Sterilisaatio mietityttää
Eli meillä on lapsiluku täynnä, 3 lasta emmekä enää halua lisää lapsia.
Olen kuitenkin kauhean taikauskoinen, ja nyt on alkanut pelottaa että mitä jos sterilisaation jälkeen tapahtuukin jotain, että joku lapsistamme kuolee, tai jotain muuta pahaa tapahtuu. Että kaikki sitten johtuu siitä sterilisaatiosta.
Miten eroon tällaisista ajatuksista?
Kommentit (6)
en pitäisi sitä sterilisaation syynä, jos joku kolmesta lapsestamme kuolisi. Pidän mahdollisena, että ketä tahansa voi kohdata tapaturma, sairaus tms ja siksi en ole halunnut sterilisaatioon. Mieheni kyllä kävisi läpi sterilisaation mieluummin kuin minä, mutta samasta syystä en toivo miestänikään ainakaan vielä steriloitavan, että jos jotain vielä tapahtuis,i niin voisi miettiä saavansa vielä lapsen.
Kolmen lapsen jälkeen.
Jos vähänkin epäilet, älä tee sitä itsellesi.
Itse en ole katunut, ikääkin nyt kohta 42. Varma ehkäisykeino ja ilmainen!
Miehelle paljon helpompi tehdä ja purkaa. Siispä puhupa miehellesi.
Tiedän kolme jotka sterilisaation ovat tehneet ja kaksi on katunut ja kolmaskin on miettinyt ainakin ajatuksen asteella että haluaisi ehkä kuitenkin vielä yhden.
Tosin en mitenkään usko että streilisaatio voisi tappaa jonkin lapsistani.. Ongelmana se, että minulla ei ole pää kestänyt mitään kokeilemaani hormoniehkäisyä, vaan kaikista on tullut masennusta tai ärtyneisyyttä. Enkä haluaisi kohtuun mitään, mikä aiheuttaisi ongelmia sikiölle jos kuitenkin tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Esikoisen jälkeen käytimme kondomia, mutta se oli harmillinen eikä meillä edes riittänyt vaan pääsi käymään vahinko.
Emme harkitse kolmatta lasta joten sterilisaatio olisi täydellinen ratkaisu. Ikää kun molemmilla vain 23 vuotta.. Meillä on siis vielä 20 vuotta aikaa muuttaa mielemme, joten emme uskalla ottaa strelisaatiota siksi. Onko sellaisilla ehdotusta ehkäisyksi joilla hormoniehkäisy on tuottanut ongelmia? Ja mitään esinettä en siis haluaisi kohtuuni. Uusi raskaus on periaatteessa ei-toivottu, mutta ei kuitenkaan olisi katastrofi joten ehkäisyn ei tarvitse olla se varmin, kunhan pääsisi eroon kondomeista.. Entä onko joku purkanut omansa/puolisonsa steriloinnin? Miten se käytännössä onnistui ja liittyykö siihen riskejä?
ilman taikauskoa eli lapsia neljä ja ikää +40 joten meidän lapset ovat tässä.
Itseäni mietityttää kun lueskelin sterilisaatiosta että sen jälkeen saattaa olla kipuja. Ja en tarkoita operaation jälkeen vaan sitten jonkun ajan kuluttua.
Tulevasta ei voi tietää. Sterilisaatio ei ainakaan voi vaikuttaa lastesi tulevaisuuteen.
itse purskahdin itkuun, kun lääkäri suositteli ehkäisykeinoksi sterilisaatiota. Raskaudet ovat olleet todella vaikeita, eikä lääkärit enää suosittele raskautumista. Järjellä ymmärrän, että näinhän asia oikeasti on, mutta tunne sanoo muuta. Pelkään juuri tuota, että jos jotain pahaa tapahtuu. Miehellekiin ehdotin sterilisaatiota, mutta epäilyttää minua samasta syystä sekin.