Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset tarjoilut KAVERISYNTTÄREILLE kerhoikäisellä?

Vierailija
25.03.2009 |

Eli kuinka laajat valikoimat olette laitaneet tarha-/kerhokavereille järjestetyille synttäreille. Äidit varmaan jäävät kahville myös.

Olen tottunut laittamaan todella runsaat tarjoilupöydät, mutta nyt houkuttaisi jo päästä vaatimattomamminkin, kun kahdet synttärit "pitää" järjestää.

Ajattelin, että riittäisikö täytekakku, pari sorttia lapsen valitsemia keksejä sekä popcornit. Lisäksi lähinnä äitejä ajatellen lisäksi myös pitko tai kääretorttu ja ehkä pikkuriisipiirakoita (munavoilla?). Kaipaisiko jotain lisää myös aikuiseen makuun? Millaiseen kestitykseen olisitte itse tyytyväisiä tuon tason juhlissa (kutsu ikään kuin lapselle, mutta äidit jäävät varmasti pyynnöstä kahville)?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että mitä yksinkertaisemmat tarjoilut sen parempi!

Lapset eivät myöskään välitä siitä, ovatko tarjoomukset itse tehtyjä vai kaupasta ostettuja. AIka paljon riippuu synttärisankarin iästä, mutta myös hänen toiveistaan. Nuo cocktail-tikut eri tarpeilla on kiva juttu, jos mukana ei ole silmäänsä tikun työntävän ikäisiä pikkuisia. Meillä lapset ovat tykänneet pikkunakki/lihapulla/juusto/paprika/viinirypäle-tyyppisistä tikuista. Toinen hyvä vaihtoehto on kasvistikut ja dippikastike. Popparit, keksit (ja karkit) menevät kuin kuumille kiville. Täytekakku on sillä rajalla, meillä ainakin on tehty niin, että silloin tehdään kakku kun sankari itse haluaa, mutta vaihtoehdoiksi esitetään esim. jäätelöannoksia. Sellainen jäätelöbaari on aika hauska, jossa äiti toimii tarjoilijana ja lapset saavat itse valita esim. 3-4 jäätelöstä, nonparelleista, kastikkeesta, hillosta mitä haluavat. Ja purkista pursotettava kermavaahto on meillä ollut tykätty lisä.

Hauskoja synttäreitä!

Vierailija
2/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska sankari vaatii (teema)kakkua, niin jätän sen pois.

Ja näin vaikeaahan tämä ei oikeasti ole kuin itse siitä teen ;D Mutta kivahan se on aloittelijan tietää mikä on yleinen käytäntö ja riittävä tarjoilu kaikkien mieleen (vaikka sellaista ei taida ollakaan, mikä kaikkia miellyttäisi).

Kiitos vinkeistä edelleen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin puolet jättää ottamatta ja toiset puolet levittävät sen vain lautaselle. Eli ei kakkua meillä. Sen sijaan: poppareita, sipsejä, karkkia, booli ja tavallista limsaa. Prinssinakkeja, pikkulihapullia, juustokuutioita, suolakurkkuja joista saa koota oman vartaan (niitä menee aivan älyttömiä määriä, viime synttäreillä 6 lasta söi kolme nakkipakettia ja kaksi isoa lihapullalaatikkoa ja enemmänkin olisi mennyt).

Jäätelöä ja erilaisia kastikkeita,strösseliä. Lisäksi joskus mokkapaloja ja jotain keksejä

Vierailija
4/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä menny melkonen määrä nakkeja ja lihapullia! Nälkästä sakkia tainnu olla. Meidän synttärit on siihen aikaan, että useimmissa perheissä on just syöty eli sinänsä ei niin täyttävän suolaisen tarvetta ole. Jospa ne pikkupiirakat ja popparit ajais nyt sen asian. Ja täytekakun teen, koska sankari tahtoo. Riittäähän siinä kekseissä ja pitkossa/kääretortussa sitten makeaa naposteltavaa.

Kerran käytiin kaverisynttäreillä (joihin vanhemmat pyydettiin mukaan) ja tarjolla oli täytekakku ja vohvelikeksiä. Tuo on minusta jo aivan liian vähän...

ap

Vierailija
5/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kiittelit, nyt täällä takana päin haukut. En olis sinusta uskonut.

On kyllä menny melkonen määrä nakkeja ja lihapullia! Nälkästä sakkia tainnu olla. Meidän synttärit on siihen aikaan, että useimmissa perheissä on just syöty eli sinänsä ei niin täyttävän suolaisen tarvetta ole. Jospa ne pikkupiirakat ja popparit ajais nyt sen asian. Ja täytekakun teen, koska sankari tahtoo. Riittäähän siinä kekseissä ja pitkossa/kääretortussa sitten makeaa naposteltavaa.

Kerran käytiin kaverisynttäreillä (joihin vanhemmat pyydettiin mukaan) ja tarjolla oli täytekakku ja vohvelikeksiä. Tuo on minusta jo aivan liian vähän...

ap

Vierailija
6/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kaikista parhaiten 3-6v vieraiden parissa just sulhaspiirakat. Mikään makea ei oikein vieraillemme maistunut vaikka täytekakun tilalta oli just jätskiä. Mä luulen et ne kurkku+porkkanatikut kyl voi upota kans. Ainaki meillä aiemmin menny.

Tavallaan tuntuu hassulta et nykyään (myös mä) otetaan niin isot paineet tosta tarjoilusta ku eihän ennen ollu synttäripöydässä(kään) ku kakku ja yhen lajin pulla ja kaikki oli tyytyväisiä. Eikö? Ja siis en mä kyllä ole yksilläkään synttäreillä ollu vieraana mistä olisin jotenki pettyneenä lähteny tarjoilujen suhteen. Outo ajatuskin.. Ku eihän se ees oo se PÄÄASIA!

Vierailija
7/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätskitarjoilusta saa näyttävän kun esim paloittelee jäätelöt isoon laakeaan kulhoon,päälle persikanpaloja ja ranskanpastilleja,ei oo meillä jäänyt kuin viimeinen "löllö" lavuaariin kaadettavaksi ja on tosiaan muutamaa sorttia sekaisin ja hylaa. Mä en siis kannata täytekakkua.

Suolaiseksi niitä piirakoita tai nakkeja ja lihapullia kulhoon ja pari kermaviiliä dippaukseen,porkkanat voisi olla myös kivat jos ei ole lihansyöjiä tai muuten vaan.

Vierailija
8/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että joku keksii tuon hassun vitsin.

Muistatko lapsesi nimikirjaimia tai ikää taikka edes juhlaviettopaikkakuntaa ;)

ap

Vierailija
9/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakakku, keksiä, viinirypäleitä ja juustonaksuja. Lapsille mehua ja aikuisille kahvia. Hyvin näytti kelpaavan. Tosin vieraita, joiden keski-ikä oli 3v, oli 4 kpl, vanhempia mukana 3 =)

Tänä vuonna ajattelin kakun (jota sankari nimenomaan haluaa, koska osaan tehdä aika hyvän suklaakakun) lisäksi tarjota 4-vuotiaikke keksiä, juustonaksuja ja vielä jotain pientä. Aikuisille kahvia ja mahdollisesti (kaupan) kasvispasteijoita.

En viitsi ottaa turhia paineita, kun budjetti ei ole mikään iso ja lasten juhlathan ne ovat.

Suklaata kekseissä yms välttäisin viimeiseen asti juuri tahrojen pelossa!

Vierailija
10/21 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme synttarirumban lapsen tayttaessa 3v viime vuonna ja nyt on koluttu tusinan kaverinkin juhlat. Kerrosvoileivista saa pienille lapsille mieleisia, kun leikkaa piparimuoteilla suupaloiksi - perhosia, sydamia, tahtia jne. Valmistukseen tarvitaan vain paahtoleipaa (vaaleaa ja tummaa) ja mielin maarin taytteita (esim. voita, majoneesia, pikkelsia tai hilloa (!) jotta tayte tarttuu paremmin leipaan, valiin tonnikalaa, juustoa, munaa, kinkkua, kurkkua, tomaattia, salaattia,...). Lisaksi tarjosimme lajitelman italialaisia leipatikkuja ja riisikakkuja ja raakoja kasviksia ja lohkottuja hedelmia seka dippeja (tomaatti/juusto/guacamole/kerma/suklaa). Eraan kaverin synttareilla tarjottiin heti alkajaisiksi bruschettaa, ja se sopi hyvin kylmaan talvipaivaan. Marjojen muotoiset mini-jogurtit ja pikkuruiset jaatelopuikot ovat olleet myos suosittuja. Meilla ainoa makea ruoka hedelmien lisaksi oli suklaakakku ja sita soivat lahinna vanhemmat. Kekseja ei meidan perheessa syoda eika niita ole kavereidenkaan juhlissa nakynyt. Juomaksi olemme tarjonneet poreilevia hedelmamehuja (omena/paaryna/karpalo).

Vierailija
11/21 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen sita ensi kerralla :) Kiitos!

Vierailija
12/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille jotain haluaa vielä laittaa, niin esim. tikkuja, joissa on viinirypäleitä, juustoa, pikkutomaatteja, lihapullia, nakkeja tms. niin ei tule niin älyttömästi tuota makeaa syötyä, jos vaikka synttärit on illalla...

JA ei kai aikuiset odota, että heille on eri tarjoamiset kuin lapsille? Kyseessä on kuitenkin lapsen kaverisynttärit.

Vierailija
13/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meille ei varmaan hirveesti tule aikuisia, joten ton suolasen meinasin vetää prinssinnakki, lihapulla, viinirypäle linjaa..

Ei ne muksut kuitenkaan malta kauaa pöydässä istua syömässä, kun on kavereita ja muuta.. tuskin ne aikuisetkaan mitään ihmeitä odottaa, mulle riittäis ainakin pelkkä kahvi ;)

Vierailija
14/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että odotatteko te äidit, jos jäätte kaverisynttäreille _pyynnöstä_ kahville, että tarjolla olis jotain aikuisempaankin makuun? Ite olen noitten poppareiden ja keksien perään kuin pikkulapset, joten en osaa arvailla ;D

Osa porukasta on kasvissyöjiä, joten taitais mennä tuo pikkunakki-lihapulla -härdelli vähän työlääksi. Ehkä noi pikkuriisipiirakat ajais saman asian pikkusuolasena?

Karkkia ei tuu ollenkaan, eikä muita "snackseja" kuin popparit.

ap

Vierailija
15/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.niitä tikkuja,joita jo ehdotettiinkin.

Laittaisin myöskin jäätelöä,koska kaikki lapset ei tykkää täytekakusta.

Äideille se pullapitko on ihan hyvä,ei liikaa kaloreita ;).

Mietin vielä että mokkapalatkin olisi varma valinta.Me tarjosimme niitä lasten kekkereissä ja kyllä maistuivat.

Meillä kyllä lapset olivat puolisen tuntia pöydän ääressä,ettei ehkä kannata "luottaa" siihen,et ne vaan nopeasti kävis jotain haukkaamassa.

Laita tarjottavaa reilusti,ettei ainakaan lopu!

Vierailija
16/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saisi lapsi viettää oikein kunnon lasten syntärit!

Sulasta on hyvä olla, miksipä ei nuo riisipiirakat.. myös pikkupizat on hyviä, toki niissä on vähän vääntämistä, mutta itse teen ne aina hyvissä ajoin pakkaseen ja otan ne sitten sieltä. Myöskin pikkutikut vois olla pop.

Hittinä ovat olleet myös täytetyt makeat tuulihatut, mansikkakermavaahdolla. tuulihatut voidaan myös tehdä hyvissä ajoin pakkaseen ja sieltä sitten ottaa ja täyttää. Myöskin mokkakakku on tosi suosittu. Tuntuu meidän kaveriporukassa olevan vähän kyllästytty jo noihin kakkuihin, vaikka pyrinkin tekemään jonkin erikoisen kakun.. perhonen, hämähäkki, auto....

Karkkia en hirmusesti laittaisi, mutta tietty niitäkin pitäisi olla vähän ja popparit tai sipsit ovat hyvä lisä.

Vierailija
17/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

cocktail-tikkuja, joissa esim. viinirypäle, juustokuutio(esim. edam), nakki, lihapulla ja jos löytyy pieniä miniluumutomaatteja. Teen tikuista ja puolikkaasta kaalista "siilin".

Lisäksi kurkku- ja porkkanatikkuja ja vesimelonia. Ajattelin eka, että ei lapset tällasia syö, mutta kyllä ne joka vuosi johonkin ovat hävinneet :)

Lisäksi poppareita/sipsejä/suolatikkuja/lidlin nallesipsejä.

Täytekakku ei maistu yleensä niin pajon lapsille, joten olen luopunut siitä lastenjuhlissa. Jäätelökakku menee kaupaksi. Eri makuisista litran jätskeistä on helppo tehdä kakku jokaiseen makuun. Ja karkkeja ja keksejä koristeeksi/eri kulhoon.

Aikuisille en ole varannut erikseen mitään. Kahvit keitän jos tulevat sisälle, mutta yleensä juhliin ovat jääneet vain lapset.

Vierailija
18/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukuusta just vietettiin pojan 6v synttreitä (sankari+4 vierasta). Ei olisi tullut kysymykseenkään, että tuojat (miten oletat ,että äiti tuo, meillä ½ toi isä) olisivat jääneet kahville. Eikä minulla olisi ollut edes aikaa kahvitella äitien kanssa. Lastenkutsut vaativat yhden aikuisen täysiaikaisen ajan, ettei homma karkaa käsistä. Ensin tarjoilun järjestäminen ja syömisen vahtiminen, sitten pelien läpivienti. Tietysti pojat jonkin aikaa leikkivätkin vapaasti, mutta sillä aikaa sain raivattua pöydän ja sitten jo tarvittiinkin aikuisen apua ja ohjausta leikin tiimellykseen.

Tarjoilusta: meillä luovuttiin sankarin pyynnöstä kakusta eikä sitä varmaan olisi mennytkään. Korvasin jäätelöbaarilla eli pari erilaista jäätelöä ja siihen päälle erilaisia kastikkeita ja nopparellijä (helppoa), lisäksi keksejä, sipsejä, irtokarkkeja ja noita jo aikaisemmin mainosteettuja cotkailtikkuja, joihin laitoin viinirypäleitä, melonia, nakkeja ja karkkia (2 / tikku).

Vierailija
19/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat kerhoikäisellä jotain 2-3-vuotiasta, niin todellakin on asiallista pyytää myös vanhempia jäämään. Aika harva sen ikäinen uskaltaa jäädä yksin vieraaseen paikkaan vaikka kaverit olisivatkin tuttuja.

Meillä tytön 3-vuotis synttäreille oli kutsuttu 4 hänen kerhokaveriaan äiteineen. Kaikki äidit jäivät.

Itselläni oli tarjolla lapsille

- sulhaspiirakoita

- prinssinakkeja

- viinirypäleitä

- jäätelökakku

- keksejä paria sorttia

- juotavaksi mehua, maitoa tai vettä

Aikuisille keitin luonnollisesti kahvia ja teetä ja he saivat kaikkea mitä lasten pöydässä oli. Lisäksi olin aikuisille paistanut tomaatti-vuohenjuusto piirasta

Vierailija
20/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkemmin asiaa puimatta voin sanoa, että _tiedän_, että lapset tuo nimenomaan äiti ;)

Kiitos vinkeistä, lisää saa laittaa!

ap