Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa kasvattaa lapsiani. En tiedä miten toimia tai kieltää, perustella yms..

Vierailija
27.02.2009 |

Mulla on tyttäret 6 ja 7v. Kummatkaan ei korviansakaan lotkauta kun yritän heitä kieltää tai käskeä tekemään jotain. Ei auta rauhassa sanomiset, ei huutamiset, ei rääkymiset ei uhkailut, ei mitkään. Vanhempi neiti ei viitsi edes siivota omia jälkiään pois, vaan jättää kaikki levälleen. Kun pyydän/käsken häntä korjamaan tavarat, hän alkaa kiljumaan että miksi hänen pitää aina siivota, ei jaksa jne.. Ei viitsi edes kuunnella, että pikkusisko joutuu omille tavaroilleen tekee saman asian.

Isänsä sitten iskee aina väliin ja käskee mun olla jankuttamatta asioita. Helvetti, kun ei saa edes perustella asioita, miksi ne tavarat pitää siivota. Taidanpa olla siivoamatta neitien huonetta enää. Eläköön paskassa, toivottavasti oppivat siitä.

Yksinkertaisesti multa on puhti loppunut, kun kukaan ei kuuntele. Voin rehellisesti sanoa, ja tekin voitte, että meillä kasvaa KURITTOMIA KAKAROITA!

Jelppikää luuseria!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat hyvät kasvatuskeinot uhkailu, kiristys ja lahjonta voisivat purra teidän neiteihin. Sovi neitien kanssa karkkipäivästä, viikkorahasta, uimahallireissusta tai muusta viikottaisesta kivasta jutusta.

Sitten kerrot että tämän kivan saamisen edellytys on oman huoneen siivous päivittäin, järkevä käytös ym. sovittujen sääntöjen noudattaminen. Laita jääkaapin oveen joka viikko lista, johon tulee neitien nimet ja rasti tehdystä työstä. Jos neiti ei toimi sovitusti, rasti otetaan pois. Viikkokivan saamisen edellytys on tietty määrä rasteja. Ja kivan voi saada myös vain toinen neideistä. Toisen karkkipäivä ei automaattisesti ole toisenkin karkkipäivä.

Muutaman kiukkuraivarin jälkeen tämä systeemi yleensä toimii hyvin

Vierailija
2/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut lahjontaa uhkailua mikään ei tehoa esikoiseemme. Nuorempi siivosi kun olisi muuten menettänyt viikkorahat. En muista koska esikoinen olisi viimeksi saanut viikkorahaa tai mitään herkkuja.

Tänään esikoinen tosin luuttusi huoneen lattian, kun olisin antanut nuoremman tehdä sen ja sehän ei käynyt hänelle.

Aika vähiin on lelut ynm. käyneet kun en jaksa niitä kerätä ja olen jaellut pois ne.

Kyllähän nuo kyselee lelujen perään ja marisevat miksi senkin annoin pois, no siksi kun lojui jatkuvasti lattialla, eivätkä pyynnöistä huolimatta laittaneet laatikkoon.

Alkuun keräsi lattialla olevat kamat jätesäkkiin ja piilotin sen. Ei nuo edes halunneet sitä takaisin, joten annoin lelut pois.

Muutenkaan esikoinen tee mitään ilma tappelua. En usko, että edes selkäsauna tehoasi.

Olen oppinut motivoimaan lapset tekemään asioita, mutta tavaroiden keräilyä en tarpeeksi hauskaksi saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tytöt 4,5- ja 6-vuotiaat. Mies on työmatkalla ja mä oon välillä ihan helisemässä niiden kanssa...

tappelua heti aamusta alkaen. Välillä toki menee ihan hyvin ja touhutaan jotain yhdessä. Mutta tytöt osaavat ärsyttää äitiä ja toisiaan todella.

Varsinkin nuoremman kanssa on ollut vaikeaa...liekö ikävöinyt isäänsä niin kovin että purkaa sen äitiin..

Vierailija
4/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää yhtäköyttä. Molemmat komentaa samoissa rajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä