Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotiaan yönälkä

01.04.2009 |

Aloitimme tissistä vieroituksen tuossa pari viikkoa sitten, kun neiti roikkui yöllä koko ajan tississä kiinni. Ajattelin sen olleen totuttu tapa ja osittain ehkä olikin. Nyt olen ollut kolme yötä imettämättä vallan ja neiti herää ennen klo. 5 hysteeriseen itkuun eikä rauhoitu ennen kuin annan hedelmäsosetta.

Tuo ei ole ikinä huolinut tuttipulloa eikä tuttia ja saa ihan mahdottoman hepulin, jos yritänkään tarjota maitoa mukista tai nokkiksesta yöllä. Olen nyt miettinyt että annanko vain huutaa nälkäänsä aamuun saakka (7->), jolloin antaisin heti puuron? Vai jatkanko edelleen sen soseen syöttämistä, joka mun mielestä tuntuu ihan tyhmältä?

Esikoisemme sai yömaidon 1v10kk saakka joka yö, mutta hän huolikin pullon eikä siinä mielessä ollut pääosin mitään ongelmia.. Tosin yöunemme paranivat katkeamattomiksi, kun vieroitimme pullosta ja yösyömisistä (-juomisista).

Olen tämän neidin kanssa yrittänyt siirtää iltapuuron ajankohtaa myöhäisemmälle, muttei sekään ole auttanut. Neiti simahtaa yöunille 20.30 viimeistään.. Päivän aikana syö ihan hyvin ruokaa ja välipaloja. Mitä voisin tehdä toisin vai voinko tehdä mitään? Olen aina antanut lapsillemme kaurapuuroa, koska esikoisella on allergian tapaista reagointia mm. ohraan. Olisiko 4-viljan puuro kuitenkin täyttävämpää?

Onko muiden 1-vuotiaat olleet vielä oikeasti yönälkäisiä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsella voi olla nälkä yöllä, mutta ehkä kuitenkin kannattaisi kokeilla esim. muutaman yön - viikon verran, että et anna yöllä ruokaa, vaikka huutaisi, josko lapsi alkaisi syömään päivällä enemmän, kun kerran yöllä ei ruokaa enää saa? Jos ei tuonakaan aikana lopu huudon, sitten varmaan palaisin antamaan ruokaa yölläkin.

Meillä esikoinen vierotettiin tissistä 8kk iässä juuri jatkuvan tissillä roikkumisen takia. Tuolloin mies tassutti muutaman yön ja tarjosi vettä nokkamukista. Kolmessa yössä oltiin päästy eroon syömisistä, tosin aamut aikaistuivat vähäsen, mutta sitä ennen tyttö olikin nukkunut tosi pitkät yöunet, joten pikkaisen aikaisemmat aamut eivät haitanneet. Meillä tyttö ei sitten halunnut tissiä enää päivälläkään.

En usko, että puuron vaihdolla on merkitystä asiaan, tai ainakaan itse en ole sellaista huomannut.

Vierailija
2/2 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10,5-kuukautisen kanssa ajauduttu vähän samanlaiseen tilanteeseen. Hän syö normaalisti päivisin hyvin ja saa öisin rintaa vain aamuyöstä (lisäksi imetän illalla ennen nukkumaanmenoa eli yhteensä 2 x/vrk), mutta viimeaikainen päiväkodissa aloittaminen ja siitä seurannut sairastelu on rikkoneett kuvioita.

Kun poika oli sairaana, ruoka ei maistunut päivällä ja niinpä annoin rintaa yöllä jopa neljäkin kertaa. Koska hänellä oli oksennustauti, halusin antaa rintaa jotta hän saisi riittävästi nestettä.

Nyt, kun vauva on terventynyt, on kuitenkin on ajauduttu siihen tilanteeseen, että hän haluaa rintaa monta kertaa yössä. Syö päivisin hyvin ainakin kotona, mutta epäilen, että päiväkotisyöminen on melko vähäistä.

Voiko siis olla, että hänellä on oikeasti nälkä yöllä, vaikka syö siis runsaan aamiaisen, päivällisen ja iltapalan kotona mutta mahdollisesti aika niukan lounaan ja niukat välipalat päiväkodissa? Vai onko vauva taas vain tottunut yötisutteluun eikä osaa nukahtaa ilman rintaa? Mielestäni hän kuitenkin syö ahnaasti ainakin 2-3 yöimetyskerralla.

Pohdin vakavasti imetyksen lopettamista kokonaan, mutta pelkään, että tulee liikaa muutoksia vauvalle, kun hän on juuri aloittanut päiväkodinkin. Mitä mieltä olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla