Miten kukaan nainen voi vastustaa subjektiivista päivähoito-oikeutta?
En ole tähän päivään saakka ymmärtänyt miten kukaan nainen tai varsinkaan äiti voi haluta leikata omia etuuksiaan?
Valaiskaa please mitä on taustalla?
Kommentit (142)
Naiset riitelee lasten siitä missä on lasten paikka...
Toiset sanoo että äidin kanssa ja toiset sanoo että päiväkodissa...
Siis oikeasti! :D Onko joku tosissaan sitä mieltä että "Minun lapsillani on parempi olla päiväkodissa."???
Ei taida olla kovin hyvä luottamus omaan äitiyteen?
Minulla on 6v poika, 3v poika ja 6kk ikäinen tyttö. Kaikki ovat kotona kotihoidossa siihen saakka kunnes kuopuksemme tulee 3v ikään. Sitten palaan töihin haikein mielen mutta kyllä varmasti on tervetullutta vaihtelua. Esikoisemme aloitti päiväkodin 1,5v iässä ja kävi siellä 2v 10kk ikään saakka. Meillä tilanne oli se että miehellä oli opiskelut aluillaan ja minun oli mentävä tienaamaan. Keskimmäisen äitiysloman aikana Mies valmistui, pääsi töihin ja minä pystyin jäämään kotiin.
Missään tilanteessa en edes miettinyt että veisin lapseni päiväkotiin ja jäisin nuoremman kanssa kotiin. Ankea ajatus. Lapsi nauttii kotona olosta. Sosiaalista meininkiä saadaan kerhoista, avoimista, leikkareista, kaveriperheistä, sisaruksista jne.
Eikä lapsi koko ajan tarvitse virikettä ja kaveria!
Ilmankos nykyään lapset mankuu koko ajan "Ei oo mitään tekemistä" tai "Ihan tylsää" jne... Ei lapsen tarvitse koko aikaa olla ohjatussa toiminnassa, seurassa leikkimässä tai jotain piperrystä vääntämässä...
Tiedättekö mikä on oman esikoiseni ainoat muistot päiväkodista? Hän oli toki pieni mutta hänelle on jäänyt mieleen että kun se yksi poika heitti hiekkaa silmiin... ja että siellä päiväkodissa oli keinu. Ei ole kummoisia asioita...
2v olisi varmaan onnellinen jos oma äiti olisi lohduttamassa kun hiekkaa tulee silmiin ja se keinuttaminen onnistuu varmaan jokaiselta äidiltä...
No mutta jokainen tyylillään... Minusta se on etuoikeus äidille että saa olla lapsiensa kanssa kotona. Nähdä sitä ainutlaatuisen lyhyttä kehityksen aikaa ja luoda lapsiinsa vakaata luottamussuhdetta.
Minusta moinen hoito-oikeus on roskaa ja se tukee laiskempia äitejä jotka eivät itse älyä omaa merkitystä lapsilleen...
kommentoimaan? Tässä on puhe turhasta hoidosta, ei sairaiden, vammaisten, puheviivästymäisten jne. hoidosta, joka on ihan ok.