Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin varhaisultrassa, kertokaas mielipiteenne!

Vierailija
01.04.2009 |

Moi!

Kävin tänään ultrassa ja menkoista laskettuna viikkoja ois kasassa tasan 7, mut mun menkat on usein aika epäsäännölliset eli jos ovulaatio ois ollu myöhemmin mulla saattais ollakkin vasta rv6. No joo, eli lääkäri näki ultrassa sen pussin mikä oli täynnä vettä, ja sanoi että on aika iso. Mutta alkiota ei selvästi näkynyt, hän sanoi näkevänsä jotain jonka epäilee olevan alkio ja ruskuaispussi muttei voinut varmasti sanoa. Sanoi ettei näillä niiden laitteilla näe tuon tarkemmin kun on vielä alussa.

Asia on niin että raskaus ei ole erittäin toivottu ja vielä olen kahden vaiheilla pidänkö lapsen vai keskeytänkö raskauden jos siellä on alkio. Kerroin lääkärille että mulla on aiemmin ollut tuulimunaraskaus, ja hän sanoi että toki on se mahdollisuus että on nytkin tuulimuna kun ei kerran alkiota selvästi näkynyt, mutta hänestä tuntui että kyllä tämä enemmän oikealta raskaudelta vaikuttais.

Itseäni vaan epäilyttää tuo jos kerran alkiota ei vielä näy...eikös se kuuluis jo tässä vaiheessa erottua kunnolla? JOs tämä on tuulimuna ratkaisu olisi niin paljon helpompi tehdä.

En tietenkään oleta että kukaan tiestä voisi tietää mitä siellä mun kohdussa oikein tapahtuu mutta spekulointi ja mielipiteen on tervettulleita :)

Kiitos!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sehän kaavitaan pois ja menee jokatapauksessa kesken....T tuulimunan kokenut..

Vierailija
2/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla on tuulimuna ei tavitsisi abortoida elävää alkiota jos päätän etten pitäisi lasta. Silloin olisi ns. valinta tehty puolestani, eli tuulimuna pois tai antaisin itsekseen tulla. Ei tarvitsisi miettiä tehdäkkö abortti (=tappaa elävä alkio) vai pitää lapsi. Itsekkin olen tuulimunan kerran kokenut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samanlainen tilanne tuossa joitain kuukausia sitten. Tein raskaustestin viikoolla 6 ja pääsin terveyskeskuksen ultraan, koska halusin varmistusta raskaustestiin. Lääkäri sanoi näkevänsä jotain, mutta kertoi ettei ennen viikkoa 9 osaisi sanoa mitään varmaa, laitteet kun olivat kuulemma liian huonot. Ystäväni taas kävi raskausviikolla 5 ultrassa, mistä tuli ihan maallikon silmällä erottuvat kuvat. Suosittelisin siis käymään yksityisellä tai toisella lääkärillä jos haluat varmistaa asian. Tuo kun tuntuu olevan kovin laitteista kiinni. Meillä nyt raskausviikkoja 37, aborttia mietittiin pitkään, vaikka koko elämä on mennyt mullin mallin, en koskaan ole ollut näin onnellinen.

Vierailija
4/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ilmeisesti ihan niin paljoa ollut, mutta vertauksena vaan...

Vierailija
5/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota mäkin aattelin että oisko kiinni laitteista, vaikka mä tosiaan kävin yksityisellä ja luulis niillä olevan kunnon laitteet.

Mitä miltä ootte, pitäiskö tässä kauan odotella ennen kun menisin uudestaan ultrattavaks että saisin varmuuden? Ja onks kellään tietoo missä täällä pk-seudulla ois hyvät tarkat laitteet käytössä?

Niin joo ja vielä tästä mun tilanteesta, siks mietin abortin ja lapsen pitämisen välillä kun mulla on jo yksi pieni lapsi jota hoidan yksin. Vois olla aika rankkaa yksin kahden pienen kanssa..

ap

Vierailija
6/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota mäkin aattelin että oisko kiinni laitteista, vaikka mä tosiaan kävin yksityisellä ja luulis niillä olevan kunnon laitteet.

Mitä miltä ootte, pitäiskö tässä kauan odotella ennen kun menisin uudestaan ultrattavaks että saisin varmuuden? Ja onks kellään tietoo missä täällä pk-seudulla ois hyvät tarkat laitteet käytössä?

Niin joo ja vielä tästä mun tilanteesta, siks mietin abortin ja lapsen pitämisen välillä kun mulla on jo yksi pieni lapsi jota hoidan yksin. Vois olla aika rankkaa yksin kahden pienen kanssa..

ap

Vierailija
7/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tiedät ettei mikään ehkäisy ole 100% luotettava? hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää joten kondomit on ollu käytössä.

Vierailija
8/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa viikolla 6+3. Kuva ei kyllä todellakaan ollut läheskään noin selvä kuin tuossa linkissä! Syke näkyi kuitenkin selvästi ja vauvanalun pituudeksi mitattiin 62mm, eli ilmeisesti lääkäri sen ihan selvästi näki vaikka itse ei mitään tolkkua saanutkaan.

Vierailija
9/14 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi sen vastaavan rv 5+1, kontrollissa 2 viikon päästä näkyi sydämen syke. Mua jouduttiin ultraamaan yhteensä 9 kertaa eri syistä, kyllä se ekan lääkärin arvio osui aivan nappiin raskauden keston suhteen.

Vierailija
10/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten oma veikkaukseni olisi että raskaus ei ole normaali ja on menossa itse kesken.

Vierailija
11/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakari sanoi etta nayttaa silta etta menkkasi alkavat mina hetkena hyvansa. No eivat alkaneet, vaan lapsi syntyi siita noin 8kk kuluttua!

Toivottavasti kaikki kaantyy sinulle parhaimmin pain.

Me ollaan yritetty uutta raskautta nyt jo 1,5 vuotta....

Vierailija
12/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä kuva ruskuaispussista rv6+0 ultrassa. Eli tämä olisi pitänyt näkyä vähintään.

http://www.advancedfertility.com/images/6-week-ultrasound-picture.jpg

Vierailija
13/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen pallero siellä näkyi jossain alanurkassa ja lääkäri sanoi että epäilee sen olevan ruskuaispussi ja alkio, mutta kun tuleehan tuulimunaraskaudessakin se ruskuaispussi...ainakin mulla näkyi silloin se pussi seävästi mutta ilman alkiota.

kiitti paljon sulle viesteistäs :)

Vierailija
14/14 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis et niillä ois ollu hyvät laitteet...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi