Ajattelin tehdä ls-ilmoituksen naapurin virikeäidistä.
Kun kyselin naapurilta, että missäs teidän esikoinen on, niin naapuri sanoi, että vietiin hoitoon, kun vauva syntyi. Ei kuulemma jaksa molempia lapsia, muuten voisi "tulla ruumiita". Aika järkkyä tekstiä. Olen huolissani molemmista lapsista, mutta etenkin vauvasta, joka on tuhoisan äidin kanssa kahdestaan kotona. Hyvä, että esikoinen on edes päivät turvassa.
Kommentit (93)
Olitko kyttäämässä naapureita vai missä tuon poissaolotuntisi vietit?
Nuo "huolet" ovat sinun heiniäsi.
Sä olet päivystänyt täällä koko päivän :D Olin sentään monta tuntia pois. Sulle on jo muutama ihminen kommentoinut mokiasi, joten ehkä kannattaisi huolestua.
ap
Olitko kyttäämässä naapureita vai missä tuon poissaolotuntisi vietit?
Sain naurun aiheen. Monta tuntia pois ja sitten kun kommentoin, niin vastakommentti tulee minuutin sisään. Oletko koskaan kuullut elämästä?
ap
Elämään kuuluu myös hauskanpito. Sinun kustannuksellasi olen saanut jo monet naurut tänne työpäivän lomaan!
Kauanko ajattelit provoiluasi jatkaa?
kun ehtii päivystämään av:lla.
ap
En jaksaisi häntä yksin koko ajan, sillä minulla on masennus uusiutunut. Olemme jo lastensuojelun piirissä sillä saamme kotipalvelulta apua.
jkysyä äidiltä suoraan hänen vointiaan. Niin hoidetaan oikeasti huoli toisesta ihmisestä. Se että sä teet ilmoitusta lastensuojeluun kertoo jotain outoa susta itsestäsi- ehkä olet ylemmyydentuntoinen, kostonhimoinen, hysteerinen, mitä lie? Haluat huomiota, olla vaikuttamassa, mutta elämssäsi 2v lapsesi kanssa ei ole mitään sisältöä eikä vaikutusmahdollisuutta??
Joskus on varmasti tarpeen tehdä ilmoitus, mutta kertomasi perusteella ei todellakaan. Jos olet oikeesti vastuuntuntoinen, menet kysymään ja juttelemaan. Ihan pohjanoteeraus tämä.
että av:lla on mieli muuttunut. Nyt voikin nostaa syytteen aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta, vaikka minut leimattiin hulluksi, kun harkitsin tätä.
Olemme mieheni kanssa käyneet läpi terveydenhoitajan ja depressiohoitajan auttamislistaa. Mitäpä sanotte tästä? Eli nämä avut meidän olisi pitänyt ottaa vastaan:
- lääkärikontrollit
- neuvolakontrollit
- ylimääräiset punnitukset
- terapiaistunnot
- ryhmäterapia
- perheneuvola
- perhetyöntekijä
- ensikoti
- Äimä
Totesimme, että menee yliauttamiseksi. Tilanteeseemme riittää lääkäri- ja neuvolakontrollit. Eihän tuossa ehtisi kuin käydä autettavana...
lastensuojeluketjun ap
Ei tarvi olla mielenterveysongelmia tai muutakaan vikaa, jos haluaa vanhemman lapsen päivähoitoon, jotta voi keskittyä edes osan vuorokaudesta ihan vain vauvaan. Esikoinenhan on saanut sitä jakamatonta huomiota äidiltä aika pitkään, miksi seuraavan pitäisi sitten jäädä sitä paitsi?
Itselläni ei todellakaan ollut mitään masennusoireita ensimmäisen vauva-aikana, mutta silti jatkuva yövalvominen ja imetysvaikeudet veivät voimia, enkä varmasti olisi jaksanut touhuta vilkkaan taaperon kanssa siinä samalla. Parempi lapsen on päästä leikkimään ja ulkoilemaan muiden lasten ja virkeän aikuisen kanssa, kuin katsoa lastenohjelmia, kun äiti nuokkuu puoliunessa.
Itse aion opetella uuden tulokkaan tavoille rauhassa 2-v. esikoisen jatkaessa päivähoidossa elokuussa...
jkysyä äidiltä suoraan hänen vointiaan. Niin hoidetaan oikeasti huoli toisesta ihmisestä. Se että sä teet ilmoitusta lastensuojeluun kertoo jotain outoa susta itsestäsi- ehkä olet ylemmyydentuntoinen, kostonhimoinen, hysteerinen, mitä lie? Haluat huomiota, olla vaikuttamassa, mutta elämssäsi 2v lapsesi kanssa ei ole mitään sisältöä eikä vaikutusmahdollisuutta??
Joskus on varmasti tarpeen tehdä ilmoitus, mutta kertomasi perusteella ei todellakaan. Jos olet oikeesti vastuuntuntoinen, menet kysymään ja juttelemaan. Ihan pohjanoteeraus tämä.
Ap taitaa olla aika hysteerinen, ihan näiden kaikkien kommenttiensakin perusteella. Kyllä tässä ap:lla on nyt jäänyt huoli naapurin lapsista ja heidän äidistään ihan toissijaiseksi oman pätemisen rinnalla. Jos todella pelkäisit lapsen hengen puolesta, et varmaan täällä pätisi vaan olisit jo tehnyt ilmoituksen. Muuten, kasva aikuiseksi, käppäile naapuriin ja soita ovikelloa! Tarjoa apua huolehtivana ja välittävänä naapurina ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tämä on todella aika pohjanoteeraus, eikä ap ainut jolla ihan outoja reaktioita...
että av:lla on mieli muuttunut. Nyt voikin nostaa syytteen aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta, vaikka minut leimattiin hulluksi, kun harkitsin tätä.
Olemme mieheni kanssa käyneet läpi terveydenhoitajan ja depressiohoitajan auttamislistaa. Mitäpä sanotte tästä? Eli nämä avut meidän olisi pitänyt ottaa vastaan:
- lääkärikontrollit
- neuvolakontrollit
- ylimääräiset punnitukset
- terapiaistunnot
- ryhmäterapia
- perheneuvola
- perhetyöntekijä
- ensikoti
- ÄimäTotesimme, että menee yliauttamiseksi. Tilanteeseemme riittää lääkäri- ja neuvolakontrollit. Eihän tuossa ehtisi kuin käydä autettavana...
lastensuojeluketjun ap
Siis ei ole kuin yksi, mutta olen minäkin naapurille joskus sanonut, että välillä tekisi mieli vääntään lapselta niskat nurin... ;) Mutta sitä en tee!!! Kunhan sanon, kun välillä potuttaa!! Ja kyllä, jos meille se toinen ikinä tulis niin kyl mä sen muutaman päivän viikosta vanhemman antaisin olla hoidossa. Jos lapsesta näkee hoitoon viedessä, kuinka ihanaa hänestä on mennä halaamaan hoitajaa ja kavereita, vaikkakin nyt vasta tulee 2v. Mutta lähtee hän kotiinkin iloisena. Tulee aina niin iloisena vastaan ja halaa äitiä tai isää. Ilta sitten onkin seurustelua lapsen kanssa. Töissä kun on pakko käydä ja olen onnellinen, että lapsi selvästi viihtyy hoitopaikassaan.
Nuo "huolet" ovat sinun heiniäsi.