Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ELOKUISET LEIJONANPENNUT vko 14 ***

30.03.2009 |

Uusi pinot, uudet jutut.

Tässä linkki viime viikkoon:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kommentoida vielä omaa tekstiä kun uudemmin luin, saa sellaisen vaikutelman, että ajatteln vain itseäni jos pitää jäädä makaamaan tai muuten rajoittaa tekemisiään.. Tokihan minä vauvan takia makaan vaikka päälleen muutaman kuukauden, mutta mietin vaan, että mitenhän tuon ajan saa kulumaan kun tottunut kotona aina jotain touhuaan.

Vierailija
22/29 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tainnut vierähtää pari viikkoa, etten ole ehtinyt mitään kommentoimaankaan. Juuri ja juuri ehtinyt lukaista koko viikon jutut... Mistä tämä ihmeen kiire oikein tulikaan??

Omassa mahassa on kanssa kaikki hyvin. Meillä oli aprillipnä rakenneultra. Siellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Sukupuolta kysyttiin, kätilön mielestä näytti kyllä pojalta, mutta sanoi, että varmaksi ei mene sanomaan - ja että palautusoikeutta ei sitten ole. Eli jos tuo nyt paikkaansa pitää, niin toinen poika on tulossa. Itse toivoin tällä kertaa tyttöä. Mies kyllä sanoi, että voidaanhan me sitten kolmanneks koittaa sitä tyttöä. No, elokuussa sen sitten näkee, että kumpi sieltä oikeasti putkahtaa.

Kiva, että muillakin on ollut hyviä uutisia rakenneultrassa. :D

Mua on alkanut nyt vaivaamaan issiaskivut. Mun selkä leikattiin 3 vuotta sitten, kun oli välilevytyrä ja nyt on samanlaisia kiputuntemuksia, kuin ennen sitä leikkausta. Ei tosin vielä ollenkaan samassa mittakaavassa eikä koko aikaa. Täytyy nyt vaan tosi tarkkaan miettiä, missä asennoissa ylipäänsä on. Ja varmaan täytyy tarkkailla, ettei massaa kasva sitten liikaa ihan vaan syöpöttelyn ansiosta. Harmi... No, toivottavasti tämä ei tästä pahene.

Tein esikoiselle (3.5 v.) hauskan aprillipilan. Sanoin, ettei siellä masussa kasvakaan vauva vaan pupu. Poika innostui, että mehän saadaan sitten uusi lemmikki. Ja kun heitin sen aprilliä-rimpsun ja kerroin, että höynäytin, niin se oli hänen mielestään paras juttu ikinä. Vieläkin kertoo kaikille, kuinka sitä aprillattiin.

Huomenna askarrellaankin sitten virpomavihtoja. Aika hauskaa puuhastella, kun toinen on niin täpinöissään.

No, eipä täällä nyt omasta navasta sen enempää.

T. Annukkapannukka ja molskija 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa kevät tulla, menee päivät ulkona touhuillessa, hyvä että täällä kerkeää käymään lukemassa saati kirjoittamassa mitään.

Viime viikolla kävin neuvolassa sain kaikki kelan paprut mukaan ja eikun niitä täyttelemään ja heti kun vaan kerkee niin vien ne, käsittelyajat voi täällä pienellä paikka kunnolla venyä kuukauden pituiseksi. Kyllä tuli jo huoli neuvolassa kun siellä oli joku opiskelija joka teki kaikki jutut mulle ni ku se rupes etsimään sydän ääniä ni varmaan 10 minuuttia etsi niitä eikä millään löytänyt, ni sitten tuli jo se oikea neuvola täti ja löysi äänet heti.

Ihana tuntea jo päivittäin pienen liikkeet masussa, tuntuu välillä että oikeasti joku nyrkkeilijä tulee lapsesta kun oikein koviakin potkaisuja tuntuu :) Isäkin on jo tuntenut liikkeet, jotenkin tuntuu jotta nyt on isäkin enemmän tosissaan mukana raskaudessa kun tuntee liikkeet, välillä tuntuu että liiankin innoissaan :)

Pitäisi tosiaan liivi ostoksille lähteä, täältä on saanut ihan hyviä vinkkejä mitkä liivit olisi hyvät jne. ja varmaan kun ensi kertaa nyt raskaana niin täytyy myyjä pyytää avuksi jotta sitten tulee oikean laiset ja tosiaan myös laadukkaat. Hyvät lauantain jatkot kaikille, pitää lähteä jatkamaan hommia tästä :)

Vierailija
24/29 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille!

Tolloroinen kirjoittelit miehen onnettomuudesta ja sormen menetyksestä, aika hurja juttu, muttei onneksi pahemmin käynyt. Hui!

Aika on taas karannut käsistä ja tuntuu, ettei oikein mitään ehdi tekemään. Viime viikko meni sairastellessa, melkein kaikki olivat enemmän tai vähemmän kuumeisia ja nyt on sitten meikän vuoro sairastaa. Pari päivää on jo ollut veto poissa ja onneksi mies on ollut kotihommia johtamassa, meikäläinen hyvällä omallatunnolla vetelee peittoa ylemmäksi.

Rakenneultrassa käytiin 25.3 rv 20+0 ja kaikki oli siellä ok. Painoarvio oli muistaakseni 290 g. Itseäni vain melkoisesti huolestuttaa, kun vauva minusta liikkuu niin kauhean vähän. Onneksi jo tiistaina pääsen neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan. Edellisessä odotuksessa tunsin liikkeet rv 14 ->

Tuplarattaat tuli jo ostettua, kun edullisesti käytettynä löytyi. Teutoniat ostettiin ja nyt sain vielä hankittua siihen kantokopan ja sitten onkin melkein kaikki tarpeellinen jo vauvaa varten valmiina. Pinnasänkyähän me ei tällä kertaa edes haluta, vaan vauva nukkuu alkuun äippäpakkauslaatikossa (pitänee vielä siihen reunus ommella) ja sitten varmaan enemmän tai vähemmän meidän vieressä. Äitiyspakkauksenhan minä otan tälläkin kertaa, vaikkakin mies vastustaa. Minä kuitenkin haluan sen säilyttää muistona jokaiselle muksulle. Uudessa pakkauksessa olikin kivana yllärinä tuo villainen haalari ja kestovaippojen määrä. Meillähän nuorimman kanssa on täyskestoiltu, vaikkakin alkuun oli kovasti vastaan. Nyt ei sitten edes muuta vaihtoehtoa harkita.

Anne-Mari rv. 21+3

Vierailija
25/29 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroinen: Vitsi, että kuulostaa hurjalta tuo sun miehen sormen katkeaminen... Ihan alko heikottaa ku luki (joo, mulla on "pieni" verikammo)... Miten ihmeessä pystyy lyömään pelkän keskisormen poikki?! Taito kai se tuokin ;D Paranemisia ja sopeutumisia sinne vaan :)

Neppe: Mullahan on kans tuota painontunnetta ollu koko ajan ihan hirveesti, mutta siihen ei ole kukaan sanonut yhtään mitään... Kättärillä sanoin suoraan että supistuksia enemmän mun elämää hankaloittaa toi jatkuva paineentunne alapäässä, paikallaan seisominen kun todella sattuu, mutta ei ne siihen osanneet mitään sanoa ja huolissaan olivat tuosta supistelusta huomattavasti enemmän. Että ei kai sille sitten mitään voi...? Kannattaa neuvolassa puhua, ja kerro sit mullekin jos sieltä osataan sanoa jotain valaisevaa.

Eve83: Kyselit miten mun liikkumista on rajoitettu. Toistaiseksi ainoastaan niin, etten saa tehdä mitään mikä aiheuttaa supistuksia. Eli ihan oman voinnin ja kykenemisen mukaan. Seksiä en harrasta lainkaan, alkaa heti supistelemaan ihan mielettömästi, enkä hirveesti liikukkaan. Rauhallinen kävely sujuu kyllä ihan ongelmitta, samoin kevyet kotihommat (ruuan laitto, pyykinpesu...). Yritin imuroida, mutta eihän siitä mitään tullut kun koko ajan supisteli... Eli mies saa hoitaa nuo hommat toistaiseksi ;D

Tultiin just pojan kanssa kotiin. Mies on bänditreeneissä ja me päätettiin lähteä sitten puistoilemaan. Mun mielestä oli muksuna ihan parasta päästä ulos vesisateella pomppimaan lätäköihin ja keittelemään kuravellejä ämpärissä. Poitsu oli kyl ihan mielettömän söpö kun se ruokki vesilammikossa asuvia ahvenia hiekanjyvillä :D Ollapa vielä itekin pieni :)

Juups, kävin siis siellä kättärillä keskiviikkona, eipä ne siellä paljoa tehneet. Ultrattiin tuo kohdunkaula jotta saatiin tarkka mitta, 3,5 cm jäljellä, eli yli puolet vielä. TIlanne ei siis ole ihan toivoton ainakaan toistaiseksi :) Kahden viikon päästä sitten taas uudestaan sama homma. Nyt pitää vaan levätä ja välttää niitä kipeitä suppareita parhaansa mukaan. Helpommin sanottu kun tehty, niitä kun tulee ihan yhtä lailla makoillessa ku touhutessakin... ;P

Kovasti olette rintsikoista keskustellu. Mulla ei ole mitään kokemusta mistään imettämiseen liittyvästä, eli ei niistä liiveistäkään mitään hajua. Esikoiselle jouduttiin antamaan pullosta jo synnärillä. Multa kyllä tuli maitoa, mutta poika ei osannut imeä, ja oksenteli ihan hirveesti. Pumppailin siellä pulloon, mutta ei se mihinkään riittänyt kun joka kerta syötön jälkeen yli puolet maidosta tuli takaisin ylös. (Sama siis jatkui korvikkeellakin, eli mun maidossa ei ollut mitään vikaa). Kammostuttaa suorastaan kun muistelen sitä itkua ja vääntöä mitä se oli. Luovuin kokonaan koko pumppausrumbasta parin viikon päästä, se oli vaan niin turhaa kun ei se maito kuitenkaan siellä pojan masussa pysynyt. (Syytä ei ikinä löydetty, mutta poika oksenteli kaikkea syömäänsä koko ensimmäisen elinvuotensa ajan). Nyt mä vaan niin hirveesti toivon, että kaikki olis toisin! Olis niin hienoa pystyä imettämään, jos vaikka tulis jotain käyttöä mun jo nyt hamstraamille imetyspaidoille. Liiviostoksille en kyllä aio lähteä kun en yhtään tiedä mistään kokohommista vielä. Kovasti kyllä jaksan toivoa, että hommat sujuis paremmin tällä kertaa, onhan pojilla eri isäkin, jos se nyt jostain geenitekijöistä olis ollu kiinni ;D

Mä kirjoittelen kyllä aivan liian pitkästi aina, jaksaakohan näitä kukaan edes loppuun asti lukea? :D Nyt mä lopetan tähän, heippa, ja sori ku kirjoitan näitä novelleja tänne ;)

Vierailija
26/29 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo viikot :D Tää on ainoa paikka mihin niitä kirjoittelen, ja on jotenki niin kivaa ku aina kirjoittaessa niitä päiviä on enemmän ku viimeks :D

Eli, tässäpä nämä oleellisuudet:

-Nala ja Peetu rv 22+3-

Vierailija
27/29 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nala: mulla myös välillä seisominen sattuu alapäähän ihan älyttömästi ja myös esim. kun nostan jotain vähän painavempaa kuten esikoisen syliin...Mutta mulla siis ei oo ollu kivuliaita supistuksia olleskaan. Ja kirjotit että kättärillä olivat ennemmin huolissaan sun supistuksista...Jotenki vaan ihmetyttää toi painontunne ihan hirveesti. Varsinki ku tulee verrattua olotilaansa jatkuvasti edelliseen raskauteen, jolloin mitään tällasta vaivaa ei ollu. Toivottavasti neuvolasta tosiaan sais jotain vastauksia. Pääsiäisen jälkeen ois seuraava käynti. Lepäile ahkerasti ja toivottavasti tilanne pysyy ennallaan:)!

Nyt poitsu kaipaileekin jo...

Neppe rv21+5(muistaakseni)

Vierailija
28/29 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli rakenneultra. Yleensä en maanataista tykkää, mutta oli mukava kun pääsi heti aamusta kurkistamaan pikkuista. Yö meni hermoillessa, että onhan vauvalla kaikki kunnossa. Kaikki oli kuitenkin niinkuin piti. Sormia ja varpaita oikea määrä, sydän löi hienosti ja vauva oli vilkas :)

Pitihän sitä sukupuoltakin udella. Kätilö veikkasi, että aika varmasti siellä tyttö potkii. Näkyi häpyluut niin hyvin. Eli kolmas tyttö sitten tähän perheeseen. Esikoinen ja kuopus on tyttö, välissä tuli sitten poika. Tuleva isoveli melkein itki kun kuuli, ettei poikaa tulekkaan. Mutta lupasin, että leikki varmasti sinun kanssa autoilla sitten :)) Mieskin totesi, että täytyy sitten sitä viidettä yrittää jos sieltä vielä poika tulisi :) Mutta taitaa lapsiluku meilllä jäädä tähän neljään. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

Liikkeet tuntunu jo parisen viikkoa, eilen näkyi vauvan myllertäminen jopa masun ulkoupolelle. Istukka kun on takana, niin tuntunu liikkeet jo tosi selvästi. Masu kasvanut jo reippahasti, ja varsinkin illalla se on jo melkoinen pallero. Äitiyshousuja täytyy haalia lisää. H&M:ltä tullut haettua muutamat collegehousut, ovat niin mukavat kotona pitää.

Nyt koiraa viemään ulos. Mukavaa päivää kaikille elomassuille!!

Amaria ja nyytti 20+0!!

Vierailija
29/29 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä kirjoittanut, että tuntee kovaa painetta alavatsassa. Sama tilanne täällä. Varsinkin tänä aamuna on ollut ihan koko ajan kova paine ja saisin istua pissalla jatkuvasti. Viime yönä näin synnytysunta... taikka oikeastaan supistuksia siinä unessa vaan oli ihan mahdottomasti, itse tositoimiin en vielä päässyt.

Supistuksiakin mulla on jo ollut monta viikkoa, mutta ei varsinaisesti kivuliaita. Mutta erittäin epämiellyttäviä ne on ja hankaloittaa sitä niin välttämätöntä liikuntaa. Jos lopetan liikkumisen niin mähän kasvan ihan mahdottomaksi. Kuitenkin on kuunneltava omaa kroppaa enkä tietenkään riskeeraa vauvan hyvinvointia. Oletteko jo muut aloittaneet pyöräilykauden? Ajattelin, jos pyöräily olisi helpompaa kuin tuo kävely... kävellessä niitä suppareita tulee jatkuvasti.

Oon ajatellut, että jospa alkaisin karkkilakkoon loppuraskauden ajaksi. Ehkä vielä pääsiäisenä täytyy jokunen suklaamuna vetäistä, mutta sitten sen jälkeen. Jotenkin pelottaa, että syön liikaa sokeria mikä sit kasvattaa vauvaa turhan takia. Ja tuota vatsanpeitettä... jota on riittävästi valmiiksikin. ;) Onko kukaan muu ajatellut vähentää sokerin syöntiä? Jäätelöstä en kumminkaan pysty enkä halua kesällä kieltäytyä.

Ritu rv 23+1