Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysimetetyt vauvat ovat tyytymättömämpiä kuin korvikkeella ruokitut

Vierailija
27.03.2009 |

Tähän tulokseen olen tullut niin omien lapsieni osalta kuin ystävieni vauvojen osalta. Ne vauvat joita imetetään itkevät koko ajan, varmasti sen vuoksi kun eivät saa rinnasta tarpeeksi syödäkseen. Tai ovat vähän aikaa hiljaa imetyksen jälkeen mutta kohta taas huutavat nälkäänsä.

Ne vauvat jotka saavat maidon pullosta, tulevat kerrasta tyytyväiseksi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehmä on parempi kuin äiti.

Vierailija
2/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs kelit näyttää? Joko kevättä pukkaa ja paistaako aurinko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on tietty millimäärä sitä maitoa, jonko lapsi täydellä varmuudella saa sinne mahaansa. Mutta jos annat rintaa, et voi koskaan tietää, montako millilitraa se vauva on vatsaansa saanut kun imetys päättyy. Ellet sitten punnitse vauvaa joka imetyksen jälkeen.

Vierailija
4/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lehmänmaito on tarkoitettu moniosaiselle ruuansulatukselle. Kiviä syöttämällä päästäisiin vielä pidempiaikaiseen vatsantäyttöön :) Kannattaa kokeilla, jos korvike ei riitä!

Vierailija
5/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen vauva ole yksilö. en usko että on väliä sillä mistä se maito tulee.

Vierailija
6/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän neiti täysimetyksellä kitisi enemmäin kun pulloruoalla. Tosin sehän jo tiedetäänkin, että äidinmaito sulaa huomattavasti nopeammin kuin pullomaito, joten näläntunnekin tulee vastaavasti nopeammin. Kukin tavallaan, mutta vauvan ollessa 6kk siirryin ihan mielelläni jo pulloon. Imetin vielä osittain kylläkin.

Vierailija
7/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänellä on nälkä.

Vierailija
8/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen kokemuksella näin on.

Vierailija
9/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä, vaan lypsän vauvalle kaikki maidot ja syötän pullosta. Ihan tyytyväiseltä vaikuttaa, joskus on tietenkin itkuinen mutta niinhän nuo vauvat tahtoo välillä olla.

Vierailija
10/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus oli täysimetyksellä ensimmäiset 6 kk. Kasvoi todella hyvin ja oli isokoinen, eikä todellakan itkeskellyt nälkäänsä. Ei itkenyt juuri ollenkaan mistään asiasta. Oli todella tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Ei ollut myöskään mikään tississä roikkuja vaan söi nopeasti ja oli pitkään kylläinen.

Vierailija
11/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vauva syökin ite just sen verran mitä haluaa. vaikka laittas sinen pulloon sen millimäärän oli korviketta tai tissimaitoa niin ei se välttämättä syö ku haluamansa määrän vaikka äiti kuin yrittäs tuputtaa enemmän. sama homma tissin kans.

sinulla on tietty millimäärä sitä maitoa, jonko lapsi täydellä varmuudella saa sinne mahaansa. Mutta jos annat rintaa, et voi koskaan tietää, montako millilitraa se vauva on vatsaansa saanut kun imetys päättyy. Ellet sitten punnitse vauvaa joka imetyksen jälkeen.

Vierailija
12/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvastahan se on pitkälti kiinni, jotkut itkee aina vaikka on kuinka saanu mahansa täyteen, toiset ei juurikaan itke. Oma poikani joi korviketta, mutta kun vertasi ystävieni rintamaidolla ruokittuihin niin en kyllä tuollaista eroa havainnut.

Vierailija
13/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin korvikkeelle mun lääkityksen takia ja täytyy sanoa, etten huomaa mitään eroa. Kaikki sanoi, että syöttövälit pitenee, kun saa korvikkeita, mutta sama 2 tuntia se on edelleen, mikä imettäessäkin. Odotin kyllä itsekin, että ruokailuvälit ois muuttunu. Ainut mikä muuttui, oli se että yks yösyöttö jäi pois.

Vierailija
14/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "ongelma" on siinä, että pienten vauvojen kanssa pyritään samanlaisiin ruokailuväleihin kuin aikuisella: olen kuullut parikuisen vauvan äidin kertovan antavansa sosetta, koska hänen vauvansa syö jopa PARIN TUNNIN välein. Hmmm, minusta tuo ei ole lainkaan lyhyt aika. Enemmänkin on luonnotonta, että vauvan pitäisi yhdellä syötöllä olla tuntikausia täynnä kuten aikuisten.

Vierailija
15/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla oli niin olemattomat tissit ettet voinut imettää lastasi. Silmät punaisena kuljit synnärillä.

Vierailija
16/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä samaa mieltä, kyllä niistä vauvoista tulee tyytyväisiä sillä lehmänmaidolla ja kaiken lisäksi se on vielä helpompaa äidille, kun ei ole koko ajan vauvassa kiinni. Mä en todellakaan ole mikään imetyksen puolestapuhuja, mun mielestä kaikki syöttää vauvansa kuten parhaaksi näkee ja miten kykenee, mutta uskon kyllä että jos ihmisestä tulee maitoa, niin se on ihmisen pennulle parasta mahdollista ravintoa. Jos se pistää itkemään ja kiukuttelemaan, niin sitten sen vauvan on tarkotus niin tehdä (siis olettaen ettei vauva tosiaan nälkäänsä itke, vaan jotain muuta). Mun 5kk vauva on ainakin kasvanut ihan hienosti pelkällä rintamaidolla, käy yläkäyrillä koko ajan.

Vierailija
17/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetetään sitten "koko ajan" kun syötetään lapsentahtisesti eikä uskalleta pitää pidempiä syöttövälejä. Lapsella on sitten koko ajan vähän nälkä kun aina syö vain vähän.

Vierailija
18/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat saaneet myös korviketta tissin ohella ja hyvin tyytyväisiä ja leppoisia vauvoja olleet ja kaikki ovat saaneet nukkuakkin hyvin. Kaveripiirissä suurimmat ongelmat öiden, soseiden aloitusten yms asioiden kanssa ovat juuri näillä täysimetetyillä.

Vierailija
19/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omien lasten kohdalla, joita on kolme kappale.

Vanhin on saanut rintaa vain pari kuukautta ja olin sen aikaa ihan tyytväinen, kun siirryin korvikkeeseen, niin oli ihan samalla tavalla tyytyväinen. Söi melko tarkkan 4 tunnin välein päivällä ja alkoi nukkumaan n.3 kk:n ikäisenä kokonaan välin 23.00- 6.30.

Keskimmäinen alkoi nukkumaan 23.00 - 6.30 välin olleessan vain 7 viikon ikäinen ja silloin ihan täysimetyksellä. n. 2kk ikäisenä otin rintamaidon lisäksi korvikkeen, koska oma maito ei riittänyt. Hyvin tyytyväinen oli ja söi myös 4 tunnin välein päivällä, oli sitten täysimetyksellä tai korvikkeella.

Nuorin oli vuoden ikäiseksi täysimetyksellä. Ja samoin söi päivällä 4 tunnin välein ja oli sisarusten tavoin ihan tyytyväinen syöttöjen välit. Kaikki nukkuivat hyvin paljon. Nuorin myös alkoi nukkumaan yöt 23.00 - 6.30 välin yhtä putkeen siinä 3-4 kk ikäisenä.

Mutta kun minulla tämä imetys ja korvikkeen käyttö on ollut erilaista jokaisen lapsen kohdalla, niin ei sillä ole tuntunut olevan vaikutusta mihinkään. Ihan samalla tavalla vastustuskykyisiä ovat ollet ja allergioita ei ole kenelläkään ollut.

Vierailija
20/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nyt jo yksivuotias, mutta sellainen ollut koko elämänsä ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi