Kuinka usein seksiä lapsiperheessä?
Mies on joskus aiemmin elämässä valitellut seksin vähyyttä meidän perheessä - ei kuitenkaan enää viime aikoina, vaikka seksiä on ollut viimeisen vuoden sisään enintään 4 kertaa. Nyt se on kumminkin lähdössä kavereittensa kanssa laskettelureissulle, ja kun varoitin eksymästä vieraisiin sänkyihin, mies totesi naama pokkana, ettei juuri tuntisi huonoa omaatuntoa, vaikka eksyisikin, ja ettei ymmärrä, miksi vieraissa käymisen pitäisi ylipäänsä olla kiellettyä, jos avioseksiä on näin epänormaalin vähän. Vaikka tiedostan kotiseksin vähyyden, luonnollisesti loukkaannuin moisesta kommentista, ja nyt vähän jännittää se matka, koska mies huumorintajuisena ja komeana halutessaan kyllä onnistuu löytämään itselleen seuraa baarista.
On ihan totta, että mies on meillä ollut poikkeuksetta se, joka seksiä ehdottaa, ja minä se, joka siitä kieltäytyy. Nyt se ei kuitenkaan viimeiseen muutamaan kuukauteen ole mitään edes ehdotellut, joten olen ollut siinä luulossa, että asiat olivat ikään kuin kunnossa, siksi nämä miehen laskettelureissupuheet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta. Syynä minun haluttomuuteeni on yleensä ollut väsymys tai muut kiireet, meillä kun on 3- ja 5-vuotiaat lapset - näin siitäkin huolimatta, että mies varsin tunnollisesti osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin.
Jotta osaisin hieman paremmin arvioida, onko kyse kärjistettynä siitä, että mies on irstas seksihullu vai minä ikävä pihtariämmä, haluaisin kuulla, kuinka usein sitä seksiä muissa lapsiperheissä noin tavallisesti on? Eli ollaanko me oikeasti epänormaaleja, kuten miehen puheista sain ymmärtää?
N31
Kommentit (63)
Et taida käsittää että miehesi on turhautunut jatkuviin pakkeihin ja on lakannut edes yrittämästä saada pesää.
Meillä ei lastentulo ole vähentänyt seksiä. Seksielämä on hyvää ja akteja ehkä 10 krt/viikossa joskus enemmän joskus vähemmän ja menkkojen aikana tauko.
Mainitsemasi syyt on tekosyitä ja välttelet seksiä.
Ymmärtänette, että joku 10 kertaa viikossa on jo todella paljon? Siis tarkoitan vain, että tosi hienoa, että teillä menevät halut noin yksiin, mutta aika harva mieskään haluaisi tuollaista tahtia.
Eli nyt tässä ei pidä sekoittaa asioita: Ap.n kohdalla puhutaan käytännössä seksittömästä liitosta, kun taas 45&47 edustavat täysin toista ääripäätä. Kumpikin on ok, mikäli molemmat sitä haluavat, mutta ymmärrettävästi ap:n mies ei seksittömyydestä pidä eikä pidäkään pitää.
Iltasin urheilee ehkä vaakamamboa jonkun anteliaamman naaraan kanssa, ehkäpä laskettelureissu on matka naisen kanssa.
Luulen että suhde toiseen on alkanut jo muutama kuukausi sitten siinä vaiheessa kun lakkasi yrittämästä sinua. Näin nämä kuviot menee.
Luulen että menetät miehesi.
ollut jo vuoden, oli myös iltaisin urheiluharrastuksia. Joskus nainen olisi yrittänyt tulla mukaan harrastukseen (kuntosali), mutta mies oli sitäkin vastaan. Tosi asiassa mies oli usein kuntosalin sijasta ollut toisen naisen luona.
T:44
Meillä on nyt ollut harvinaisen hiljainen kausi, kun tähän kolmanteen raskauteen on liittynyt ihan tolkutonta väsymystä ja pieniä vuotoja. Se on saanut niin varovaiseksi, että pahimmillaan meni n kuukausi ilman seksiä.
Normaalitilanteessa seksiä n 1-2 kertaa viikossa.
Perheen isommat lapset 3,5- ja 6-vuotiaat.
ollut jo vuoden, oli myös iltaisin urheiluharrastuksia. Joskus nainen olisi yrittänyt tulla mukaan harrastukseen (kuntosali), mutta mies oli sitäkin vastaan. Tosi asiassa mies oli usein kuntosalin sijasta ollut toisen naisen luona.
T:44
yhden tapauksen, jossa ukko kävi vaimolta saamansa luvan kanssa vieraissa, mutta lopulta se päätyi naimisiin yhden sivuhoitonsa kanssa. Sivusuhteeseen alkaa siis hyvin helposti liittyä muutakin kuin seksiä.
Tämä tarina taisi sitten saada odotetun päätöksen.
Nyt viikonloppuna sain puristettua itsestäni sen verran irti, että kysyin mieheltä, eivätkö häntä enää aviolliset velvollisuudet kiinnosta, kun niiden suuntaan ei ole ollut mitään aktiviteettia enää kuukausiin hänenkään puoleltaan. Mies (joka osaa keskustella näistä asioista pelottavan rauhallisesti) totesi siihen, että olen oikeassa: hän on todellakin menettänyt kiinnostuksensa seksiin kanssani. Kun seksiä saa vain harvoin ja ruinaamalla, koko toimitus on alkanut tuntua hänestäkin vastenmieliseltä. Mieluummin kuulemma käyttää aikansa johonkin vähän palkitsevampaan, kuten lukemiseen, urheiluun tai telkkarin katsomiseen. Hän sanoi lisäksi olettavansa, että tämä on minulle vain helpotus, kun olen kuulemma kaikin mahdollisin tavoin viestittänyt hänelle, että seksi on tarpeetonta ja että mikä tahansa syy kelpaa siitä kieltäytymiseen.
Lopuksi mies sitten lisäämään, että nyt kun tämä asia tuli minun aloitteestani puheeksi, hän pyytää jo etukäteen ymmärrystä sille, että tulee vastaisuudessa hoitelemaan sänkykamarihommat jossain muualla, koska ei aio elää loppuikäänsä selibaatissa. Hän kuittasi lupailuni kotiseksin palaamisesta kuvioihin sillä, että tällaista tämä on ollut jo useamman vuoden - niin kuin onkin ollut - eikä usko tilanteen siitä miksikään muuttuvan vaikka asiasta mitä puhuttaisiin. Hän ei kuitenkaan haluaisi tämän takia erota, koska ei halua jättää lapsia ja meillä arki sujuu muuten ihan mukavasti. Nyt minä sitten mietin, pitäisikö itse tässä kohtaa itse ottaa ero vai suosiolla sallia miehen vierailut muissa vuoteissa. Päätös on vaikea, mutta itsetunnon säilyttämiseksi päädyn varmaankin ensiksi mainittuun.
Ap
Sinä et seksiä halua, joten pääsisit lopullisesti siitä kieltäytymisestä. Kannattaa harkita.
Sulla siis on syynä väsymys. Sopikaa, että vaikka 2 kertaa viikossa syötte valmista ruokaa, mies vaikka hakee pitsat koko porukalle. siinä säästyy energiaa ja aikaa, kun ei tule tiskiäkään.
Illalla sitten hoitelet miehesi. Ei siinä pitäisi kauaa mennä. Ja voihan sitä tehdä niinkin, että toinen kerta viikossa on peruseksiä ja toinenen kerta on vaan suuhoito miehelle, jos sua ei itseäsi huvita toista kertaa viikkoon.
Meillä on ainakin sellainen sopimus, että toiselta saa pyytää seksipalveluksia silloinkin, kun ei halut kohtaa. Musta ei ole mitenkään vastenmielistä auttaa miestäni laukeamaan, auttaahan sekin mua suurin piirtein ihan kaikissa asioissa, missä apua kaipaan. Ennemmin mä otan suihin omalta rakkaalta, kuin esimerkiksi tiskaan.
Minusta se, että mies puhuu sulle etukäteen näistä "pettämisaikeistaan", kertoo enemmänkin siitä, että mies on täysin lannistettu ja torjuttu ja pettynyt enemmän kuin siitä, että on tosissaan heti lähdössä vieraaseen sänkyyn. Sellainen viimeinen hätähuuto, ehkä.
Mikset esim nyt keksisi illaksi lapsille hoitopaikkaa edes tunniksi ja sen sijaan, että vatvot miehen kanssa loukattuja tunteitasi, antaisit oikein kunnolla. Joskus toiminta on parempi ratkaisu kuin asian vatvominen puhumalla.
mies ihastuu ja perhe jää. Mielestäni voisit vaatia mieheltäsi, että yritätte vielä yhdessä parantaa seksielämäänne. Jos ei onnistu ero sitten ainoa vaihtoehto.
AP, oletko harkinnut sellaista vaihtoehtoa että tekisit miehellesi aloitteen seksiin. Ei tarvitse sirkustemppuja, vaan esim. suihkussa käynnin jälkeen, puhtaalta tuoksuen, aloitat miehesi suukottelun ja hyväilyn ja kutsut seksiin.
Kannattaisi kokeilla...?
Jos molemmat ovat tässä asiassa samalla linjalla, niin eikö seksielämän palauttamisen eteen kannattaisi tehdä kaikki mahdollinen? Yritä ap edes opetella aloitteen tekoa. Käytä yllätysmomenttia, kun miehesi on paikalla ja lapset nukkumassa (tai muuten pois paikalta), Tai sitten "tee treffit" miehesi kanssa niin, että hän ei tee muita sopimuksia ja hanki lapsille hoitaja. Ihan oiekasti kannattaa yrittää! Kun vain saisit itsesi "seksivireeseen", vaikka sitten aluksi vähän väkinäisestikin, niin se yleensä kyllä vähitellen palkitsee ja ruokkii itse itseään, alkaa itsekin tehdä taas mieli!
Meillä on ollut 9 vuoden liiton aikana pari kertaa väljähtynyt pidempi kausi seksirintamalla, mutta ei kuitenkaan ole kokonaisuudessaan kestänyt puolta vuotta kauempaa (jonka aikana seksiä ollut ehkä vain kerran kuussa tai kahdessa). Se on molemmilla kerroilla pikkuhiljaa kiristänyt välejä muutenkin. Alkuun mies vonkasi jatkuvasti, mutta aivan kuten ap:lla, mies lopetti ruinaamisen aikanaan ja siinä sitä sitten vaan mentiin eteenpäin, ilman seksiä ja läheisyyttä. Meillä(kin) on tilanne aina ollut sellainen, että mies on kaivannut seksiä enemmän ja minun torjumisestani on johtunut sen jääminen. Niinpä, kun tiedostin asian ongelmaksi, otin itseäni "niskasta kiinni" ja aloin itse tehdä aloitteita. Ei kestänyt kauan kun tilanne parani ja seksielämä alkoi normalisoitua.
Normaalioloissa meillä on nykyisin seksiä ehkä se 1-2 kertaa viikossa, ja olen opetellut nyt kiinnittämään huomiota siihen, että jos jostakin syystä (työstressiä, väsymystä, sairastelua) tulee pidempi tauko seksielämään (viikkoja), niin tartun itse asiaan ja teen aloitteita heti, kun sopiva tilanne tulee eteen. Molemmat ovat tyytyväisempiä näin!
Mutta silloin se seksi on TODELLA HYVÄÄ!!!! Meillä se on vain mennyt siihen että niin harvoin tekee mieli tai on tilaisuus. Ennen lapsia ei kuitenkaan seksi ollut näåin hyvää vaikka sitä silloin harrastettiin 1-2 krt viikossa, nykyään siis se 1 krt kuukaudessa.
Mäkään en usko että ap:n tapaus on mikään poikkeus, päinvastoin.
AP, oletko harkinnut sellaista vaihtoehtoa että tekisit miehellesi aloitteen seksiin. Ei tarvitse sirkustemppuja, vaan esim. suihkussa käynnin jälkeen, puhtaalta tuoksuen, aloitat miehesi suukottelun ja hyväilyn ja kutsut seksiin.
Jos hän ei halua seksiä miehensä kanssa, niin onko sekään sitten hyvä että hän näyttelee tuon ajan... ja miehelle on takuulla vuosien saatossa mennyt tajuntaan asti että vaimo ei HALUA sitä seksiä. Voisiko tuo olla edes mielen mielestä toteuttamiskelpoinen ratkaisu. Vai onko tällainen näyttelemiseen perustuva parisuhde yleinenkin...
Osaisin tämmöisessä tilanteessa itsekin epäillä miehen urheiluharrastuksia joksikin muuksi, ellen olisi ihan varma siitä, että kyllä se siellä on, minne kertoo menevänsä. Tai sitten on hakemaan tullut pelikaverinsakin mukana juonessa.
Eipä silti, tiedostan olevani vaaravyöhykkeessä tulla petetyksi, koska jos mies saa asian noinkin kivuttomasti jo etukäteen kerrottua, toteutukseen eteneminen ei varmaan ole kovin paljon vaikeampaa.
t. Ap
Itse kaipaan tilannetta, jossa vaimo olisi seksin suhteen aktiivinen ja oma-aloitteinen. Ei jaksaisi itse aina vongata viikkotolkulla. Meilä ainkain allekirjoittanut nostaa kytkintä.
Kysymykseesi vastaus: Se jälkimmäinen
kuitenkin jopa n. kerran kuussa. Olen ollut itsekin kyllästynyt tähän tilanteeseen ja hain apua seksuaaliterapiasta, koska en halua menettää miestäni ja perhettäni näinkin tavanomaisen asian takia. Terapiasta on ollut apua, olen oppinut ymmärtämään itseäni. Haluttomuuteen ja seksikielteisyyteen löytyi vastauksia pitemmän ajan takaa.
Ymmärrän ap:ta siinä, että seksi ei vain kiinnosta, väsyttää ja kyllästyttää, ja siinä tilanteessa seksi vain vie voimia eikä anna niitä. Yritä puhua miehesi kanssa ja kerro hänelle, miltä tuntuu ja kysy myös hänen fiiliksiään. Oletukset ovat aina pahasta, koska ne voivat olla ihan vääriä. Mikäli haluat päästä uudelleen alkuun ja pitää perheesi koossa, niin suosittelen tuota seksuaaliterapiaa yhtenä vaihtoehtona. Voi olla ihan mahdollista, että miehesi kyllästyy tilanteeseen lopullisesti, koska on jo puhunut että voisi pettää sinua. Se on mielestäni jo aika kova loukkaus. Nyt on korkea aika nostaa kissa pöydälle ja tehdä asialle jotain.
saat nyt itseäsi hieman syyttää jos miehesi päätyy uskottomuuteen kompastumaan jossain vaiheessa,
eihän tuo teidän suhde ole kuin kaveri- ja kumppanuusainesta jos seksistä pitää kieltäytyä alituiseen.
ja mihin edes tarvitset miestäsi sitten, tunteeko hän itsensä vain pankikisi ja talonmieheksi jonka läheisyys ei kuitenkaan kelpaa...?
meillä on pari lasta ja yhteiseloa takana jo reilu 12 v. mutta sltikin seksiä on enemmän tai vähemmän säännöllisesti n. 4-8 kertaa viikossa, ja ihan kummankin halusta.
koskaan en ole kieltänyt mieheltäni seksiä!
ei se ole mikään valtapeliväline vaan kahden parisuhteessa elävän ihmisen yksi parhaimmista keinoista kokea läheisyyttä ja osoittaa toisilleen tunteita, se on pariuhteen ehdottomasti voimakkain yhdessä pitävä voima, ja varsinkin miesten näkökulmasta!
mutta niin makaa kuin petaa jne....
en voi sanoa oiekastaan muuta kuin että onnea valitsemallasi tiellä!
AP, se että miehesi on osaltan luovuttanut, ei tietenkään tarkoita sitä ettetkö sinä voisi jotain tehdä! On hyvin luonnollista, ettei miehen itsetunto enää kestä jatkuvaa torjutuksi tulemista. Ei sinunkaan kestäisi, mieti vaikka. Ja sen voin ap sinulle kertoa, että miehesi takuulla ajattelee seksiä 24/7 hän ei vain sitä sinulle enää juuri näytä. Joten jos haluat, niin tee jotain silloin kun mies on kotona. Ei siihen seksiin "tarvitse varata aikaa".
Ja huom: kaikille naisille tiedoksi. Seksi on sitten muutakin kuin yhdyntää. JOs naista ei seksi huvita niin usein, niin ainahan sen miehen voi tyydyttää vaikka käsin. Miksi muka ei, sanokaa yksikin hyvä syy?
Ja lopuksi haluan sanoa senkin, ettei seksiä tarvitse montaa kertaa viikossa olla, jos toista ei huvita. Mutta se, ettei seksiä ole esim. useampaan viikkoon, siis edes tuota "käsiseksiä", niin se kertoo jo rakkauden ja välittämisen puutteesta.