Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskausaikana tupakoiva mielestäsi olla hyvä äiti?

Vierailija
24.03.2009 |

Minun mielestäni ei.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen voi sepittää mitä vain, mutta jos ei noin typerää tapaa lopeta lapsensa takia niin päässä on vikaa.

Vierailija
2/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ei ole edes mielipidekysymys. Ei todellakaan voi puhua hyvästä äidistä, jos tämä haluaa aiheuttaa vauvalle hengenvaaran jo ennen tämän syntymää. Ei varmaan tarvitse luetella, mitä haittoja raskaudenaikaisesta tupakoinnista on. Mua oikein kiukuttaa pelkkä ajatuskin tupakoivasta äidistä, aivan helv**** itsekästä. Tupakoivat raskaanaolevat: menkää oikeesti itteene!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei kasva hyväksi äidiksi vielä raskausaikana, mutta voivat lapsen synnyttyä kasvaa.

Vierailija
4/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin irrelevantti kysymys, ainakin tällä palstalla... Ja aika populistinenkin...

Vierailija
5/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lähtökohtaisesti on jotain vialla, jos ei pysty asettamaan lapsen tarpeita omien tarpeiden edelle.

Vierailija
6/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla voi tupakoimaton äiti olla paska äiti. :)

Eipä sitä hyvää äitiyttä voi sillä mitata.

Vierailija
7/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän mua ihmetyttää ne äidit, jotka on aina raskausajaksi lopettaneet tupakoinnin ja aloittavat synnytyksen jälkeen sen uudestaan! Pitää pieni vauva altistaa passiiviselle tupakoinnille...

Vierailija
8/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa.Lopetuspäätös tuli ihan vauvan takia.Sitä ennen poltin n. 10 tupakkaa päivässä.nyt käytän nikotiinikorvasusta n. vajaa 10 mg päivässä.Ikinä enää en aio polttaa.Kamala tapa oli.Nyt haistankin kaiken ihan erilailla ku ennen.Painoni tuskin nousee tästä lopettamisesta, sillä en ole korvannut tupakkaa karkilla enkä muullakaan lisäsyömisellä.Vesipullo mulla on koko ajan vieressä.

Vierailija
9/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Tottakai voi olla hyvä äiti. Samoin äiti joka ei polta, voi olla todella huono äiti.

Vierailija
10/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan, ei kukaan ole hyvä äiti jos tupakoi raskauden aikana koska samalla vahingoittaa viatonta pientä lasta. Mielestäni tupakoivat odottavat äidit pitäisivät laittaa pakolliseen tupakkalakkoon raskauden ajaksi. Jos ei muulla keinolla niin vaikka valvonnan alle koko ajaksi!!!

Vierailija
11/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tupakoin kun odotin lapsiani. Hyvää huolta mä heistä pidän. Katson että saavat ruokaa, huolehdin heidät kotiin ja nukkumaan ajoissa, ostan vaatteet ja varusteet ja katson että ne ovat puhtaat ja ehjät. Maksan harrastukset ja kuskaan heidät sinne. Pussaan ja halaan, yritän opettaa mikä on oikein ja mikä väärin ja paljon muuta.

Paska äitikö? ehkä sitte jonkun mielestä, omasta mielestä en ole. Ja lapsille olen ihan varmasti maailman paras ja ihanin äiti, tuskin lähtisin vaihtoon?

Vierailija
12/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata vain ne ihmiset, jotka ovat joskus polttaneet, tietävät siis mitä se ihan oikeasti on.

Ja kysymykseesi, tietenkin voi!

Ei tietenkään saisi polttaa ja en itsekään polttanut. Mutta tiedän mitä tupakointi on.

Vierailija
13/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ollakin ihan kohtuullisen hyvä äiti, sitten kun lapsi on syntynyt.

Terveys on kuitenkin lapsen elämän perusta ja jos sen riskeeraa noin tietoisesti jo ennen syntymää, niin siltä osin ei ole hyvä äiti.

Vierailija
14/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaarantaa lapsensa jo näin varhain niin miten voisi olla? juu voi tupakoimaton äitikin olla paska niinkun tuolla ylempänä joku järkeili, väittikö joku muuta??? HAHAHHA!! mutta tällainen äiti ei ainakaan voi PISTE

Vierailija
15/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis totta kai tupakointi on pahasta lapselle; tamahan nyt on jonkinlainen itsestaanselvyys... Se ei kuitenkaan valttamatta tarkoita sita etta aiti olisi kaikilla muilla aitiyden alueilla kehno, eika myoskaan sita etta ei-tupakoiva aiti olisi aina hyva aiti.

T: 11 v tupakoinut, jo ennen lasten tuloa lopettanut

Vierailija
16/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole polttanut oikeastaan ikinä. Vain nuorena joitain satunnaisia tupakoita.

Niin kuin joku jo tuolla aikaisemmin sanoi niin ei kaikki kasva äitiyteen ennen vauvan syntymää.

Ja vaikka ei tupakka millään tavalla ole hyodyllistä tai edes tarpeellista äidille saati sitten vauvalle niin ei se kyllä ihan hengenvaarallistakaan ole.

Ja ainakin ne äidit ketä minä tunnen ei ole ollenkaan jaoteltavissa hyviin ja huonoihin äiteihin tupakoinnin mukaan.

Yksikin tupakoimaton ja alkoton äiti on niin työkeskeinen, että koen sen lapselle suuremmaksi haitaksi, kuin esim sitten sen tupakoinnin.

Vierailija
17/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla muissa asioissa ihan loistava äiti mutta niinkun joku jo sanoikin..jos lapsen terveyden vaarantaa jo noin varhain....hmm jotain on pakko olla pielessä.

Vierailija
18/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kovin hyviä lähtökohtia halua lapselleen antaa :/

Vierailija
19/52 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos järkiintyy ja katuu.

Vierailija
20/52 |