¤¤¤Lokamammat¤¤¤ (uusi ketju)
Aloitan nyt uuden ketjun, kun tuo edellinen on jo niin pitkä ja välillä jo haeskeltavissa. En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka olen käynyt ketjua kyllä lueskelemassa. Taitaa olla suurinosa lokakuisista odottajista siirtynyt sinne suljettuun ryhmään, mutta jospa meitä täältäkin löytyisi.
Itsellä on tänään jonkinlainen rajapyykki, kun on 12 viikkoa täynnä, mutta ei tässä vielä uskalla tuuletella. Ikävät muistot kummittelee takaraivossa :( Olen kuitenkin päässyt jo ultraan, ensimmäinen lääkäriaika oli jo viikolla 9+1 ja täällä lääkärillä on ultra käytössään. Kun on noita keskenmenoja taustalla, niin pääsin jo niin ajoissa lääkärille. Tosiaan siellä näkyi syke oikeassa paikassa ja ylihuomenna pääsen taas näkemään vauvelin, kun on alkuraskauden ultra äitipolilla. En halunnut osallistua veriseulaan, mitenkäs muut? Olen ollut todella huonovointinen ja väsynyt ja siitä on tullut kuitenkin sellaista lisäuskoa ja toivoa, että kaikki olis hyvin, toivotaan, että torstaina sille saadaan vahvistusta.
Nyt näin omanapainen sepustus, tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne :) Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille lokamammoille!
Hipsu78 12+0
Kommentit (36)
Hyvää kuuluu:)
Viikkoja nyt 13+3 ja maanantaina oli jo ensimmäinen perhevalmennuskin;)
Kait sitä pitää itelläki pikkuhiljaa uskoa,että tää on totisinta totta,ihanaa sellasta:)!!
Lasta yritetty vuosia,yksi inseminaatiokin takana..ja nyt tuntuu,kuin ihme olisi tapahtunut...ja niin onkin,ehkäpä se on niin,että kun lopettaa stressaamisen yms. niin onni potkaisee!!
Täällä yksi lokamamma lisää! :) Viikkoja nyt 13+3 ja tänään olis toinen neuvolakäynti ja eka lääkärintarkastus.
On tää odottaminen vaan niin ihanaa aikaa:) Toukokuun puolessa välissä ois rakenneultra, jännittä tuleeko poika vai tyttö! Niin, ja laskettu aika 4.10.2009.
Tässäkin yksi uusi lokamamma ilmoittautuu. Viikkoja on nyt 12+3, takana on jo np-ultra ja veriseula, joista molemmista puhtaan paperit. Nyt sitten hyvillä mielin eteenpäin.
Tulokas on toinen meidän perheeseen, edellinen on nyt hieman reilun vuoden, eli syksyllä on kiirettä luvassa :) Laskettu aika on 11.10, hieman taisi mennä ajoitus pieleen, kun perheessä kaikki muut ovat skorppioneja, ja tämä kaveri taitaa jäädä parilla viikolla siitä :D
Olen myös -78 syntynyt, täällä taisi aika monta samanikäistä olla.
Aurinkoista huhtikuuta kaikille! On se vaan niin ihanaa, kun kevät etenee vauhdilla. Tosin nämä rapakelit vois mennä äkkiä, kun on lapsia ja eläimiä eikä kuraeteistä, niin ärsyttää kulkea rätti kourassa koko ajan.
Toivottavasti alkais jo helpottaa pikkuhiljaa tämä pahoinvointikin, mieli on nyt jo vähän levollisempi, mutta yök-olo vaan jatkuu ja vie voimia. Onneksi mies on ollut nyt toista viikkoa kotona, niin olen päässyt päivällä lepäilemään. Tosin se syy kotonaolemiseen ei ole mikään kiva, hän kun niin monien tavoin lomautettuna. Maanantaina käytiin koko perheen voimin neuvolassa ja pojatkin kuuli vauvan sydämen sykkeen, olil se vaan ihanaa kuultavaa.
Minkälaisia aavistuksia teillä on tulokkaan sukupuolesta? Minä olen ollut aiemmoin sitä mieltä, että meille tulee vaan poikia, mutta nyt on kuitenkin tullut vähän tyttöolo. Saattaa kyllä olla toiveajatteluakin :) Ja mieshän on aivan satavarma, että tulee tyttö, kun ei pojista tälläista oireilua ole ollut. No, tuli kumpi vaan, ihan on yhtä tervetullut.
Nyt taidan painua taas sohvalle köllimään, kertoilkaahan muutkin kuulumisia :)
Hipsu 13+1
No niin mutta itse asiaa....
Kävin viime viikolla ultrassa ja kaikki oli sen mukaan hyvin.
Nyt on menossa 13+3 ja ultran mukaan 14+3 mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Mites teillä muilla onko laskettu aika paljonkin muuttunut ja mikäköhän on on se raja, että laskettua aikaa muutetaan?
Olo alkaa väsymyksen ja yökötys tunteen osalta helpottaa.
Viikonlopun aikana on kerrottu melkein kaikille ja alkaa vatsa olla sen verran turvoksissa, että jos kireitä vaatteita käyttäisin niin joku voisi jo arvata.
Meillä on kaksi tyttöä joiden sukupuolen selvitin ennen syntymää. Toisaalta olisi kiva jättää yllätykseksi synnytykseen. Mutta olisi ehkä vähän helpompaa tietää sukupuoli etukäteen niin osaisi ostaa vaatteita ja muuta.
Olin tänään kaupungissa ja kävin samalla pyörimässä lasten osastoilla niin hirveän vähän vaateita mitkä käyvät tytölle ja pojalle. Kaikki on joku pieni kukka/auto ja väreinä sininen/punainen.
No ei sillä sukupuolella ole väliä. Kumpikin käy oikein hyvin. :)
Johonkin pinoon jo kerran itseni ilmoitin, mutta laitetaanpa uusiksi ;)
Elikkäs:
Olen pian 29v täyttävä 3 lapsen äiti (pojat 03/01 ja 05/03, sekä tyttö 09/08) elikkäs 4 tulossa. LA 15.10. Miehelläni edellisestä suhteesta tyttö 04/02. Meidän ensimmäinen yhteinen on siis viime syksynä syntynyt neitokainen.
Eka nla lääkäri oli, ja samalla kurkkasivat ultralla, että siellä masu-asukki näkyi.
Ensi keskiviikkona on np-ultra.
Väsymys alkaa olemaan ONNEKSI ohi, se on niin järkyttävää aina näin alussa.
Mulla on sellainen kutina, että tämä veijari olisi poika, mutta täytyy odotella toukokuun lopulle, että mitä ne siellä rakenneultrassa näkevät haarovälissä ;)
Mukavaa kevättä kaikille!
Marili ja "Jesse" 12+0
Hei kaikki lokamammat!
Tänään oli eka ultra ja kyllä tuli kyynel silmään, kun katselin pikkuisen liikehdintää masussa. Huvittavaa oli, kun kyynelehdin, niin kätilö kysyi samanaikaisesti, että sattuuko tutkimus minua. Vastasin, että kyyneleet valuvat ihan muusta syystä ja hän sanoi sen kyllä ymmärtäneensä :) Vielä ajattelimme odottaa veriseulan tulokset ennen kuin kerromme asiasta...eli vielä pitää malttaa pitää pieni salaisuus, joka tosin on ihmetyttänyt esim. yhtä ystävääni, kun jumpassa käyntini loppui kuin seinään pahoinvoinnin takia.
Pahoinvoinnista sen verran, että toivoisin todellakin, että tämä helpottaisi ja poistuisi jossain vaiheessa. Esim. eilen illalla oli taas niin järkyn huono olo, että itku meinasi tulla. Huomaan, että viikkoja kestänyt huonovointisuus on vaikuttanut mielialaani hyvin voimakkaasti ja jotenkin mikään ei kiinnosta. Ja olen myös ollut tosi kiukkuinen viime aikoina. Luonnollista, mutta niin uuvuttavaa :(
Päätin kanssa tulla tänne, teitä on aika paljon! Elikkäs LA 6.10 eli nyt rv 14 menossa. Vuosi yritettiin ja ekalla clomikierrolla tärppäsi :) Kävin alkuraskauden ultrassa sekä nyt np- ultrassa viikko sitten, kaikki hyvin, kovin se vauva siellä liikkui ja paljon. Oireita ei kauheesti, mitä nyt kaikenlaiset alavatsakivut, ei kuiteskaan verenvuotoa ja laitoinki kyssän tonne erikseen, että onko muilla kokemuksia? Krooninen väsymys ja saamattomuus myös vaivaa..oon sairaanhoitaja, että vuorotyö rasittaa vielä aika paljon. Onneksi ei oo kauheesti nosteltavia ja käsivoimat suht hyvässä kunnossa..aika kuluu hitaasti, varsinkin kun ei oo töissä. Rakenneultra on vasta 3.6!!Liikkua oon kuitenkin jaksanu, diabetesvaara kun on..mrr. Toki kilppariarvot on vähän rajalla, että sekin voi väsymystä tehdä, mun mielestä tää väsymys on pahentunu koko ajan..pahoinvointia ei oo juurikaan ollut. Harmi, että sitä joillakin on kauheesti!!
Jaksamisia kaikille ja yritetään olla ressaamatta..multa ei niin helposti vaan onnistu :))
Sitä vaan ihmettelen, että ite en saanu mitään konkreettista tulosta veriseulasta, kun np oli 1,3 mm eli normaali. Kätilö vaan sanoi, että se on suhteutettuna ikään eli kaiketi sekin oli normaali..ai niin oon vm 82 eli 26v, mies vähä vanhempi
Olin tänään neuvolassa (taas) kun sydänääniä ei viikko sitten kuulunut. No, ei kuulunut tänäänkään, ultrassa näkyi kyllä reilu viikko sitten. Kohtu on kuulema takana, joten ei vaälttämättä vielä kuulukaan. Onko muita joilla ei vielä viikoilla 12-13 ole kuulunut? Menen maanantaina ultraan rauhoittamaan mieltäni...
Ensimmäisestä lapsesta en muista yhtään koska ne kuuluivat...
Meillähän on "paljon" yhteistä Tiina_82 :) Nimi & syntymävuosi ainakin...;)
Mä oon pari päivää sua eellä,mut voin sanoo,ettei mullakaan oo pahemmin oireena ollu muuta ku toi väsymys,joka jatkuu vaan ja välillä jopa tuntuu et pahempana..aina väsyttää...oksentaa ei oo tarvinnu kertaakaan tms...tietty sellasia kuvottavia olotiloja on ollu,mut onneks menny ohi...ja välillä on mahaki ollu kipeenä,mut oon aatellu niitä vaan jonkinlaisiksi kasvukivuiksi...Itekkin olen hoitotyössä ja nyt oon ollu 3 viikkoo sellasessa paikassa,jossa on nostoja paljon ja onhan se ollu rankkaa..ja oonki tehny ihan oman jaksamisen mukaan...
Meillä on rakenneultra 18.5!!Np-turvoke oli 1,4mm+sit se veriseulan tulos ja sanovat kaiken olevan kunnossa!!
Meillä ei auttaneet clomit ollenkaan,muutaman kierron niitä söin, inseminaatio tehtiin viime keväänä tuloksetta..sit lopetettiin "yritys",luovutin..ja tässä sitä ollaan ja toivottavasti loppuun saakka!!uskomattomalta tää vieläkin vähän tuntuu,mutta itekkin stressaan vähän väliä...mut jospa se tästä,kuhan vaan noi viikot menis nopsaan:)!!
Puhun taas itsestäni; kävin sitten ultrassa tänään kun niitä sydänääniä ei eilen kuulunut 12+2. Ihan hyvin se katkarapu siellä liikkui ja sydän sykki normaalisti =)
Ne äänet eivät vaan kuulu vielä, on niin oudossa paikassa tuo kaveri.
Tuntuu uskomattomalta lukea teidän vauva-uutisia, ketkä olette yrittäneet pitkään ja hoitojen kanssa onnistunut, mahtavaa! Hurraa lääketiede!
t. Onnellinen ja helpottunut, myös siksi että nuo 3 jo nukahti... ;)
Minäkin ilmoittauduin aikanaan johonkin ihan ensimmäiseen lokamamma-ketjuun, mutta en sitten rohjennutkaan siirtyä sinne suljettuun ryhmään, kun koko raskaus on tuntunut vielä niin epävarmalta. Tänään olin vihdoin np-ultrassa, jossa oli kaikki kunnossa, joten ehkäpä nyt uskaltaa jo vähän huokaista, kun viikkojakin on "jo" 11+6. Laskettu aika on siis 20.10. ja se on varma, koska meilläkin on ollut lääketiede apuna (icsi). Meillä on rakenneultra vasta 15.6. (rv 21+6). Mites muilla?
Toinen lapsi on siis tulossa, esikoinen on puolitoistavuotias tarmonpesä :) Ekassa raskaudessa ei ollut mitään hankaluuksia, ei pahoinvointia, vuotoa tms. Tämä kerta onkin sitten ollut aivan toista, mutta jospa tämä tästä nyt pikkuhiljaa helpottaisi...
Ajatukset karkaa väkisinkin jo tulevaan sksyyn ja yritän miettiä, mitä pitäisi uudelle tulokkaalle hankkia. Tuo meidän 1.5v poika on vaihtelevasti innokas kävelijä, mutta veikkaan, että tuplat on silti ostettava, sillä kauppa- tai neuvolareissut uhmaikäisen ja vauvan kanssa ei taida onnistua, jos ei ole jonkinlaista kulkupeliä kummallekin. Onko muilla kokemusta 2v ikäerosta?
Entä aiotteko ottaa äitiyspakkauksen, jos teillä on jo ennestään lapsia? Itse en taida nyt ottaa, kun kaikki ekan pakkauksen tavarat on vielä jemmassa ja hyvässä kunnossa.
Tervetuloa kaikille uutukaisille palstailijoille!
Ja tervehdys kaikille jo tutuille!
Toivottavasti voitte hyvin!!!
Mun olotila on alkanut selkenemään. Tuntuu kuin ei olis ollenkaan raskaana. Aamulla tosin vähän vielä puistattaa, mut olo menee nopeasti ohi.
Mun raskaaksi tulo on ollut pieni ihme. Lapsettomuushoitoja on käyty läpi ja lääkärit olivat sitä mieltä että rankka tie on edessä, jos aijon tulla raskaaksi. No. Nyt tulin sitten vuosien yrittämisen jälkeen raskaaksi.. ihan luomuna.
Ehdin jo luovuttaa.
Mulla on edellisten lapsien ikäero 1v. Meillä oli käytössä kaksostenrattaat. Huonot tuli ostettua silloin.. ja sen huomasi kyllä talvikinoksessa puskiessa.
Mä olen miettinyt tuota äitiyspakkauksen ottamista..
Eka olin sitä mieltä, etten ota.. mutta nyt tuntuu että voisinpa ottaakin. Mulla tulee 10 vuotta siitä, kun mulla oli viimeksi vauvat. Äitiyspakkauslaatikot ovat uineet muuttojen myötä jonnekin. Se laatikko on todella hyvä sänky ensimmäisinä kuukausina. Eli varmaan mä otan sen äitiyspakkauksen.
Pää vähän jätättää ja omaa napaa tuli kirjoitettua.
Suonette anteeksi.
Kirsikkanuttu ja Pottu 14+1
Täälläpä yx mamma lisää, viikkoja kasassa nyt 13+1, np-ultra oli maanantaina ja laskettua aikaa siirrettiin 6 pv taaksepäin, eli entinen LA 19.10 muuttui sitten 13.10. Kyllä se mulle vaan käy!
Olo on ollut kamala ekat 3kk, huono olo jatkuvaa, syödä ei ole oikein paljoa voinut kerralla ja hirvee väsy on ollut koko ajan. Onneksi olen ollut kakkosen kanssa kotosalla (toukokuussa takaisin töihin pariksi kk) joten on voinut nukkua samaan tahtiin tämän 1vee kanssa.
Mulla 2 poikaa, toinen -01, toinen -08. Ultrasta jäi sellainen olo että tästäkin ois poika tulosa, huito siihen malliin että on oikia isäntä!
Äitiyspakkauksen aion ottaa, ekan kohalla päätin että otan tulevillekin, niin on jotain omaa ja uutta joka vauvalle kun muuten ollaan sukulaisten ja sisartusten vaatteissa;)
Ekan raskauden kohonneiden sokeriarvojen takia seurailen sokereita tässäkin raskaudessa kuten edellisessäkin, pääasia ruokavaliolla, eli välttelen makeaa ja käyn 2 kertaa sokerirasituksessa.Ah ihanaa sitä litkua!
Mutta nyt nukkumaan kun kakkonen simahti unille, ehdin itsekin nukkua tunnin:)
Ihania odotuksia teille, annetaan itselle lupa ainakin yhden suklaamunan syöntiin, vai mitä???:)
Tulin vaan pikaisesti piipahtamaan ja toivottamaan iloista ja rentouttavaa pääsiäisen aikaa kaikille lokamammoille. Sen verran omasta olosta, että nyt on alkanut helpottaa pahoinvointi, mikä on ihanaa! Tilalle on tosin tullut uusi vaiva, nimittäin ummetus ja se on vähemmän ihanaa :( Varmaan osittain johtuu siitä, että jätin kahvinjuonnin kokonaan, ei enää aamukahvikaan maistunut.
Mutta kaikenkaikkiaan olo on nyt kuitenkin huomattavasti parempi, eletäänhän tässä jo sitä kukoistavaa keskiraskautta :)
Iloisin terveisin
Hipsu 14+2
Mitä kuuluu kaikille Lokamammoille?
Mä kävin eilen lääkärineuvolassa ja lääkäri sanoi mun kohdun olevan niin reippaan kokoinen, että ei voi olla näillä viikoilla. Hassua.
Kohtu onkin jo plumpsahtanut ulos lantiosta ja on kiva tunnustella sitä. Varsinkin illalla kun katsoo selällään telkkaria. :) Alkaa pikkuhiljaa uskomaan että salamatkustaja on valloittanut mahani.
Kaunista kevätpäivää kaikille!
Kirsikkanuttu 13+2