Voiko raskausaikana tupakoiva mielestäsi olla hyvä äiti?
Kommentit (52)
itsekkäämpää touhua en keksi kun tahallisesti ja tietoisesti myrkyttää ja vahingoittaa lastaan...sadistiset paskat!
Mielestäni on ainakin vastuutonta tupakoida raskaana ollessaan ja itsekästä myöskin. Jos raskausaikana on vastuuton ja itsekäs niin tiedä sitten, kaipa sitä voi kasvaa lapsen synnyttyä siihen äitiyteen. On kylläkin aika järkyttävää, jos polttaa tupakkaa, vaikka on tietoinen sen aiheuttamista haitoista sikiölle.
ei se kenestäkään huonoa ihmistä tee.
joka ei ole siihen itse syyllinen että äiti on kuksinut..joka joutuu loppuelämänsä kantaamaan itsekkään ja omahyväsen äitinsä tekosia...mä todella toivon et nää kommentiti saa juuri nämä ihmiset tuntemaan piston sydämmessään ja helvetin äkkiä parantamaan tapansa...
jokainen raskausaikana poltettu tupakka heikentää sikiön verenkiertoa ja hapensaantia 15 minuuttia joten jos joskus myöhemmin lapsella ilmaantuu oppimisvaikeuksia ym niin aivojen raskaudenaikaisesta hapenpuutteestahan ne sit johtuu. eli yksinkertaisen tyhmää polttaa raskausaikana
Ei kukaan tahtoisi aiheuttaa lapselleen tahallisesti mitään pahaa ja tupakoivat äidit tekevät niin. Ja puolustelevat tekoaan vaikka millä, neuvolan/lääkärin "luvalla", sillä että jotkut tekevät paljon pahempaa lapsilleen ym. Kukaan ei ole täydellinen äiti, mutta tupakointi on yksi asia jonka jokainen voi HALUTESSAAn lopettaa, edes raskaus ja imetysajaksi.
Ja on erittäin tyhmää alkaa täällä väittelemään ja haukkumaan toisia kyseisestä asiasta. Jokainen asia , mikä parantaa vauvan oloa, on hyvä asia ja sen ns. hyvä äiti tekee :) tupakointia ei voi puolustaa millään, joku lääkekuuri on aivan eri asia.
Mä olen ihan varma siitä että täällä nämä eräät erittäin tuomitsevat äidit, kuitenkin ovat niitä jotka sallivat alkoholin raskausaikana. Nollalinjaa suosittelee neuvola, mutta eräät ne vaan vetävät punkkua tai olutta vauvaa odottaessa. Ei eroa mun mielestä tupakan poltosta mitenkään.
Sen sijaan, että itse kärsisi vieroitusoireet tupakasta, päättääkin antaa ne vastasyntyneen harteille kannettavaksi. Kyllähän vastasyntynyt sen verran voi äidin mukavuuden eteen tehdä.
Tuo on valtava päätös tehdä lapsen puolesta: lisää syöpäriskiä, riskiä että lapsi aikoinaan aloittaa tupakoinnin, keskittymisvaikeuksia...
Turha sitten tulla ulisemaan kun käytös- ja keskittymisongelmat alkaa kouluiässä vaivata!
Ei se mitään, jatkan samaa linjaa.
Mä olen ihan varma siitä että täällä nämä eräät erittäin tuomitsevat äidit, kuitenkin ovat niitä jotka sallivat alkoholin raskausaikana. Nollalinjaa suosittelee neuvola, mutta eräät ne vaan vetävät punkkua tai olutta vauvaa odottaessa. Ei eroa mun mielestä tupakan poltosta mitenkään.
Ihan sama mielipide kuin tupakoivastakin: huono äiti, jos ei osaa asettaa lapsen tarpeita omien tarpeiden edelle.
Tuo on valtava päätös tehdä lapsen puolesta: lisää syöpäriskiä, riskiä että lapsi aikoinaan aloittaa tupakoinnin, keskittymisvaikeuksia...
Turha sitten tulla ulisemaan kun käytös- ja keskittymisongelmat alkaa kouluiässä vaivata!
saattaa olla vaikeuksia tulla hyväksi mummoksi. Raskaudenaikainen tupakointi aiheuttaa myös lapsettomuutta, erityisesti poikalasta odottaessa.
Mielestäni on törkeää ajattelemattomuutta tupakoida raskaana.
satutko tietämään millainen MYRKKY tupakka on???
kannattaapa tutkia HIUKKA tarkemmin mitä siinä on ja miettiä sitten miten vaikuttaa mm. kehittyvän sikiön hermostoon yms.
kannattaapa tutkia HIUKKA tarkemmin mitä siinä on ja miettiä sitten miten vaikuttaa mm. kehittyvän sikiön hermostoon yms.
Mutta pienempi paha on tupakoidan kuin juoda. Täällä oli pitkä ketju raskausaikana juomisesta, ja ällöttävän moni myönsi juovansa alkoholia raskausaikana. Alkoholi jos mikä aiheuttaa vammoja, ja osa niistä tulee vasta myöhemmällä iällä esiin. Ihan turha tulla sitten itkemään kun on lapsella käytös ja oppimisvaikeksia, olis varmaan kannattanut jättää sekin viinilasi väliin.
Ihan sama mielipide kuin tupakoivastakin: huono äiti, jos ei osaa asettaa lapsen tarpeita omien tarpeiden edelle.
Ja onhan se hyvä, että tälläisella liioitellaankin, mutta on myös muita "turhia" myrkkyjä. Lisäaineet, saasteet, alkoholi, turhat lääkkeet....
Jos vauvan parasta ajatellaan, äidin pitäisi olla myös hyvässä kunnossa, psyykkisesti tasapainoinen jne....
Jokainen voi miettiä omalla kohdallaan....
kannattaapa tutkia HIUKKA tarkemmin mitä siinä on ja miettiä sitten miten vaikuttaa mm. kehittyvän sikiön hermostoon yms.Mutta pienempi paha on tupakoidan kuin juoda. Täällä oli pitkä ketju raskausaikana juomisesta, ja ällöttävän moni myönsi juovansa alkoholia raskausaikana. Alkoholi jos mikä aiheuttaa vammoja, ja osa niistä tulee vasta myöhemmällä iällä esiin. Ihan turha tulla sitten itkemään kun on lapsella käytös ja oppimisvaikeksia, olis varmaan kannattanut jättää sekin viinilasi väliin.
Jos raskausaikana ei pysty tupakasta ja viinasta olemaan erossa niin kannattaa jatkaa lapsettomana elämistä ja pohtia muutaman kasvuvuoden jälkeen asiaa uuden kerran...
<3voi raasu<3