Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tehdä ls-ilmoituksen naapurin virikeäidistä.

Vierailija
31.03.2009 |

Kun kyselin naapurilta, että missäs teidän esikoinen on, niin naapuri sanoi, että vietiin hoitoon, kun vauva syntyi. Ei kuulemma jaksa molempia lapsia, muuten voisi "tulla ruumiita". Aika järkkyä tekstiä. Olen huolissani molemmista lapsista, mutta etenkin vauvasta, joka on tuhoisan äidin kanssa kahdestaan kotona. Hyvä, että esikoinen on edes päivät turvassa.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole syynä ilmoituksen harkitsemiseen, vaan äidin sanat ja myöskin käytös. En ole ennen tehnyt ilmoitusta kenestäkään.

Ette kai te kuvittele, että päivähoito olisi syy jättää ilmoitus tekemättä? Outoa.

ap

Vierailija
62/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ANTEEKSI kamalasti.

Olet todella lapsellinen.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet niin tulkinnut. Pakkomiellettä?

ap

Vierailija
64/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huolissaan lapsista, ja täällähän on ylistetty, että oltaisiin vallan onnellisia, jos joku välittäisi heidän lapsistaan niin, että tekisi ilmoituksen. Mites tämä nyt näin kääntyi? Joku voisi varmaan selittää.

Vierailija
65/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sinun kirjaamanasi se on edelleen täälläkin vitsi.

Vierailija
66/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastensuojeluilmoituksen sijasta ap ottaa vastun lähimmäisistään, alkaa jutella naapurin kanssa, tarjoaa apuaan esimerkiksi lastenhoidossa, ottaa esikoisen vkl kylään leikkimään omien lastensa kanssa ja tarjoaa naapruin esikoiselle vaikka iltaruuan.

ja koska ap on niin huolissaan lasten edusta ja hyvinvoinnista, niin hän voisi esimerkiksi ilmoitatutua sijaisperheeksi tai ryhtyä MLL:n lasten ja nuorten auttavan puhelimen vapaaehtoiseksi. Muutkin lastensuojelujärjestöt varmaan kaipaavat apua esimerkiksi leiritoimintaan tai muihin tukipalveluihin.

Mä keksi todella paljon muitakin keinoja, jolla ap voi auttaa sekä naapuriansa, naapurin lapsia ja suomalaisia lapsia yleensä, jotka ei perustu toisten tilanteen kyttäämiseen ja omiin mielipiteisiin siitä missä lapset pitäisi hoitaa, vaan konkreettiseen auttamiseen.

Vierailija
67/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään äitiyslomalle heinäkuussa ja esikoinen jatkaa virikehoidossa normaalisti elokuussa ja mulla on perusteluna juuri se "ettei tule ruumiita."

Olen äkkipikainen ja tulistun 0-100 alle sekunnissa ja jos vauva on itkuinen ja esikoinen oireilee pahimmassa uhmaiässä, niin en takaa mitä siitä seuraa. Olen sisäksi yh, eli isästä ei ole apua lastenhoidossa.

Että kaikkien turvallisuuden vuoksi mun esikoinen jatkaa päivähoidossa elokuussa.

Ei muuta kuin ilmoitusta tekemään, jos vaikka sossu maksaisi mulle siivoojan ja lastenhoitajan koko syksyksi, oli todella tervetullut.

Vierailija
68/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai teet ilmoituksen jos on aihetta huoleen lapsesta! Miksi kaikki rääkyy että ap on jotenkin hullu tässä? ymmärrän ettei ihan tarkasti viitti kuvailla täällä naapurinsa käytöstä. Johan siinä oli montakin syytä huoleen... esim. jos kovin paljon huutaa 2-vuotiaalle. Miksi te ette ajattele oikeasti lapsen parasta?

Vierailija
69/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sinun kirjaamanasi se on edelleen täälläkin vitsi.

Lapset virikehoidossa?

ap

Vierailija
70/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään äitiyslomalle heinäkuussa ja esikoinen jatkaa virikehoidossa normaalisti elokuussa ja mulla on perusteluna juuri se "ettei tule ruumiita."

Olen äkkipikainen ja tulistun 0-100 alle sekunnissa ja jos vauva on itkuinen ja esikoinen oireilee pahimmassa uhmaiässä, niin en takaa mitä siitä seuraa. Olen sisäksi yh, eli isästä ei ole apua lastenhoidossa.

