##Huhtikuun helmet vko14 OMA KUUKAUSI##
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 1
POIKIA: 3
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51cm
Kommentit (137)
aamun sekoilua..
Ei onneksi se Sanden kärvistely pitkäksi muodostunut! Hyvää synnytystä!!! :)
Pamelalla leikkuri lähestyy... Jännää!!
Oliko kolmosella tänään se polikäynti? Tsemppiä!! Täälläkin eilen 4v. alkoi ihmettelemään että onkohan sitä vauvaa nyt ollenkaan vai onko suuren luokan huijaus kun ei se tunnu syntyvän aika kuinka sitä maanittelevat mahan päältä maailmaan.. Mietti myös että mitä on tärkeintä mitä vauva tarvitsee alkuun. Kun kerroin että alkuun hyvä paketti on maitoa, lepoa ja rakkautta. Mmietti sitten että äiti, mikä on toisiksi tärkeintä? Haluaisi kovasti hommata vauvalle jotain tosi tärkeätä! <3 ihania, rakkaita kun odottavat!
Tänään tosiaan 13.30 neuvola josta saan lähetteen polille. Voi jummi jammi kun menis kaikki ok ja illalla olis jo prinsessa kainalossa.. Kiitokset tsempesitä!! Toivottavasti en ole täällä illalla kirjoittelemassa vaan tositoimissa...
Nyt jännittää vaan se että käynnistävätkö vai eivät, mukavampi olisi jännittää lähestyvää synnytystä..
Tänään on muuten Uskon nimpparit. Eli uskoa kaikille!!
Loistavaa alkanutta viikkoa!!!
Jo-hanna ja Lupu 40 tasan
Vauvoja tulee kuin sieniä sateella, ONNEA kaikille vauvautuneille!!!
Mä kävin perjantaina polilla kontrollissa, oli tarkotus kääntää koko raskauden ajan perätilassa viihtynyt vauva mutta... En usko ittekkään tätä: kävin torstaina illalla vyöhyketerapiassa ja kumma!!!!!!! vauva käänty hoidon aikan oikeinpäin!!!!! ???
Vauvan painoarvio oli 2900g. Kohdunkaulaa hitusen jäljellä ja sisäsuukin auki n. 1,5-2cm. Lääkäri jo "silitteli" vauvan päätä! :D Nyt vain niitä säännöllisiä supistuksia odotellessa.
Lapisvettä oli edelleen riittävästi.
Toisaalta toivon, että synnytys käynnistettäis sairaalassa... Meiltä kun on vajaa tunnin ajomatka sairaalaan ja edelliset synnytykset olleet nopeita: 1t57min, 56min. ja 38min. Tosin nämä kaikki ovat siis olleet käynnistettyjä synnytyksiä!
Mitäpäs muuta... Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!! Alkaa varmaan monella olla pikkuhiljaa tukalat oltavat masun kanssa... :)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
Tuulikello ja vauveli 36+3
Sande on varmaan jo kättärillä.... hurjaa! Näin ne vauvat alkaa vaan pikkuhiljaa "tippumaan kuin kypsät omenat". Kyllä sä mikunmammakin varmaan pääset kohta perästä.
Meillä ois kaikki myöhästyneet tänä aamuna jos en ois ite noussut ja herätellyt kaikki muut. Ja juuri kun oisin tänä aamuna antanut mitä tahansa, että oisin saanut jäädä nukkumaan sänkyyn. Kyllä nukutti niin mukavasti kun olin taas kääntänyt sika kipeetä kylkeäni sen tuhat kertaa yöllä. Sormetkin tuntuu olevan ihan pökkelönä.
Eritevaroitus :-), joka aamu tulee outoja klimppejä housuun. Eilen ihan lorahti niin, että sen itsekin tunsi, tänä aamuna oli pienempi määrä tiheempää tavaraa. Lieneekö sitten limatulppaa??? Vatsa jaksaa vaan kovettua tuhkatiheään niin että on tukalaa mutta ei sen kummempaa supisteleua ole.
Tsemppiä tosiaan kaikille joilla on tänään jännä päivä. Tuskin maltan oottaa loppuviikkoon, että saisi kuulla kaikki synnytyskertomukset. Hengessä ollaan mukana. Täällä varmaan ollaan vielä yhdessä koossa siihen asti kunnes olette palailleet jo takaisin kotiin.
Mitens Vertician olo sanoo näin alkuviikosta? Vieläkö supistelee kovasti. Karasan, mäkin törmäsin siihen kreemiin cittarissa ja ostinkin mukaan, mutta muffinsit eivät olleet edelleenkään yhteistyökykyisiä joten en viitsinyt koristella lässähtäneitä tekeleitä.... Heh hehe!
Päkkänä ja Saku 37+4
Siellä nyt etuillaan "jonossa" nyt ihan huolella! En edes tässä nyt muista (rade) kaikkia ketkä ovat lähteneet synnärille tai oman murunsa jo kainaloon saaneet, mutta lämpöiset onnittelut täältä teille kaikille =) Ja tsemppiä kaikille joilla on tukala olo, kyllä se siitä kohta helpottaa.
oma(.) Ei tunnu yhtään että täytyisi lähteä synnyttämään, mä olenkin nyt asennoitunut niin että ihme jos ennen pääsiäistä syntyy. Masukin on niin "pieni", ei ole edes napa pullahtanut vielä. SF mitta on ollut 34cm kahdella edellisellä neuvolakäynnillä. Kaikki neuvolamittaukset olleet ok, tosin en enää saanut viime viikolla uutta aikaa kun täti arveli etten enää tarvitsisi sinne tulla. Mulla on perjantaiksi aika äitipolille, niin siksi ei täksi viikoksi enää antanut aikaa neuvolaan.
Tuulikello: voi kuinka upea juttu että vyöhyketerapialla sait vauvan käännettyä! =)
Päkkänä: limatulpalta vähän kuulostaa, sen kyllä erottaa tavallisesta valkkarista. Sitten kun siinä on ruskeita tai verisiä viiruja mukana, niin viimeistään tiedät että lähtö on lähellä. Sitä täällä odottelen minäkin, kaikki lapset syntyneet alle vuorokaudessa ensimmäisestä viirullisesta klimpista...
Mies on tehnyt "tilauksen" vauvalle, sanoi että sen täytyy sitten syntyä perjantaina. (LA- päivä). Niillä on joku firman peli (lue: ryyppy)-ilta lauantaina niin pääsis sinne sitten menemään kun mä olisin turvallisesti sairaalassa jemmassa. Ja en yhtään ihmettelis vaikka tämä lapsi tottelis isäänsä...
Musiikista täällä on puhuttu. Mäkin olen "radio-rock"-tyyppi (ollaan koko perhe), ja armoton kotiteollisuus ja klamydia fani. En ole kyllä koskaan levyjä vienyt sairaalaan, olen aina kuunnellut radiota. Luultavasti teen niin kyllä nytkin. Vähän himoittaisi ottaa mukaan tuo klamydian uusin levy, saattaisi tiukkapipoisemmalta kätilöltä vain loppua huumori siinä vaiheessa ;)
Musiikista muistui mieleen myös hauska juttu ekasta synnytyksestä jossa vedin ilokaasua todella huolella ja tauotta ja olin ihan tajuttomassa "pätkässä". Keksin sitten alkaa laulamaan Jope Ruonansuun biisiä: "hiljentykää, meidän isi synnyttää, kyllä sitä jännittää, osaako se pinnistää, niinku pittää..." ja täysillä. Ja mä en ole oikeasti mikään hyvä laulamaan. Niin että voi isä ja kätilöparkoja. Ja jostain kumman syystä sitten kun seuraavan kerran mentiin synnyttämään oli huoneeseen ilmestynyt radio, mitä siellä ei silloin ekalla kerralla ollut... ;)
Että semmoista. Minä nautin täällä lomasta. Vähän huono omatunto kun en ole koulussa kun olo kuitenkin ihan ok. Mutta mä olen täällä nyt viikon siivoillut ihan apinan raivolla, tää talo ei ole varmaan koskaan ollut tällaisessa kunnossa! Sauna ja pesuhuone olisi vielä pestävä ja tuo alakerran makkari kaipaa siivousta ja uudelleen järjestelyä. Pari verhoa on vielä ommeltava, sitten pääsen vaihtamaan kevät verhot ja matot. Ja sitten sopii pikkuneidin syntyä. Ja mikä parasta: huomenna tulee vihdoin viimein laattamies tekemään tota meidän yläkerran kylppäriä, jesh! Mies juuri eilen veteli sinne vesieristeitä ja tässä ollaan nyt ihan pää huurussa, kun ei se ole mitään ihan hajutonta kamaa. Mutta mahtavaa, sitten ei enää tarvitse ravata aina alas vessaan....
tämä täältä tällä erää, palaillaan taas asiaan!
t: helmielina ja neposka 39+3 (2/3 lapsesta ovat olleet syntyneet jo tässä vaiheessa)
Taapero 82:lle onnittelut pojasta!
Pötsipamelalle hyvää sektiota ja jo-hannalle tsempit sinne kontrolliin. Pidä tiukka linja ja vaadi käynnistystä!
Pö taisi kysellä miten pieni vauva jaksaa syödä. Ei se ole niinkään kiinni koosta kuin viikoista, meidän 2,7 kg poika oli ihan syöppö, heti valohoidosta päästyään. Ekat päivät oli vähän säätöä sen keltaisuuden ja valohoidon takia, mutta kotona ymmärsi heti maidon päälle.
Päkkänä, mäkin jouduin ulkoistaan koko porukan omatoimisesti, ei olis isäntä lähtenyt kesäaikaan töihin ilman mua. Toivottavasti lapset saa aamupalaa hoidossa, olivat sen verran vaiheessa.
Mulla olis siivouspäivä luvassa, eli roikunpa netissä niin pitkään kuin vaan ja alan sitten hommiin. Alakerta on täynnä hiekkaa (mistä sitä voi tulla, kun lunta vaan sataa) ja pyykkiä on kamala vuori. Lisäksi pitäis vissiin kohta ruveta miettimään, mihin ihan oikeesti laittaa ne vauvanvaatteet, jotka kyllä edelleen odottavat pesemättöminä pahvilaatikossa. Ja osa taitaa olla vielä varastossakin. Mutta ei huolta, kolasin lauantaina tunnin pihaa eikä supistuksen supistusta kuulunut...
tuuti ja nappula rv 36+3
Täällä ollaan kasassa yhä. Eikä mitään tuntemuksia ole. Mulla torstaina kun on laskettu aika niin olisi sitten neuvolakin vaan. Sinne sitä kai täytyy raahustaa.
Pötsipamelalla käynnistys oli tänään muistaakseni? Orvokki lie jo synnyttänyt? Ja onkos Päkkänäkin valmistautumussa? Jonossa vaan etuillaan, mutta niinhän se tietysti menee elämässä.
Meilläkin on vielä pinnasängynpohja nostamatta ja peti petaamatta, jos tuolla mahassa tuumii, että eihän sielllä ole vielä valmistakaan. Astiakaappiin sain jo siivottua tuttipulloille tilaa ja pullot on kaivettu kaapista ja pesty, täytyy kait sitten vielä keitellä niitä, uusia tutteja olen ostanut... semmosta pientä vaan tulee puuhasteltua. 3veen kanssa tietysti ei aika tule liian pitkäksi.
Musiikista synnytyssalissa, itse olen aika antimusikaallinen eli en ymmärrä musiikista oikeastaan mitään. Kuuntelen tietysti radiota ja sillein, mutta synnytyssalissa kuuntelen varmaan vauvan sydänääniä, jotain klassillista voisi tietysti ajatella jos se rentouttaisi, mutta kuten sanottu, epämusikillinen henkilö kun on kyseessä, niin tuskin tulee nähtyä vaivaa. Mies taas itse soittaakin(rummut, kitara) ja on ahkera kuuntelija, joten lapsillamme on toivoa.
Eväistä miehelle joku kyseli, mä olen ajatellut, että tuskin tekee isän mieli mitään syödä.. Tarjotaanko muuten muissa sairaaloissa syntymäpäiväkahvit syntymän jälkeen salissa?
Voikaahan hyvin keskiviikko siis eka päivä huhtikuuta! Ja ilmojenkin pitäisi lämmetä!
Kiitokset kaikille sympatioista! Ihan tippa tuli silmään, kun lueskelin rohkaisuviestejänne. Kyllä vertaistuki rulaa!
Viime yön sain sitten onneksi nukuttua, vaikka toisaalta harmittaa, ettei synnytys lähtenytkään käyntiin. Illalla oli vielä napakoita supistuksia ja mietin jo, lähdenkö kävelemään Naistenklinikalle (toistakymmentä kilometria :D), mutta otin panadolin ja menin sänkyyn. Sittenpä olivat ilmeisesti supistukset laantuneet, kun olinkin nukahtanut.
Täällähän on jo moni lähtenyt vauvaa hakemaan! Onnea matkaan! Täällä malttamattomina odottelemme synnytyskertomuksia :) Itse yritän nyt asennoitua niin, että pääsen omaa kertomustani rustaamaan huhtikuun lopussa.
adelia rv 39+0
Haudi hau
*Karasan:* Muistakko missä cittarin hyllys sitä creemijuttua ol? Jos löytäis sit ku on joskus rahaa..
*Päkkänä:* Kiitos kysymästä, mahan kanssa voidaan hyvin täällä. Supistuksia ei oo tosin enää ollu sitten edellisten kivuliaitten..
Hyvä niin, ei ole pikkuisen oikea aika nyt syntyä.
Sandel ja PötsiPamelalle tsemppei. Eikös PötsiPamelal tänää ollu vauvanhakupäivä..
Mua hieman pelottaa mahan puolesta. Parit paniikkikohtaukset tässä tänään saanut, mietin että onko ne haitaksi tuolle asukille.. Oon niin väsynyt, tuntuu ettei jaksa edes kättä nostaa saati kunnolla hengittää. Ärsyttää kaikki, ärsyttää ku joutuu miehen sotkuja selvittelee. Voisi itse hoitaa asiat kuntoon kerta on ne sotkenutkin. Pankkiin ku soitin niin minä mitään tajua niiden korko ja indexi puheista. Mutta sen ymmärsin että kaikkeen tuli vastaukseksi ei. Ei toimi yhteistyö pankin kanssa, ei. Enkä mä tajua miten me pystytään muuttaa ku ei me saada lainaa muuttoa varten (auto, muuttomiehet, kilometrit ja takuuvuokra) ja sit tarttis lainaa et saa varaston mein tavaroil. 83neliön tavarat ku ei oikein sovi mihinkä 30neliön asuntoon.
Anteeksi valitusvirteni, olen vaan niin väsynyt tähän tilanteeseen. Lähdenkin tästä takaisin syövereihin makaamaan.
Verticia & masukkiasukki Rv 37+3
Iloista maanantai päivää kaikille!!
Joku kyseli, että oliko mulla polikäynti tänään, ei oo mitään sovittua!
Meinas naurattaa, kun viimeisestä synnärikäynnistä (joka oli vain liikkeiden takia viikko sitten lauantai-iltana)oli lääkäri kommentoinut epikriisiin seuraavanlaisesti: Tulee synnyttämään sovittuna ajankohtana.
Eli tarkoitti varmaan laskettuna aikana, ennemmin en saa varmaan mennä!
No ei sen puoleen, ei oo kyllä merkkejäkään...
Kerhoonkuskausta oli aamusta. Nyt lapset päiväunilla äitikin oli, mut päätti nousta ennen lapsia!! Ruokaa pitäs laittaa tässä, kun saisi inspiraatiota! Torstaina on neuvola! Aurinko paistaa ja lumet putoaa katolta kovalla rytinällä...
kolmonen3 ja 38+6
Aaku05:lle ja taapero83:lle paljon paljon onnea poikavauvoista!! :)
Orvokki1:llä ja Sande75:llä taisi tulla lori lorit, onnea ja tsemppiä teille tulevaan tai meneillään olevaan synnytykseen, ellei vaavit ole jo syykyssä! :)
Jo-hannalla oli se neuvola tänään, toivottavasti polilla alkaisi tänään synnytys ja pääsisit kärvistelemästä suppareiden kanssa! :)
Nyt sitten tosiaan alkaa pian tämä meiän kauan odotettu huhtikuu!!!! :) Aika uskomatonta! Saadaan vaavit kainaloon!! :) Kauan tässä on odotettukin ja kärsittykin!! Yks tuttu muuten sanoi, että ei ihme, että odotusaikaa kutsutaan sanalla raskaus, on se odotus tosiaan aika raskasta hommaa!! ;)
kolmonen3, onnellinen kun pääsit päikkäreille ja lapset myös! Täällä meiän kaks huliviliä ei sitten nukahtaneet ja tää äippä vois nukahtaa vaikka tähän koneelle nyt. Huomenna esikoinen menee päiväkotiin, jospa ton juniorin sais sit helpommin nukkumaan, kun ei oo sisko antamassa villeilyseuraa! ;)
Omaa napaa: Eipä tässä kummia. Kauheesti nykyään hengästyy, teki sitten ihan mitä vaan pientä. Ja väsyttää. Synnytys mietityttää myös yhä enemmän, kun uhkaavasti aikoo lähestyä ;) Iho on alkanut kutisemaan, varsinkin kun aamulla nousee sängystä niin sääret ja käsivarret ja masu kutisee hirmusti ja vähän myös pitkin päivää. ...ja kävimpä pelottelemassa itseäni eilen netissä ja diagnosoin ittelleni sen raskaushepatoosin... :) Heh! Toisaalta, ei sitä tiiä... Torstaina on onneksi lekuri, voisi mainita tuosta kutinasta.
Ja pakko vielä mainita, että olipas tuhti lukupaketti viime viikolla, melkein 200 viestiä!!! Ja lukijoitakin oli megamäärä!! Aikasmoista!! Muistan, kun esikoista odottelin, olin heinäkuisissa ja silloin oli mun mielestä pitkä pino, kun oli 30-40 viestiä!! On tainnut tulla paljon enemmän väkeä mukaan nettiin jutustelemaan!!
PikkuKeiju, rv 35+5
En ole taaskaan kerennyt kirjoittaa, mutta ahkerasti olen lukenut kirjoituksianne ja myötäelänyt supistuksia ja synnytyskertomuksia.
Verticialle voimia vaikeaan tilanteeseen ja jo vauvan saaneille isot onnittelut.
Viime viikolla oli 3.neuvolalääkäri ja jäi hiukan vaivaamaan, että mitähän mahtaa tarkoittaa jos lääkäri kirjoittaa kohdunsuun tilanteesta, että tunneloitunut? Sattui ihan pe.......sti kun yritti löytää kohdunsuuta ja en muutenkaan tykkää sisätutkimuksista, kun en osaa rentoutua jonkun vieraan kädet jalkovälissä. Muuten kaikki ok. Koitin kysäistä, että vieläkö näyttää tytöltä, niinkuin 4dssä, mutta ei kuulemma osaa katsoa semmoista, tärkeää on, että löytyy pää ja sydänäänet.... (hmph.... onhan se aika oleellista... ) eikä sanonut kokoarviostakaan mitn.... Itsellä painoa tullut 13 kiloa ( plus nyt viikossa varmaan 3 lisää;), herkuttelun tulosta)
Miten teillä muuten toi sydänääni arviointi osunut sukupuolen kanssa? Meillä sydänäänet oli esikoisestakin 140-150 ja poika tuli. Nyt sydänäänet olleet sen 140 myös. Sama tuo kumpi tulee, kunhan olisi terve vauva, mutta ostinpa varmuuden vuoksi yhden mekon Jesper Juniorin puolihintapäiviltä viime viikolla (siellä oli muuten piru irti jo ma aamuna 10), Onneksi ei ollut poika mukana.
Musta on tämän raskauden aikana tuntunut, ettei mulle ole neuvolassa kerrottu yhtään mitään jos en ole itse osannut kysyä... Olettaako ne että mähän olen jo kerran ollut raskaana, enkä tarvii mitään täsmätietoja, että missä mennään? eikä sen kummempia synnytystapa-arvioitakaan enää tehdä kun on jo yksi alateitse tullut (imukupilla)...
Minäkin menetin esikoisen synnytyksen yhteydessä 2100g verta, kun ei kohtu enää supistunutkaan... sain sitten kaikki hemohesit ja muut tropit ja tippaletkuja meni joka suoneen.. vauvaakaan en saanut nostaa pariin päivään...
Toivon vaan kovasti, että nyt synnytys menisi edes hiukan "paremmin", tai ainakin vähemmän dramaattisesti, ilman leikkuria. ja ettei tarvitsisi käynnistää... esikoista käynnistettiin tableteilla 3 päivää ja viimeisenä tipalla lähti tapahtumaan...
Vointi on ollut täällä todella hyvä ,pari viikkoa sitten saadun flunssan jälkeen, nyt alkaa jo helpottaa.... ekan viikon makasin sängyssä, kuumetta ei nostanut, mutta muuten olin ihan out. :(
Aamulla käytiin 5 veen kanssa sisäleikkipuistossa, että sai poika toteuttaa itseään..
Illalla sattui hauska tapaus, kun laitoin jotain vauvanrasvaa pojalle poskiin, niin sanoi; Äiti, mä saan tosta varmaan jotain vauvapöpöjä! Mua alkoi naurattaa kamalasti ja poikakin nauroi kommentilleen... antoi rasvojen kuitenkin olla ja aamulla totesi rasvan auttaneen, ;)
Keskiviikkona neuvolaan, ;)
Mutta vauvoja odotellessa, pinoa kasvatellessa,
Amanda 37 ja 1
taitaa meidän pikkuinen ajatella (kuten isänsäkin).
Eli käytiin Kättärillä sitten aamulla, kun vesien menosta oli mennyt 12 tuntia. Supistelee koko ajan, mutta ei "kunnolla" (ei siis niitä kivusta tajunnanräjäyttäviä). Otettiin käyrät ja verikokeet ja tultiin kotiin. Paikat oli onneksi pehmeät, mutta olipa tosi kovakourainen hoitaja... Epäili heti aluksi, että onkohan ne lapsivedet oikeasti tullu. Onneksi sen tutkimuksen aikana lorahti vielä parit desit sängylle. Nyt päivällä saatiin nukuttua molemmat noin 3 tuntia. Isäntä nukku yöllä saman verran ja mä valvoin koko yön. Käytin ajan hyödyksi ja luin anopin antamaa vauvakirjaa - kun ruvettiin yöllä miettimään, että hetkinen, osataankohan me hoitaa sitä rääkyläistä. Nyt osataan ;)
Mennään illalla takas. Sitten ehkä käynnistävät tai laittavat vielä yöksi kotiin. Kättärillä oli muuten melko vilkasta ja mua pelottaa, jos me ei saadakaan perhehuonetta, kun mun mies on kuitenkin niin paras tuki ja hassuttelukaveri, etten haluis ilman sitä jäädä sairaalaan, joita muutenkin kammoksun.
Mun piti kommentoida taas montaa asiaa, mutta unohtu, kun nukuttaa ja radettaa...
Mutta suppareita (niitä kunnollisia) tänne ja sinne niitä toivoville - ja kovasti kärsivällisyyttä mammoille. Kohta on tosiaan meidän kuu!
Nyt taidan vielä mennä kokeilemaan nukkumista, kun mies on metsästämässä ruokaa jostain.
Sande+ Nyytti, jotka kuuntelevat parhaillaan radio Novaa melko hiljaa, sorry...en kuitenkaan taida olla teidän mies ;)
kun loppukuulainen on. Toisaalta käy välillä mielessä että mistä jos se lähtö nyt tulisikin.
Tämä päivä on mennyt ihan nukkuessa! Illalla kävin nukkumaan 22.30, pari kertaa kävin yöllä vessassa, heräsin klo 10 ja klo 12 kävin päiväunille pariksi tunniksi. Sitten annoin lapsille välipalaa ja kömmin takaisin sänkyyn. klo 17 mies sitten huuteli syömään! Lapset ihmetteli että miten äiti on vielä yöpaidassa. No on se toisaalta hyvä kun mies on kotona niin saa edes joskus huilata. On se itsekin aika kova nukkumaan niin ei näköjään auta muu kun ottaa itsekin sitä lepotaukoa ja "pakottaa" mies hoitamaan lapset.
Verticia: Teidän pitäisi siis varata aika johonkin toiseen pankkiin lainaneuvotteluun. Laittakaa kaikki nykyiset velat paperille ja meidän pankissa tykkäsi kun olin myös laittanut kaikki tulot/menot. Sitten selvität mikä korko ja marginaali teillä nyt on jo vaaditte toisesta pankista parempaa ;) Pankkien kilpailuttaminen kuulemma usein kannattaa ja voivat tehdä teille hyvä tarjouksen. Esim. että saatte kulutusluottoja maksettua pois.
Ja nuo muutto hommat ei tosiaan kovin nopeasti voi teille tulla, koska ensinhän teidän pitää myydä asunto pois. Tai en sitten tiedä että hoitaako pankki sen jos olette "varattomia". Maksatteko tällä hetkellä vaan korkoja? Meillä ainakin helpottaa paljon kun maksetaan nyt puoli vuotta pelkät korot ja käytiin korot tarkisuttamassa niin 350e vähemmän menee nyt kuukaudessa asumiseen!
Torstaina olisi taas neuvolapäivä ja sitten ensi viikolla viimeinen lääkäri.
rv 35+5
Täällä on tapahtunu vaikka mitä viikon aikana. Onneks olkoon kaikille vauvan jo saaneille ja niille jotka pian jakaantumassa. :)
Oon käynyt kyllä lukemassa melkein joka päivä uudet viestit mutta en muista mistä ootte puhunu.. :D On ollut niin paljon muuta miettimistä.. Kouluhommat alkaa pikkuhiljaa olla, yks päivä enää käytävä ja sit vähän lomaa ennen vaavia..
Omaa napaa hieman.. Torstaina kävin neuvolassa ja th totesi että edelleen perätilassa istuskelee asukki.. Sain tälle päivälle sit lääkäri ajan.. Lekuri totesi perätilan ja laittoi lähetteen käännytykseen, nyt vaan odotelemaan että tulee se aika.. Toivottavasti ei kovin kauan mene ettei kovin isoksi kerkiä tuolla mahassa kasvaa saati laskeutua tai jospa se itse kääntyisi.. :)
Nyt on alkanu ihan kamala närästys..tarkasti saa katsoa mitä suuhunsa laittaa ettei tarvii koko yötä kärvistellä.. Muuten kaikki ihan normisti, alapäässäkään ei ollu mitään tapahtunu..kohdunkaulaa hyvin jäljellä ja paikat kiinni..
Mitä muuten ajattelitte laittaa vaaville päälle kun synnäriltä kotiin lähdette? Ois kiva kuulla vähän nevoja ku itse kuitenkin ekaa kertaa tässä hommassa ollaan. :D
Oli varmaan jotain muutakin juttua mutta meinaa olla aivot sen verran pehmeet että ei voi muistaa... :D
Nasu + Mönttis 35+5
Kiitos prinsessat2 vinkistä, mutta eri pankkei on kokeiltu. Lainoi ei voi yhistää kun miehelle tuli se luottomerkintä ja minun lainoi ei voi yhistää ku ei oo työpaikkaa äitiysloman jälkeen. Ja pankki sanoo vaan ei kun pyydettiin koron uudelleen tarkistusta ja laina-ajan pidentämistä. Laina-aikaa ei voi pidentää ku sit tarttis tehä uus hakemus ja taas se luottomerkintä ja mun työttömyys esteenä. Ja korkokattoa eivät suostu vaan lopettamaan.. Meillä onkin tällä hetkellä yli 5% korko mikä on ihan kohtuuton nykykorkoihin.. Sehä oiski ku sais korot siihen mitä ne nyt on ja laina-aikaa 2v pidemmäks niin ei ois mitään ongelmaa mut kuten olen moneen kertaan sanonut että pankkimme kanssa ei vaan mikään onnistu..
Juu, ajattelin lähtee kävelylenkille tästä vaikka maha onkin kipee, mut en jaksa kuunnella mitään lätkää telkusta..
..kun ei päästy polille astikaan. pöh kertaa tuhat.
En ymmärtänyt viime viikolla tarkistaa että pääsenhän mä sillä lähetteellä tänään polille, oletin vain automaattisesti niin.
Aikaluokitus 1-7 päivää, on kuulemma huomenna iltapäivästä luettavissa(tarkistavat ne aamulla ja sitten pitää mennä lekurin kautta, kätilön päätös ei riitä) eli neuvoi silloin soittamaan sinne ellei sieltä sitä ennen kuulu mitään.
ihan muutama (pirun väsynyt) ärränpää tähän väliin ja jos unta sais.
Tsempit Sandelle koitokseen(jos vielä lukemassa käyt :) ja mukavaa illan jatkoa tasaisesti muille.
Tee. oma napa alias möhömaha...
##Huhtikuun helmet vko14 OMA KUUKAUSI##
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
3.4 Colatoffee Kättäri
3.4 Sonja80 Kättäri
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4. Adelia NKL
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
6.4 Orvokki1 HYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
7.4 Emminen tyks
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
8.4 Sivri PKKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Paaru NKL
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä NKL
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Verticia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 1
POIKIA: 3
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51cm
Ensiksi onnittelut kaikille, jotka ovat jo pienokaisen saaneet syliinsä :) ! Perästä tullaan kunhan keretään. Ja tsemppiä heille, joillä vedet menneet ja supistukset alkaneet.
En ole kerennyt nyt lukemaankaan teidän juttuja :(! Saati kirjoittamaankaan. Äsken katsoin pikaisesti viime viikon ketjua, niin ootte olleet kyl ahkeria kirjoittajia ja uusiakin on tullut mukaan tuon listan perusteella.
Vaihdoin tuohon listaan lasketun ajan itselleni. En ollut muistanutkaan ilmoittaa että se aikaistu viikolla jo melko alkuraskaudessa, eli la on 8.4. Saa nähdä meneekö sinne asti. Lääkäri arveli kaksi viikkoa sitten ettei kohdun suun tilanteesta johtuen pysyisi sisällä niin kauaa. Kaulaa oli puol toista senttiä jäljellä ja suu oli auki 1cm:n. Mutta ei sen kummempia merkkejä ole ollut käynnistymisestä. Koko ajan jotenkin on varpaillaan, että onko mitään uusia merkkejä tai oireita, mutta ei.
Täytyy käydä lukemassa kyllä se viime viikon pino, jos siellä kerran jo on synnytystarinoita :) mukava kuulla muiden kokemuksista, kun itse ei ole koskaan sellaista kokenut (vielä).
Minustakin tuli rouva :) mentiin naimisiin tässä viime viikolla yksinkertaisesti maistraatissa. Onpahan koko perheellä sama sukunimi heti alusta lähtien, eikä tarvitse isyydentunnustuslappuja täyttää..
Nyt telkkaria kattoo ;) kirjoittelemisiin
Sivri ja masukki rv 38+5
onkohan kaikki synnyttämässä kun ei ollu vielä ollut uutta viikoa avattu ;)
no tänään on jännät paikat aika monella... loppu viikosta sitten viimeistään tietoja siis odotellessa...
Meillä neuvola vasta torstaina... koska viime maanantaina neuvolatäti arveli että kun laitetaan loppuviikkoon niin "varmasti" ei tarvitse tulla vaan vauva on jo maailmassa... just joo... no
Sande75 joo kerkesit... ei siis treffejä kättärille.... tai eihän sitä tiiä...
Tää viikko muutenkin on sellanen jännitys viikko kun odotellaan että joskus kaupungilta saatas jotain tähän asunto tilanteeseen...... ois se vaan jymyjuttu kun tulis soitto et hei ollaan löydetty teille isompi asunto :) voihan sitä haaveille...
mä niinkun "vihaan" kaikkea mikä liittyy tähän asuntoon... ja naapureihin... :(
mutta lohdullista kai tässä on se että mies lupasi että jos ei isompaa löydy niin kesällä ruvetaan katsomaan oman kämpän ostoa.. eli siihen asti jaksaa kituttaa...
muttas muttas vointeja kaikille !!!
mikumamma ja jötköpötkö tasan 39