Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti vauvan kanssa kotona ja 1,5 vuotias päiväkodissa. Mitä mieltä olet asiasta?

Vierailija
24.03.2009 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muodostaa mielipidettä noin niukilla tiedoilla!! Ja toivottavasti kukaan muukaan ei tee äkkinäisiä mielipiteitä tietämättä perheen tilannetta.

Vierailija
2/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lapsia tehdä niin pienellä ikäerolla, ettei jaksa hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin perhe tavallaan! Pääasia on että perhe ja varsinkin Äiti jaksaa!

Ja kaikki te Superäidit jotka tuomitsevat isomman lapsen päivähoidon, niin huh... Katsokaa peiliin! Toivon teille Anoppeja jotka pyyhkivät käydessään pölyjä katonrajasta ja huomauttelevat painostanne ja lastenhoidostanne... Kjäh, kjäh... :D

Vierailija
4/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheeni kohdalla olisin jotakin mieltä, mutta en muiden. Uskon, että perheillä on aina ratkaisuihinsa oikein hyvä syy, olivat ne sitten samoja tai erilaisia kuin minun perheessäni tehdyt.

Vierailija
5/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen 1,5 vuotias kaipaa suunnattomasti omaa äitiään. Miksi tehdä lapset näin pienellä ikäerolla jos heti viedään toinen tarhaan?

Vierailija
6/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi siitä, että äiti on työssä, niin täällä jo kivet lentelisivät.

Vierailija
7/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on ok laittaa alle kolmivuotias hoitoon vauvan tieltä, mutta ei äidin työn takia? Sama asia sen alle kolmivuotiaan kannalta.

Vierailija
8/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin ollen hän on kyvytön hoitamaan 1,5 vuotiasta. Toisaalta, kuinka hän sitten selviäisi vauvan hoidosta? On todella pöyristyttävä ajatus, että pieni, vielä lähes vauva 1,5v työnnetään tarhaan kun äiti kuitenkin on kotona. Ei ymmärrä ei. Ja tuomitsen todella moisen, jollei ole hyvin painavaa syytä tuohon. Piste.

Vierailija
9/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon jos äiti on kuitenkin kotona. Ymmärrän 1,5-vuotiaan hoitoon laittamisen äidin töiden takia, mutta tuntuisi vähän epäreilulta että se olisi siellä vain siksi että äiti haluaa keskittyä vauvaan.

Periaatteessa olen kuitenkin subjektiivisen päivähoidon kannalla. Olen itse kotona vauvan ja kolmevuotiaan kanssa ja olen monta kertaa miettinyt että kolmevuotias jo vähän joutuu kärsimään tästä tilanteesta.

Samoin jos vauva on poikkeuksellisen vaikea, niin että se on johtanut esim. äidin vakavaan univajeeseen ja sitä kautta masennukseen, ymmärrän että äidin on pakko pitää huolta omasta terveydestään jotta pystyy ylipäänsä toimimaan äidin roolissaan. Mutta jos kyse on vain siitä että olisi kivampaa kun saisi viettää niin paljon vapaa-aikaa kuin yhden vauvan kanssa kotona on (ja sitähän todellakin riittää, ellei ole poikkeuksellisen vaikea vauva kyseessä!) niin sitten pidän ratkaisua aika itsekkäänä.

Vierailija
10/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaa kaikki kaksi lastaan itse :o

Vierailija
11/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysysteemit tekevät ihmisistä toisaalta täysin saamattomia ja toisaalta piittaamattomia & eristyviä muista ihmisistä. Mun mielestä kehitys on todella huono. Kukaan ei piittaa toisistaan ja ajattelee vaan MINÄ MINÄ MINÄ.

Vierailija
12/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tekee mikä on itselleen sopivinta

Vierailija
13/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen lapsiaan hoitava äiti leimataan ivallisesti superäidiksi ja vittuillaan muutenkin.

Kukin perhe tavallaan! Pääasia on että perhe ja varsinkin Äiti jaksaa!

Ja kaikki te Superäidit jotka tuomitsevat isomman lapsen päivähoidon, niin huh... Katsokaa peiliin! Toivon teille Anoppeja jotka pyyhkivät käydessään pölyjä katonrajasta ja huomauttelevat painostanne ja lastenhoidostanne... Kjäh, kjäh... :D

Vierailija
14/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien vanhempien lapsella on perusteltu syy olla hoidossa. Vanhemmat pitää yhteiskunnan pyörät pyörimässä. Vauvalomalaisen lapsi on perustapauksessa vain virkistyshoidossa, kun äiti on niin käsi, ettei selviä useammasta lapsesta kerralla.

Vierailija
15/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä te jaksatte tästä asiasta joka päivä täällä valittaa? Nää keskustelut ei tuo tuohon asiaan tuo mitään muutosta. Jokaisen pitäs keskittyä täysin siihen omaan elämäänsä..ei kukaan voi ulkopuolisena jonkun toisen perheestä sanoa, että miksi toinen lapsi on hoidossa ja toinen ei. Tuskin kukaan kertoo ihan kaikkia asioita tuttavilleenkaan.

Vierailija
16/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti että tästä aiheesta jaksetaan jauhaa monta ketjua päivässä..

Vierailija
17/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lapsia pitää sitten niin pienellä ikäerolla tehdä

Vierailija
18/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran mielipidettä kysytään, niin sen myös kerron. Minusta on laiskuutta, välinpitämättömyyttä ja uusavuttomuutta laittaa noin pieni lapsi pois kotoa pyörimästä päiväkotiin, että äiti saa "rauhassa nauttia kotona vauvasta".

Ja mulle on ihan turha selittää a) synnytyksen jälkeisistä masennuksista, b) miehen työmatkoista, c) kerhojen vähyydestä, sun muista ns. yleisistä syistä. Itse voin kuitata omalta kohdaltani jokaisen noista kirjaimista ja olen silti hoitanut kaksoseni kotona ilman, että laitoin A-vauvaa päiväkotiin tai toisinpäin.

Vierailija
19/25 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis omalle lapselleni ikinä noin, kamalaa. Yli kolmevuotiaan jotenkin ymmärrän mutta en noin pikkusta, melkein vauva itsekin. Lapset on vaan kerran pieniä!!

J a sit toisekseen vituttaa että me töissä käyvät maksetaan nämä virikehoidot. En nyt tarkkaan muista mitä pienen lapsen päivähoito maksoi kaupungille kuukaudessa mutta päivähoitomaksu on murto-osa siitä.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus pitäisi rajata koskemaan mielenterveys- ym. ongelmaisia perheitä ja muuten tukea tarvitsevia (mm. e-lapset), eikä niin että jokainen voi tyrkätä taaperonsa tarhaan jos haluaa shoppailla uuden vauvansa kanssa rauhassa.

Ja voisivat ajatella miltä siitä pienestä tuntuu..

Vierailija
20/25 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi vauva on sairas, joutuu olemaan paljon tutkimuksissa ja osastollakin niin ihan ymmärrettävää että esikoiselle tarvitaan hoitopaikkaa.

Samoin jos äidillä on jokin sairaus mikä heikentää hänen kykyään hoitaa lapsiaan, esimerkiksi ei saisi nostella isompaa tms.

Tai jos vaikka perhettä on kohdannut jokin kriisi, lasten isä on kuollut tai muuta minkä takia äidillä on jonkin aikaa voimat loppu ja vaikea saada arkea toimimaan.

Mutta ihan niin että terveet vanhemmat ovat tietoisesti tehneet toisen, terveen lapsen ja siksi laittavat noin pienen esikoisen hoitoon koska voimia molempien hoitamiseen ei ole, niin sitä en ymmärrä. Jos äidin voimat ja kyvyt lastenhoitoon on noin heikot niin varmaan kannattaisi vaihtaa paikkoja ja isä jäisi lasten kanssa kotiin äidin palatessa töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä