Kuinka usein seksiä lapsiperheessä?
Mies on joskus aiemmin elämässä valitellut seksin vähyyttä meidän perheessä - ei kuitenkaan enää viime aikoina, vaikka seksiä on ollut viimeisen vuoden sisään enintään 4 kertaa. Nyt se on kumminkin lähdössä kavereittensa kanssa laskettelureissulle, ja kun varoitin eksymästä vieraisiin sänkyihin, mies totesi naama pokkana, ettei juuri tuntisi huonoa omaatuntoa, vaikka eksyisikin, ja ettei ymmärrä, miksi vieraissa käymisen pitäisi ylipäänsä olla kiellettyä, jos avioseksiä on näin epänormaalin vähän. Vaikka tiedostan kotiseksin vähyyden, luonnollisesti loukkaannuin moisesta kommentista, ja nyt vähän jännittää se matka, koska mies huumorintajuisena ja komeana halutessaan kyllä onnistuu löytämään itselleen seuraa baarista.
On ihan totta, että mies on meillä ollut poikkeuksetta se, joka seksiä ehdottaa, ja minä se, joka siitä kieltäytyy. Nyt se ei kuitenkaan viimeiseen muutamaan kuukauteen ole mitään edes ehdotellut, joten olen ollut siinä luulossa, että asiat olivat ikään kuin kunnossa, siksi nämä miehen laskettelureissupuheet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta. Syynä minun haluttomuuteeni on yleensä ollut väsymys tai muut kiireet, meillä kun on 3- ja 5-vuotiaat lapset - näin siitäkin huolimatta, että mies varsin tunnollisesti osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin.
Jotta osaisin hieman paremmin arvioida, onko kyse kärjistettynä siitä, että mies on irstas seksihullu vai minä ikävä pihtariämmä, haluaisin kuulla, kuinka usein sitä seksiä muissa lapsiperheissä noin tavallisesti on? Eli ollaanko me oikeasti epänormaaleja, kuten miehen puheista sain ymmärtää?
N31
Kommentit (63)
Kyllä kuulostaa tosi vähältä ap:n aktiviteetit..
Meillä lapset 4,7,8 vuotiaat ja seksiä 1-3krt viikossa.
Ja vinkiksi vain - ei kannata aina odottaa sitä hetkeä kun lapset ovat nukkumassa, meillä ainakin puuhastellaan välillä lukkojen takana veskissä kun lapset katsovat piirrettyjä - J a kivaa on =)
Valitettavasti sanoisin, että en ihmettelisi, jos miehesi lähtisi vieraisiin. Valitettavasti. Ja kun sitä piparia on varmasti saatavilla siellä laskettelureissulla, niin tilaisuus tekee helposti varkaan. Teidän kannattaisi tosissaan miettiä mikä siinä mättää, ettei homma pelitä? Kyllä seksi mielestäni kuuluu niin oleellisena osana parisuhteeseen, että ei se homma toimi kokonaisuutena, jos seksi ei toimi.
t. Äippä
ap vastauksista! Vielä ei ole myöhäistä yrittää korjata asiaa. Vaadi miestäsi keskustelemaan asiasta ja yrittäkää tehdä vaikka jokin sopimus asian suhteen. Kerro että rakastat miestäsi, etkä halua menettää häntä ja että haluat tehdä asialle jotain. Miettikää yhdessä kuinka lisätä seksin määrää ja mielellään niin että voisit itsekin nauttia siitä. Lainaa vaikka kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja ja sitten vain kokeilemaan - parisuhteen ja rakkauden nimessä! Ymmärräthän kuinka tärkeää seksi miehellesi on, se saa miehesi tuntemaan että rakastat häntä. Seksi on miehelle rakkauden osoitus. Onnea, älä luovuta!
Viimeisen kuukauden aikana on vilkastunut ja on se 1-2 kertaa viikossa :) Se riittää meille kummallekin. Olemme asiasta keskustelleet. Lapsia meillä on kaksi (vuoden ja kolme)
Mielestäni mikään hotelliviikonloppu ei ole ratkaisu. Kun meillä oli pidempi tauko aikanaan seksissä, tuli siitä hotelliviikonlopun ns. pakkoseksistä vain ahdistus. Tilanne kannattaa siis korjata ennen sitä lepoa.
Lähes kaikki vastaajat kertoo seksiä olevan useita kertoja viikossa. Ei meillä ainakaan ole, eikä ole ollut ennen lastakaan niin usein. Ehkä 1-2 kertaa oli ennen lasta (meillä nyt esikoinen 1 v 3kk) ja nyt kun eletään tätä lapsiperhe-elämää niin seksiä on korkeintaan kerran viikossa, välillä voi mennä parikin viikkoa ilman. Mun ei tekis mielikään useammin, miehestä en osaa sanoa.
Melkoisia pupuja kyllä ootte. Tunnen itseni todella epänormaaliksi. Ehkä tällasiin ketjuihin vastaa vain sellaiset, joilla on tiheä seksielämä ja ne keillä sekstaillaan harvemmin, eivät vain kehtaa vastata. En usko, että ap olette ainoa perhe, jossa sekstaillaan noin vähän.
Mua jotenkin ahdistaa nää tällaset ketjut.
Lähes kaikki vastaajat kertoo seksiä olevan useita kertoja viikossa. Ei meillä ainakaan ole, eikä ole ollut ennen lastakaan niin usein.
---
Tunnen itseni todella epänormaaliksi. Ehkä tällasiin ketjuihin vastaa vain sellaiset, joilla on tiheä seksielämä ja ne keillä sekstaillaan harvemmin, eivät vain kehtaa vastata. En usko, että ap olette ainoa perhe, jossa sekstaillaan noin vähän.
välillä voi olla viikko ettei ollenkaan, yleensä 1-3x/vko
Lapsia kolme, ja nuorin heistä 6kk.
Aika pahaan tilanteeseen olette joutuneet. Seksiä on teillä vähän ja tuo tapahtuma ei varmaankaan ole lisännyt intoasi. Olette siis vaarassa joutua syöksykierteeseen. Miehelle kun varmaan ei kuitenkaan kelpaisi se, että suostuisit ehdotuksiin (jos nyt enää ehdottelee) vaan on siirtynyt tilaan, jossa kaipaa ensin hyvitystä.
En kyllä oikein ymmärrä miksi yhdessä pysyisittekään, jos ette toisianne halua. Yhteiset lapset teillä tietysti on, mutta yhteisiä ne ovat eronkin jälkeen.
Tämän ei ollut tarkoitus olla tyly kommentti. Tietenkin toivon, että saatte asianne järjestykseen.
En väitä, että miehelläsi olisi oikeus mennä vieraisiin. Tuskin menee, mutta ennemmin tai myöhemmin kyllä löytää toisen.
Meillä on 1 - 5 kertaa viikossa, ollut koko 21-vuotisen lapsiperheajan. Sekin on miehen mielestä liian vähän.
seksiä. Vähän vanhemmat lapset ja arki sujuu periaatteessa ihan hyvin. Kumpikaan ei oikastaan tee edes aloitetta nykyään. En tiedä mistä seksin vähyys johtuu ja välillä koen asiasta huonoa omaatuntoa. Seksi on aina aikaisemmin "maistunut", joskus vaan tuntuu että tämä arjen pyöritys vie kaikki voimat ja moista ei jaksa ajatellakaan... Eli täällä kohtalontoveri!
tuntuu varmasti pahalta tulla aina torjutuksi tai olla itse aina se ehdottava osapuoli.
Onko sinulla oikeasti väsymys syynä vai miksi et halua?
On kyllä epätavallisen vähän tuo kertomasi 4 kertaa vuoden aikana...itse en ainakaan haluaisi päästää tilannetta "noin pahaksi".
Eihän normaalia määrää voi ollakaan,mutta jos alkaa olla viikkojen taukoa,niin kyllä täysyisi kesksutella että mstä se johtuu?
Lopuksi asiaan ;) eli meillä on seksiä 0-2 kertaa viikossa.
vai myöhemmin?
Toisaalta joillakin pereilla menee ihan hyvin,vaikka ei olisi seksiä ollenkaan?
Jos se siis molemmille osapuolille sopii..
jos ei koskaan onnistu. Voisin kuvitella itse heittäväni puoli tosissaan samanlaisen kommentin, jos olisin miehesi asemassa. Meillä seksiä tällä hetkellä n. kerran viikossa. Lapsia 2 ja olen raskaana. Normaaliolotilassa 2-3x vko.
ja katkaisemme tauon!Olemme ottaneet tuon ohjenuoraksemme,kun meilläkin oli välillä tooosi hiljaista sillä rintamalla.
Meillä oli kanssa joskus vähän seksiä. Kuvio meni niin että mies ehdotti ja minä kieltäydyin. Mies lopetti ehdottamisen. puhuttiin asiasta ja hän kertoi ettei jaksa aina tulla tojutuksi. Se ei tunnu kivalta. Mielummin on ilman ja vonkaamatta, kun että aina tulisi tuorjutuksi.
Ei meillä nytkään ole mikään maailman vilkkain seksi elämä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. En kyllä enää muista koska olisin kieltäytynyt tai mieheni.
houkutus voi käydä ylivoimaiseksi,kun on ollut pitkään ilman ja tullut toistuvasti torjutuksi :(
Koska hän on lähdössä?Ehtisitkö vielä korjata tilanteen ;)?
Meillä on 1-3krt viikossa ihan tasaisesti läpi vuoden, paitsi ei kuukautisten aikaan lainkaan, eli silloin viikon tauko. En usko, että koskaan on ollut pidempi kuin 2vko tauko, josta toinen se kuukautisviikko... Viikolla seksi on usein sellainen nopea hellä jyystö ennen nukkumaanmenoa, ohi kymmenessä minuutissa ja perjantaina ja/tai lauantaina jaksetaan sit vähän nautiskellakin. :o)
Mun mielestä teillä on tosiaan epänormaalin vähän seksiä ja jos toisesta tuntuu, että on liian vähän, niin jonkinmoinen parisuhdeongelma se kyllä on.