Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset ovat väkivaltaisten miesten kanssa?

Vierailija
04.04.2015 |

Mistä se johtuu, kun tuntuu, että jotkut naiset löytävät aina uuden väkivaltaisen miehen entisen tilalle? Tarkoitukseni ei ole missään nimessä syyllistää naisia. Minua vain ihmetyttää. Olen itsekin nainen eikä omissa miesvalinnoissani ole ollut kehumista. Vaistoavatko väkivaltaiset miehet helpon uhrin naisessa vai ovatko naiset olleet itse väkivaltaisessa/alkoholistiperheessä ja etsivät miehestä omaa isäänsä? Kukaan mieshän ei suhteen alussa ole väkivaltainen enkä usko, että kukaan nainen tietoisesti valitsee väkivaltaista miestä. Jokin niissä kuitenkin vetää puoleensa? Mikä se on?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Niin. Sinä et ymmärrä. 

Siinä se olennainen onkin. 

Mäkään en ole esim narkkari, mutta tajuan mitkä tilanteet ja seikat siihen voi johtaa. 

Vierailija
62/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Turha tätä on Alapeukuttaa, en ymmärrä mekanismia, haluaisin ymmärtää mutta vaikeaa on kun itse lähden heti kun huono kohtelu alkaa, vaikka olisi alkavinaan pikkuhiljaa. Kun sanotaan että se alkaa pikkuhiljaa, niin silloin jo pitää nostaa kytkintä eikä jäädä odottelemaan pahenemista. Vai onko joku oikeasti täällä sitä mieltä että pitää jäädä katsomaan tilanteen eskaloitumista väkivallaksi?

Ihan tosi upeeta hei että sä et ole sellainen etkä ymmärrä, ota tästä palkinto 🤗 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Turha tätä on Alapeukuttaa, en ymmärrä mekanismia, haluaisin ymmärtää mutta vaikeaa on kun itse lähden heti kun huono kohtelu alkaa, vaikka olisi alkavinaan pikkuhiljaa. Kun sanotaan että se alkaa pikkuhiljaa, niin silloin jo pitää nostaa kytkintä eikä jäädä odottelemaan pahenemista. Vai onko joku oikeasti täällä sitä mieltä että pitää jäädä katsomaan tilanteen eskaloitumista väkivallaksi?

Voi olla kuten omalla kohdalla:

Ei ole kokemusta hyvästä kohtelusta.

Kun on elänyt perhe-helvetin ja koulukiusaamisen, niin hieman ikävää syyttää siitä, etten osannut parempaa kohtelua odottaa.

Kiitos kun kerroit🙏 eli syynä on oma lapsuus. Varmaan huomasit että en syyttänyt mistään, kysyin vain. Mutta ehkä tuokin johtuu huonosta lapsuudesta.

Minkähänlainen lapsuus näillä pahoinpitelijöillä on? Johtuuko heidänkin käytös siitä samasta mallista jonka ovat lapsuudessa saaneet🤔

Kyllä tuossa viestissäsi on aikalailla syyllistävä sävy.

Vierailija
64/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Niin. Sinä et ymmärrä. 

Siinä se olennainen onkin. 

Mäkään en ole esim narkkari, mutta tajuan mitkä tilanteet ja seikat siihen voi johtaa. 

Narkkauksesta saa itselleen aluksi hyvän olon. Saako pahoinpitelystäkin?

Lisäksi kysyttiin mikä tuohon johtaa ja vastaus oli huono lapsuus. Tämä on helppo ymmärtää.

Vierailija
65/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Turha tätä on Alapeukuttaa, en ymmärrä mekanismia, haluaisin ymmärtää mutta vaikeaa on kun itse lähden heti kun huono kohtelu alkaa, vaikka olisi alkavinaan pikkuhiljaa. Kun sanotaan että se alkaa pikkuhiljaa, niin silloin jo pitää nostaa kytkintä eikä jäädä odottelemaan pahenemista. Vai onko joku oikeasti täällä sitä mieltä että pitää jäädä katsomaan tilanteen eskaloitumista väkivallaksi?

Ihan tosi upeeta hei että sä et ole sellainen etkä ymmärrä, ota tästä palkinto 🤗 

Kyllä minä ymmärsin täysin selityksen missä kerrottiin että huono lapsuus ajoi tuohon. 
Kiusattiin kotona ja koulussa, joten ei haitannut/huomannut/ koki oikeaksi että parisuhteessakin on väkivaltaa.

Mikäs se sinun ongelmasi on ymmärtää mitä kysytään ja vastata siihen? 

Vierailija
66/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minua ei ole koskaan pahoinpidelty mutta aloin seurustelemaan ihanalta  miehen kanssa. Kaikki meni hyvin ja muutimme noin vuosi seurustelun jälkeen yhteen. Oli puhuttu ja sovittu asioista miten ne hoidetaan kun asutaan yhdessä, eli mikä on  siisteys  mitä hommia tehdään, kumpi tekee otetaanko vuoroja jne. Olimme asuneet kolme viikkoa yhdessä kun mies alkoi sanomaan että hän imuroi sitten kun on hänen mielestä likaista. Tiskejäkään hän ei onnistunut tiskaamaan vaan minä jouduin ne tiskaamaan. Sitten sovittiin että , vuoroviikon. Ensin oli  viikkoni ja tiskasin joka ilta. Kun vaihtui hänen viikokseen hän ei  kertaakaan vaan sanoi että tiskaa sunnuntai-iltana kaikki tiskit sitten kerralla. Sanomattakin selvää että kattiloita ei kenelläkään ole viikoksi saati paistinpannuja jos tekee ruokaa mutta ei välissä tiskaa. Tuon sunnuntain jälkeisenä maanantaina sanoin miehelle että minä muutan tästä asunnosta pois. Löysin viikossa uuden asunnon ja kahden viikon päästä olin jo muuttanut. Eli en minäkään ymmärrä miksi kukaan jäisi väkivaltaisen suhteeseen kun minä en jäädy edes suhteeseen jossa valehdellaan että  tiskataan vaikka ei tiskata. 

Turha tätä on Alapeukuttaa, en ymmärrä mekanismia, haluaisin ymmärtää mutta vaikeaa on kun itse lähden heti kun huono kohtelu alkaa, vaikka olisi alkavinaan pikkuhiljaa. Kun sanotaan että se alkaa pikkuhiljaa, niin silloin jo pitää nostaa kytkintä eikä jäädä odottelemaan pahenemista. Vai onko joku oikeasti täällä sitä mieltä että pitää jäädä katsomaan tilanteen eskaloitumista väkivallaksi?

Voi olla kuten omalla kohdalla:

Ei ole kokemusta hyvästä kohtelusta.

Kun on elänyt perhe-helvetin ja koulukiusaamisen, niin hieman ikävää syyttää siitä, etten osannut parempaa kohtelua odottaa.

Kiitos kun kerroit🙏 eli syynä on oma lapsuus. Varmaan huomasit että en syyttänyt mistään, kysyin vain. Mutta ehkä tuokin johtuu huonosta lapsuudesta.

Minkähänlainen lapsuus näillä pahoinpitelijöillä on? Johtuuko heidänkin käytös siitä samasta mallista jonka ovat lapsuudessa saaneet🤔

Kyllä tuossa viestissäsi on aikalailla syyllistävä sävy.

Missä kohtaa? Haluatko mieluummin kirjoittaa epäilyistäsi syyllistämisestä vai avata mikä kohdallasi johti olemaan yhdessä väkivaltaisen ihmisen kanssa niin että me muutkin voisimme sen ymmärtää? Eli vastata aloituksen aiheeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pitävät draamasta, pitää riidellä että tuntee olevansa elossa. Eivät myöskään pärjää yksin, yleensä miehestä jotain hyötyy taloudellisesti.   Sitten on myöhäistä kun haluaakin eroon eikä enää pääse.

Vierailija
68/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo naiset ihailee ja arvostaa vägivaltaa. Siksi ko kaltainen mies kiihhottaaa heitä. Siksi. Samasta syystä suosivat myös arrabbimiehiä. Nehän antaa selgään kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että lähteminen on vaikeaa, mutta yhdessäkin dokumentissa nainen kertoi että hullu hakkaava mies oli peukaloinut e-pillereitä niin että nainen tuli raskaaksi. Jäi suhteeseen ja teki vielä toisen lapsen. En vaan tajua. Itse olisin tilannut abortin ja nostanut kytkintä.

Vierailija
70/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että lähteminen on vaikeaa, mutta yhdessäkin dokumentissa nainen kertoi että hullu hakkaava mies oli peukaloinut e-pillereitä niin että nainen tuli raskaaksi. Jäi suhteeseen ja teki vielä toisen lapsen. En vaan tajua. Itse olisin tilannut abortin ja nostanut kytkintä.

Miten niitä voidaan peukaloida?😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/71 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko väkivaltaisen miehen tunnistaa suhteen alussa, jolloin hän ei vielä ole väkivaltainen? Haluaisin oppia pysymään erossa pahoista miehistä. Se on vain vaikeaa, koska harva väkivaltainen mies kulkee kello kaulassa. Alussahan he ovat olevinaan niin hyviä ja kilttejä miehiä. Ainakin ne, jotka omalle kohdalleni ovat osuneet, ja joissa olen havainnut epäterveitä käyttäytymismalleja. En ole ollut varsinaisesti hakkaajien kanssa, mutta henkistä väkivaltaa ja lievää fyysistä väkivaltaa olen kokenut. En tiedä, olisiko kyseisistä miehistä tullut suhteen edetessä väkivaltaisempia. Ap

Väkivaltaisen miehen tunnistaa vähän liioiteltuna suunnilleen kilometrin etäisyydeltä parissa sekunnissa.

Nainen tunnista samalla tavalla heti ja kaukaa, mutta nainen on evoluutionsa orja ,se pakottaa valitsemaan väkivaltaisen agressiivisen miehen koska se on populaatiolle eduksi. Sellainen ryhmä kuoli, ja kuolee myös eläinten joukossa, jolta puutuu tarvittava määrä agressiivisuutta.

Nainen vain huolehtii geeniensä jatkumisesta tiedostamattaan.

Juuri ja vain tästä syystä monissa kulttuureissa suku valitsee naiselle puolison ja silloin sen naisen kannalta päästään parhaaseen lopputulokseen ja saa parhaan mahdollisen miehen, omat hormonit ei pakota tekemään täysin väärää valintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän