Miten työpaikallasi reagoitaisiin, jos menisit kansallispuvussa töihin?
Kommentit (21)
joten voisi siinä loksahtaa leuat sekä työkavereilta että potilailta. Ei ehkä kaikkein käytännöllisin työasu:O
tai ehkä yksi voisi kysäistä onko tädillä uusi kolttu.
Suomen kielen ja kulttuurin opettajallehan se olisi oiva työasu.
olenko sekoittanut kalenterin, tänään ei ole itsenäisyyspäivä eikä Kalevalanpäivä. Olen ope.
Toimin isossa yrityksessä asiantuntijoiden esimiehenä ja matkustan paljon työkseni. Olisihan lentokoneessa ja asiakastapaamisissa jotain ihmeteltävää ihmisillä. Tosin kansallispuku ei pue minunlaistania rintavaa, persevää ja muutoinkin rehevää (koko 38) naista.
olen nimittäin sairaanhoitajana päivystyksessä :)
kaikilla on työasupakko. Kellot ja korutkin karsittava, eli ei taidettaisi tuollaista asua suvaita.
kansallispuvut on nykyään juhlapukuja, jotka kelpaavat esim linnan itsenäisyyspäivän juhliin, työkaverit varmaan kysyisivät minne olen menossa töiden jälkeen.
Voisivat miespuoliset kollegat pidätellä nauruaan rainaa vedettäessä :)
Repisivät huumoria minkä kerkeäisivät. Olen toimistotyössä, jossa ei paljon asiakkaita nähdä, vaikka asiakaspalvelua tämä on, koneen/puhelimen välityksellä kylläkin.
Jos sattuisi päivä, jolloin pitäisi mennä asiakkaita tapaamaan, riippuisi varmaan tilanteesta, mitä sanoisivat. Tutut kyselis suoraan, vieraammat pitäis varmaan vähän pöpinä.
Mutta sen tiedän, että lähimmät kolleegat keksisisvät vaikka mitä huumoripitoista. Ja itse olisin kyllä mukana täysillä.
Joltain suvun vanhemmelta naiselta varmasti löytyy kaapin perukoilta kansallispuku, lainaamaan vaan...
kaikki aattelis, että kyse työtehtävästä ja teen reportaasia siitä miten kansallispukuun reagoidaan nyky-Suomessa. olen toimittaja
vai kalevalaista kansallispukua?