Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein seksiä lapsiperheessä?

Vierailija
29.03.2009 |

Mies on joskus aiemmin elämässä valitellut seksin vähyyttä meidän perheessä - ei kuitenkaan enää viime aikoina, vaikka seksiä on ollut viimeisen vuoden sisään enintään 4 kertaa. Nyt se on kumminkin lähdössä kavereittensa kanssa laskettelureissulle, ja kun varoitin eksymästä vieraisiin sänkyihin, mies totesi naama pokkana, ettei juuri tuntisi huonoa omaatuntoa, vaikka eksyisikin, ja ettei ymmärrä, miksi vieraissa käymisen pitäisi ylipäänsä olla kiellettyä, jos avioseksiä on näin epänormaalin vähän. Vaikka tiedostan kotiseksin vähyyden, luonnollisesti loukkaannuin moisesta kommentista, ja nyt vähän jännittää se matka, koska mies huumorintajuisena ja komeana halutessaan kyllä onnistuu löytämään itselleen seuraa baarista.

On ihan totta, että mies on meillä ollut poikkeuksetta se, joka seksiä ehdottaa, ja minä se, joka siitä kieltäytyy. Nyt se ei kuitenkaan viimeiseen muutamaan kuukauteen ole mitään edes ehdotellut, joten olen ollut siinä luulossa, että asiat olivat ikään kuin kunnossa, siksi nämä miehen laskettelureissupuheet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta. Syynä minun haluttomuuteeni on yleensä ollut väsymys tai muut kiireet, meillä kun on 3- ja 5-vuotiaat lapset - näin siitäkin huolimatta, että mies varsin tunnollisesti osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin.

Jotta osaisin hieman paremmin arvioida, onko kyse kärjistettynä siitä, että mies on irstas seksihullu vai minä ikävä pihtariämmä, haluaisin kuulla, kuinka usein sitä seksiä muissa lapsiperheissä noin tavallisesti on? Eli ollaanko me oikeasti epänormaaleja, kuten miehen puheista sain ymmärtää?

N31

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tällainen mikään ei riitä mies, mutta nyt raskauden aikana on vähän joustanut sentään. Sille olis normi sellainen vähintään joka toinen päivä.

Viimeeksi raskaana ollessa seksi maistui, nyt ei yhtään. Viimeeksi oli tyttö tulossa, nyt tuo pojan nassikka imee varmaan viimeisetkin testosteronit äidistä, testosteronihan muuten aika paljon vaikuttaa haluihin.

Muutama fakta

- Mitä vähemmin seksiä on, sitä enemmin siitä vieraantuu

- Miehillä tarve on pysyvä ( testosteronia erittyy saman verran koko ajan )

- Naisten halut muuttuu kuukautisten / vauvakuumeen myötä hormonaalisista syistä.

Mulla haluttomuuteen liittyy ihan selvästi vaihe jossa lapset on niin pieniä että fyysinen läheisyyden tarve äitiin on suuri - en kestä kun joku on koko ajan iholla, ja kun lapset saa nukkumaan on se ukko iholla. Ja se vaan on liikaa joskus.

Samoin sellainen hulinapäivä fiilis, jolloin jää niinkuin vaihde päälle, ei osaa keskittyä, ja sitähän lapsiperheessä on. Samoin väsymys, väsymys, väsymys - työpäivinä ajattelen vaan, että taas tunti vähemmin aikaa nukkua, meillä kun minä kömpisin sänkyyn klo 22.00-23.00 ja isäntä, joka pärjää huomattavasti vähemmillä unilla 24.00-01.00.

Vierailija
22/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

houkutus voi käydä ylivoimaiseksi,kun on ollut pitkään ilman ja tullut toistuvasti torjutuksi :(

Koska hän on lähdössä?Ehtisitkö vielä korjata tilanteen ;)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kerran, kaksi viikossa. Lapsia kolme: 8-, 5- ja 3-vuotiaat.

N40

Vierailija
24/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse halua seksiä? Onko teillä muunlaista läheisyyttä? Oletko onnellinen ja haluatko elää noin loppuelämäsi?

Minulla samanikäiset lapset ja arki todellakin välillä rankkaa. Silti seksiä ilman se olisi vielä rankenpaa. Eihän seksi mikään taakka ole. Minä tulen itse kiukkuiseksi jos tauko venyy yli viikon mittaiseksi. Toki lasten ollessa vauvoja, tuli useamman kuukauden tauko, mutta otettiin kyllä se takaisin korkojen kera :)

Kyllä noin pieni määrä seksiä vuodessa on täysin epänormaalia. Itseäni tilanne kyllä häiritsisi. Kyllä kiusaus voi käydä miehelle ylivoimaiseksi. Mies tarvitsee seksin lisäksi myös fyysistä läheisyyttä ja hyväksyntää. Miehen täytyy saada tuntea olevansa mies!

Mutta siis vastaus, seksiä 1 - 3 x / vko.

Vierailija
25/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa. Kolme lasta, ja kuopus on 7 kk. Poikkeuksena sairasteluajat yms. normaalista poikkeavat rankat ajat, jolloin sängyssä nukutaan, jos pystytään.

Vierailija
26/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteesta tekee parisuhteen juuri se seksuaalinen jännite ja kanssakäyminen. Muuten se on vain ystävyyssuhde. En ihmettelisi yhtään jos mies kävisi vieraissa. Pahaltahan se tuntuu jos aina torjutaan ja kuka sitä ehdottelisi enää mitään kun tietää jo että torjunta tulee? Ei se tarkoita, että asiat on hyvin. Mies on vain luovuttanut.

En tarkoita loukata ap:tä, mutta nyt viimeistään olisi aika mennä itseensä. Ymmärrän väsymyksen ja kiireen, mutta ei sitä voi käyttää syynä siihen, että vuodessa on vain neljä kertaa seksiä. Syy on jossain muussa silloin. Jos haluat pelastaa parisuhteesi niin asian selvittäminen on oleellisen tärkeää. Se, että ei tee mieli ei ole mielestäni hyväksyttävää jos ei tee asialle mitään. Onko mahdollista, että menisit juttelemaan asiasta jonnekin? Seksuaaliterapeutille?

Vierailija
27/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset jo koulussa ja ollut näin useamman vuoden. En koskaan itse oikeastaan ehdota seksiä, mutten koskaan myöskään kieltäydy. Kun lapset olivat pieniä itse halusin tosi usein ja mies ei. Nyt aika tasaista molemmilla.

Vierailija
28/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa keskimäärin, lapset 6, 8 ja 10 vuotiaita. Vähintään tuo tahti ollut koko 15 vuoden ajan mitä on yhdessä oltu. Toki virkeämpiä jaksoja on sekaan mahtunut. Meille parin viikon tauko on kyllä jo sen merkki että jotain on vialla ;)

Vierailija
29/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo neljä kertaa vuodessa kuulostaa todella ankealta.

Vierailija
30/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei ole ollut taukoa paitsi synnytysten jälkeen pari viikkoa. Yhdessä 15 v ja 4 lasta iältään 1-7 v. Seksihän on parisuhteen suola.

Vierailija
31/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä omituinen, mutta minua ällöttää se että seksiä pitäisi olla useita kertoja viikossa.

Siis ajatellaanpa luontoa ja muita eläimiä. Mikä muu eläinlaji parittelee joka päivä/viikko?

Tää seksiä useita kertoja viikossa vaikuttaa vaan ihmisten luomalta vallitsevalta ajatusmallilta.

Mielestäni ok on kerran kuussa tai harvemmin.

Mies on toki eri mieltä, ja tiedän, että voin jopa menettää mieheni jossain vaiheessa.

Mutta mua vaan seksi lähinnä ällöttää. Joskus harvoin harvoin sitä himoitsen.

Vierailija
32/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on kyllä vähän. Meillä on mielestäni, ja varmasti miehenkin mielestä liian vähän seksiä, mutta kuitenkin sitä on 0-2xvko, kuitenkin on harvinaisempaa jos tulee esim. 2 viikon tauko. Toki joskus sairastelut, muut kiireet ja väsymys käy sen verran voimille, että seksi jää taka-alalle, mutta kuitenkin meillä sitä puolin ja toisin ainakin kaivataan, ja vihjaillaan, jo se piristää arkea, ja pitää kiinnostusta yllä, vaikka välttämättä illalla kun lapset on saatu nukkumaan, ei jaksakaan enää innostua.

Kyllä monet miehet, ja naisetkin, kaipaavat seksiä säännöllisesti, sehän se pitää suhdetta yllä, ja minulle ainakin on tärkeää, että miehen kanssa on se kipinä olemassa, ja seksiä harrastetaan.

Lapset on meillä 6, 4 ja 1v

Vierailija
33/63 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää näin loppuelämäni, elämä on paljon helpompaa ilman (keskinkertaista) seksiä.

Vierailija
34/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisellä ei ole kiima-aikaa niinkuin eläimillä, vaan ihminen voi tulla raskaaksi aina. Lisäksi seksi on ihmiselle muutakin kuin lisääntymiskeino, eli nautinto, mielihyvän lähde. Mulla on vankka usko seksin hyviin vaikutuksiin sekä ruumiin että sielun terveydelle :D

Se, joka peesasi kakkosta

Vierailija
35/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 4x vuodessa on IHAN JÄRKYTTÄVÄN VÄHÄN!

Jos itselläsi ei tee mieli, niin mikä sinua estää tyydyttämästä miestäsi? Väsymys on ihan puppua; vaikka kerran viikossa seksiin käytetty 20min ei VOI olla liikaa vaadittu, etenkään jos sillä saa parisuhteen paremmaksi.

Meillä on lapsia kolme, iältään 11v, 3v ja 9kk. Mies on todella paljon pois kotoa, koska tekee kahta työtä. Silti meillä on seksiä useita kertoja viikossa, ehkä 5x/vko on maksimi. Mutta joo, eipä ole parisuhteessakaan mitään vikaa, vaan näin 13v jälkeenkin olemme todella rakastuneita toisiimme eikä tulis mieleenikään, että mies hakis seksiseuraa muualta!

Vierailija
36/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, tilanteen ollessa tuo, millä tavalla se olisi sulta pois, jos mies harrastaa seksiä jonkun muun kanssa tuolla reissulla? Niinpä.

Vierailija
37/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä vaihtelee, mutta normaalisti ehkä 2-3 krt kk. Se on mulle ihan tarpeeksi, mies haluaisi ehkä puolet enemmän. Meillä on ollut myös pitkiä aikoja, jolloin seksiä ei ole ollut kuin nimeksi (vrt ap). Tunsin silloin itseni aivan surkeaksi vaimoksi, tunsin syyllisyyttä ja huonon fiiliksen takia halusin aina vaan vähemmän seksiä. Noidankehä oli valmis.

Alkusyyksi paljastui pitkän ajan jälkeen eräs sairaus, joka aiheutti alapään kipeytymistä seksin jälkeen (vauvavuoden pöhnässä luulin haavaumia yms kuivuudesta johtuvaksi!) sekä e-pillerit, jotka aiheuttivat haluttomuutta. Kun sain tuon sairauden hoitoon ja hormonaalisen ehkäisyn pois kokonaan, meidän seksielämä muuttui luonteeltaan radikaalisti. Minäkin aloin tekemään aloitteita, ja nykyään tilanne taitaa olla 50-50, mikä saa minutkin tuntemaan itseni ihan normaaliksi naiseksi! :) Edelleenkään emme siis harrasta seksiä mitenkään ylettömäksi, mutta säännöllisesti, miten kumpikin työn ja lasten ohella jaksaa, ja kun minäkin teen aloitteita, mieskin on onnellisempi ja tuntee itsensä halutuksi. :)

Tämän avautumisen tarkoitus on se, että haluan kehottaa ap:stä miettimään tarkoin, onko haluttomuuteen joitain muita syitä kuin normaali lapsiperheen arki. Vähän vaikuttaisi siltä, koska lapset ovat kuitenkin jo isompia. Syynä voi olla myös piilevä masennus! Lisäksi seksielämän eteen pitää nähdä vähän vaivaa, ei voi vaan kohautella hartioitaan ja sanoa mutku mä en haluu. Seksittömyys lisää haluttomuutta, kun taas säännöllinen seksielämä pitää yllä halukkuutta.

Vierailija
38/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne kuulostaa jo huolestuttavalta, enkä yllättyisi, jos mies laskettelureissullaan tekisi jotain peruuttamatonta. Tuttavallani oli vähän samanlainen tilanne, paitsi seksiä oli lähinnä "pakon edessä" n. kerran viikossa, vaikka naista ei haluttanut. Lopulta mieheltä löytyi toinen nainen, suhde oli kestänyt jo pitkään. Erohan siitä tuli kun asia selvisi.

Vierailija
39/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille vastauksistanne.

Palautteen perusteella täytyy varmaan hyväksyä se tosiasia, että 4 kertaa vuodessa on liian vähän. (Tai nyt kun oikein tarkkaan muistelen, niin on niitä kertoja saattanut olla 5:kin, mutta se ei muuttane perusasetelmaa...) Nyt kun olen hieman tarkemmin pohtinut miehen käytöstä, hän lienee tosiaankin antanut periksi tämän seksiasian kanssa. Tänäkin viikonloppuna iltaisin lasten nukkumaanmenoajan jälkeen, jolloin seksiä olisi teoriassa voinut olla, hän lähti seksin ehdottamisen sijaan mieluummin urheilemaan. Nämä urheilut se oli sopinut hyvissä ajoin edellisellä viikolla. Se pelkäämäni laskettelumatka on ensi viikonloppuna, joten eipä tässä liene kovin paljon tehtävissä ennen sitä. Sitä seuraavana viikonloppuna mies taas on menossa sukulaisiinsa lasten kanssa, ja eiköhän se keksi jonkin tavan blokata yhteinen pois aika myös sen jälkeisiltä viikonlopuilta, ettei tarvitse seksiä miettiä.

Näin surullisesti ovat siis meillä asiat: mies on siis edellä mainituin tavoin alkanut vetäytyä omiin touhuihinsa silloin, kun aikaa seksiin voisi olla, ja minä taas olen seksin suhteen täysin aloitekyvytön, mikäli se ei alkuperäisestä viestistäni käynyt ilmi. Olkoon tämä meidän tapaus kuitenkin muille siskoille opiksi, että kannattaa olla onnellinen ja mahdollisuuksien mukaan suostua niin kauan kun se mies jotain ehdottelee.

t. ap

Vierailija
40/63 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen olevani joku pupu kun luen muiden vastauksia..

Meillä harrastetaan seksiä melkein joka ilta..

Lapset on 1.9v ja toinen on 5kk vanha..

Minä hyppisin seinille jos en saisi vähintään joka toinen päivä seksiä..

ja olen nainen..

En ymmärrä miten joku voi oikeasti edes olla noin kauan ilman seksiä..

Toki itsekkin olen joskus väsynyt ja kiukkuinen mutta kunnon seksi poistaa heti väsymyksen ja huonon olon..

Mutta nämä nyt ovat vain minun ajatuksiani.. Olen ennenkin saanut kuulla olevani seksiaddikti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi