Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤ ^^¤¤^^¤¤ HAAHUJEN HUHTIKUU ¤¤^^¤¤^^¤¤

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo 11 ja testissä selvä haamu ja se haamukin tuli siihen ihan testiajan puitteissa :) Nyt vaan jäitä hattuun..

Mairannelle tervetuloa ja pahoittelut menetyksestäsi.

Ja jennulille tervetuloa takaisin kuumeilemaan :)

Jännittynyt Hermione..

Vierailija
2/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosi paljon ja tarrasukkia toukalle! Kirjoittelin tänään tammikuun pinoon plussanneiden nimiä ja kun kävin asiaa odottajien puolella tarkistamassa niin huomasin viestisi siellä. Käyhän täällä kertomassa välillä miten homma etenee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, km noin viikoilla 5 plus jotain... Eilen meni aamuyöstä kesken itsestään. Kova vuoto ja vieläkin kovemmat kivut alkoivat sitten päivällä ja nyt vuoto jatkuu. Lääkärissä kävin, ei tehnyt mitään tutkimuksia, vaan sanoi, että yritellä voi heti. Tiedossa kuulema normaalia runsaammat menkat, mutta eivät saisi olla juurikaan pidemmät.

Ongelmana, tai oikeammin sanottuna pelkona, vaan on se, että nyt alkoi yrityskierto 3. Ensimmäisestä yrityskierrosta taisi tulla varhainen km, nyt tästä toisesta km, joten pelottaa, että onko jotain vialla. Lääkäri kyllä sanoi, että kaksi on vielä ihan normaalia, kolmannesta tutkitaan...

Joka tapauksessa ovulaatiotikut on nyt tilattu ja huomenna haen foolihappo-tabletteja ja helokkiöljykapseleita. Josko mun ongelmana on limakalvojen ohuus, kun ei kerran pienokainen jaksa pysyä mukana.

Kuinka monella spontaanista km:sta on ovulaatio tullut ajoillaan? Meinaan alkaa tikuttamaan heti vuodon loputtua.

Vierailija
4/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkuu, nyt vielä hetki aikaa koneella.

Meillä on nyt sitte Mariahian kanssa samanlaiset tilanteet. Kaksi hyvin varhaista varmaa keskenmenoa perättäisistä kierroista. Kolmatta pelätessä... Mulla ovulaatiot on tullu ihan suht ajallaan, mut kiertoni ei normaalistikaan ole mikään säännöllisin mahdollinen. Mä päätin olla hankkimatta tikkuja, jottei ne enää entisestään lisää stressiä.

Meidän yritysvapaalle kierrolle voi sanoa goodbye. Ovulaation aikana vaan tekee mieli niin kovasti pupustella ja mieshän ei koskaan sano ei. Eilen mökin saunassa isovanhempien katsoessa poitsua tuli touhuttua. Samaten sitte tänään aamuna. Eihän meillä mitään kumeja mukana ollu. Oikeastaan ihan kiva juttu, mut toisaalta olisin halunnu olla ajattelematta asiaa tässä kuussa.

Hermikselle tsemppausta ja pienelle pikaliimajarrusukat messiin!

Vierailija
5/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin tuli toinen perättäinen alkuraskauden km viime viikolla, rv 5 ja risat. Edellinen oli viime elokuussa. Tänään gynellä todettu että "siististi" on menny kesken, ei mitään jämiä siellä. Ja parempaa onnea ensi kerralle toivoteltiin. Yritetty on viime vuoden huhtikuusta, jonka jälkeen siis ainoastaan nuo huono-onniset raskaudet. Nyt siis kolmatta lasta yritellään.

Olen kirjoitellut 3-pinoihin, pidempään yrittäneisiin jne mutta nyt tää joukko tuntuu omimmalta. Eiks tää olekin keskenmenoja kokeneille?

Mulla on pco ja lääkkeet siihen sain helmikuussa + clomit, ja heti ekasta clomikierrosta tärppäs. Nyt sain vielä luget jos se siitä keltarauhashormonista on kiinni. Että lääkkeiden voimalla taas uuteen nousuun!

Kaikille muille kohtalotovereille pahoittelut ja jos Hermione plussasi niin peukut pystyyn että nyt pysyy kyydissä loppuun asti!

eewokki (kierronpäivistä ei nyt mitään hajua)

Vierailija
6/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein olin tämän pinon ymmärtänyt. Pahoittelut keskemenneistä, kurjalta ja surulliselta se tuntuu lyhyenkin odotuksen jälkeen ja erityisesti kun yritystä on teilläkin ollut jo aika pitkään. Olen sut aikaisemmissa kk-pinkoissa bongannutkin... Toivotaan nyt että saat lääkkeistä apua ja kaikki sujuisi hyvin! Tsemppiä!

Tervetuloa myös Mariahille, teillähän on ollut oikein vipinää <<;)

Ja voimia näille kurjille päiville... tiedän miltä susta tuntuu. Käytitkö pillereitä ennen kuin aloitte yrittämään? Ne voivat joskus aiheuttaa tollasta ikävyyttä ensimmäisinä kuukausina. Pidetään peukkuja että kolmas kerta toden sanoisi, vaikka ehkä kannattaa varovaisesti varautua valmiiksi siihenkin, että tärppääminen voi viedä tovin jos toisenkin...

Jennuli

Vierailija
7/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään piti soittaa neuvolaan, kun kivut olivat aikas kovat. En ole kyllä suostunut syömään särkylääkkeitä, joten lääkäri kehotti nyt napsimaan kiltisti kolme kertaa päivässä. Sanoi myös, että jollei kivut hellitä lääkkeillä tai jos kivut jatkuvat perjantaihin asti, pitää mennä tutkimuksiin. Ihmettelen, kun vuoto ei ole kovinkaan suurta. Pitäisikö olla? Jääkö sinne kohtuun nyt jotain, en tahdo kaavintaan...

Jennuli-81: en ole syönyt pilleireitä sitten viime syksyn, joten ei nämä km:t niistäkään oikein voi johtua. Tilasin eilen ovulaatiotikkuja, joten pitää alkaa vuodon loputtua (jos se nyt loppuu) tikuttelemaan, jotta näkee, että onko tässä kierrossa edes mahdollista raskautua.

Luin muuten eilen (muistaakseni perheneuvolan kotisivuilta) että km:n jälkeen on erittäin helppoa raskautua, mutta riski saada uusi km on aika suuri. Pitääköhän paikkaansa? Oletteko te kuulleet samaa? Itse meinaan kyllä "antaa mennä vaan", en suostu alkaa pelkäämään yhtään enempää.

Mulla on mieli jotenkin tosi maassa, tänään jopa enemmän kuin eilen. En jaksaisi mennä töihin ja jotenkin, äh, en tiedä. Pää peittoon vaan, eiköhän se tästä.

Vierailija
8/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille tervetuloa... vaikka eihän ketään tänne toivoisi näissä merkeissä :-/

HERMIONELLE onnea plussasta :)

MARIAHIA: Mulla käskettiin/neuvottiin odottamaan 2 kiertoa... sinänsä tilanne oli eri, että mulla oli 19 rv menossa, ja vauvalla oli kromosomipoikkeavuus, ajattelivat varmasti paljon mun mielenterveyttäkin siinä, mulla kun on hiukka tota "onnea" osunut raskauksiin.. esikoisesta raskausmyrkytys, kuopuksella havaittiin huuli-iensuulakihalkio rakenneultrassa (laaja sellainen, mutta enää ei kyl huomaa mitään mut tosi vaikee alku korvatulehduksineen, erikoispulloineen ja leikkauksineen oli) ja nyt toi poikkeavuus (jota alettiin epäillä kun oli niskaturvotusta ja lopuksi joka puolella ja nestettä keuhkoissa eikä lapsivettä juuri ollenkaan....) Mutta ei olla odoteltu, mutta eipä se tärppikään sieltä ole tullut. Jotenkin ajattelen että kyllä se kroppa kai tietää kun on valmis.. tai jotain..

Niin ja selvisi sekin että mun omat "hammaspoikkeavuudet (väärinsijoittuneet kulmahampaat ja pari hampaan puutosta jotka onkin kyl korjattu kaikki jo yläasteella) saattavat kieliä että se halkion riski menee mun geeneissä jossain..(?) eli joka raskaudessa on sit ilmeisesti sekin riski sitten, kai. Monimutkaisia noi geenijutut.

Mutta, kolmas olis niin toivottu.. *haikea huokaus*

Kierrosta puheenollen, olen kovasti treenannut nyt ja mulla oli tänään nyt ilmeisimmin aika raju ovis... ? tuli siis hetkellinen kipu, ja hiukan tuhruakin, jota aina joskus tulee ovis aikaan, kierrosta on siis tulossa 26 pvän mittainen. Mutta, oli selkeämpi ovis kuin hetkeen. No, mies on Dubain seudulla jotenka hukkaan meni se :-/

Mut nyt olen keskittynyt tohon treenaamiseen näin kevään kunniaksi..

mun mies tulee 22. pvän tienoilla kotiin reilu 8vkon työkeikaltaan :) jee.. alkaa olla jo ikävä :)

Mulla olis huomenna ollu tasan kuukausi laskettuun aikaan :(

Mut joo, ny suihkuun :)

T:Neiti, kp 12/26

Vierailija
9/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinun tekstiäsi lukee, tajuaa, kuinka helpolla olenkaan päässyt...

Olen niin todella pahoillani. Uskomatonta, miten täysin vieraan ihmisen tuska ja suru voikaan tuntua näin pahalta.

Rakkautta meille kaikille, siitähän tässä kaikessa on kuitenkin kyse.

Hyvää yötä.

Vierailija
10/74 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinun tekstiäsi lukee, tajuaa, kuinka helpolla olenkaan päässyt...

Olen niin todella pahoillani. Uskomatonta, miten täysin vieraan ihmisen tuska ja suru voikaan tuntua näin pahalta.

Rakkautta meille kaikille, siitähän tässä kaikessa on kuitenkin kyse.

Hyvää yötä.

No, kukaan tässä pinossa ei ole helpolla päässyt.

Asiat joskus vain menevät niin, eikä niille voi mitään vaikka haluaisi.

Oli sitten vkoja 5 tai 15, on se tuska aina suuri.

Itsellä oli aikaa valmistautua asiaan, koska oli epäillys ettei kaikki ole kunnossa, ja sitä sai sulatella jonkin aikaa ennen varsinaista pommia.

Kunpa kaikki päästäisiin tonne odottavien puolelle pian :)

Sitä on muuten nyt tajunnut, miten oikeesti ihan milloin vain voi asiat mennä pieleen. Olen miettinyt monasti nyt alkuvuodesta, että täytyy vaan nauttia ja olla onnellinen siitä mitä NYT on. Se on kovasti lohduttanut.. se ajatus että on hyvä parisuhde, 2 lasta jo ja elämä mallillaan. On vaan sopeuduttava siihen että sitä suruakin sitten väkisinkin tulee elämänvarrella eteen ja ettei kaikki vaan mene aina onnellisesti, niin ahdistavaa kuin se onkin.

Vierailija
11/74 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Cb:hen selvä plussa heti kusi tikkuun :) Eilen hain jo Klexane- piikit apteekista ja pistinkin jo ekan kerran. Ei ollut kivaa :( Ja nyt pitäisi sitten pistää niitä ainakin rv 16 asti jos sinne ylipäätänsä päästään.

La olisi 23.12 eli oikea *Baby- Jesus* olisi tulossa :D

*Mariahialle* tervetuloa ja pahoittelut menetyksestäsi.

Samaten *Eewokille* tervetuloa ja pahoittelut tuulimunista.

Kaivan vielä esittelypinon tuolta uumenista ja yritän sen päivittää :)

*Hermione ja Baby- Jesus rv 4+1*

Vierailija
12/74 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihittelin hulluna Hermione sun baby-Jesukselle täällä, mutta sehän olis ihan sun arvolle sopiva ratkaisu tähän yritysputkeen, vai mitä? Oikea pieni ihmemies... Me lähetellään sulle kaikki täältä hurjasti tsemppihaleja tohon piikittelyyn ja toukalle jeesusteippiä, että pysy matkassa :)

Neiti21, kirjoittelet tosi viisaasti ja olet joutunut kokemaan paljon ikävää, toivotaan että vaakakuppeihin tulisi lähiaikoina vähän tasapainoa tai jopa plussaa...

( . ) Juuri tulin refleksologilta ja kohtu näytti korvassa kuulemma hurjan aktiiviselta (tiedän, kuulostaa hassulta, nauroin itsekin ekalla kerralla), ilmeisesti se Sepia on tehnyt tehtävänsä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Jennuli yk8 kp 10/29-32

Vierailija
13/74 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelylista on nyt päivitetty ja nostettu etusivulle. Nyt kaikki uudet esittäytymään niin voin vielä kerran sen sitten päivittää. Sen jälkeen jätänkin sen jonkun toisen harteille :)

Ja jos joku siellä huomaa virheitä niin kertokaa heti että voin korjata :)

Nyt menen potemaan huonoa oloani sohvalle kera *Baby- Jesuksen* :D

Olen mietiskellyt paljon parin päivän aikana että on tämä kummaa että tämä on *kuudes* raskaus minulla ja vain yhden olen saanut pitää :( Tuntuu tosi hurjalta.. kuinkahan monta minun vielä pitää menettää että saan nyytin syliini...

*Hermione & Baby- Jesus rv 4+2*

Tajusin muuten että jos oviksen mukaan lasketaan la niin se olisi *24.12* :D :D

Eli ihan todellinen Baby- Jesus :D : D

Vierailija
14/74 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masukki on oikeessa paikassa ja sykekin näkyi. Koko vastasi viikkoja 6+4. Aika liukuhihnameininkiä oli tuo ultraus yliopistosairaalassa. 5 min olin huoneessa. En nähnyt monitoria, eikä kuviakaan saanut muistoksi, mutta pääasia että kaikki oli hyvin. Tää onkin ollut ihan erilainen raskaus heti alusta asti, kuin km-raskaudet. Jospa nyt oisi onni matkassa.

Plussatuulia kaikille haahuille!

nau rv6+2

Vierailija
15/74 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa sitä pääsisi itsekin katselemaan omaa pienokaista monitorilta (tai saisi edes kuulla, että sellainen monitorilla näkyy :)).

Itsellä vuoto alkaa olemaan lopuillaan, taidanpa alkaa tikuttelemaan sitä ovulaatiota viikonloppuna, eihän se vielä ole, mutta jotenkin on nyt kiva seurata, että miten se oma kroppa oikeasti toimii :)

Nau: miten nykyinen raskautesi on erilainen, kuin km:ään päättyneet? Itse nimittäin mietin heti positiivisen tuloksen saatuani, että tuntemukset oli niin kummallisia. Jotenkin tuntui, ettei kaikki ole hyvin ja oma maha tuntui vieraalta ja joltain, mitä piti varoa. Voisiko se olla, että sitä kroppa jotenkin alitajunnassa ilmoitti, ettei kaikki ollut niin kuin piti...

Toivonkin siis jotenkin, että seuraavassa raskaudessani (ajattelen positiivisesti) ei olisi niitä ihmeellisiä viiltelyjä ja muita tuntemuksia.

Nyt vain hymyä huuleen :)

Vierailija
16/74 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelyt ja jomotukset mahassa kuuluu alkuraskauteen. Itse olisin enneminkin huolissani jos ei viiltelisi yhtään. Koska se on sen merkki ettei siellä kasva mikään.. Itselläni tämä on kuudes raskaus mutta yksi on niistä onnistunut. Ja siinä onnistuneessa raskaudessa viiltelyjä ja jomotuksia oli kaikista eniten :) Aina kun minulla on jomotukset kadonnut olen jo melkein tiennyt että kesken menee. Ja niin on tapahtunut :( Esim. keltarauhashormoni joka ylläpitää raskautta tuntuu viiltelynä ta jomotuksena alavatsalla ja kohdun kasvu tuntuu repivänä kipuna kun liikkuu :) Minä olen aina rauhallisella mielellä kun kipuja tuntuu tarpeeksi. Mutta jos vuotoa tulee niin silloin voi jo hieman huolestua..

Vierailija
17/74 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä raskaudessa oireet alkoi tissinipistelyillä, joita mulla ei ennen oo ollut kuin imettäessä. Km-raskauksissa ei ollut oikeestaan muita oireita, kuin kohdunkasvukipuja. Nyt on niiden lisäks palelua, väsymystä ja etomista.

Eipä noista oireista kyllä kauheesti voi välttämättä päätellä, kun kaikilla ei oo juuri mitään oireita ja oireita saattaa olla vaikka menis keskenkin. Alitajuiseen tiedostamiseen en usko, kun nytkin oli semmoinen paniikki, että kaikki ei oo hyvin, kun oli vähän vuotoakin. Kun taas ennen ekaa km:a ei osannut pelätä. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta.

nau rv6+3

Vierailija
18/74 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on plussailtukin, hienoa! Vaikka toisaalta jollakin oli ollut jo kaksi keskenmenoa peräkkäin. Jaksamista sinulle!!!! On sitä tähän asti helpolla vielä suhteessa päässyt, kun on "vain" se yksi keskenmeno takana.

OIREISTA: mulla oli kesken menneessä kohdunulkoisessa jotenkin erilaiset oireet kun oikeasta raskaudesta. Itkin miehelleni, että mulla on jotenkin paha aavistus tästä, ja oikeassahan mä olin. Kivut oli kummallisia, ja pientä tuhrua oli koko ajan.

Nyt mä kuvittelen itselleni raskausoireita, väsyttää ihan tajuttomasti, rinnat ovat turvonneet ja kipeät, pari aamua on kuvottanut. Testasin negan keskiviikkona, mutta se oli vasta kp 22. Mulla on kierto vaihdellut keskenmenon jälkeen (joulukuussa) 24 päivästä 29 päivään, joten ajattelin, että jos olis lyhyt kierto... Clearbluen digitaalinen kun voi näyttää jo 4 päivää ennen. Sen jälkeen on ryhtynyt rintoja särkemään ja muutenkin olo on samanlainen kuin oikean raskauden alussa. Alavatsa on kummallinen, menkkakivuissa särkee myös selkää, joten olo on varsin toiveikas. Etenkin kun NAU sanoit, että sulla vain "oikeissa" raskauksissa on ollut tissinpistelyä :-)

Huomenna on kp 26. Tekis mieli taas testata... toisaalta vois olla hyvä kun on näitä oikeita tai kuviteltuja oireita, niin eipä tulisi sitten elettyä turhissa toiveissa kovin pitkään kun huominen nega jo melkein tarkoittaisi aika varmaan oikeeta negaa. Jos en oo raskaana, toivon todella että menkat alkais pian, koska olen lähdössä perjantaina muutaman päivän työmatkalle lämpimille seuduille, ja olisi kiva hyödyntää kokoushotellin hulppeita uima-altaita... meikäläisen niagara-menkoilla ei ole paljon asiaa niihin edes minkään tampaxin kera.

Sen verran sain pidäteltyä itseäni, että en sentään kuitenkaan lähtenyt aina päivystävästä yliopiston apteekista hakemaan testiä :-) Just sitä vartenhan ne on auki myöhään, että saa emergency raskaustestin tehtyä :-D

no joo, eipä tässä muuta oikeastaan.

sinisini ja kp 25/24-29 ja KIPEET rinnat. :-)

Vierailija
19/74 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on loma pidetty, ja huomenna koittaa paluu arkeen. Ensinnä onnittelut *Hermionelle* plussasta, niin toivon että kaikki menee nyt hyvin, sinä jos kuka olet sen ansainnut! Myös *sinisinillä* on hyvän kuuloisia oireita, pidän peukkuja pystyssä! :) Ja onnea myös *Naulle* hyvistä ultrakuulumisista!

Pahoittelut uusille, että olette tähän pinoon joutuneet, mutta tervetuloa, tämä pino on kyllä erittäin ihana :)

On. täällä mennään hyvin ristiriitaisissa oireissa, joten en yhtään pysty sanomaan mitä tästä tulee. ihan perus menkkaolo ei ole, mikä on jo sinänsä ihan positiivista. rintoja on ruvennut aristamaan, mutta tuhruilua tulee, vaikkakaan se ei ole mitenkään pahimmasta päästä. nippailuja ja yms. on, mutta toisaalta on niitä näppyjäkin. menkkojen pitäisi alkaa tiistaina, joten ehkä sitten on viisaampi, jos sinne asti jaksaa odottaa ;) Tämä on vain tosi pelottava kierto, sillä meidän km:n la olisi ensi viikon torstaina. jos on vielä menkat samaan aikaan, niin se on ehkä vähän turhan rankkaa... mutta odotellaan ja kattellaan...

Mukavaa viikoa kaikille!

marjapensas, kp23/24-26, dpo10

Vierailija
20/74 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on loma pidetty, ja huomenna koittaa paluu arkeen. Ensinnä onnittelut *Hermionelle* plussasta, niin toivon että kaikki menee nyt hyvin, sinä jos kuka olet sen ansainnut! Myös *sinisinillä* on hyvän kuuloisia oireita, pidän peukkuja pystyssä! :) Ja onnea myös *Naulle* hyvistä ultrakuulumisista!

Pahoittelut uusille, että olette tähän pinoon joutuneet, mutta tervetuloa, tämä pino on kyllä erittäin ihana :)

On. täällä mennään hyvin ristiriitaisissa oireissa, joten en yhtään pysty sanomaan mitä tästä tulee. ihan perus menkkaolo ei ole, mikä on jo sinänsä ihan positiivista. rintoja on ruvennut aristamaan, mutta tuhruilua tulee, vaikkakaan se ei ole mitenkään pahimmasta päästä. nippailuja ja yms. on, mutta toisaalta on niitä näppyjäkin. menkkojen pitäisi alkaa tiistaina, joten ehkä sitten on viisaampi, jos sinne asti jaksaa odottaa ;) Tämä on vain tosi pelottava kierto, sillä meidän km:n la olisi ensi viikon torstaina. jos on vielä menkat samaan aikaan, niin se on ehkä vähän turhan rankkaa... mutta odotellaan ja kattellaan...

Mukavaa viikoa kaikille!

marjapensas, kp23/24-26, dpo10