Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketodieetti on ratkaisu syövän hoitoon ja ennaltaehkäisyyn

Vierailija
29.06.2026 |

Ketodieetissä vältellään sokeria, sekä hiilihydraatteja (jotka ovat myös sokeria). Ja syöpäsolut rakastavat sokeria. Kun sokerit ja hiilarit jättää pois, niin syöpäsolut eivät pysty kasvamaan, koska niillä ei ole ravintoa (sokeri ja hiilarit).

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Nobelin palkinto sinulle!

Vierailija
2/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato per..le, onko antti heikkilä tullu palstalle. No heikkilän opetuslapsi ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet tietoinen, että 1) kroppa tuottaa glukoosia, vaikka et söisi hiilareita ja syöpäsolut voi käyttää myös tätä glukoosia kasvaakseen ja 2) syöpäsolut voi käyttää energianlähteenä myös rasva- ja aminohappoja ja jopa ketoneita?

Vierailija
4/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tässä on totta toinen puoli. Asia ei kuitenkaan ole ihan noin yksiselitteinen, koska syöpiä on erilaisia. Osa syövistä tosiaan kuihtuu jos niitä ei ruoki hiilihydraateilla, mutta sitten toiseen osaan ruokavalio ei vaikuta samalla tavalla koska toimintamekanismi on erilainen. Tietääkseni asiaa ei ole vielä tutkittu riittävästi jotta voitaisiin varmuudella sanoa mitkä syövät kuuluvat mihinkin ryhmään.

Vierailija
5/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole yksiselitteistä. Välttäisin ääriajattelua. 

Vierailija
6/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato per..le, onko antti heikkilä tullu palstalle. No heikkilän opetuslapsi ainakin.

Tiedätkö kuinka monta "keto"-lääkäriä maailmassa on? Niitä on pikkusen enemmän kuin kaksi suomalaista.

Itse en ketoile, mulla toimii paremmin maltillinen 70-80 hiilarigramman vhh. Pitkät paastot auttavat myös syöpähoitoihin, esim. Sytostaattitihoidon pahoinvointi vähenee ja hoitotulokset paranee. Oon pitänyt päivän tai parin vesipaastoja ihan autofagian vuoksi, jotta elimistö pääsee siivoamaan vanhat ja vialliset solut pois. Niistä ne syöpäsolut kehittyvät. Mulla ei ole syöpää, enkä sitä haluakaan.

Tuosta autofagiasta on muuten annettu Nobelin fysiologian ja lääketieteen palkinto vuonna 2016 japanilaiselle solubiologi Yoshinori Ohsumille autofagian mekanismien löytämisestä. Palkinto kattaa hänen uraauurtavat tutkimuksensa siitä, miten solut kierrättävät ja puhdistavat itseään. 

Vierailija
7/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoansulatus pilkkoo ylimääräisen rasvan ja proteiinin sokeriksi. Kaikki ravinnon energia päätyy glukoosiksi.

Vierailija
8/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöpä olisi parannettavissa yksinkertaisella ruokavalion muutoksella niin tottakai sitä aina hoidettaisiin sillä tavalla. Valitettavasti se ei ole totta. Syövän hoito on paljon vaikeampaa.

Vierailija
9/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan on joskus kokeiltu eikä se toiminut.

Vierailija
10/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuinka monta "keto"-lääkäriä maailmassa on? Niitä on pikkusen enemmän kuin kaksi suomalaista.

Itse en ketoile, mulla toimii paremmin maltillinen 70-80 hiilarigramman vhh. Pitkät paastot auttavat myös syöpähoitoihin, esim. Sytostaattitihoidon pahoinvointi vähenee ja hoitotulokset paranee. Oon pitänyt päivän tai parin vesipaastoja ihan autofagian vuoksi, jotta elimistö pääsee siivoamaan vanhat ja vialliset solut pois. Niistä ne syöpäsolut kehittyvät. Mulla ei ole syöpää, enkä sitä haluakaan.

Tuosta autofagiasta on muuten annettu Nobelin fysiologian ja lääketieteen palkinto vuonna 2016 japanilaiselle solubiologi Yoshinori Ohsumille autofagian mekanismien löytämisestä. Palkinto kattaa hänen uraauurtavat tutkimuksensa siitä, miten solut kierrättävät ja puhdistavat itseään. 

Ihmisellä toimii autofagia koko ajan, sitä voi kyllä noin tehostaa.

Vierailija
11/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan on joskus kokeiltu eikä se toiminut.

Tavallaan se "toimii", mutta vain harvoissa tapauksissa tietynlaisen syövän kohdalla. Eikä se silloinkaan ole mikään tehokas parannuskeino.

Vierailija
12/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöpä olisi parannettavissa yksinkertaisella ruokavalion muutoksella niin tottakai sitä aina hoidettaisiin sillä tavalla. Valitettavasti se ei ole totta. Syövän hoito on paljon vaikeampaa.

Entäpä syövän ennaltaehkäisy? Se lienee helpompaa kuin sairaudenhoito. 

Mielestäni kumpaakin kannattaa hyödyntää, sitä tietoa mikä meillä on syövän kehittymisestä ja miten keho poistaa itsestään vahingoittuneita soluja. Ymmärrän että lääkärit ajattelevat enimmäkseen lääkehoitoa, mutta hoitojen yhdistäminen saattaa tuottaa paremman lopputuloksen.

Vierailija
13/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ap pelastua syövältä saamalla sydänkohtauksen? 

Vierailija
14/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä ruokavalio moneen vaivaan, kuten vaikka iho-oireisiin tai diabeteksen hoitoon. Itse en vain jaksa sitä toteuttaa, sillä se vaatii niin tarkkaa ostosten ja ruoanlaiton vahtaamista. Aina tyssää siihen, että leipää saa vain niin helposti pussista suoraan.

Vierailija
15/15 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuohon teoriaan. Mutta ap antaa kyllä vaillinaista tietoa, koska tuon teorian mukaan syöpäsolut kasvaa myös proteiineista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä