##Huhtikuun helmet vko14 OMA KUUKAUSI##
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 1
POIKIA: 3
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51cm
Kommentit (137)
Virvon varvon tuoreeks tervees.. Koskas ne virpojat tulee muuten oven taakse?
Meillä ei tuo mies tajua tuollaisista jutuista mitään. Se ei edes tiennyt mitä nuutipukit on ja ensin väitti et on mun oma keksimä juttu ja sitten väitti et se on Harjavallan oma juttu.. Ja virpojista sanoo, et kai on joskus kuullu, mut ei sellaisia missää oo.. Just..
Ulkona on taas tuollainen hellepäivä, huokaus. Tuskallista. Taas saa pitää kaik lävet auki kämpäs et saa happea. Onneks ulkon on viel vähän vilposta et vähän viilentyy ku hyppii siel hetken t-paidalla.. Syksy on kyllä niin mun vuodenaika. Viileää ja sellainen raitis ilma..
Tuulikello sanoi pinnan kiristymisestä.. Täällä on kyllä lyhentynyt pinna juu. Kaitpa se on ku koko ajan johonki sattuu, kolottaa tai supistaa tms niin ei sitä jaksa mitään ylimääräistä lisäksi..
Pisti kyllä suututtamaan tuo Jo-hannan saama saama kohtelu polilta. Ollut huono päivä puhelimen toisessa päässä olevalla.. Raivostuttavaa tuollainen, törkeää.. Ja etenki ku tuo tilanne on Jo-hannalla jatkunut noin kauan niin ei voi ymmärtää!
Miesten suhtautumisista täällä puhuttu. Meillä ainakin on muuttunut paljon ymmärtäväisemmäksi ja auttavaisemmaksi miehekkeeni <3. Auttaa ylös sohvalta ja joka paikasta ja siirtelee tavaroita edestä ja tyhjentää tiskikoneenki jo melkein joka viides kerta tms. Ja kyselee kivuista ja ehkä enemmän juttelee mahallekin.. Mutta sitten mua itteäni taasen ärsyttää, kun meillä on esim noita kestovaippoi monenmoisii, taskuu ja aio vaippoi jne.. Niin sillon kun pesin ne ja niitä tuos laittelin käyttökuntoon niin pyysin, että jos hänkin tulisi muutamat laittamaan niin tietää mitä niille tehään niin ei.. Kyllä hän sitten siinä oppii ku pittää vaipat vaihtaa.. Silloin kun niitä osteskelin niin ihmetteli et mikä tuo ja tuo osa on ja mitä tolla tehään.. Että niin varmaan osaa sitten.. Ja muutamia muita tuommoisia asioita mitkä ärsyttää kun hän ei halua opetella asiaa..
Nimiasioista.. Meillä oli nimet valmiina jo joskus joulukuus ja sitten ku tuli se sairaalapapru täytettäväks mihin tuli hätäkastenimet niin siihen laitettii sit samat nimet mitä meinataan muksullekin antaa sitten. Kummikortit olivat myös eilen menneet perille ja kaikki kolme vastasivat myönteisesti eli kummitkin on tiedossa jo.
Tänään tuli käytyä neuvolassa. Sanoin sitten terveydenhoitajalle, että eilen illalla tunsin 6 liikettä 2 tunnin aikana, yöllä 2 ja tänään tuntenut 2 liikettä. Niin totesi vain että kannattaa soittaa tyksiin jos tuntuu, että vähemmän liikuskelee, mutta huomioida se, että siellä on ahtaampaa nyt mahassa.. Et oli vähän niin kuin ympäripyöree vastaus. No en lähtenyt eilen soittamaan illalla tyksiin, enkä ole tänäänkään vielä soittanut.. Ei huvita joutua sinne mihinkään tarkkailukontrolliin..
Mutta neuvolassa siis niin sydän löi 140, että hengissä ainakin hän siellä. Kohdunpohjankorkeus oli 36. Ja parin viikon takaisesta oli painoa tullut 1,550kg lisää.. Eli huomaa, että jäätelöä on tullut popsittua. Nyt oli sitten niinku kilo tullut lähtöpainosta lissää.
Sossuun vein taas tänään toimeentulotukihakemuksen ja kyselin sitten missä viipyy maaliskuun hakemus niin heillä on vaan niiiiin pitkät hakemukset et ei ole käsittelyssä vieläkään ja laittavan nyt sit siihen samaan vielä huhtikuunki hakeuksen... Eli jos tästä kuusta kun ei ollut muita tuloja kuin miehen 800e palkka niin jotain tukia saa niin kait ne sit tulee joskus kesäkuussa.. ..jos sieltä nyt sit mitään saa edes kerta edelleen mies on ansiotyössä. Ja viimeksi se oli et silloin ei tukia sieltä saa..
Lopetettiin lainaturva meidän lainasta niin saatiin lainasummaa pienemmäksi, mutta ei helpota mitenkään meidän tilannetta sekään. Odotan vielä pankista silti soittoa ja aion vaatia että korkokatto lopetetaan ja koron tarkistus tehdään nyt. Vaikka sekään ei helpota meitä, mutta kaikki on pakko nyt vaan yrittää tässä. Eli en vain tahdo myöntää itelleni että pakkomuutto on edessä.
Nyt pittääpi lähteä hakemaan miestä töistä kotio ja sitten olis joko makaronia ketsupilla tai ketsuppia makaronilla tarjolla.
Toivottavasti helmielinasta kuullaan pian :)
Verticia & masukkiasukki Rv 37+5
Tänään on vatsa elänyt taas omaa elämäänsä, supistellut ja vinkuroinut koko päivän. Johtuu varmaan siitä, että siellä on poika joka ei tykännyt Stockan hulluista päivistä... ;.)
No, kaipa sitä on nyt vähän rehkittykkin koska kävelin heti aamusta labraan viemään pissapurkkia ja sitten olikin vuorossa ei-niin-rentouttava hullujen päivä kierros. Jotenkin alkoi nyt vaan taas jänskättää ettei lähtö tule kohta. Viimeksi kun ei nyt hirveesti mitään etukäteen varoitellut kun oli jo lähdön aika. Housut on pysynyt tänään kuivana joten lapsivettä tuskin tihuttaa. Kiellän kyllä jyrkästi eilen lorauttaneeni housuuni mitään itse...
Siinäpä nuo tärkeimmät tänään. Ja taas oli yksi lähtenyt synnyttämään. Voi jee kuinka kivaa!
Hormoonihirmu sisälläni on pysynyt tänään tähän asti järjestyksessä. Mulle selvästikin sopii päivät jolloin on tarpeeksi tekemistä ettei ehdi miettiä mitään sen kummempaa. Illalla on vuorossa vielä tytön harrastukset ja kauppareissu sen yhteydessä. Sen jälkeen voinkin sitten vetistellä kun väsyttää niin kovasti. Kyllä noilla miehillä on helppoa kun ei ole hormooniheittelyitä.
Jos lähtis taas pilkkomaan tuoretta anasta. Lähtee kuonat ja nesteet liikenteeseen (ihan kun ei sais juosta vessassa nytkin tarpeeksi!). Mä olen nyt ihan hurahtanut noihin tuoreisiin kun niitä sai ainakin täältä hesasta euron kipale. Nam!
Jaksamisia!
Päkkänä ja aktiivinen masu 37+6
Tänään kävi meillä terveydenhoitaja vaavin mittaamassa ym ja syntymäpaino oli jo ylitetty 30grammalla! Kyllä se melkoinen tissitakiainen on ollukkin...
Synnytyskertomusta. Eritevaroitus!! :)
Perjantaina siis heräsin pissalle, selkäjumitukseen ja yleiseen huonoon oloon klo 2 yöllä. Kävin pissalla ja huuhtaisin alapään suihkulla. Vähän mietin kun näytti kun ois jotain vaaleanpunaista ollu paperissa mut vessassa oli hämärä yövalo vaan päällä ja ite ihan unessa ni en sitten rekisteröiny sitä sen tarkemmin. Sitten kävin juomassa keittiössä päivän levolac-annoksen ja ihmettelin että enkö mä kuivannukaan alapäätä kun vettä valuu reisiä pitkin. Kävin sit vessassa kuivaamassa ja sit tuli mieleen että entä jos se olikin lapsivettä! No sit lorahti taas vähän ja pikkuhiljaa aloin tajuta että lapsivettähän se! Ihan into pinkeenä soitin sit heti sairaalaan että saahan se olla vaaleanpunaista ja mihin aikaan pitää viimeistään lähteä sairaalaan. Meillähän ois ollu sillon päivällä klo 11 kaupantekotilaisuus pankissa! Kätilö käski tulla sairaalaan aamupäivällä jos sitä ennen ei supistukset oo koventunu ja sano että ne voi koventua tosi nopeestikin kun on vedet menny, mut sano että kannattaa vielä mennä nukkumaan jos ei supista. Ja paskat! Varmaan mä voin mennä nukkumaan kun lapsivettä valuu ja on siis varma tieto että vauva syntyy vuorokauden sisällä! :) Olin niin varma että synnytys pitää käynnistää tai että ainakin lasketun ajan yli mennään! Supistukset tuntu selässä jomotuksena ja alavatsassa kipuna. Ja vähän tuntu niinku ois kiertäny mahassa tosi kipeesti.
Istuin tietokoneella ja pakkailin sairaalakassiin viimeiset tararat. Pikku hiljaa supitukset koveni ja kolmelta sit päätin mennä herättämään miehen. Koirat pitäis kuitenkin käyttää ja miehen poika viedä äiedilleen hoitoon ennen kun päästäis lähetemään Hyvinkäälle. Mies oli ihan pihalla kun oli ottanu nukahtamislääkkeen illalla. Onneksi se ei oo sellasta ettei sais ajaa, mut vähän kestää herääminen kuitenkin. Neljältä mies lähti viemään poikaa ja kävi fiksuna myös tankkaamassa. Poika oli ihan ja huikkas ovella lähtiessään että "Hyvää synnytystä ja terveisiä vauvalle!"
Supistukset koveni koko ajan mut pystyin ihan hyvin kuitenkin hengaamaan kotona ja tiskailin ym puuhastelin supistusten välillä. Viiden jälkeen oltiin Hyvinkäällä ja mulle tuli matkalla ihan sairas kakkahätä! Oli ihan hilkulla etten menny puskaan 19 asteen pakkasessa kökkimään mut mies jätti mut sit päivystyksen ovelle ja juoksin vessaan. Supistukset vähän helpottukin kun suoli tyhjeni ja mua harmitti tosi paljon kun oltiin lähetty niin aikasin. Makasin puolisen tuntia sydänkäyrillä ja sisätutkimuksessa olin vaan väljästi yhelle sormelle auki! Voi röhnä mä ajattelin! Mies hermoili niiden asuntokauppojen takia ja kyseli joka kätilöltä että kannattaako hänen lähteä ja kuinkahan kauan tässä menee.
Oltiin ainoat asiakkaat synnytysosastolla ja päästiin tarkkailuhuoneeseen, jossa oli parivuode. Siellä sit mä keinuin keinutuolissa ja mies mm ajo parran (!). Kaurapussia pidin alavatsalla, mut ei se mun mielestä juurikaan euttanu. Seiskalta aloin olla melko kipeä ja aamuvuoroon tullu kätiöopiskelija meni laittamaan ammeen valmiiksi. Siellä köllöttelin sit vajaan tunnin ja se kyllä autto aluksi tosi paljon. Ammeeseen mennessä olin muistaakseni vajaa neljä senttiä auki (?) Mies kävi soittamassa kininteistövälittäjälle ja olivat päättäneet että se välittäjä tulee sinne sairaalaan ja me allekirjotetaan valtakirjat joilla se voi tehdä ne kaupat meidän puolesta! Ihan jees palvelua! :)
Arvasin että ammeessa supistukset kovenee kun mulla on koko raskausajan kovimmat supistukset tullu vsaunassa ja suihkussa. Pian alkokin tulla sellasia kivooja parin minuutin tosi kovia supistuksia joiden väli oli jotain 10-30 sekuntia. Sisätutkimuksessa olin 4cm auki, mut olin niin kipeä että pääsin synnytyssaliin ja kätiö lähti soittamaan anestesialääkärille että epiduraalitilattu! Siellä sit kärvistelin ilokaasun kanssa 45min ennen kun lääkäri tuli. Olin tuon ajan ihan kännissä :P ja en todellakaan tajua miten joku voi synnyttää ihan ilma kivunlievitystä! Supistukset oli TOSI kovia! Onneksi mies oli vieressä vaikkei se mitään oikein voinukaan tehdä kun mun ihokin oli ihan kosketusherkkä! Kaikkien miesten on näköjään muuten ihan pakko kommentoida sitä supistuslukemaa! "Nyt oli kova supistus! 104!" Ihan kun mä en tietäis miten kovaa supistaa...
Joo mut siis ihan pihalla oli sen vajaan tunnin ja sit pelastava enkeli eli lääkäri tuli! Hihkuin onnesta supistusten välissä. Pystyin ottaa kaksi normaalia hengenvetoa supistusten välissä ilman maskia ja sit piti alkaa hönkiä taas! Miehen mukaan höpöttelin kaikkea vähän hassua... Ja usutin sitä ottamaan kuvia! Mikä oli kyllä tosi hyvä! Nyt on kiva katella mitä mulle tapahtu! :) Meinasin sano asille lääkärille ilkeesti kun se ois tullu kättelemään ja jaaritteli siinä selän takana jotain... Sisätutkimuksessa olinkin sitten 9 cm auki ja taas mä hihkuin! Laittoivat sitten spinaalipuudutuksen puoli kymmenen aikoihin ja sitten se kuuluisa taivas aukeni! KOhta puolin olin taas tajuissani ja pian se kiinteistövälittäjä olikin aulassa papereiden kanssa. Mies käytti paperit mulla ja mä rustasin niimeni niihin yhtään kattomatta mitä niissä luki. Eli juuri niin kuin isi on opettanu! "Aina pitää lukea peri kokonaan ennen kuin allerkitjoittaa mitään!" No puolta tuntia aikasemmin en ois kyenny mitään allekirjoittamaankaan!
Sitten köllöttelin sänkyssä ja odoteltiin ponnistamisen tarvetta ja viimeisen sentin aukeamista. Supistukset tuntui koko ajan paineen tunteena alapäässä, mut ei kuitenkaan ponnistuttanu. Puolen tunnin päästä laittoivat supistuksia voimistavan tiputuksen kun alkoivat supparit vähän hiipua. Kymmenen jälkeen supistukset alko tuntua taas vähän voimakkaampana ja päätettiin alkaa harjotusponnistaa. Jossain vaiheessa olin auennu kymmeneen senttiin mut en muista mihin aikaan. Aika pitkään odoteltiin sitä ponnistamisen tarvetta. Nousin puoli-istuvaan asentoon ja samantien alkoikin sitten ponnistuttaa ja 8 minuutin ponnitusvaiheen jälkeen meidän ihanainen vauva putkahti maailmaan! Iskä sai leikata napanuoran ja kylvettää typykän.
Apgarin pisteet oli 9/9. Pisteet lähti väristä. Sit kävin suihkussa, pystyin heti istumaan ja kävelemään. Pari tikkiä tuli kahteen nirhaumaan mut muuten olo oli taas ihan normaali! :) Saatiin pommacit ja kahvit ja mä vielä lounaankin, josta mies söi ainakin puolet kun oltiin yöstä asti oltu ilman ruokaa. Vauva imi tissiä vartin verran salissa ja puolen päivän aikaan päästiin osastolle. Pääsin tyhjään neljän hengen huoneeseen. Toinen synnyttäny tuli vasta seuraavan yönä kahden aikaan.
Pikkuisella oli masu ihan täynnä lapsivettä ja siksi ei imeminen oikein maittanu kun vasta seuraavana önä viideltä. Veren sokerit oli kuitenkin tosi hyvät ni ei alettu stressaamaan. 10 ml sai lisä maitoa, josta siitäkin tais valua puolet suupielestä sänkyyn.
Tulikohan siinä kaikki tarpeellinen ja tarpeeton sanottua... Maito nousi kohinalla sairaalassa maanantai-sunnuntaiyönä. Kaikki on lähteny hyvin täällä kotona käyntiin. Maanantaina siis kotiuduttiin.
Niin ja eritteistä vielä! En kakannu pöydälle (kun ihan vähän) kun sitä hermoilin! Kiitos levolackin! Piereskelin kyllä senkin edestä! :D Mut olin todellakin siinä vaiheessa niin ilokaasukännissä ettei ois voinu vähempää kiinnostaa! :) Ja en siis revennykään!
Ihan hyvällä mielin ajattelen nyt tuota synnytystä. Vähän harmittaa kun olin niin muissa maailmoissa tuon avautumisvaiheen, mut ne oli kyllä todella kovia supistuksiä ja en usko että oisin voinu mitenkään olla ilman sitä spinaalia (vaikka olikin enää sentti aukeematta) ja vaan keinutella lantiota tms. Tai ainakaan en ois uskaltanu ponnistaa kun tuska oli niin kauhea!
Ja taas klisee... Unohtunu on jo kaikki kivut kun saan tuota maailamn ihaninta pikku otusta hoitaa! Sääliksi käy muita äitejä kun me saatiin kaikista söpöin vauva!! :P No vitsi vitsinä... On siis aivan ihanaa tää vauva-arki. Ja terkkari sano että päästään viikonloppuna uloskin jos on näin lämmintä!
Yritän vielä laittaa kuvan liitteenä meidän pikku prinsessasta...
Terv.
Sirppu ja Itu 5vrk
Apgarin pisteet oli 9/9. Pisteet lähti väristä. Sit kävin suihkussa, pystyin heti istumaan ja kävelemään. Pari tikkiä tuli kahteen nirhaumaan mut muuten olo oli taas ihan normaali! :) Saatiin pommacit ja kahvit ja mä vielä lounaankin, josta mies söi ainakin puolet kun oltiin yöstä asti oltu ilman ruokaa. Vauva imi tissiä vartin verran salissa ja puolen päivän aikaan päästiin osastolle. Pääsin tyhjään neljän hengen huoneeseen. Toinen synnyttäny tuli vasta seuraavan yönä kahden aikaan.
Pikkuisella oli masu ihan täynnä lapsivettä ja siksi ei imeminen oikein maittanu kun vasta seuraavana önä viideltä. Veren sokerit oli kuitenkin tosi hyvät ni ei alettu stressaamaan. 10 ml sai lisä maitoa, josta siitäkin tais valua puolet suupielestä sänkyyn.
Tulikohan siinä kaikki tarpeellinen ja tarpeeton sanottua... Maito nousi kohinalla sairaalassa maanantai-sunnuntaiyönä. Kaikki on lähteny hyvin täällä kotona käyntiin. Maanantaina siis kotiuduttiin.
Niin ja eritteistä vielä! En kakannu pöydälle (kun ihan vähän) kun sitä hermoilin! Kiitos levolackin! Piereskelin kyllä senkin edestä! :D Mut olin todellakin siinä vaiheessa niin ilokaasukännissä ettei ois voinu vähempää kiinnostaa! :) Ja en siis revennykään!
Ihan hyvällä mielin ajattelen nyt tuota synnytystä. Vähän harmittaa kun olin niin muissa maailmoissa tuon avautumisvaiheen, mut ne oli kyllä todella kovia supistuksiä ja en usko että oisin voinu mitenkään olla ilman sitä spinaalia (vaikka olikin enää sentti aukeematta) ja vaan keinutella lantiota tms. Tai ainakaan en ois uskaltanu ponnistaa kun tuska oli niin kauhea!
Ja taas klisee... Unohtunu on jo kaikki kivut kun saan tuota maailamn ihaninta pikku otusta hoitaa! Sääliksi käy muita äitejä kun me saatiin kaikista söpöin vauva!! :P No vitsi vitsinä... On siis aivan ihanaa tää vauva-arki. Ja terkkari sano että päästään viikonloppuna uloskin jos on näin lämmintä!
Yritän vielä laittaa kuvan liitteenä meidän pikku prinsessasta...
Terv.
Sirppu ja Itu 5vrk
Tässä meidän pikkuinen isin sylissä.. Toivottavasti onnistuu! :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=06991aba-1ebe-11de-8b74-…!
en ole vielä lukenut juttujanne mutta kirjoitan oman napani ja sit luen..
eli la menin sairaalaan paineet 158/101, pissa kahdella plussalla, turvotus,pääsärky, ufot lentää silmissä. jäin osastolle.. paineet vaan noussi ja aloitettiin verenpainelääkitys. pääsin kotiin tänään ja huomenna taas antamaan labroja ja kontrolliin ja pe neuvolassa kontrolli ja sit ma taas sairaalaan labroihin ja kontrolliin.. nyt pissa oli keräilyssä sen yhden plussan eli 0,3g paineet aisoissa lääkityiksellä.. hemppa oli sairaalassa maanantaina 99 ja tänään 88 raudasta huolimatta..joten siksi nyt kaikki anemia arvot tutkitaan.. verestä ja ulosteesta..
onnea oli myös osastolla sain uusia kavereita ja kaikki huipentu eiliseen iltaan kun osastolta saamani ystävä synnytti ja minä pääsin mukaan synnytykseen..oli upea tunne olla mukana synnytyksessä..pieni tyttö tuli..nopea synnytys salis 30 min ja vauva ja jälkeiset tuli kerralla :)
Kiva kun jaoit synnytyksen kansamme, niitä on mukava lukea omaa vuoroa odotellessa.
Jo-hanna, tosi tökerö kätilö kenen kanssa puhuit,ikävää.
Mun oli pakko heittää mun äijälleni että olen äitiyslomalla ja silloin lomaillaan eikä hoideta taloa+lapsia.Mun äijäni heitti siihen sitten että jos jäis isyyslomalle niin hänenkään ei siis tarttis muksuja hoitaa, kuka niitä sitten hoitaa?
Onnea sivrille!
Ja onnea Orvokille vaavista:)
Pikkukeijulla tosi ikävä tilanne, en tiedä miten lohduttaisi? Kyllä se kissa varmaan pitäisi pöydälle nostaa ja pistää kovaa kovaa vastaan!
Verticialla edelleen rahahuolia, ikävää!
Tuo sinun miehesi palkka kuulostaa kyllä sen verran huonolta että eikö kannattaisi sanoa itsensä irti, myydä kämppä ja antaa sen jälkeen soskun maksaa vuokrat, sähköt ym....
Tai eikö miehesi voisi etsiä itselleen parempi palkkaista työtä?
Mitä vielä hmm... huomenna neuvola ja nyt muksujen kanssa taikuria katsomaan!
Voikaa hyvin:)
Sailori
Onnea sirpulle, ihana vauva. Voi kun sais omankin pian rinnalle.
Jännä ku sitä haluais et se jo syntyis mut silti ei halua, ettei se näiden rahaongelmien keskelle synny..
Sain taas tänään annoksen pankin sekoiluja.. Pankkihan kadotti maailmalle kaksi visakorttiani. Ja sitten kuolletin ne ja laittoivat minulle uuden tulemaan. No se men helsingin konttoriin mistä pyysin ne turkuun ja sanoivat että ilmoitus tulee sitten kun ne täällä on.. No kk mennyt tunnusluvun tulosta mut ei mitään ilmoitusta et kortti ois tullu. Menin sitten tänään kysymään onko kortti tullut niin oli plus siellä oli yksi vanhakin kortti nyt sitten lähetettynä.. 8/ ..Vanha kuolletettu kortti.. Joo, mut yks seilaa siis edelleen jossain maailmalla, mut sekin siis kuolletettu.. Mut kiva ku tuota toista korttia ei vielä kk sitten pankissa ollut ja sit ku kuolletettu ja kaikkee niin sit se simsalapim onkin lähetetty helsingistä turkuun..
Pankista muutenkin odottelin tänään soittoa korkokaton lopettamisesta.. Mutta eipä kuulunut tänäänkään mitään.. No joskos sitten huomenna. Ellei niin soitan itse sinne päin taas että mikä niillä oikein maksaa..
Sailori: Miehellä on ihan normi alansa palkka (tosin se voisi olla parempi jos saisi päivystysvuoroja, mutta siellä on yks ääliö joka haluaa kaikki päivystykset jotta voi asua puolet vuodesta thaimaassa...) mutta ulosotto vie siitä osansa niin siksi huono palkka.. Ja sossu ei maksa vuokria ym kun on ansiotyössä. Näin minulle kerrottiin sossuta. Parempipalkkaista työtä ei löydy turusta.. Kämpän myynti tuleekin eteen..
Jeps mutta makarooni kutsuu.
Verticia
Välillä jotain hyvää tännekin perheeseen. Mies sai hyvin todennäköisesti töitä. Huomenna vielä varmistuu pohjapalkka (mikä pakostikin isompi kuin kelan rahat)ja ei muuta kuin uutta uraa aloittamaan. Se ikävä puoli että lähtee sitten ens viikolla 2 päiväksi 250km päähän koulutukseen ja vielä seuraavallakin viikolla olisi 3 koulutuspäivää. Sillon on miulla viikkoja jo 38 ;) no jos tämä olisi täsmällinen vauva.
Toinen hyvä asia on se että kaveri houkutteli minut hotelliin yöksi ja katsomaan kotiteollisuutta. Ensimmäisenä sitä tietysti alko sitten miettimään et mitä ihmettä laitan päälle jne. mut mitä sitten vaikka olenkin jättikokoinen ja turvoksissa. Kiva kuitenkin käydä vielä pyörähtämässä ravintolassa ennen vauvan syntymää. Nyt raskausaikana en ole käynyt kuin kerran. Ennen raskautta kun tuli käytyä aina kun vaan mahdollista.
Taas on mennyt päivä sisällä vaikka ihana ilma ollut ulkona. Ei vaan jaksa lähteä minnekään. Onneksi on huomenna neuvola ja sovittu kaverin luokse meno niin pakko laittaa itsensä liikkeelle. Ei vaan tuo liikkuminen oikein houkuttele kun selkä niin kipeä :(
tasan 36 viikkoa...kuukausi tai reilu...aika jännää...
Ihana pirteä vauveli Sirpulla. Kiitos myös synnytyskertomuksesta. Siihen helppo eläytyä.
Minä alan kuvittelemaan supistuksia kun mitään ei oikeasti tunnu. (selkää vähän jomottaa voisikohan se jotain tarkoittaa?) Huomenna laskettuaika, eipä paljon muuta osaa ajatella. Jup ja onhan mulla neuvolakin. (jippii!) Et muuten Jo-hanna pyytänyt kirjallisena sitä, että äitiysloma on lepoa varten selitystä? Voisit laittaa sen tänne sille voisi olla käyttöä.
Lähdenpä kuvittelemaan lisää supistuksia ja nukkumaankin kun väsyttää että päässä humisee.. hyviä öitä ja supistuksille töitä..
t.pikkuäiti jonka pikkuisin ei tajua, että huomenna olisi jo aika
Olen kateellinen prinsessat2:lle. Minäkin haluan päästä katsomaan kotiteollisuutta!! Tahtoo!!
Maj Karmalla olis keikka 18pvä turus, päivä jälkeen lasketun ajan. Minä niin tahtoisin sinne, mutta mies ei päästä. Oli vauva sit mahas tai ulkona mahasta. Ei kuulemma ole asiaa sinne ja etenkään eturiviin.. Ei ole ollut yhtäkään keikkaa etten olis ollu eturivis :(
Tosi hyvä juttu prinsessat2 että miehesi sai töitä. Ehkä se vauva putkahtaa sit koulutusten jälkeen vasta niin saa mies olla mukana. Toivotaan niin.
Mulla oli eilen tosi huono päivä. Särki jalkoja, mahaa, selkää, käsiä ja sit alkoi viel nivelet särkee ranteist ja sormist (pahentunut vaan raskausaikana) ja tiuskein sit koko päivän miehelle ihan kaikesta. En mihinkään osannut sanoa mitään ystävällisesti. Ja sitten ku löysi hyvän asennon niin ei tarvittu ku varpaan liikutus niin taas sattui joka paikkaan :(. Ja edel yön olin nukkunu sen 4h.. Mut pyytelin anteeks tänään ja mies oli ymmärtäväinen <3.
Saa nähä millainen tämä päivä sit on. Vielä ei ole mahakivun lisäksi mitään. Mutta olen taas nukkunut tosi huonosti ku missään asennossa ei yöllä ollut hyvä :( ..Ajattelinkin tästä siirtyä tuonne sohvalle ja otan peiton mukaan jos sattuis nukahtamaan. Ulkonakin niin kurja ilma, et hyvin voi nukkua tämän päivän.. ..ja odottaa et joskos sieltä pankista tänään soitettaisiin.
Toivottavasti aurinko pilkahtaa edes jossain päin suomea!
Verticia & masukkiasukki Rv 37+6
Meidän pikkuinen poika päätti syntyä sunnuntaina 29.3. Strategiset mitat olivat 3380g ja 50cm. Pääsimme tiistaina kotiin ja olemme nyt pikku hiljaa totutelleet arkielämään. Kirjoittelen pidempään kun on enemmän aikaa - nälkäinen pieni mies kutsuu...
Juliaana
Voi kun Sirpulla oli söpö pikku prinsessa. Kovasti onnea Juliaanalle pikku miehestä.
Toivottavasti Santran olo alkaa kohtentumaan nyt kun sait olla levossa ja tarkkailussa. Oli kyllä hyvä, että sinne menit niin sait nyt myös jotain hoitoa.
Onkohan Jo-hanna jo polilla piipahtamassa? Toivottasti nyt olisi vähän ymmärtäväisempi täti vastapuolella!!!
Mua supisteli koko illan, mikä on aika harvinaista. Olin jo huolissani siitä, että joko tulee yöllä lähtö. No, ei tullut, onneksi. Minä puolestani nukuin kyllä niin hyvin kun voi ylipäätänsä nukkua kipeiden lonkkien kanssa. Siltikin on aika uupunut olo. Osaan vaan kuvitella minkälaista teillä on olo joita supistelee vähän väliä ja tukala olo jatkuu viikkokausia. Mä olen poikki jo yhden illalla jälkeen.
Tänään olen luvannut leffaillan meidän neidille. Nyt kyllä ajattelin ihan kotisohvaa ja Madagascar 2 leffaa. Vähän poppareita, limua ja viltti päälle. Tietää siis sitä, että meikä nukkuu ainakin puolet leffasta ;-)
Jos nyt yrittäis aktivoitua näihin kotihommiin niin sitten voisi ottaa päivätirsat hyvällä omatunnolla vähän myöhemmin.
Päkkänä ja Saku 38+0
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
24.4 Hipsu81, VKS
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 3
POIKIA: 4
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800 g, 46 cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620 g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410 g, 48 cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670 g, 51 cm
27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440 g, 50 cm
28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800 g, 50 cm
29.3.2009 Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm
Onnea Juliaanalle vauvelista ja prinsessat2:lle miehen työllistymisestä.
Täällä keitellään perunoita. Vatsataudista selvittiin onneksi helpoimman kautta, eli yön oksentelu riitti (kopkop, koputtaa puuta) Isoveikka ei ole ainakaan vielä osoittanut mitään merkkejä sairastumisesta ja oma olokin koheni päivän jaffa ja rice crispies & mustikkakeitto-paastolla. Korjasin tuossa äsken kurahousuja ja yhden kauppakassin ompelukoneella ja pojat leikkii jostain syystä kiltisti keskenään. Olispa kotona olo aina näin auvoista. Ai niin, se vauva varmaan tulee vähän sotkemaan kuvioita ;-)
Verticialle tsemppiä sohvalle ja päkkänälle kotihommiin. Taidanpa paistaa vähän jauhelihaa
tuuti, rv 36+6
Tänään mulla siis laskettuaika.
Mutta mitäpä tuosta, antaa ajan juosta.
Onnittelut Juliaanalle! Vuorotellen näyttää tulevan tyttöjä ja poikia. Kumpiakohan ne pötsin tuplat on?
Eilen luin niin innolla sirpun kertomusta, että nyt vasta luin santran tapahtumat. Jännä kokemus sinulla päästä synnytykseen mukaan ja kun vielä oma pian edessä.
hyviä vointeja,,puhlin soi.
pikkuäiti rv40+0
Piti nyt kertoa omasta navasta kun kävin tunti sitten neuvolassa.
Hmm.. kaikki hyvin, kohdunpohjankorkeus oli nyt 34cm, painoa ei ole tullut yhtään lisää, jee!
Ei siis mitään kerrottavaa ja toisalta hyvä niin:)
Ensi viikolla lääkäri ja koko arvio, sitten varmaan enemmän kerrottavaa.
Minkälainen systeemi teidän neuvoloissanne on, onko sama "täti" myös vauva-
neuvolan puolella?
Meidän"täti" on sama vielä ala-asteellakin elikä seuraa muksua munasolusta N.12vuotiaaksi!
Mikä on tosi mukavaa.
Supistuksi niitä tarvitseville, rutistuksia tarvitseville!
Vielä me tytöt jaksetaan nämä viimeiset viikot vaikka raskastahan tämä on.
Väsynyt sailori ja pirteäPanu 36+2
Olen laskeskellut, että kyllä tämä huhtikuussa keinolla tai toisella ulos tulee, kun la on 11. päivä. Eilen alkoi vähän jännittää, että hitto vie tosiaan, kohta mulla on lapsi, joka on täällä AINA. Näitä esikoistaan odottavan ajatuksia.. :)
Olo edelleen hyvä, mutta kyllä mä odotan aikaa, että en olisi enää raskaana. Ihan kivaa vaihtelua olisi sekin! :D Mies on tällä viikolla vielä vähän reissussa, mutta lauantain jälkeen alan tehdä loitsuja tämän syntymiseksi. Saas nähdä miten onnistuu.. ;)
Miesten aktiivisuudesta ja huolenpidosta on puhuttu. Mä kyllä huomaan, että mies selvästi enemmän huomioi mua nyt viimeisillään. Ihan pyytämättä rasvaa jalkoja iltaisin, kun tietää miten vaikea mun on taipua varpasiiin asti. Ojentaa kättä tueksi, kun yritän kammeta itseäni sohvalta pystyyn yms. <3 Ja eilen sain hänet kiinnostumaan nimikirjoistakin! Oho! Vielä pari kk sitten oli ihan, että no kattellaan.. Eilen luki pitkän aikaa ja heitteli ehdotuksia. :) Listaa saatiin vähän aikaiseksi, mutta ei mitään vakavaa päätöstä.
Onko teillä muuten nimiasiat jo hallussa? Vaikea homma tuo nimen päättäminen.
Vielä miehestä piti se, että täällä muutamilla muillakin on miehellä "entisiä" lapsia. Meillä myös. Mies itse sanoo, että ihan tyhjältä pöydältä lähtee mun kanssa (edellisestä kerrasta yli 10v.) mutta kyllä mua vähän rasittaa, kun mä valitan jotain synnytys"pelkoa" (ei siis mitään vakavaa, mutta..) ja mies aina vain että kyllä siellä kaikki menee hyvin. No, hormonit taitaa vaikuttaa että tuo kuulostaa minusta pahalta. :D Mutta kun sillä tietty on ne hyvät kokemukset takana ja se tietää mitä tapahtuu (vaikka kaikki synnytykset on tietty erilaisia) mutta kun itse on ihan pimennossa. No joo. Vaikea selittää. :D
Onnittelut Sirpulle ja Orvokille vauvoista! Ja Sivrille naimakaupoista! :)
Pikkukeijulle paljon voimia ja tsemppiä kissannostoon pöydälle. Joku rotihan tuohon on saatava, varsinkin kun la on noin lähellä. Halauksia! Toivottavasti mies tulee järkiin.
Verticia ei tykkää kesästä??! Varmaan eka, kenen tiedän noin sanovan! Tsempit sullekin ikuisuustilanteeseen.
Ja Jo-hannalle halaukset ikävän kohtelun takia. Siellä taas joku elämäänsä kyllästynyt ihminen päätti vähän purkaa huonoa mieltään sinuun. Ärsyttävää. Kiva, että pääset kuitenkin ihan näytille polille. Toivottavasti se reissu menee hyvin.
Helmielina siellä puuskuttaa hommissa paraikaa luultavasti. Ihanaa!
Mitäköhän vielä piti sanoa... Hulluille päiville onnea tavaranmetsästykseen ketä sinne nyt olikaan menossa... Minä olen käynyt siellä tasan kerran elämässäni, enkä toiste taidan uskaltautua! :D Hurja meno siellä. Yritän välttää.. :D
Ai ni, Mirrulle vielä halaukset miehen puolesta, jos se ei kerran tajua helliä! Är ja mur!
Huomenna sit taas neuvolaan. Jokohan olisi viimeinen kerta äitiysneuvolan puolella... :) No, tuskin, mutta toivossa voi elää. :D
Ja vielä piti sanoa sitä, että eilen käytiin tutustumisreissulla NKL:lla. Ihan ok reissu, ei siellä mitään uutta tullut, mutta kiva uutinen oli se, että sielläkin pyritään nykyään tukemaan täysimetystä mahdollisimman pitkälle. Eli lisämaitoa annetaan vasta pakon edessä.
Paaru 38+4