##Huhtikuun helmet vko14 OMA KUUKAUSI##
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 1
POIKIA: 3
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51cm
Kommentit (137)
Vauvanlämpöiset onnittelut Juliaanalle pikkumiehen syntymän johdosta! Bää, minäkin luulin, että meidän pieni syntyy tuona päivänä, mutta eipä ole syntynyt vieläkään...
Kiitos, Sirppu, ihanasta synnytyskertomuksesta ja valokuvasta! Niin terhakan oloinen söpöliini siellä <3
Tämä torstai taitaa olla yleinen neuvolapäivä. Mulla oli kaikki muuten ok, mutta painoa oli tullut 1,8 kg viime viikosta!!! Sitä ennen olikin kolme viikkoa samoissa lukemissa. Turvoksissa kyllä olen, mutta en mielestäni noin paljon enempää kuin viime viikolla :O
Alkuyöstä supisteli taas muutaman minuutin välein, mutta laantuivat sitten parissa tunnissa ja olin nukahtanut :P
Uusia vauvauutisia innokkaana odottaen
adelia 39+3
Ei jaksanut meidän vauva venailla leikkauspäivää joka olis ollut huomenna, vaan lapsivedet meni illalla 29.3. Siitä alle 6 tunnin kuluttua oli terve poika maailmassa. Tänään vasta tultiin kotiin Kättäriltä, vaikka kaikki menikin suht hyvin. Tarkemmin kirjotan kunhan jaksan..
Sonja
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
24.4 Hipsu81, VKS
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 3
POIKIA: 5
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800 g, 46 cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620 g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410 g, 48 cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670 g, 51 cm
27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440 g, 50 cm
28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800 g, 50 cm
29.3.2009 Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm
30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm
Ja vauvan tuoksuista ihanaa arkea:)
Täällä voidaan pyöreästi ja vielä kauan... Eilen kävin pitkästä aikaa neuvolassa ja kaikki oli hyvin sekä vauvalla että itsellä. Terkkari ei muistanut edelleenkään antaa sairaalaa varten papereita mihin vois toiveita laittaa eikä muistanut ottaa verikoetta minulta kun meillä on ollut aikaisemmin keltaisia vauvoja. Ottavat siis vasta-aineista kokeet rv 36, mutta nyt jäi ottamatta. Inhottaa tollainen terveydenhoitaja joka ei muista mitään muuta tehdä kuin perusjutut. Täytyi laittaa neuvolakortin väliin muistilappu että muistaa itse pyydellä ens kerralla mitä tarvitsee.
Voikaahan hyvin odottajat ja suppareita niille joilla aika olis jo kohta käsillä!
Keskiverto rv:t on näköjään ollut 38+jotain kun on porukka synnyttänyt, joten toivotaan että linja pitää loppuun asti!!!
Keväästä nauttien Ullika rv 36+1
Tuli eilen katsottua ja saan siitä aina jonkun siivouskohtauksen. Kun unet loppu neljän aikaan olen tässä lajittellut lehtiä paperinkeräykseen ja laitoin pesukoneita päälle. Eteisen kaappi pitäisi siivota, se räjähtää kohta (pojan pieniä kenkiä, joku vanha matto jne.)
Hei muuten ONNEA SONJA80!
Olenkohan ainoa "yliaikainen" nyt täällä? Niis. Hyvä jos Jo-hanna on jo päässyt mahastaan. Jotenkin alkaa nukuttaa. (siivouskohtaus helpottaa kun istuu alas). Minäkinhän kävin eilen neuvolassa. Kaikki oli taas hyvin. (sf35, paino pudonnut saman verran mitä viimeksi oli tullut, verenpaine normaalia luokkaa, vauvan sydän jotain 146 löi..) Liikkeitä tässä vaiheessa pitäisi seurata ku istukka vanhenee. No niitä tuntuu seuraamattakin ainakin vielä.
PERJANTAITA! t.nyt yliaikainen pikkuäiti rv40+1
paljon onnea jo nyyttinsä saaneille!!! <3
ihana lukea taas juttujanne mutta edelleen on oma olo niin heikko et ei jaksa oikee pystys olla.
eilen oli taas labrat jne.. kättärillä, kun kotio bussil lähdin niin pyörryin sit bussiin :/ olipa noloa...kylläpä jännittää mikä mahtaa olla mun hemppa kun maanantaina sen kuulen :)
nyt sänkyyn, koitan käydä lukemassa teidän juttuja täällä.
santra ja otso rv rv 36+2
Nyt mä alan olee vaihteeks ihan loppu. Eilen iski taas hormoonihirviö (taitaa tulla pääasiassa väsymyksestä) ja yökin meni sitten tunteiden laannuttua todella kärvistellessä. Joko hullu päätti pamautella joskus yöllä viimeiset uuden vuoden rakettinsa ja se ei kyllä auttanut tota uudelleen nukahtamista millään. Lonkka oli niin kipeä, että särki nilkkaan asti. Siinä se meni sitten aamuun asti ipod korvalla ja nyt on sellainen tunne ettei ole nukkunut ollenkaan. Mitenköhän itkuherkkä päivä tästäkin nyt sit tulee :-( Asukki jomotteli yöllä ja poras taas alapäässä, mutta kun nousin sängystä ylös niin en meinannutkaan päästä kunnolla ylös koska nyt se on ihan kylkiluissa kiinni. Mitä ihmettä, äskenhän se roikku tuolla ihan alhaalla. No, tuskin se on mulle palvelusta tehnyt ja menny perätilaankaan enään, mä ottaisin niin mielellään keisarin leikkauksen niin ei tarttis jännittää pienen pelon kanssa tota synnytystä. Siinä oma (.) valitukset tältä aamulta.
Näinkin pitkälle taas jutuissani pääsin ja heti rade on valloillaan. Sonjako se oli joka oli saanut pikku miehen. Onnea onnea kovasti! Palailehan kertomaan tarkempia kuulumisia kunhan jakselet.
Jo-hanna on varmaan päässyt jo polille kun eilen ei siitä kuulunutkaan mitään. Se olisi kyllä hyvä uutinen.
Joko Verticialle soitettiin pankista? Santralla näköjään vointi jatkuu edelleen huonona. Ei noi bussireissut kättärille mitään herkkuja enää ole tälläisen vatsan kanssa puhumattakaan jos on paineet korkeella ja hemppa alhaalla. Yritä lepäillä tarpeeksi.
Jos menis jatkaa makoilua sohvalle. Täällä Helsingissä näyttää ainakin aurinko paistavan. Jos jaksais mennä koipiansa oikomaan sen verran että näyttäis tänään nenäänsä ulkona.
Jaksamisia kaikille!
Päkkänä ja Saku 38+1 (esikoinen syntyi viikkojen mukaan huomenna....)
No moi,
täällä on nähty eka synnytykseen liittyvä uni. Saatoin saada aavistuksen omaisen supistuksen illalla (tai sit vatsa oli vaan kovalla) ja näin siinä sit unta, että varoitin miestä, että voi tulla lähtö. Heh. Muiden oloa kuunnellessa tää tuntuu naurettavalta, mutta edestystä kumminkin. :-D
Santralle voimia jaksamiseen. Sulla taitaa olla rankinta tällä hetkellä? Koskas lapset tulee taas sun luo?
Pikkuäiti on sit todellakin yliaikainen, mutta reippaan kuuloinen sellainen. Hienoa! Ei pelota yliajalle meno niin paljon, kun on esimerkki, ettei se välttämättä ole ihan pelkkää kidutusta. Itse luulen, että meidän perheelle kuukausi lisää kotirutiinien opiskelua voi tehdä ihan hyvää. Tosin haluaisin synnyttää ennenkuin koivu kukkii, koska silloin "tukehdun" ja imettäessä noita tujumpia lääkkeitä käyttää mieluummin kuin raskaana ollessa.
Jep, nyt aamupalan tekoon.
tuuti rv 37
tytöt tuli minulle keskiviikkona kun pääsin sairaalasta kotiin, minun vko siis nyt. huomasin eron sairaala levon ja koti levon välillä :/ vaikka mitään en teekkään niin ei tää kyl mitää lepoo oo 4 muksun kaa :)
jos ei mitää erityistä satu saan seuraavalle minun viikolle kodinhoitajan... tuntuu oudolta et joku ois tääl pyörimäs kun mä makaan...
mutta onneksi tää nyt jää mun ns. vikaks beibeks, nyt jos en sit unelmien prinssiä tapaa :D
mutta hyvää kaikessa tässä on että mä oon ihastunut ! :) se antaa kumminkin voimia henkisesti...
Kuulumisia...täällä voidaan suht. kohtalaisen hyvin, päivät tuntuu menevän äkkiä ja laskettu aika lähenee...tuntuu jännältä että parin viikon päästä mulla saattaa olla pieni vauva :) Ei yhtään nyt tiedä että syntyykö aikaisemmin tai meneekö lasketun ajan yli...itse toivon että syntyis pääsiäisenä mutta tusin kuitenkin näin aikaisin... Mulla ei ole yhtään ollut supistuksia mutta näin oli meidän äidilläkin ja hänellä meni aina yllättäen lapsivedet lähellä laskettu aikaa kun synntiys alkoi...
Näin yöllä unta että mulla meni lapsivedet ja yritin epätoivoisesti saada miestäni puhelimitse kiinni että hän kerkiäisi mukaan...toivottavasti sit kun tulee tosi tilanne että ne vedet menee, niin saan hänet kiinni. Olen sanonut jo etukäteen että hänellä pitää valvota puhelinta että jos mä satun soittamaan sen "hätäpuhelun"
Olin keskiviikkona neuvolassa ja siellä verenpaineet olivat mun lukemissa, sf 31 cm, pissa ei ollut puhdas eli proteiinit yhdellä plussalla...tällä kertaa ol toinen neuvolatäti ja olin siellä vaan 15 min., yleensä mun ajat ovat olleet 30 min. Joten kuten tuntui että se neuvolatäti oli vähän sille että jos mä nyt lähtisin kun kaikki pakolliset mittaukset oli tehty, niin mä sit meninkin hulluille päiville :) Tosin en kyl ostanut sieltä mitään erikoista ja onneksi säästyi rahat :) Vauvahankintoja me ei tehdä ja aion uusia mun vaatevaraston vasta kun synnitys on ohi että tiedän mikä vaatekoko sopii parhaiten. Tavallaan uskoisin että vanhat vaatteet mahtuu aika hyvin päälle synntyksen jälkeen, kun nytkin käytän niitä housuja mitä käytin ennen raskautta. Tosin ei kuitenkaan kaikki farkut/ housut menee päälle...
Ensiviikolla mulla on synnytystapaarvio niin ehkä silloin kuulee jotain uutta...aika myöhään mun arvio kun yleensä se tehdään viikolla 36+ mut mulla on ma jo 37+5.
Mut muuten kai ei muuta kun odotusta ja vauvauutisia odotelleen Teiltä :)
Ange 37+2
Vaaleansiniset onnittelut Sonjalle pienestä pojasta!
Tänä aamuna tuli vähän limaklönttiä (sori vaan ilmaus) ja menkkamaisesti jomottaa koko ajan. Tuskinpa tässä kuitenkaan mitään tapahtuu ennen ensi viikkoa. Turvotus on nyt kyllä tosi kauhea. Hankalaa kirjoittaakaan näillä nakkisormilla ja kävelykin tuntuu siltä kuin jalkapohjissa olisi vesipatjat. Vettä juon kyllä tosi paljon, ettei siitäkään pitäisi olla kiinni.
Minäkin taidan lähteä ulos lyllertelemään, kun on niin ihana keväinen ilma.
adelia 39+4 (keskimmäinen syntyi tähän aikaan)
Nyt tulee täysin omaa napaa, sori:-(
Eilen jo aamulla tuntui jonkinlaista jomotusta silloin tällöin alapäässä. Ajattelin että kuvittelen vain, että ei se ole sen kummempaa. Päivä menikin hyvin, vaikkakin harjoitussupistuksia oli tavallista enemmän. Illalla meno sitten kiihtyi. Jostain klo 20 lähtien alkoi supistuksia tulemaan suunnilleen 15 minuutin välein ja ne jatkuivat yön yli 6-15 minuutin välein eli ei sännöllisinä. Ei saanut nukutuksi oikein niitä välejäkään ja olo oli tuskainen.
Nyt vasta 11 jälkeen on hieman rauhoittunut, eikä nyt ole 7minuuttiin kuulunut mitään. Ennen sitä pääs jo itku, kun oon yksin kotona, kuten viime yönkin. Mies tulee vasta myöhemmällä töistä :,-( Aamupalaa kun nousin syömään, niin supistusten väli pieneni 3-7minuuttiin, sit menin takaisin sänkyyn niin väli piteni.
Minun tuurilla nämä tietty loppuvat tähän ja masukki antaa odotuttaa itseään
---- nyt tulee taas :-( -----
10 minuuttia oli väli.. Jotenkin oudolta tuntuu kun kipu lähtee ristiselästä ja ottaa jotenkin alamahan mukaan ja sitten jomottaa. Mukava kuitenkin ajatella, että tää todennäköisesti aukasee jo paikkoja, vaikka ei vielä syntyiskään :-)
Nyt takaisin sänkyyn, ennen kuin seuraava supistus tulee..
Jaksakaa sisaret :-)
t.Sivri ja masukki 39+2
Nyt tulee täysin omaa napaa, sori:-(
Eilen jo aamulla tuntui jonkinlaista jomotusta silloin tällöin alapäässä. Ajattelin että kuvittelen vain, että ei se ole sen kummempaa. Päivä menikin hyvin, vaikkakin harjoitussupistuksia oli tavallista enemmän. Illalla meno sitten kiihtyi. Jostain klo 20 lähtien alkoi supistuksia tulemaan suunnilleen 15 minuutin välein ja ne jatkuivat yön yli 6-15 minuutin välein eli ei sännöllisinä. Ei saanut nukutuksi oikein niitä välejäkään ja olo oli tuskainen.
Nyt vasta 11 jälkeen on hieman rauhoittunut, eikä nyt ole 7minuuttiin kuulunut mitään. Ennen sitä pääs jo itku, kun oon yksin kotona, kuten viime yönkin. Mies tulee vasta myöhemmällä töistä :,-( Aamupalaa kun nousin syömään, niin supistusten väli pieneni 3-7minuuttiin, sit menin takaisin sänkyyn niin väli piteni.
Minun tuurilla nämä tietty loppuvat tähän ja masukki antaa odotuttaa itseään
---- nyt tulee taas :-( -----
10 minuuttia oli väli.. Jotenkin oudolta tuntuu kun kipu lähtee ristiselästä ja ottaa jotenkin alamahan mukaan ja sitten jomottaa. Mukava kuitenkin ajatella, että tää todennäköisesti aukasee jo paikkoja, vaikka ei vielä syntyiskään :-)
Nyt takaisin sänkyyn, ennen kuin seuraava supistus tulee..
Jaksakaa sisaret :-)
t.Sivri ja masukki 39+2
ensimmäiselle viestille sanoi palvelinvirhettä, mutta olihan tuo lähtenyt kuitenkin.
Sonjalle onnittelut pojasta, jäi aamulla sanomatta. Ja sivrille sopivasti supistuksia, niin pääset vauvanhakumatkalle.
Mulla eka huonompi päivä äippäloman alkamisen jälkeen. Vatsa kovana, muttei satu, eli tylsiä harkkasuppareita, jotka estävät kumartelun. Ilma olis ihana, mutta ei oikein pääse ulos, kun pitäs pukea pojille kaikki kuravaatteet sun muut. Ehkä me iltapäivällä ryhdistäydytään. Nyt vahtimaan ruokailua, meidän 2 v syö haarukalla ja veitsellä jauhelihakeittoa. Saa mies mopata pöydänalusen kun tulee kotiin :-) Ihanaa, että alkaa viikonloppu!
tuuti
Heräsin siinä 7 jälkeen menkkamaiseen kipuun ja se sitten "muodostu" säännöllisiksi supistuksiksi, joita tuli 10 min. välein tuonne puoleen päivään asti. Sen huomas, että näissä harjotussuppareissa helpotti olla pystyssä ja ihan rentona.
Nyt puolen päivän jälkeen, mulla on tullu vähän erinlaisen tuntusta supistusta n. 4 kertaa tunnissa. Ihan kiva näin ensisynnyttäjänä, että nuo alkaa näin "kevyemmin", eikä ole heti taju pois.
Saapa nähdä alkaako huomenna sama rumba vai tuleeko rento viikonloppu ;)
Rv 40+2
Meillä on perjantaisin saunavuoro, tuntuu että oon koko ajan sanomassa lapsille, että tänään mennään saunaan! Aika menee niin nopsaan eteenpäin!
Kiitokset kaikille sympatioista ja tsempeistä ton meiän ukon kanssa. Noita baariin unohtumisia käy yleensä aina silloin, kun on työporukan tai asiakkaiden kanssa tapaamisissa ja sitten ei vaan osaa sanoa ikinä ei, jos jotain tarjotaan ja sitten mopo karkaa heti käsistä. No. Aina oon sille raivonnut ja mies on ollut pahoillaan ja yrittää aina tosissaan korjata tilannetta ja korvata mulle tekojaan. Nyt olin kyllä kovempana kuin koskaan. Tais tulla mulla piste i:n päälle tässä hommassa. Sanoin, että jos aikoo jatkaa samaa rataa niin meiän yhteiselo loppuu. Saa luvan olla nyt seuraavat 2kk absolutistina!!!! Itekin mies haluaisi lopettaa tommoset toiminnat ja on hirmusen pahoillaan ja tuskainen kun näkee mut niin surullisena ja masentuneena. Ei tajua kuulemma itteään, että miksi tekee noin ja aiheuttaa mulle mielipahaa. Ja sen se tajuaa, että tarviin nyt apua ja turvaa, kun lapsi kohta syntyy, että en selviä yksin.
Duuniasiat näyttäisi menevän hyvin, että ehkä enää ei ole stressaamisen aihetta, mikä edesauttaisi kaljatuoppiin tarttumista. Ja mies lopetti tupakan poltonkin, ollut nyt 3vkoa polttamatta kun 10v on sitä tuprutellut! Hyvä juttu! :) Ja päätti liikuntaakin alkaa harrastella, kun se on jäänyt! Hyvä juttu sekin! :) Eiköhän tämä tästä järjesty! Viisas, muuten kiltti, huomaavainen, empaattinen, rakastava ja tunteellinen taiteilijamies tuo on! En siitä kyllä ikinä haluaisi erota!!!!!!!!!
Mirru, täällä kans koettu sitä, että mies on vähän viileä ollut raskauden aikana. Sama homma kävi edellisessä raskaudessa. Tosin mäkin osaan olla vaikea näiden kremppojen ja ison mahani tuskastuttamana... Mut nyt raskauden loppuvaiheessa on lähentynyt. Tunnustelee masua enemmän, juttelee sille ja puhuu vauvasta hirmusti lapsille ja miettii milloin se vauva oikein syntyy. Ja antaa lepäillä enemmän vieden lapset ulos niin että mamma voi rauhassa olla kotona yksin :)
Juliaana ja Sonja80, molemmille suuret onnittelut pienestä pojasta! :)
helmielinalle tuli lorilorit, ja vaavi varmaan jo sylissä! Toivottavasti synnytys on mennyt hyvin!!
Paik, täällä rupesi hihityttämään, kun reväytit miehesi tuulihousut, voi teiän ukko paran housuja! :) Miten se nyt pärjää! ;)
Santra79:lle hurjasti jaksuja huonon voinnin kanssa!! Ei tosiaankaan varmaan ollut kiva pyörtyä bussiin! Passittaako ne aina sieltä sairaalasta kotiin, vaikka sulla on noin vaikeat oltavat fyysisesti?? Ja käskee sun rampata joka päivä jossain??!! Koeta kestää!!
(.) Eilen oli lekuri. Vauvalla kaikki ok. Jos menee laskettuun aikaan asti tää odottelu niin veikkasi, että vauva olisi max 3500g kokoinen. Itsestäkin tuntuu siltä, ettei ole mikään kovin iso vauva eikä ihan minipikkuinenkaan. Kertoilin viimeaikaisista ihon kutinoista, käski käymään labrassa otattamassa verikokeet, joista tsekataan ettei olisi tuota raskaushepatoosia. Eli maanantaina taas raahauduttava neuvolaan päin.
Ja illat on kyllä väsyttäviä. Nukuttais kovin, mutta vauva potkii ja melskaa kun mikäkin sinne klo 24-01 asti ja levottomat jalat kiusaa. Sit yövessareissut päälle ni katkonaisen, lyhytunisen yön jälkeen on väsy olo. Ei jaksa lapsiakaan viedä ulos ja ihan hermoherkkänä raivottarena täällä oon. Jospa nyt viikonloppuna saisi levättyä. Mies lupasi viedä lapsia ulos huomenna aamupäivällä niin saan levätä! Ihanaa!! :)
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
PikkuKeiju, rv 36+2
Synnytyskertomus 1/2
Lapsivedet meni siis sunnuntai-iltana puoli ysiltä, oltiin (valvottiin) yö kotona ja mentiin aamulla Kättärille, laittoivat takaisin kotiin, nukuttiin pari tuntia ja mentiin maanantaina iltakahdeksalta takaisin.
Iltakymmeneltä mulle laitettiin käynnistystabletti. Yksi onneksi riitti, ettei tarvinnut enää aamuun odottaa. Supistukset alkoivat yhdeltä, viideltä tulivat 6 minsan välein. Odottelin aamun lääkärikierrosta (myöhässä tietty) noin puoli yhteentoista ilman kipulääkitystä suppareiden kourissa.
Lähettivät sitten saliin, jossa alkoi tositoimet. Pyysin ekaksi jotain kipulääkettä, sain ilokaasua ja epiduraali tilattiin. Otin myös peräruiskeen. Sitten laitettiin oksitoniinitippa lisäämään/koventamaan supistuksia ja antibiootteja, koska lapsivedet oli menny niin aikaisin.
Yhdeltä sain epiduraalin (jee! vaikka oli se tatuointi alaselässä, vaikka tulihan siitä vähän sanomista. Kaikki lääkärit kun eivät laita) ja mehukeittoa, koska sikiön sydänäänet unisia.
Taivas aukeni. Tunsin kyllä supparit, mutta helvetillinen kipu helpotti ja taisin torkahtaakin hetkeksi. Mies kävi ABC:lla syömässä syntymäpäiväpitsan. (Tulevaisuudessa siis meidän pojille riittää yksi kakku ja yksi autorata - säästö alkaa ässällä ;)
Jes paino pysynyt samassa pitäis sitten seuraavat pari viikkoa pysyä kun viimeksihän oli tullut se 1,6kg/vko. Turvotusta on varmaan vähemmän kun olen ottanut tähän sohvan viereen aina 1,5l vesipullon että saan varmasti tarpeeksi nestettä. Kokoarviota th teki sitten käsikopelolla ja sanoi että on jo 3kg! luulen että aika hyvin osaa tunnustella kun on ollut alalla jo 20v. Ens viikolla on lääkäri ja sitten todennäköisesti pitäisi saada lähete polille synnytystapa arvioon. Mukava kun tuo th samaa mieltä että ei ole järkeä kasvattaa vauvaa kovin isoksi. Tosin lääkärihän ne päätökset sitten tekee mutta ainakin viimeksi onnistui hyvin se sairasloma kun th sitä suositteli myös. Puhui myös että hänen mielestään pitäisi viimeistään laskettuna aikana käynnistää ettei anneta yli mennä.
Kyllä kieltämättä hieman helpotti kun 4 viikkoa ei niin pitkältä ajalta enää kuulosta. Se kuusi voisi olla aika tuskaa koska selkä on ihan loppu =( Sohvalla olo on nyt parasta mitä tiedän. Pienetkin matkat saa kyyneleet silmiin kun alkaa niin kovin koskemaan.
rv 36+1