millaisia vaatteita käyttävät, mutta eivät saa tätä tehdä. Kun kerrankin pääsee ihan itse valitsemaan niin niistä itse valituista tulee tosi tärkeät ja rakkaat. Minusta lapsen pitää saada myös itse vaikuttaa vaatetukseensa. Lapsihan niitä vaatteita käyttää, joten miksi hänen mielipiteensä ei olisi arvokas? Minusta on surullista se, että lapsi tulee täysin jyrätyksi. Äiti kuittaa lapsen mielipiteen: "ne ovat kauheita".
kuten esim. se ruu-juttu. ja päinvastoin. katsokaapas lehden ensi kuun juttujen mainos vrt. viimeaikaset keskustelut täällä.
Ehkä niistä on tylsää tehdä juttuja vaan tavisten tavallisista asioista