Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eteni:"Äiti, minä kuolen!"-näytelmä?

Vierailija
12.12.2008 |

Joskus 80-luvulla koulun pikkujouluissa yms esitettiin usein näytelmäharjoitusta esittävää näytelmää Äiti minä kuolen. Muistaako kukaan? En muista miten tarina eteni, muistan vain, että oli ns ohjaaja, joka käski näyttelijöiden esittää sitä ero tavoin, mm nuorekkaammin tyyliin Mutsi mä delaan.

Voisko joku kertoa,miten tarina menee?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä esitettiin usein riparilla. Tyttö tulee sisään ja kysyy äidiltä mitä ruokaa. Äiti vastaa että maksalaatikkoa. Tyttö vastaa että voi ei mä kuolen ja kuolee. Äiti itkee ja voivottelee ja soittaa ambulanssin. Seuraavaksi tulee ambulanssi ja ambulanssimiehet toteavat että kuollut on ja pitää soittaa hautaustoimistoon. Sitten tulee hautausurakoitsija. Seuraavaksi väliin tulee ohjaaja joka tuumaa että ei ei, ei noin käy, tuo ei ole hyvä. Sitten ohjaaja antaa neuvon, että esittäkää esim. nuorekkaammin. Sitten kaikki käydään uudestaan läpi ja ohjaaja ei ole taaskaan tyytyväinen. Näytelmä voi jatkua niin kauan kuin jaksetaan. Sitä voi esittää esim. hidastetusti, kuiskaten, oopperana, hip hop-versiona, iloisesti, surullisesti jne.

Vierailija
2/3 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijät esittivät aina ohjaajan mielestä väärin. MEnivät tunteissa aina äärimmäisyyksiin,

Ensin esittävät naamat peruslukemilla ja vain sanovat vuorosanansa:

P:"Äiti mää kuolen."

Ä:"Jaa, kuole pois." (Jatkaa puuhiaan, poika kaatuu kuolleena lattialle)

Ä:"Oho. Kuoli se. Pitänee soittaa lääkärille."(Lääkäri tulee ja toteaa pojan kuolleeksi, pyytää soittamaan haudankaivajalle.)

Ä:-"Haloo. Täällä äiti. Tuo poika kuoli ja pitäis ottaa mitat arkkua varten. Pääsetkö tulemaan? "

(Haudankaivaja tulee ja mittailee poikaa ristiin rastiin.)

Ohjaaja puuttuu näytökseen ja vaatii peliin surullisuutta, kuolemahan on vakava asia. Seuraava näytös on sitten teatraalisen surullinen vollotuskohtauksineen.

Tämäkään ei kelpaa ohjaajalle joka pyytää vähän todenmukaisuutta tjms. Joten seuraavaa näytös meneekin nauraen ja kikatellen...

Ohjaaja raivostuu ja antaa näyttelijöille potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ton näytelmän pointti sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän