Minkä ikäisille tytöille olette kertoneet kuukautisista...
on luonnollinen tapa lähestyä asiaa. Lapsi kysyy lisää ikätasonsa mukaan. Mun mielestä enemmän hallaa tekee sillä ettei kerro mitään ja salailee asiaa. Sitten on turha huokailla että sehän on ihan luonnollista kun tytön kuukautiset jo alkavat jos viesti on aina ollut jotain ihan muuta.
Kommentit (8)
Meillä narttu koira ja omille lapselle (7v.) sen myötä tullut asia tutuksi. Kasvaakohan tyttömme jotenkin kieroon vai onko tämä vain ollut luonnollinen ja helppo tapa lähestyä asiaa...
kun 11v. serkulla oli kuukautiset eikä voinut kesällä uida :) Minusta ihan luontevaa oli silloin kertoa, tietty lapsen tasoisesti.
..."menee nyt tuon ikäiselle lapselle kertomaan aikuisten asioita" Mutta olen siis kertonut kuten asia on, että se kuuluu naiseuteen ja on normaalia ja ok.
Olen itse myös pitänyt lähetymistämme luonnollisna ja normaalina, kunnes tuli soraääniä.
ap
Tiedoksi kaikille arkaileville, että lapset suhtautuvat tällaisiin asioihin erittäin luontevasti. :) Aikuisen on tärkeä osoittaa, että kyseessä on luonnollinen asia, jota ei tarvitse häpeillä.
Meillä tytöt ovat saaneet tutkailla sidettä ja tamponia, ne ovat kiinnostaneet kovasti. Samalla olemme jutelleet asiasta.
Nykyään kuukautiset voivat tulla jo kolmasluokkalaiselle tytölle ja on vähintään kiusallista, jos ei kuukautisista tiedä etukäteen. Ja oma äiti on paras kertomaan, mieluummin äiti kuin naapurin tenavat.
on kuukautisista puhuttu aika pienestä pitäen, sekä pojille että tyttärille
Aihetta on tosiaan helpompi ensin eläinten kautta ja vaikka sanoa että myös ihmisillä ja äidillä on näin. Miksi kasvaisi kieroon? Hassu kysymys.