Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ELOKUISET LEIJONANPENNUT vko 14 ***

30.03.2009 |

Uusi pinot, uudet jutut.

Tässä linkki viime viikkoon:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tulin uuden pinon avaamaan, kun sitä ei ollut vielä.

Tällä viikolla poksahtaa puoliväli raskaudessa, voi vitsi :)

Mitään uutta ei tällä hetkellä auringon alla. Ainoastaan aamulla tuli vähän kirkasta verta pyyhkiessä, toivottavasti ei ole mitään kummempaa ja jää siihen. Pari viikkoa sitten oli sama homma.

*Äiti04ja07:* en osaa kyllä sanoa mitään tuosta mahakivusta. Jos kovasti jatkuu, niin kannattaa soittaa vaikka neuvolaan. Esikoista odottaessa joku aamuyö (puolivälissä raskautta) jouduin oksentamaan, kun hän mylläsi mahassa niin kovasti, oikein koski kun potki jonnekin sisuskaluihin, mutta muuten en mahassa kipua tuntenut.

Nyt on kova kääntyily masussa menossa, ihanan tuntuisia vielä nuo liikkeet, kun ei satu vielä. Muistelen edellisestä raskaudesta, että jossain vaiheessa liikkeetkin saattoivat tuntua epämiellyttäviltä, kun vauva oli jo kasvanut isommaksi.

Nyt viihdyttämään esikoista. Hyvää viikkoa kaikille ja tulkaahan kertomaan kuulumisia kaikki!

Penne ja pieni rv 19+4

Vierailija
2/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki esittelypinoon, niin voi kaikki laittaa tietonsa, ketkä eivät ole vielä laittaneet :)

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Missä puskissa kaikki eloleot luuraa, huhuuuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pyörähti uusi viikko käyntiin, nyt sentään melko keväisissä merkeissä!

Viime viikolla lyötiin asuntomme kaupantekopäivä lukkoon ja muuttoa pitäisi alkaa tekemään. Lupasimme asunnon olevan tyhjä 14.4 ja nyt olenkin innokkaasti jo pakkaillut tavaroita laatikoihin ja jätesäkkeihin. Vielä kun appivanhemmat saisivat aloitettua sen oman muuttonsa, jotta meidän kamoillekin olisi tilaa... Sitä odotellessa ;)

Maha otti kunnon kasvuspurtin loppuviikon aikana, ja nyt olenkin saanut jo useammam kommentin kasvaneesta masusta :) Ihan kiva juttu,huomenna kuitenkin tulee puoliväli täyteen niin saahan tuo jo ruvetakin näkymään :) Huomenna olisi myös se rakenneultra, onneksi jo aamusta. Saas nähdä kuinka paljon jännittää ja saako sitä nukuttua ollenkaan. Elämää tuolla masussa ainakin on, vielä kun olisi kaikki kunnossa muutenkin.

Pakko hiukan kysellä kokeneemmilta taas tuosta rintojen kasvusta, mullahan kasvo heti ekojen kuukausien aikana kuppikoolla tissit (75C->75D). No nyt alkaa nää deetkin jo käymään pieniksi, ja tänään ajattelin mennä kattelemaan uusia liivejä. Mutta tuntuu vaan turhauttavalta ostella kauheita määriä erikokoisia liivejä, joita ei kuitenkaan käytä ns. loppuun. Oletan siis että rinnat palautuvat jossain vaiheessa takaisin entisiin mittoihin ;)

Mutta ei kai mun vielä kannata ostaa imetysliivejäkään, kun enhän mä tiedä mimmoset jättimeijerit nää on sitten täynnä maitoa? Vai mahtaako olla niin ettei ne kauheesti kasvais enää ihan lopussa? Ja lihomisesta ne ei ole kasvanu, koska sitä painoa ei edelleenkään oo tullu yhtään lisää, jollei nyt sitten ihan kahden viime viikon aikana hiukan.

Kuinka paljon ja missä vaiheessa ne tissit sitten yleisimmin kasvaa? Kokemuksia?

Tämmöstä omaa napaa (tai tissiasiaa;) tällä kertaa

Auringonkukka rv 19+6

Vierailija
4/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukalle liiveistä: jospa näitä välivaiheen liivejä voi sitten vielä hetken hyödyntää, kun rinnat palailevat imetyksen jälkeen? Minulla imetyksen jälkeinen tilanne taisi olla hiukan pienempi kuin raskauksia edeltävä, joten uusiksi meni liivivarasto siinäkin kohtaa :/

Ekat imetysliivit kannattaa käydä ostamassa alle kuukautta ennen LA:ta, asiantuntevalta myyjältä - tällaisen ohjeen sain esikoista odottaessa, ja se on toiminut minulla aika hyvin. Jos ei ole myyjää käytettävissä, niin kokoa voi arvioida laittamalla kämmenen rinnan ja kupin väliin. Ihan alussa rinnat voivat olla tosi isot kun maito nousee, koko tasaantuu yleensä sitten imetyksen jatkuessa. Eli sitten vasta kannattaa satsata useampiin liiveihin.

Pienirintaisemmille on olemassa aika käteviä yhden koon joustoimetysliivejä (oiskohan Bravado ollut yksi merkki - ja Vauvabuumissakin näytti sellaisia olevan myynnissä. Sellaiset voi varmaan hankkia hyvin jo etukäteen, elleivät ne sitten ole jo kättelyssä liian pienet.

Ei ihan iisibiisiä tämäkään juttu naisena olemisessa ;)

Vierailija
5/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tasan 20 ois viikkoja nyt... ja rakenneultra vasta parin viikon päästä... pitkä aika odotella.

Mulla on ollut jokaisessa onnistuneessa raskaudessa veristä vuotoa, mutta siltikin se "hätkähdyttää" joka kerta yhtäpaljon. Alkuraskaus meni mulla nytkin "vuotaen" ja vieläkin pitää joka kerta melkein paperiin katsoa veskissä käydessä... Tuota junioria odottaessa mun piti yks päivä maata tk:ssa, mutta ei siihen löytynyt syytä sittenkään, vaikka koko päivän siellä letkuissa pötköttelin. Sillä kertaa ne vuodot muuten loppui siihen, että jotain hyötyä kuitenkin ;)

Nuista rintsikoista sen verran, että ekat rintsikat ennen synnytystä kantsii ostaa vain sellaiset joustavat ja pehmeät, meinaan niiden kanssa pitää joidenkin jopa nukkua(kuten minun) sillä kun maitoa alkaa tulemaan, sitä todella tulee. Minulla sitä ikävä kyllä tulee vasta kolmantena päivänä, joten mua ei sairaalasta päästetä aiemmin pois :/ Mulla nuiden pehmeiden liivien merkki taitaa olla triumph mamabel soft tai jotain sinnepäin, ei kovin kalliit, mutta ihan hyvät alkuun varsinkin. Sitten kun maidontulo on tasaantunut voi ostaa sellaisia tukevampiakin, aiemmin ei kannata kun se koko voi vaihdella. Nyt on vaan sellainen ikävä homma, kun mulla on joka raskaudessa tuo kuppikoko isontunut, joten mä joudun taas uudet ostamaan( on nuo vanhat tosin aika kulahtaneetkin).

Oma olo on aika väsy, saas nähdä miten tässä jaksaa, kun alunperin ajattelin jopa juhannukseen asti töissä jaksaa. Nyt on iltaisin väsynyt olo ja ilmeisesti yöllä on suppareitakin kun herään jotenkin ihmeellisesti joka yö ja jos lähden vessaan niin nipistelee mahaa niin tuhottomasti. Iltapäivisinkin, jos lähden koiran kanssa lenkille liitoskivut on sitä luokkaa, ettei koira parka kovin vauhtiliikuntaa mun kanssa enää saa... pentukoira ja on vasta 10kk joten energiaa riittäis(se makaa päivät sisällä), mutta mulla ei enää iltasella. Onneks meillä on pari muutakin koirankäyttäjää talossa =)

Mutta nyt pitänee hiljalleen alkaa levon puolelle siirtymään, jospa tämä palstakin alkais vauhdittumaan kun pitemmälle edetään =)

t. Punkeli ja rv 20!

Vierailija
6/29 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin ultrasta ja kaikki on niinkuin pitääkin! Kovin oli vilkas kaveri, rakenteet kunnossa ja koko vastasi viikkoja. Kyllä sitä nyt on hymy herkässä :) Sukupuolta ei suostunut arvaaman, eikä siis varsinaisesti etsimäänkään näkyviin.

Jotenkin lisäsivät taas yhden päivän raskauden kestoon, näillä nettilaskureilla tulee 19+6, neuvolan mukaan 20+0 ja nyt tuolla väittivät 20+1. No, ihan sama, ei sillä mitään merkitystä ole.

Aurinkoisin terveisin

Auringonkukka, rv 20+0, puolet takana toinen puolikas edessä!

Vierailija
7/29 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei mitään erikoista, reilu viikko olisi vielä rakenne ultraan. Eilen taisin tuntea ensimmäisen keran kunnolla liikkeitä. Syönnin jälkeen alkoi kauhea kuplinta tuolla vatsassa. Mahto olla hyvää ruokaa :). Eilen oli muutenkin kiireinen päivä ja illalla vielä tallihommia tehdessä alkoi taas yhtäkkiä tuntumaan kuplintaa.

Illalla yritin sohvalla maata ja sitten oli ihan hiljaista. Kertaakaan en ole mitään varmaa tuntenut kun olen oikein yrittänyt maata ja rauhoittua. Liekö kuvittelin ne aijemmatkin tai sitten pystyssä vaan tunnen liikkeet paremmin kun kohtu ei painu alas. Itse ainakin järkeistin itselleni asian näin En tiedä, hankala kun tämä ensimmäinen raskaus niin ei osaa vielä tunnistaa liikkeitä.

Päivitin tuota laskettujen aikojen listaa kun oma laskettu aikahan siirtyi silloin np-ultrassa ja lisäsin pari uutta. En hoksannut sitten tarkemin katsoa oliko kaikki uudet lisätty, mutta lisäilkää jos oma nimi puuttuu listalta.

Mutta nyt takaisin töiden pariin. Hyvää loppuviikkoa kaikille.

terveisin Eve rv 18+6

Vierailija
8/29 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :) Kivaa että kaikilla on vauvat olleet kunnossa <3

Tänne ei kummempia kuulu. Saikkuilen vaan ja toivon että aika kuluis mahdollisimman pian... päivät kuluu pitkälti omassa olohuoneessa. Jonkin verran olen käynyt ulkona ihan hissukseen kävelemässä, mutta hirveesti ei uskalla lähteä lenkille tuon masun vuoksi. Huomenna minä onneksi pääsen sinne kättärille tutkittavaksi ja hutkittavaksi :) En kyllä oikeestaan yhtään tiedä mitä ne siellä tarkalleen tutkii. Katsoo ainakin nyt ultralla tuon kohdunkaulan tilanteen, mutta aikaa pitää lapun mukaan varata 1-2h, eli kai ne jotain muutakin sitten katsoo. Jännittää hirveesti tuo reissu kun ei yhtään tiedä mitä odottaa... Suppareita on edelleen tullut joka päivä ja aina ne jonkin verran sattuu. Ja tuo paineen tunne ei kyllä ole mihinkään häviämässä, tuntuu että menee vaan pahemmaksi koko ajan. Olen googlettanu aika paljon, ja kuulemma vois johtua heikoista kohdunkannattimista tuo painehässäkkä. Oli miten oli, huomenna toivottavasti selviää!

Meillä on sitten jo pinnasänky kasassa, ilman vuodevaateita kylläkin.... Ollaanko ensimmäisiä? ;D Ihan vaan senkin takia laitoin että sain noita vauvanvaatteita viikkailtua lipastoon, mikä on siis kiinni sängyssä, meinas alkaa jo säilytystilat loppumaan. Just eilen haettiin yks mun huutamani vaatepaketti, ja ne vaatteet on niiiiin ihania ettei mitään rajaa! Koko ajan on pakko käydä aukomassa laatikoita ja tutkimassa... ;P

Mulla on kyl hirvee fiksaatio noihin vauvanvaatteisiin, saas nähdä tuleeko niitä loppujen lopuksi hankittua liikaa. En mä kyllä uutta aio ostella, huutonetistä ja kirppikseltä 99%.

Pitäis lähteä kauppaan ja alkaa kokkailemaan keittoa parin tunnin päästä kotiutuvalle perheelleni. Mä olen joo nyt itse kotona, mut esikoinen tarhassa. Yritin pitää sitä himassa viime viikolla (siis pidinkin ke-pe), mut ei siitä tullu yhtään mitään. Se haluaa kavereita, ja ennenkaikkea riehua ulkona. Mä en nyt pysty seisomaan missään puiston reunalla jalkovälini takia, eikä musta taida muutenkaan ihan kunnollista leikkikaveria saada yhtä päivää pidemmäksi aikaa peräkkäin. Kovasti haluaa olla tarhassa, joten olkoon nyt sitten. Kohtahan sekin ilo loppuu kun tulee pitkä kesäloma, ja sitten alkaakin eskari ihan eri paikassa, jolloin ne tarhapäivät tippuu neljään tuntiin nykyisen 8-10 sijaan. (Poika on nyt tarhassa eri kaupunginosassa kun viime syksynä muutettin eikä saatu vaihdettua paikkaa lähemmäksi, joten mies vie ja hakee työmatkoillaan, siitä pitkät hoitopäivät).

oikein mukavaa viikkoa taas kaikille, nauttikaa auringosta!!!! (Täällä sitä ainakin riittää)! :)

-Nala ja Peetu, joka potkii mun mielestä ihan tarpeettoman kovaa :D, rv 21+6-

Vierailija
9/29 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kopioituna tuohon viime viikon ketjuun tulleet viestit, jotka kuuluvat siis jo tähän viikkoon. Ettei pyöri kaksi ketjua samaan aikaan ;) Toivottavasti ei mene kovin sekavaksi.

söpöli - 30.3.2009 12:09 (ID 1606438) 32/34

heipsis!

Liityn minäkin tähän pinoon. Minulla on rv 20+5 ja rakenneultra olisi ensi maanantaina(ihanaa). Minulla on 2 lasta jo ennestään 01ja 07. Tämä raskaus on sujunut hyvin, mitä nyt alussa meinasi väsymys iskeä, mutta kun aloitin rautatabletit niin johan helpotti sekin, hb oli jotain 105. Painoa on mulla kertynyt noin 2kg oman vaakan mukaan, neuvola kun on vasta ensiviikolla sekin. Minäkin oon lihonut edellisissä raskauksissa melkein 20kg, painoa on tullut varsinkin loppuvaiheessa tosi paljon. Loppuraskauksissa on ruennut nestekertymään sormiin, nilkkoihin ja naamaankin, viimeksi epäiltiin jo raskausmyrkytystä, mutta onneksi ei sitä tullut. Mukavaa odotusta :)

Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille

Arvostele viesti: 0 0

Floora_ - 31.3.2009 21:30 (ID 1613793) 33/34

Moi!

Moikka vaan taas kaikille pitkästä aikaa.

Kovin on jäänyt kirjoittaminen, kun töissä menee aikas pitkään ja sitten ollaan saatu miehen ja pojun kanssa kiertää rautakauppoja etsimässä laattaa ja laminaattia yms. Muuttoa tehdään mekin uuteen omaan taloon, pitäisi valmistua (toivottavasti...) parin viikon päästä ja sillon pitäisi muuttaakin. Toisaalta kauhistuttaa, vaikka ihan suht lähellä olevaan kaupunkiin muutetaankin. Toisaalta varmaan ihanaakin... Toi nurmikonistutusasia on muakin mietityttänyt (siis justiin vauvasivuille sopiva aihe =) )

Viime viikolla meilläkin oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kokokin vastasi viikkoja hyvin. Painoa on mullekin tullut - paljon (hups..) Mutta onneks lähtöpaino oli vaan jotain 53, nyt tullut varmaan kohta neljä-viis kiloa. Kotona ei ole vaakaan, joten odottelen kauhulla seuraavaa neuvolaa. Ei vais, saahan sitä painoa hiukan tullakin. Esikoisesta tuli reilu suosi sitten vain 9 vai 10kg, saa nähdä tuleeko nyt reilusti enempi vai hidastuuko tämä nousu jossain vaiheessa. Mutta enpä viitsi joka grammaa murehtia :)

Me ollaan kerrottu jo vauvasta pojalle. Sepä vaan ei ymmärrä yhtikäs mitään (heheee!), sen verran pieni vielä on.

Onkos muilla jo tullut kovasti liitoskipuja ja lantiolle kipuja? Hyvä, kun pääsin tänään liikkeelle. Sattui lantioon ja häpyliitokseen ja jonnekin tuonne alapään liitoksiin niin... reippaasti. Kai tämä kaks perättäistä raskautta sen tekee.. Mullahan oli kohdunsuu auki sentin verran sekä viikoilla 12 että 17, onneks ei ollut edennyt ja kanava kiinteä ja täysmittainen. Nyt vaan aina miettii, tekeekö nää rasituksessa tulevat supistukset tuhojaan... Tosin eivät tehneet edellisessäkään raskaudessa, onneks. JOllain oli jo paikat pehmenneet. Koita oikeesti levätä muutama viikko ihan kunnolla ja katso jos painontunne häviää ja pääset paremmille viikoille ja kohdunsuuntilanne pysyis samana (no juu, mäkin paras neuvomaan). Mutta ihan ammattini puolesta voin sanoa, että erityisesti toi paikkojen pehmeneminen kannattaa ottaa ihan tosissaan! Sitten kun viikkoja on enempi ja nähdään, ettei tilanne etene, voi taas ottaa huolettomammin.

Ei ole tarkoitus pelotella, harvoinhan mitään käy, mutta ettei vaan satu omalle kohdalle.

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla taas töihin...

Floora

Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille

Arvostele viesti: 0 0

Neppe - 1.4.2009 08:08 (ID 1614794) 34/34

Moips

Painontunteesta...Mulla ollu nyt hirveesti painontunnetta:( Pitäskö siitä huolestua jos supistuksia ei oo? Tai no välillä on supistuksia, mut ne ei oo ollenkaan kivuliaita. Mulla oli hirveesti enneaikasia supistuksia myös ekassa raskaudessa mut ei ollenkaan tällasta painontunnetta...Toivottavasti piakkoin ois seuraava lääkärikäynti. Neuvola on parin viikon päästä.

Tuplavaunuista...Onkos kellään kokemuksia Herqules twin raptor spin-vaunuista (kirjotinkohan oikein)? Täällä oli muistaakseni useempi joilla on tuplarattaiden hankinta edessä. Ihastuin jotenki noihin kyseisiin vaunuihin kun vaikuttavat suht kapeilta ja pieneen tilaan meneviltä. Käytettynä yritän niitä bongata huutonetistä tai jostain muualta...

Eipä muuta tällä kertaa...Vauva myllää mahassa ihan hurjasti:) Esikoinen oli samanlainen myllertäjä.

Neppe rv 21+1

Vierailija
10/29 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Suuri osa on käynyt jo rakenneultrassa, ja mikä hienointa, kenellekään ei oo annettu mitään huonoja uutisia. :)

Mä tilasin eilen kidsroom.de-sivuilta vaunut!! Saas nähdä miten käy, menikö maksu perille niinku piti ja tuleeko ne vaunut ihka oikeesti meille. En oo ennen ulkomaisista verkkokaupoista mitään ostanu, joten vähän jänskättää. Onneks mies oli mun kans ostoksia tekemässä, joten jos jotain menee vikaan, ei syy ole yksin mussa. ;)

Vauva on kasvanu, taikka ainakin maha on kasvanu. ;) Neuvola oli maanantaina ja nyt on painoa tullu ekasta neuvola-ajasta lisää 3,8 kg. Vähän mä pelästyin kun näin lukemat, mutta samantien päätin oikeesti lakata murehtimasta. En oo kumminkaan mielestäni lihonnut, koska posket ei oo "levinny" ja yleensä mulla lihomisen näkee poskista... niin ja lantiostakaan ei oo tullu entistä leveämpää joten pakosta kaikki on raskauden tuomaa eikä mun syömisistä johtuvaa. Sormukset puristaa ja ahdistaa, joten nestettäkin on kertyny. Onneks verenpaine ja hb olivat hyvät. Ei tarvi siten vieläkään ruveta syömään rautatabuja.

Pomolle pitäisi rohkaistua kertomaan milloin aion jäädä kesälomalle. Äitiysloman alkamispäivän kerroin eilen (29.6.) mutta ei se taida tajuta, että joudun pitämään kolmisen viikkoa lomia ennen sitä, ettei ne "valu hukkaan". Loput vuosilomasta saa kuulemma siirtää äitiysloman jälkeiselle ajalle. Töitä tässä kyllä riittäisi, joten hiukan jännittää tuo kertominen.

Jälleen kuulin lisää vauvauutisia, taikka raskausuutisia pikemminkin. Yks opiskelukaveri odottaa myös, joten lisää vertaistukea tulossa. :) On jo aika monta tuttua jotka odottaa ja se on kyllä tosi hienoa.

Ritu rv 22+3

Vierailija
11/29 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on hankkinut jo vaunuja. Itse vasta ajatuksen tasolla teen työtä asian kanssa. Kokemuksia tuplista ei täällä ole, niiden hankinta olisi edessä.

Rinnoista oli ollut puhetta ja niiden kasvamisesta. Mulla on rinnat alkaneet vasta nyt kasvaa, alkuraskaudessa ei tapahtunut mitään. Esikoista odottaessa rinnat turposivat heti, mutta pärjäsin koko raskauden tavallisilla liiveilläni. Tein sitten sen virheen, että hankin parit liivit juuri maidon noustua, kun rinnat olivat hurjimmillaan. Siitähän ne sitten tasoittuivat ja liivit jäivät löysiksi. Eli ei kannata heti maidon noustua mennä liiviostoksille. Mieluummin vähän ennen tai sitten reilusti jälkeen. Muutenhan tuo rintojen kasvu on yksilöllistä. Pitäisi itsenikin hankkia jotkut uudet pehmeät liivit, sillä monta kuukautta käytin niitä yötä päivää. Itselläni maitoa tihkui koko ajan, eli liivinsuojia piti käytää jatkuvasti. Yöllä ei kaarituelliset liivit olisi kovinkaan mukavat. Muutenkin kannattaa hankkia ainakin parit kolmet liivit, kun maitotahroja tulee ja pestäkin niitä pitää.

Nala oli jo sängyn kasannut :) Meillä esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, pitäisi kesän aikana siirtää toiseen sänkyyn. Eli periaatteessa on jo kasattuna, mutta siinä on edellinen "asukki". Joitakin uusia vaatteita olen hankkinut ja huutonettiäkin katsellut, mutta sieltä ei ole vielä tarttunut mitään käteen. Isommat hankinnat jää sitten myöhemmäksi kevääseen/kesään.

Ritu: eihän tuo 3,8 kg painon lisäys raskauden alusta kuulosta olleskaan pahalta. Johan sulla on puolivälikin ohitettu ja nythän se masu kasvaa. Nou hätä!

Omista kuulumisista sen verta, että kävin tänään labrassa verikokeissa, otettiin maksa- ja sappiarvot. Kroppa on kutissut kauttaaltaan jo jonkin aikaa ja on ihan punaisen pienen näpyn peitossa. Mitäköhän tämä on? Neuvolasta sain sitten lähetteen testeihin. Toivottavasti ei olisi mitään raskaudelle vaarallista häikkää..

Lisäksi ilmoittauduin Haikaranpesään synnyttäjäksi. Toivottavasti tällä kertaa mahduttaisiin sinne synnyttämään, esikoista tehdessä ko. paikka oli täynnä ja oltiin tavallisella osastolla.

Huomenna poksahtaa puoliväli raskaudessa täyteen, huimaa :)

terkuin Penne ja pieni 19+6

Vierailija
12/29 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penne kyselit noista näpyistä...

Mulla (yleensä kropan iho ihan ok perusrasvauksella) pamahti ehkä kolmisen viikkoa sitten mahaan ensin toiselle puolelle, leviten sitten toisellekin puolelle ja selkään pientä punaista, kuivaa - ja pirun kutiavaa- näppyä. Ihan vieri vieressä.

Sitkeesti rasvailin perusvoiteella ja ainaki n toistaiseksi lähtivät lähes kokonaan. Tiedä sitten, mistä johtui mulla. Epäilin ite joko nahan venymistä (öööh ja siks tarvi enempi rasvaa...?) tai sitten jotain hormonaalista juttua. Tai sit ei ollu kumpaakaan ja olin ihan hakoteillä. Mutta mulla ne siis hävis melkein kokonaan jo.

Terv. Floora 20+6

Vierailija
13/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käytiin ultrassa, ja ihan olin väärin tuntenut sukupuolen, olen nimittäin ollut koko ajan poikaolossa, ja tyttöhän se onkin tulossa.:) Kaikki oli kunnossa, painoa pikkuisella jo 370g. Mites muut ultrassa käyneet, mikä on ollut painoarvio?

Paha olo on _vihdoin_ väistynyt kokonaan - kop kop - ja toivotaan ettei enää palaa. Hassua kun tämä raskaus on ollut ihan erilainen kun edellinen, kun esikoista odotin. Esikoisesta kun loppui pahoinvointi oppikirjamaisesti viikolla 13...

Jaahas, tästä tulikin lyhyt juttu, ähkimistä kuuluu makkarista, eli ei kun puuron keittoon esikoiselle... No, lisää sitten paremmalla ajalla.:)

Valentine rv 20+4

Vierailija
14/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rakenneultra viime viikon tiistaina, viikkoja tällä hetkellä 21+5. Meilläkin oli painoarvio tuon 370 grammaa, eli samoilla lukemilla mennään. Sukupuoli selvitettiin, minun arvailut ja tuntemukset osui oikeaan, miehen meni metsään. Nyt vaan odotellaan että kasvu lähtee kunnolla käyntiin.Maha itsessään on jo melko iso ja vähän jännittääkin et mitenköhän valtavaksi tässä kerkee paisua :) esikoinen siis kyseessä, painoa ei ole tullut juurikaan lisää ihan joku pari kolme kiloa.

Testim tehtyäni ajattelin että onhan tässä yhdeksän kuukautta aikaa, mutta kyllä tämä menee aika nopeasti. Puoliväli ylitetty ja hujauksessa tultu tähän, nyt on niin jännä tunne kun tietää että periaatteessa odotusta on takana enemmän kuin edesssä päin.

On ollut kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia, itse olen uusi tässä osallistumisessa täällä.

terkuin murkku

Vierailija
15/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ekaksi: elikkäs painoa tullut 680g viikko...nyt ollaan menty yli 5 kg lähtöpainosta. Hb oli 125 ja verenpaine oli jotain 106/66 et ihan normaalit. Vauvan syke 144 tienoilla. Vilkas kaveri. Aamupäivisin muutenkin on aktiivisimmillaan.

Rakenneultrassa me ei saatu mitään painoarvoa. Mut sukupuoli oli se mitä olen ajatellutkin. Ennen raskautta oli jo tunne kumpainen meittin kolmas lapsonen on. Moni tulee yllättymään omista "ennustuksista".

Seuraavaksi on sit 27.4 lääkärineuvola ja sokerirasitukseen menen 22.5. Silloin on eka loma päivä ja sain venutettua ajan sinne ettei tarvi töistä olla siksi pois.

Rv 22 tasan ja kaikki hyvin !

Vierailija
16/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flooralle kiitoksia näppyläinfosta :) Ilmeisesti kuivasta ihosta johtuu minullakin nuo näpyt, sillä veriarvot olivat onneksi ok. Ikinä ennen ei tämmöistä ole ollut, ihon suhteen mulla muuten on ollut kyllä ongelmia paljonkin. Toivottavasti minäkin saisin nämä rasvaamalla lähtemään, vielä ei ole onnistunut.

Murkulle tervetuloa mukaan juttelemaan!

Ja hyviä ultrauutisia oli taas sadellut :) Me ei saatu myöskään mitään painoarviota rakenneultrassa, mutta rv 18+0 olin myös ultrassa ja silloin painoarvio oli 245g. Eli kaippa se on viikossa siihen ottanut vähän lisää päälle :)

Nyt heräsi esikoinen päikkäreiltä, pitää kiiruhtaa..

Penne ja pieni, tänään tasan 20+0 POKS :)

Vierailija
17/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rakenneultra jo tiistaina, mutta on jäänyt kirjoittelematta kuulumiset kun tuli vähän ylimääräistä hässäkkää meidän talouteen... mies meni polttopuita tehdessään ma-iltana katkaisemaan yhden sormensa, ja nyt niitä on jäljellä sitten enää 9. Onneksi ei käynyt pahemmin, mahikset kun olis olleet vaikka koko käden menetykseen. Että jos jotain hyvää tällaisestakin pitää etsiä... Paikalleen eivät alkaneet sormea laittaa kun oli lähtenyt nivelestä, tulos olisi ollut ikitönkkö sormi joka on aina tiellä. Mieheni oli itsekin ollut sitten sitä mieltä että jätetään pois... Käy ihan hurjasti sääliksi ressukkaa, on se vähän orvon oloinen ilman yhtä sormea ja on varmaan opettelu vaikka ei mikään "tärkein" sormi ollutkaan (vas. keskisormi). Onneksi kuitenkin vitsit lentää jo asiasta, positiivisuus onkin miehessäni yksi eniten arvostamiani ominaisuuksia.

Muuta joo, siitä rakenneultrasta, tiistaina kävin ja meillä oli painoarvio 330g, viikkoja silloin siis 20+3. Paljon sai kuvia mukaan, jännä oli kyllä noin tarkalla ultralla nähdä sintti vaikka meillä täällä joka neuvolareissulla muuten ultrataankin. Kaikki ok, ultraaja kysyi että haluanko tietää sukupuolta mutta en halunnut. Työkaveri meinasi että ahaa, se on siis poika, kun kerran noin selvästi olis tieto ollut saatavilla :) No, saahan nyt sitten nähdä.

Ainiin, työtkin mulla tosiaan loppuivat nyt sitten 31.3. eli tässä on aikamoinen pätkä "vapaata" edessä. Kyllä se taas hyvin palautui mieleen miten paljon tuo yksikin tenava työllistää kun on kotona, saa nähdä miten lähtee homma rullaamaan kun on vauva ja 1,5-vuotias...

Painoa mulla ei ole tullut vielä yhtään, mutta maha alkaa näyttää melkoiselta "kaljamahalta" kuten mies äsken sanoi :) mua ei yhtään haittaa, että alkaakin näkymään, oikeastaan aika ihanaa :)

Ja liiveistä, voin lämpimästi suositella Carriwell Soft Touch Seamless Drop Cup Bra- liivejä, aivan huiput ainakin tällaiselle a-b rintaiselle. Mulla ei ole taaskaan rinnat kasvaneet yhtään vielä, omistan siis normiaikana pienen a-kuppikoon ja maito nousi viimeksi vasta neljäntenä päivänä. Alussa taisi olla jo sitten isohko B (tai mistäs sitä osaan edes verrata :) mutta nuo on aiiiivan ihanat varsinkin yökäytössä, ja mukautuvat hienosti rintojen koon vaihteluun. Eikä oo ees hirmu kalliit, ja värejä on kolme. Itse ostin netistä www.vauvauva.fi, nopea toimitus ja jos pelkät liivit ostaa niin postikulutkin minimaaliset. Kannattaa tutustua :)

Jopa nyt tuli tekstiä, nyt tekee mieli jotain makeaa joten taidan käydä nyysimässä taas etukäteen yhden pääsiäismunan :D hehehee...

Terkuin Tolleroinen rv 20+5!!

Vierailija
18/29 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis tiistaina ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin, ihanaa:) Painoarvio oli 344g (40+3) ja syke jotain 156 luokkaa. Uskomattoman selkeä oli kuva ja sain nähdä myös kasvot 4d:llä kun pyysin. Siellä se vauva imi peukaloaan silmät kiinni ja availi suutaan!

Mies ei päässyt mukaan ja mun sisko sitten tuli. Olen täällä "vaahdonnut" että en halua tietää sukupuolta, mutta kun mies ei ollut mukana ja ultraaja kysyi haluanko tietää (oli varma näkymä) niin sitten halusinkin!

Rintsikoista: kaikilla tuntuu olevan niin erilaiset rinnat. Mulla on kasvaneet kummankin raskauden myötä kaksi kuppikokoa, ja eivät ole imettämisenkään jälkeen pienentyneet (eikä juurikaan laihtutuksenkaan jälkeen). - Ei sekään ole kiva. Mä ostin ennen synnytystä yhdet kunnon imetysliivit, mutta eivät ne tosiaankaan mahtuneet sitten enää. Uusia mulle tilattiin myyjän suosituksesta sitten kun maito oli noussut, mutta pian nekin kiristivät. Eli siis koko ei välttämättä pienene maidon tulon tasoittumisen jälkeen.

Muakin on nyt ruvennut supistelemaan, onneksi kivuttomasti mutta suht usein kuitenkin. Tää on mulle ihan uutta, sillä aiemmissa raskauksissa ei ennakoivia supistuksia ole juurikaan ollut, varsinkaan näillä viikoilla. Kumarrus, nosto tai ponnistus saa siis supistuksen (ihan kova maha ja paineen tunnetta) aikaan. Toivottavasti eivät vielä tee mitään tulosta. Tää alko kun olin HopLopissa lasten kanssa ja jouduin siellä telineillä mukana kiipeilemään...

Eipä tässä muuta kun hyvää yötä,

äiti04ja07, rv 20+5

Vierailija
19/29 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas raapustettua pitkästä aikaa tänne, ni tietenkin koko teksti katosi ja tuli palvelukatkos koko sivustoon "yllättäen".

Tänään tosiaan olin neuvolassa pitkästä aikaa. Kaikki oli ihan jees ja uusi neuvolan tätikin osottautui mukavaksi. Muuttomme takia siis neuvola vaihtui vantaan puolelle. Hb oli laskenut, vaikka rautaa oon pari kuukautta popsinut. Nyt vaan saa syödä sitten niitä tuplana muutaman viikon. Poitsulin syke kävi korkeella 160, sil oli vauhti päällä. ;) Kelan paprutkin saatiin ja niitä pääseekin heti täyttämään. jeee!

Rinnoista... Mulla on kyllä rinnat kasvanu ihan kiitettävästi heti alusta alkaen. C-kupista D-hen. Ei tarvis enää kyl kasvaa, ku tuntuu et ne painaakin jo jonkin verran. :S Joutuu kyl koht taas menee rindu ostoksille. Myös rinnoissani on punaista ihottumaa ollut jo jonkin aikaa yhdessä kohdassa, en tiiä mistä johtuu. Neuvola tätskä käski vain rasvailla ja seurata tilannetta.

Taas tuli näitä omia höpötyksiä vähän liikaa...

Aurinkoista viikonloppua mammoille!

P.s. Oottehan käyneet jo kurkkaamassa kelan sivuilta äippäpakkausta 2009!!?? :)

jondis rv 22+3

Vierailija
20/29 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, melko moni jo niitä saanut.

Ja kiva jondis, kun vihjasit tuosta uudesta äippäpakkauksesta, kävin pari päivää sitten kelan sivuilla ja vielä oli vanha. Tuli jotenkin kiva fiilis, että tuollaisen se meidän vaavi sitten saa.

Täälläkin on alkanut supistelut ja kipeänä vielä. En ensin tajunnut niiden olevan supisteluja, eka kertalainen kun olen, mutta kun alaselkä ja -maha meni tosi kipeäksi ja liikkuminenkin oli hankalaa niin aloin etsiin netistä tietoa. Heijastuu ihan pakaroille ja lonkillekin tuo kipu välillä. Muutaman päivän noita nyt ollut ja tänään pääsin lääkäriin. Äippäneuvolan terkka on kyllä tosi ihana kun se niin kovasti huolehti ja hommas mulle lääkäriä, vaikka itse lääkäri olikin sitten nuori ja varmaan aika kokematon nainen. Ei se oikein osannut sanoa juuta eikä jaata. Meinasi, että kohdun suu oli hitusen sormelle auki, muuten oli kuulemma kiinteä ja hyvän mittainen. Käski levähtää viikonlopun ja varata uusi aika neuvolaan heti maanantaina. Toivottavasti silloin joku vähän kokeneempi. Ei ole kiva jos nyt täytyy jo alkaa rajoittaan liikkumisia ja tekemisiä. En käsitä miten saan aikani kulumaan jos pitää kotiin jäädä ja ei saa tehdä normaaleja kotihommia.

Nala: Millä tavoin sun liikkumisia on rajoitettu tai mitä lääkäri meinasi. Mulle kun tuo sanoi vaan että levähtele, mutta myöhemmin mietin, että mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Meillä kuitenkin hevostalli pihassa ja aina hommaa, että saankohan illalla talutella niitä sisälle ja tehä muutenkin iltatallia? Karsinoita en kuitenkaan ala siivoaan. Toki varmaan riippuu paljon omasta olotilasta.

Tulipas taas paljon omaa napaa.

Hyvää viikonloppua kaikille

t. Eve rv 19+3