Että kaikkien turvallisuuden vuoksi mun esikoinen jatkaa päivähoidossa elokuussa.

Ei muuta kuin ilmoitusta tekemään, jos vaikka sossu maksaisi mulle siivoojan ja lastenhoitajan koko syksyksi, oli todella tervetullut.

Vierailija
71/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin tehdä ls-ilmoituksen naapurin virikeäidistä.

Kun kyselin naapurilta, että missäs teidän esikoinen on, niin naapuri sanoi, että vietiin hoitoon, kun vauva syntyi. Ei kuulemma jaksa molempia lapsia, muuten voisi "tulla ruumiita". Aika järkkyä tekstiä. Olen huolissani molemmista lapsista, mutta etenkin vauvasta, joka on tuhoisan äidin kanssa kahdestaan kotona. Hyvä, että esikoinen on edes päivät turvassa."

Vierailija
72/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei ap. Jos kirjoittaisit hieman runsassainaisemmin ja luopuisit tuosta sähkösanomakielestä, täällä voisi ihmettelijöille aueta hieman paremmin sun motiivit. Kovin kummasti et tätä keskustelua rikastuta toteamalla, että äidin käytös ja väsymys on syynä.

Ihmiset varmaan kaipaisivat ihan oikeita esimerkkejä.

Vaikka lopulta, omahan se on lopulta päätöksesi miten teet. Tee ihmeessä se ilmoitus jos olet niin huolissasi. Se siitä. Samapa se onko siihen muiden mielestä syytä.

.

No voi että. Menikö herne noin pahasti nenään?

Joten ANTEEKSI kamalasti.

Olet todella lapsellinen.

AP

No voi että. Menikö herne noin pahasti nenään?

Vierailija
73/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja HUUTAA lapselleen paljon.

Vierailija
74/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella pahasti tolaltasi nyt. Väität minun kirjoittaneen, että kyseessä on vitsi, väität, etten ole kirjoittanut naapurin huutavan lapsilleen, et tiedä eroa perättömän ja aiheettoman välillä, jne.

ap

Vierailija
75/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin tehdä ls-ilmoituksen naapurin virikeäidistä.

Kun kyselin naapurilta, että missäs teidän esikoinen on, niin naapuri sanoi, että vietiin hoitoon, kun vauva syntyi. Ei kuulemma jaksa molempia lapsia, muuten voisi "tulla ruumiita". Aika järkkyä tekstiä. Olen huolissani molemmista lapsista, mutta etenkin vauvasta, joka on tuhoisan äidin kanssa kahdestaan kotona. Hyvä, että esikoinen on edes päivät turvassa."

ap

Vierailija
76/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita myös kelaan, että en suostu avoliittoon lasten isän kanssa koska yh elää kelan rahoilla paljon paremmin ja se virikepäivähoitokin on ilmaista.

Vierailija
77/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten täydennykseksi olet ruvennut keksimään jotain, niin sehän on oma huolesi.

Vierailija
78/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet tosissaan tulkinnut niin että äidin lausahdus on tappouhkaus lapsia kohtaan niin mitä oikein odottelet, soita poliisit ja pian!

mitä mieltä muut naapurit ovat tästä perheestä? oletko ainoa joka on huolissaan? silloin voisit ehkä pohtia onko sinulla jotain ongelmia tulkita toisen ihmisen verbaalia ja nonverbaalia viestintää??

Vierailija
79/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin on merkitystä mitä huudetaan. Jos äiti uhkailee rumasti, haukkuu ja solvaa lasta, voi huoli olla aiheellista. Jos huuto on komentamista tyyliin: Nyt tänne sieltä, et koske siihen tai muuta vastaavaa, ei välttämättä ole syytä huoleen.

Jotkut korottavat ääntään herkemmin, joillakin se liittyy aggressioon, joillakin ei. Itse korotan herkästi ääntäni, mutten ole uhka lapselleni, eikä hän komentelustani pelästy. Jos lapsi pelkää äitiään ja äidin käytös on epäkunnioittavaa lasta kohtaan, ehkä ilmoitus on aiheellinen.

Millaisia juttuja äiti huutaa lapselleen?

Vierailija
80/93 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten täydennykseksi olet ruvennut keksimään jotain, niin sehän on oma huolesi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan