¤¤¤¤NELIAPILOIDEN HUHTIKUU¤¤¤¤
¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤
Apilan löytäneet:
19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm
13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm
18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm
12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm
12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm
05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm
Pellossa pyörivät:
06.04.09.....Adelia....................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl
10.04.09.....-Mani-....................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa
23.05.09.....Korasa..................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS
30.05.09.....Heltsu-tytöt...........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks
01.06.09.....Tonttis...................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS
06.06.09.....Pioni75..................33v....t98,p01,p06.......................Tays
18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi
02.07.09.....Miksuliinu.............32v.... p10/00,t03/02, 08/t07.......K-S KS
18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS
31.07.09.....Sani-74.................34v.....t01,t03, t07.........................Pohjanmaa/Seks
11.08.09.....Nelkku...................28v....p99, t01,p03.......................K-S KS
25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS
25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS
XX.08.09.....mystic
XX.09.09.....KK82......................27v....t02/04, t12/05, p08/08......Seks
24.09.09.....Amalia-joel............33v....p, t07/07, t08/08................Ruotsin rajalla
17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi
24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................
26.10.09.....Erita........................41v....p01,t02,t07.........................Jorvi
Kommentit (31)
Itselläkin meinaa jäädä viestit vähälle, kun alkaa tämä tietokoneella istuminen tökkimään, ei saa istuttua tarpeeksi takakenossa ettei olisi tukala olo ja vaatteetkin kiristää mahaa näin iltaisin "nettiaikaan", niin pitäisi istua alasti... Ja tosiaan tästä pinosta huomaa, ettei neljännen odottajat taida istua muutenkaan koneella enää niin kuin esikoisen aikaan! Ja vielä jos saa yhden tekosyyn laiskuuteen listata, niin meillä tuo talonrakennus tekee minusta käytännössä yksinhuoltajan + tuo paljon siihen liittyviä hommia minullekin. Hauskaa mutta raskasta, ei tosin tullut yllätyksenä =)
Päivitin tuon listan taas, niin on pienempi vaiva aloittaa ensikuun pino.
Eritallekin suuret pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa takaisin! Tässä pinossa taitavat nuo km:t olla jo monelle tuttuja, elämää sekin, sitä raskaampaa sorttia.
Adelialle paljon onnea pikkuprinsessan johdosta!! Ja hienosti melkein arvauspäivään osui, tosin taisit joutua jo hetken kyttäämään lähtöä ennen kuin hetki koitti, olin huhtisten pinosta ymmärtävinäni. Ne viimeiset syntyäkö vai eikö -päivät ovat kyllä kaikkea muuta kuin nautintoa.
Mammariini, olipas mukavaa päivittää sinut tälle puolelle, teretulemas vieläkin!!! Minullahan oli kanssa syyskuussa km, joten jäit hyvn korvantaakse. Odottelen täällä sinun ultrakuulumisiasi nenä ruudussa, tule kertomaan sitten heti! Muutamaa muutakin tuolta toiselta puolelta erityisesti kaipailen, toivottavasti saamme sinun perässäsi nyt monta vedettyä mukaan, Nani etunenässä ;-) (vilkutus Nanille, käyt kuitenkin täällä!).
Pioni, juu tukivyö on minullakin. Nyt alkaa kyllä tuntumaan siltä, ettei tästä enää mitään tule, siis töissä. Kun saa kotona olla rauhassa, ei tarvitse mitään rajoitella, mutta kun innostuu kävelemään liian paljon (erehtyy esim ruokakauppaan) tai seisoo liikaa, niin selkää särkee, mahaa särkee, supistelee, veri pakkautuu alapäähän ja kaikkea muuta kivaa. Ja pahin tulee oikeastaan vähän viiveellä, niin ei tajua rauhoittaa ajoissa, seuraava päivä sitten on vaikea. Olisi varmaan helpompaa, jos olisi kokenut ja vahingosta viisastunut... Miten sitä voikaan olla taas kuin ensisynnyttäjä!?
Kop kop, meillä nuo Amalia-Joelin ja Nelkun perheiden taudit on vältetty, pari flunssaa vain podettu, ja kiitos ihan riittivät. Nasolinilla pysyin hengissä, oli kivaa kun ilmakin välillä pääsi perille asti.
( . ) Viikko olisi seuraavaan neuvolaan, sinne asti yritän ja luulen selviäväni ja pyydän sairauslomaa. On kyllä aika isku, jos en saakaan. Pari viikkoa sitten lääkärissä, kun en osaanut sanoa onko jo liian vaivainen olo, eikä lääkäri kannattanut lomaa, niin oli kyllä vielä ihan siedettävä olo nykyiseen verrattuna. Toisaalta kun neuvolan alle osuu taas pari vapaata, niin pelottaa, etten taas muista enää miten vaikeaa on olla töissä ja osaa "valittaa". Ai miten niin lyhyt muisti...
Vauveli on ollut taas melkein pari viikkoa perätilassa, kohta kyllä sanon sille, että vois jo harkita asettumista oikein päin. Muistaakseni tukaluuskin on silloin lievempää. Tosin kai tuolla on vielä tilaa kääntyillä, kun sitä tekee, tahti alkaa kyllä jo harvenemaan. Painoa on kai tässä vaiheessa joku 1,5-2 kiloa.
KAIKKI LAISKAT NAISET NYT HETI TÄNNE KERTOMAAN KAIKKI TAI AINAKIN TEKEMÄÄN TIKUSTA ASIAA! KÄYKÄÄ EDES VALITTAMASSA JOSTAIN, TÄMÄ ON PARAS PAIKKA SIIHEN. MINÄ TEIN JO OSUUTENI =)
Ja sitten rauhoitutaan. Rauhallista iltaa paksukaiset!
Miksu 30+2
Tulinpas nyt minäkin "kiltisti" kantamaan kortta kekoon, tosin puolustuksena sanottava, että kävin eilen nakuttamassa täällä kohtuupitkän viestin, joka sitten lähetyshetkellä hävisi kun pieru saharaan. Mulle ei olekaan käynyt vielä noin, ettei löytynyt mistään!
Todellakin Eritalle pahoittelut ja voimia menetykseenne! Tulehan takaisin taas, kun olet valmis :-)
Ja niinhän se usein on, että kun on jotain surua, niin mukaan tulee aina myös ripaus iloakin eli Onnea onnea Adelialle ja perheelle pikkuisesta! Todella ihana aika saada vauva, pääsee heti ulos nauttimaan alkavasta kesästä :-D
Ja täällä yksi erittäin malttamaton odottaa myös mammariinin "mahanäkymiä", on niin ihana saada sinutkin tälle puolelle!
Toivottavasti Amalia-Joelin ja Nelkun perheen väki voi jo paremmin ja pääsette nauttimaan auringosta. Muutenkin on ihan kökköä sairastaa jos on lämmin ilma, kuumekin tuntuu paljon raskaammalta jotenkin. Mulla on oikein perinne, että sairastan yhden kunnon flunssan kovan kuumeen kera aina keskellä kesää :-( Kerran on yks juhannuskin mennyt iloisesti puolikoomassa peitoissa...
Joku kyseli painosta, oliko nelkku? Mulla oli viime neuvolakäynnillä tullu siis se 600g, enkä kauheasti jännitä ens keskiviikon neuvolaan koko painoa. Mulla on ollu ihan järkyttävän huono ruokahalu viime viikot, oikeestaan sitä syö sit ku on niin huono olo, et on pakko. Juotua tulee kyllä senkin edestä, mutta taas on ollu vaikeeta veden juominen, mehua kyllä menis. En ole koskaan ollu oikein kova veden ystävä, mut nyt ihan alkuraskaudesta tuli juotua vettä ihan kauheesti. No pääasia kai, että nestettä menee. En tiedä onko sillä mitään todellista syytä asiaan, mutta olen koko raskauden ajan juonut joka päivä pari lasillista gefilus-mehua, eikä ainuttakaan hiivatulehdusta ole näkynyt (kop kop). Mulla on niitä yleensä monta, monta ja usein!
Miksulle tsemppiä massun kanssa, vaikka on kyllä ihana lukea kuulumisia jo rv:lla 30+, tuntuu, että hetki sittenhän sinäkin sen plussan sait! Onnea myös tukivyön kanssa menestyneille, en tiedä olenko mä vaan niin kummallisen mallinen, ettei ainutkaan malli ole mulle vielä koskaan sopinut. Ahistaa, puristaa ja sattuu enemmän ku ilman sitä!
Ja kateellisena kuuntelen teitä, jotka olette siivoilleet kotia kevätkuntoon ja oliko joku jo grillikauttakin aloitellut, vai olikohan se jollain toisella "saitilla"? Mä en ole tehnyt yhtään mitään! Katon kyllä aamuisin masennuksen vallassa tätä kylän sivukaatopaikkaa, mutta samalta se näyttää illallakin aina. Imurin käyttöohjeen joutuis lukemaan ennen ku sitä käyttää, en varmaan edes muista enää miten se toimii. Vaatteita ja posteja on joka paikka täynnä, ja villakoirat valmistelee kevätolympialaisia... Saisko siitä jonkinlaisen diplomin, että on toppavaatteet ja pipot pessy? Tosin nekin on parissa "pisteessä" edelleen levällään, ku en oo saanu pakattua niitä pois... Meiltä lähti isäntä toissayönä itänaapuriin työkeikalle, joten täällä ollaan sit vielä yksinhuoltajana muutenkin, ettei edes kantoapua noille laatikoille ja nyssäköille.
VÄLILÄHETYS...
( . ) Mulla seuraava neuvola siis tosiaan ens keskiviikkona ja nyt ilmeisesti saan sen todistuksen Kelaa varten. Oon yleensä postittanu ne hakemukset ihan viime metreillä, mut nyt mietin, että pitäiskö uhmata kohtaloa, kun elättelen toiveita, et saisin sen -08 ä-pakkauksen. Mä en edes mieti ettenkö ottais sitä. Pidän sitä edelleen melko ainutlaatuisena kannustimena maailmassa, ja sen historia on tosi liikuttava, mitä siihen omankin syntymän aikaan on kuulunut. Oikeesti meinaa suututtaa kun lukee juttuja siitä, kuinka se ja se kuosi ei nyt silmää miellytä tai miten turha se on. Mä haluan joskus omilleni näyttää mitä kunkin pakkauksessa on ollut, ja siksi jokaiselle on säästettynä siitä joitain vaatteita ja tavaroita, mm. makuupussit.
Enkä sit kuitenkaan malttanu olla varaamatta aikaa siihen 4D:hen, kun ajattelin, että jos tää nyt kuitenkin on meidän viimeinen, niin onhan se kiva saada muisto tänaikaisesta tekniikasta, ja näkee nuo tulevat sisaruksetkin, mitä siellä mahassa on. Nauroin kyllä jo miehelle, että mitäs sitten, jos se on kasvattanu munat tällä välin, kun pääsiäinenkin oli tuossa välissä :-) Kallishan se oli, todellakin, mutta voishan tuon rahan huonompaankin hölvätä.
Mitään en ole hankkinut, perinteille uskollisena. Meille ei vaunuja tuoda taloon, eikä sänkyjä kasailla ennen ku on asukas turvallisesti perillä. Oikeesti kauhistuttaa lukeakin, kun joillakin on pinnasängyt odottamassa viikolta 15 ja mammahousuja tilataan ku näkyy kaks viivaa tikussa. Jokainen tietysti tavallaan, mutta itse olen tavallani melko (yli)realisti ja osin taikauskoinenkin, että vauva ensin taloon, sitten tavarat. Vaatteet toki olen pessyt jonnekin kaappiin valmiiks joskus paria viikkoa ennen, mutta aika niukasti muita juttuja laitellut. Niin ja mammahousuja tarvii tietysti aiemmin, mutta itse pärjään edelleen tokmannin kympin pöksyillä, ja olen ajatellut pärjätäkin :-) Nää on vielä siitä hyvät, että jää käyttöön tän jälkeenkin, taloudellista siis.
Vielä omanapaa sen verran, että olen nyt viikon ollut s-lomalla, ja vielä puoltoista on jäljellä. Maha ei vaivaa, hiljaisuuskin loppui tasan viikkoon 21+, jonka jälkeen melskettä riittää tasaisesti pitkin päivää... Selkä on kramppaillut kyllä jonkin verran aina työpäivän lopussa, mutta mun kädet on ihan kamalassa jamassa. Mulla on todettu lievä hermovaurio vasemmassa kädessä eli mun paremmassa, ja aina toi käsillä tekeminen on aiheuttanut jonkinlaisia vaivoja, muutamia jännetuppitulehduksia, puutumisia jne. Nyt mentiin sitten siihen pisteeseen, että molemmat kädet alko puutumaan ihan olkapäästä asti ja särkyä oli öisinkin niin, että itkua piti vääntää. Ihan kaikki arkisetkin askareet ottaa vähän lujille, kun esim pyykkiä pitää taitella useemmassa erässä, kun menee kaikki sormet ihan tunnottomaks ja särky alkaa. Puhelimessakaan ei tarvii montaa hetkeä olla, ku kädet on ihan "poikki" luurin pitämisestä (mies on melko tyytyväinen, ku valittaa aina mun puhuvan liikaa puhelimessa...). En kauheesti innosta hihkunu s-lomasta, ku kuitenkin siellä töissä se aika kuluu nopeemmin + että siellä on edes aikuista seuraa, mutta vaikeeta siellä on, ku kaikki tehdään käsillä. Mut ei tässä auta, täytyy nyt yrittää jostain taikoa vähän puhtia, että sais tän ajan käytettyä hyödyks ja jotain aikaseks oikeesti täällä mökissä
Mut nyt mä lopetan tän romaanin ja odottelen muidenkin ilmaantumista... Mites "kohtalotoveri" Maantiekiitäjä, susta ei ole pitkiin kuulunut mitään? Nauttikaahan elostanne naiset ja kasvatelkaa mahojanne, kyllä ne siitä pikkuhiljaa lähtee "putoilemaan", kohta on jo toukokuu...!!!
terkuin maalaisomppu ja tiettävästi munaton pieni-sieni 22+5
täällä edelleen jyllää toi oksu-ripuli-kuume tauti, vanhimmalla pojalla se kesti 5 pvää! ja nyt tuli sitten nuorimmaiseen poikaan joka potee nyt toista päivää,ei enää oksenna mutta toisesta päästä tulee senkin eestä=(..kyllä harmittaa jos itsellä menee vappu sairastaessa kun olisi niin paljon pihahommia..ja ihan täysin sängyn pohjalle tuo tauti vetää ainakin nuo lapsukaiset.
erita:pahoittelut keskenmenosta voimia=)
Miksuliinu: pyydä vaan saikkua jos siltä tuntuu, kyllä se on ihan hyvä huilia kun kotonakin on tota säpinää jo muutenkin=) ja eikös teillä ollut se rakennushommakin vielä.
Maalaisomppu:
mulla ois kans toi ä-pakkauksen haku eessä, paperit sainkin jo mutta soitin reimalle niin sanoivat että parin viikon päästä saa uutta pakkausta, ja haluan sen niin aattelin vielä odotella. mulla ei kans mee jakeluun se jos joku valittaa noin hienosta pakkauksesta, itte otan sen koska meillä ei oikeastaan ole edes enää noita pienten vaatteita juuri yhtään. kiva että varasit 4d, se on kyllä sen rahan arvoinen ainakin mun mielestä=)
Adelialle: onnea pienen johdosta=)!
oma napa: kävin siis tänään taas 4d:ssä kun viimeksi kun menin niinse laite millä se video tallennetaan oli rikki. no nyt toimi ja kaikki oli hienosti, oli kiva nähdä vauva niin selvästi=) painoarvio oli 817gr eli vähän keskimääräistä isompi=)toivottavasti ei nyt ihan jätiksi kasva.=) muuten olo ollut ihan normi, pihahommia olen välillä tehnyt tuolta lasten hoivaamiselta kerinnyt. vauvan meno masussa on vähän rauhottunut, ihan niin ei heilu enää kovasti. no nyt laittaan lapset pehkuihin.
hyvät yöt=)
nelkku rv 24+6
Erita: pahoittelut keskenmenosta! :( Voimia ja jaksamista.
Adelialle lämpimät vauvaonnitelut, jos en vielä ole onnitellut. Kaikkea hyvää teille vauva-arkeen! :)
On: pikkuinen on hiljentynyt aika lailla. Kun vielä pari viikkoa sitten potkut vahvistu kovasti, niin nyt tuntuu, että mennyt toiseen suuntaan. Oisko pikkunen kääntynyt jotenkin toisten päin, ettei niin liikkeet tunnu voimakkaana..?
Mulla on ikäviä hiivanoireita. :/ Mulla oli kaapissa gynocapseja (vai minkä ninisiä ne nyt onkaan, niitä maitohappobakteeriemätinkapseleita), joita oon laittanut eilenillalla ja aamulla, mutta täytyy varmaan huomenna hakea canestenia, kun oireet ei ainakaan vielä oo yhtään helpottanut.. Onko teillä kokemusta, että pitääkö ottaa se kolmen pakkaus vai voiko sitä yhen kerran kuuria käyttää? Kun aikasemmin oon kuullu, että pitäs käyttää se kolmen päivän kuuri, mutta tässä raskaudessa meidän th suositteli sitä yhen kerran pakkausta, kun siinä on se voidekin mukana..
Ens viikolla oon menossa sokerirasitustestiin. Mä en aio sitä pakkausta ottaa, vaikka vähän kutkuttaiskin, kun se on niin ihana. Mutta meillä kun tuota vaatetta ja tavaraa on niin paljon, ettei yhtään tarvita sitä lisää, niin tyydyn siihen rahaan sitten. Esikoiselle ja kuopukselle oon sen ottanut ja oon kyllä ompun ja nelkun kanssa samaa mieltä, että kyllä se on tosi hieno juttu täälä Suomessa.
Hmmm tässä tämä pikasesti taas oli.. ;)
Nyt nukkumaan, jääkiekkokin jo loppu.. Hyvä Suomi!! :)
Hyviä huhtikuun viimesiä päiviä ja toukokuun ensimmäisiä! Ja hauskaa vappua myös!
sani rv 26+4
Toivottaa Mammariini tervetulleeksi tälle puolelle!! :)
Ihania ultrakuulumisa täällä on ollu: ainaki maalaisomppu ja nelkku :)
Tervetuloa joukkoon Mammariini!Sullahan onki jo ens viikolla eka ultra.
Paranemisia kaikille jotka on sairastellu/sairastelee parhaillaan! Meillä oli esikoinen ja kuopus koko pääsiäisen kovassa kuumeessa. Kuumetta kesti 7 päivää toisella ja toisella 6. Ja sit muutaman päivän päästä siitä sai keskimmäinen saman kuumeen. Nyt on itellä viel nuha ja kurkku kipee ja ku mieski viel sairasti flunssan ni se tosiaan kävi meijät kaikki läpi.
Pahoittelut Eritalle keskenmenosta :( Mulla oli keskenmeno ekan ja toka välissä ja koville otti. Paljon voimahaleja!
Ite olin tänään ekassa neuvolalääkärissä ja kaikki oli hyvin. Olin vähän epäilly hiivatulehdusta mut lääkäri sano ettei mitään siihen viittaavaa oo. Oli ihana kuulla taas vauvelin sydämen syke.
Me saadaan uuden kodin avaimet ens maanantaina joten meillä menee vappu ja koko viikonloppu pakkaillessa. Ens viikko sit muutetaan pikkuhiljaa tai siis viikolla mä käyn ainaki siivoomassa uutta kotia ja jos muutaman seinän maalais jo ennen sinne muuttoo.
Nyt uni kutsuu...
Hauskaa vappua kaikille!
Tarald rv 15+3 kera tyttötrion
Maalaisomppu: Meillä myös nuorin siirtyi hetki sitten nuorisosänkyyn pinniksestä ja pinnis purettiin ja vietiin varastoon... vaunut ovat myös varastossa eikä niitä tuoda näkyviin ennen ku aika on..... se pelko vaan on niin hirmunen.
Miksuliinu: tulen kertomaan heti, kun sieltä ultrasta pääsen mikä on tilanne :)
Koko ajan on vilu ja nälkä, rinnat aristaa ja vois nukkua ihan tuntitolkulla - ei mitään rajaa. Pientä etovaa oloa on ollut.
Eilen meillä vietettiin esikoisen 6v päiviä ihan perheen kesken, kun poika tuli kuumeeseen ja jouduimme perumaan synttärit, jotka jouduimme vielä siirtämään ensi viikon torstaille, kun tässä samassa ryppäässä on parit muutkin synttärit.
Mukavaa Vappua ja loppuviikkoa kaikille!!
Mammariini rv6+0
ja heti reilusti tunnustaa, että ei ihan bara vatten... Aion todellakin tehdä "syntiä" ja nauttia lasillisen kuplivaa tänään vapun kunniaksi! Loppuiltakin menee kyllä varmaan ihan kivasti, mun äiti teki ei niin kovin pienelle lapselleen 15 litraa simaa, joten eiköhän me lasten kanssa pärjäillä :-) Toivotaan nyt, että aurinkokin jaksaa paistaa iltaan asti!
Mammariinilla oireet kuulostaa ihanasti siltä iteltään ja hups, yhtäkkiä on tullut pari viikkoa lisää... Meillä lähestyy esikoisen 10-vuotissynttärit ja tää laiska äiti ei saa varmaan tätä mökkiä edes siivottua tällä menolla (nytkin yöpaita päällä täällä istuu...).
Omasta keskustasta kuuluu muksimista ja eilen neuvolassa nopeaa "napsutusta". Paineet oli 113/70 ja se paino... Nyt on tullut kokonaisuudessaan reilut kaks kiloa ja 110 kiloa meni rikki ja tää ei sit tosiaan ole mikään ylpeilyn aihe!!! Se höyrypää neuvolantäti varaili niitä aikoja jo heinäkuulle ja melkein jo meinasin kysyä, että pitäiskö sieltä sairaalastakin jo peti varata, ettei vaan jää ilman...
Muuten ei mitään uutta auringon alla, tänään ei lasketa kalorioita, ens viikolla sitten taas ryhdistäydytään ;-D
-maalaisoo ja p-s 23+2-
Tulin toivottamaan kaikille oikein mukavaa vappua =) Jotenkin on nyt virrat vähissä, ko just tultiin tyttöjen kans pihalta ja koko päivän touhuillu, mm. pessy toppavaatteita ja ottanut kevätvermeitä esille. Meillä on muuten vielä lunta maassa täällä pohjolassa ja jäiden lähtöä ootellaan. Onneksi huomiseksi luvattu +16 astetta lämmintä.
Antakaa anteeksi, etten nyt eriytä kommentteja kelleen erikseen, mutta oon niin laiskalla päällä, etten jaksa aukasta toista ikkunaa auki tohon näyttöön. Neiti nuorimmainen herää aamusta puol 7 ja piti eilen vahata Suomen peli, mutta ennen kolmatta erää luovutin, ko meinasin istualleni nukahtaa. Omaan napaan ei uutta, en vieläkään tunne liikkeitä - kiitos ton eessä olevan istukan - paitsi kutitusta edelleen jossain syvyyksissä on ja varsinkin nukkumaan mennessä on tosi voimakasta. Onneksi maha kasvaa, toivottavasti ei kuitenkaan tän hillittömän suklaanhimoni takia ;) Reilu viikko vielä rakenteeseen...Oottavan aika on pitkä!
Ja vitsit, että mie repesin lukiessani *maalaisompun* tosta sängyn varaamisesta =)))
¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤
Apilan löytäneet:
19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm
13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm
18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm
12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm
12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm
05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm
09.04.09 (40+3) Adelia, p00, t02, p04...............TYTTÖ 4252g 51cm
Pellossa pyörivät:
10.04.09.....-Mani-....................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa
23.05.09.....Korasa..................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS
30.05.09.....Heltsu-tytöt...........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks
01.06.09.....Tonttis...................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS
06.06.09.....Pioni75..................33v....t98,p01,p06.......................Tays
18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi
02.07.09.....Miksuliinu.............32v.... p10/00,t03/02, 08/t07.......K-S KS
18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS
31.07.09.....Sani-74.................34v.....t01,t03, t07.........................Pohjanmaa/Seks
11.08.09.....Nelkku...................28v....p99, t01,p03.......................K-S KS
25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS
25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS
XX.08.09.....mystic
24.09.09.....Amalia-joel............33v....p, t07/07, t08/08................Ruotsin rajalla
17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi
24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................
25.12.09.....Mammariini.......... 33v....p03, t04, p06.....................SatKS