Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Lokamammat¤¤¤ (uusi ketju)

24.03.2009 |

Aloitan nyt uuden ketjun, kun tuo edellinen on jo niin pitkä ja välillä jo haeskeltavissa. En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka olen käynyt ketjua kyllä lueskelemassa. Taitaa olla suurinosa lokakuisista odottajista siirtynyt sinne suljettuun ryhmään, mutta jospa meitä täältäkin löytyisi.

Itsellä on tänään jonkinlainen rajapyykki, kun on 12 viikkoa täynnä, mutta ei tässä vielä uskalla tuuletella. Ikävät muistot kummittelee takaraivossa :( Olen kuitenkin päässyt jo ultraan, ensimmäinen lääkäriaika oli jo viikolla 9+1 ja täällä lääkärillä on ultra käytössään. Kun on noita keskenmenoja taustalla, niin pääsin jo niin ajoissa lääkärille. Tosiaan siellä näkyi syke oikeassa paikassa ja ylihuomenna pääsen taas näkemään vauvelin, kun on alkuraskauden ultra äitipolilla. En halunnut osallistua veriseulaan, mitenkäs muut? Olen ollut todella huonovointinen ja väsynyt ja siitä on tullut kuitenkin sellaista lisäuskoa ja toivoa, että kaikki olis hyvin, toivotaan, että torstaina sille saadaan vahvistusta.

Nyt näin omanapainen sepustus, tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne :) Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille lokamammoille!

Hipsu78 12+0

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsu78,

Omanapaisia kirjoituksia on ihan kiva lueskella. Kiva tietää että missä muut lokakuunmammat ovat menossa.

Toivottavasti maha-asukkisi pysyy tiukasti masussa ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin.

Mä ajattelin jämähtää tänne palstalle. Aika hiljaista näyttäisi olevan, mutta toivon että jotkut jaksaisivat kirjoitella tänne. :)

Vasta kävin ultrassa ja kaikki näytti olevan kohdallaan. Nyt vaan on alkanut ihme supistelut ja on kireä tunne mahassa. Terkkarin puhelinaikakin jo meni, enkä sitä viitsi häiritä supistelu-kysymyksillä. Soittelen sinne huomenissa.

Jotain tietoa yritin netistä etsiä varhaisista supistuksista.. vähäisiä olivat tiedon muruset. Ehkä tää on ihan vaaratonta ja kohtu vain herkistelee kolmannesta raskaudesta.

Onko täällä lokamammoissa paljon vuosimallia '78?

Minä ilmoittaudun myös sellaiseksi. :)

kirsikkanuttu 12+1

Vierailija
2/36 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viikko 11 tasan tänään ja käytiin ultrassa. Kaikki oli hyvin, jouduttiin vaan herätellä kaveria aika kauan ennekuin suostu kääntyilemään. Minä olen menossa seulaan, tai kävinkin jo tänään ja odottelen tuloksia perjantaina. Ilmeisesti sieltä soitetaan vain jos ne ovat positiivisia, ymmärsin? Torstaina on neuvolalekuri, joten aion kysellä niitä jo silloin...

En ole ollut seulassa aiemmin, mutta nyt ikää jo sen verran (`76) että sinne pääsee/joutuu :)

Kaikki siis hyvin meillä, toivottovasti muillakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin veriseulassa. Oikeastaan en edes pähkinyt että mennäkö vai eikö.

Jotenkin sen np-ultran jälkeen vaelsin sinne lappu kourassa. Eipä paljon kätilökään selittänyt verikokeen merkitystä ja mitä siitä tutkittaisiin.

No. Onpahan otettu.

Vierailija
4/36 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa vuoden -78 äityli ja kolmatta odottelen. =) Kiva että meitä on täällä useampi.

Tällä hetkellä 12+3 ja mua väsyttää niin uskomattoman paljon, että mä voisin nukkua koko päivän! Ja varmaan nukkusinkin ellei pitäs käydä töissä ja olis noita muksuja! =)

Mulla oli maanantaina ultra äitipolilla ja niskaturvotustahan siellä mittailtiin. Kävin jo aikasemmin verikokeissa. Puhtaat paperit tuli! =) Meillä vaan kaveri oli sen verran linssilude, että hän tuijotti "kameraan" koko ajan, piti tuuppia ja tökkiä, että kääntyisi profiiliin.

Haluatteko te tietää sukupuolen ennakkoon? Minä (ja mies sekä mukulat) halutaan, joten odottelemme rakenneultraa, joka on toukokuussa. Vaikka kovin vaavi näytti meistä pojalta. Lääkäri sanoi, että kaikki näyttää pojilta viikolla 12, tytötkin. No eikun odottelemaan!

Sulais nuo lumet äkkiä pois, en jaksa näitä kurakelejä kovin pitkään! Saa olla lattioita pesemässä usein, kun on nuo pojat ja koira.

Mutta hyvää kevään odotusta! =)

Vierailija
5/36 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimeloni,

Mä haluaisin tietää myös etukäteen kumpi on tulossa. Kahden ensimmäisen kanssa oli tosi selvänä tuntemukset kumpi tulee. Ja niinhän sieltä tulikin.. ensin tyttö ja reilun vuoden päästä siitä poika. Nyt ei ole mitään tuntemuksia. Jalkapalloilija se ainakin on. Ultrassa se heilui siihen malliin. Vatsanahkat voivat olla kovilla sitten kesällä. :)

En sitten tiedä kertooko ne ollenkaan tällä seudulla sukupuolesta mitään. Muistaakseni viimeksi eivät kertoneet.

Mua väsyttää myös kovasti. Menin eilen nukkumaan klo 21 ja tänä aamuna olin unenpöpperössä laittamassa perunasalaattia muka tytölle aamupalaksi ennen sen kouluun lähtöä. Kyllä se tytöllekin maistui, mutta taisi olla enemmänkin mun mielitekoja. :)

Kaunista päivää kaikille!

Voikaa hyvin!

Kirsikkanuttu 12+2

Vierailija
6/36 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olisi yksi lokamamma.

Yksi lapsi on ennestään, ja nyt kas kas, suureksi yllätykseksemme meille on tulossa kaksoset. :x Tiukassa seurannassa mennään, mikä sopii meille, on aina hienoa käydä ultrassa katsomassa mitä naperoille kuuluu. Kaksosraskaus kuuluu sarjaan riskiraskaus, joten siitä nuo tiheät ultrat ja lääkärikäynnit.

Vointi ollut mainio, väsymystä vain, mutta ei huonovointisuutta kuin vähän joskus. Ei lähes ollenkaan.

Hiljainen on lokakuisten palsta...? Mihin kaikki on kadonneet?

Onko kellään vatsaa havaittavissa ulospäin?

Täällä pieni kumpu vain... mutta eiköhän se tuosta paisu vielä valtavaksi... ;)

Vierailija
7/36 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja ihan lokakuun alussa on La.

-cucci & naperot13vkoa

Vierailija
8/36 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tässä ilmoittautuu uusi lokakuinen odottaja. Odotan toista lastamme ja viikkoja tulee huomenna täyteen 10.

Väsymys painaa myös minua, mutta vielä pahempaa on ollut ihan järkky pahoinvointi, jota on kestänyt joitakin viikkoja. Ensimmäisessä raskaudessani muistan olleeni sekä pirteä että ei pahoinvoiva raskauden ekalla kolmanneksella. No tää kuuluu asiaan, joten kestettävä on, vaikka pinna on välillä todella kireällä...ja siitä joutuvat kärsimään valitettavasti sekä mieheni että lapsemme. :( Mites teillä muilla, pystyttekö olemaan purkamatta huonoa oloanne muille??

Vierailija
9/36 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tännekkin palstalle jäi vielä osa.

Itse olen kanssa syntynyt -78 ja kolmatta odottelen.

Perjantaina olisi eka ultra ja vähän kyllä jännittää vaikka kävin ultrassa viikolla kuusi ja silloin sydän sykki ja kaikki oli niin hyvin kuin silloin pystyi ultrassa näkemään.

Molemmista tytöistä selvitin sukupuolen etukäteen nytkin kyllä varmaan selvitän vaikka olen varma, että tyttö tulee. :) mutta eihän sitä koskaan tiedä kumpikin käy ihan hyvin.

Väsymys ja heikotus alkaa vähän helpottaa. Mikä sinäänsä outoa kun ei kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut huonoa oloa eikä mitään muutakaan.

T: Kata 13+3

Vierailija
10/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

cucci,

Onnea kaksosille!

gimmick,

Minä olen myös ollut ärtynyt, mutta nähtävästi en ole aiheuttaunut vielä pahaa mieltä muille. (ihme) Itsestäni kuitenki tuntuu että tiuskin ärtymyksen kourissa melkein koko ajan. Onneksi lapseni ovat jo koululaisia, eli ne ovat ymmärtäneet kun olen selittänyt tilanteen.. ja pyytänyt anteeksi ihmeellistä käyttäytymistäni. Onneksi en ole enää pelkästään se sängyssä makaava pahoinvoiva virtahepo joka örisee välillä jotain.

Kata52,

Tervehdys ikätoverille! :) Kiva että pääset taas ultraan. Vauvan näkeminen on ihanaa!

Tervehdys myös kaikille muille lokakuunmammoille!!

Mä olen tässä ihmetellyt takaisin hiipuvaa pahoinvointia. Mun pitäisi saada näin aamusta jo joku kunnon ateria, että pahoinvointi helpottaisi. Nyt tekis mieli kiinalaista tai jotain kunnon salaattiateriaa.

Maha on alkanut jo pömpöttämään, mutta esille se ei tule vähään aikaan. Mulla kun on juuttunut toi ihonalainen pelastusrengas tohon vatsan seutuville.

Ennen raskautta olin laihduttanut 20kg. Taitaa tulla kaikki takaisin. :P

kirsikkanuttu 12+3

Vierailija
11/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä välillä tervehtimässä täälläkin lokamammoja. :)

Onnea kovasti cucci kaksosista!!! Tuleeko teille paljon ikäeroa lapsille?

Miulla itelläni on esikoisen ja kaksosten ikäero 1v3viikkoa. :D

Nyt nelosta odotellaan, ja totean että pakko oli mennä yksityisellä käymään

alkuraskauden ultrassa tarkistamassa monta alkiota löytyy. Yksi siellä vaan

näkyi.

Mie en käyny kaksosia odottaessa neuvolassa kun muutaman kerran koska kävin sitäkin useammin äitipolilla.

Nyt on jotenkin tuntuu iha uudelta ja oudolta raskaus kun kaksosetkin on jo 5 vuotta.

barbapörrö ja masukki 9+4

Vierailija
12/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei mulla on tänään synttärit ja sain kukat ja lahjat laulun kera sänkyyn aamulla. Kyllä meinasi tulla tippa silmään, oli se niin suloista :x

Barbapöppö - mulla on sama tilanne kuin sulla, että kaikki tuntuu niin uudelta ja oudolta, kun eka lapsi on jo 4 vuotias. Tosin täytyy sanoa, että tämä raskaus on ollut ihan erilainen kuin eka oli. Eikä kyse ole siitä, että aika kultaisi muistot, vaan nyt olen tajunnut, että ekassa raskaudessa en tiennyt mitään esim. koko raskauspahoinvoinnista. Saas nähdä mitä jatkossa tuleman pitää ?:|

Vierailija
13/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 11+2 tänään ja tuntuu että voisin vetää kaikkia vastaantulijoita turpaan. Hermot vaan kertakaikkiaan niin kireällä että oksat pois. Onneksi mies lähtee kohta töihin niin säästyy pahimmalta ripitykseltä :)

Olin neuvolassa ja alko ärsyttää se tätikin aika rankasti. Ultrassa oltiin tiistaina ja kaikki oli ihan ok, kohtuni on kuulema tosi takana ja aika ylhäällä, joten sydänääniä ei terkkari saanut kuulumaan tänään. Onneks on ollut se ultra niin ei tarvi huolestua... :)

Jospa lähtis ulkoilemaan, olen ollut kotona koko viikon vesirokkoisen pojan kanssa, joka on kyllä jo melkein terve.

Vierailija
14/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös lokamamma,laskettuaika 4.10 ja viikkoja tällä hetkellä 12+4

Eka ultra takana,samoin np-ultra+veriseula,jossa oli kaikki hyvin

Väsymys on tullu takaisin,välillä olin jo pirteempi,nyt taas uni maistus koko ajan...

:)

Vierailija
15/36 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti hehkuttamaan tänne ultrakuulumisia, kun tekisi mieli kaikille niitä kertoa. Tänään oli siis "np-ultra", ja vaikka en osallistunutkaan veriseulaan, niin kätilö kuitenkin mittasi niskaturvotuksen, toisin kun neuvolassa sanottiin. Kaikki oli niinkuin pitääkin ja viikot pysyi ennallaan. Olen niin helpottunut ja onnellinen, vaikka tietysti voi tapahtua vielä vaikka mitä, mutta pahimmasta riskiajasta ollaan päästy. Kerrottiin nyt lapsillekin, eipä tuo nuorempi kyllä vielä asiaa ymmärrä, mutta esikoinen on innoissaan.

Nyt lastenohjelmien ajaksi torkkumaan sohvalle painuu

onnellinen Hipsu 12+2 :)

Vierailija
16/36 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Barbapörrö, meillä esikoiselle ja kaksosille tulee ikäeroa reilut 2,5 vuotta. Sinulla on kyllä sitten ollut vilinää, jos esikoinen on ollut vasta vuoden ikäinen! :) Ja kun siihen kaksosvauvat päälle! Hienoa, että olet selvinnyt ja lapsia tulee vielä lisää! :)

Olen kokenut tämän raskauden aivan kuin ensimmäisen lapsen odotuksen, kun tämä on taasen uusi tilanne, odottaa kahta.

Minullakin on käynyt mielessä, että jos vielä raskaudun, niin jännittää sitten varmaan että olisko siellä yksi vai useampi tulossa!;) Mutta, ei mennä asioiden edelle. Odotellaan nyt näitä kaksosia, aivan ihanat fiilikset kyllä on, ja mukava käydä useasti ultrassa tarkistelemassa tilannetta.

Huomenna alkaa 14 viikko, aika mennyt vauhdilla. Toivotaan vaan,että vointi säilyy hyvänä ja töissä pystyisi käydä mahd pitkään. Lääkäri kyllä sanoi, että moni laitetaan kaksosraskaudessa jo raskauden puolen välin jälkeen lepäilemään,mutta osa taas pystyy olla sinne lähemmäs 30 viikkoa. Riippuu ihan tilanteesta, miten supistelee jne. Toki, jos lääkäri laittaa sairaslomalle, niin en vastaan hankaa, lasten (ja itseni) vointi etusijalle, ja työasiat on kakkossijalle totta kai!

Nyt täytyy jatkaa töitä.

Hyviä vointeja kaikille, itse odottelen väsymyksen helpottamista!

Vierailija
17/36 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tänään meillä oli sitten ensimmäinen ultra (rv 12+1), ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa! Äyriäinen teki kuperkeikkoja koko toimituksen ajan, mikä ei kuulemma ole kovin tavallista kun yleensä sikiöt aikansa heiluttuaan rauhoittuvat nukkumaan. Ei meidän otus :).

Niskaturvotus oli hyvä, ja vaikka veriseulan tuloksia ei vielä olla saatu, on silti iloinen ja toiveikas mieli! Lapsi on siis meille ensimmäinen, ja kyllä sitä herkistyi saadessaan nähdä ekan kerran oman masuasukkinsa..

Voinnista sen verran, että joinakin päivinä kuvotus jo näyttäisi hellittävän, mutta esim tänään on sitten sellaiset pahoinvoinnit lähes jatkuvalla syötöllä, että! Väsymyksen pahin kärki on ainakin toistaiseksi taittunut, ja nyt on taas energiaa puuhailla!

Vierailija
18/36 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on alkanut hiljalleen kasvaa, pari viikkoa on jo menty kokoa isommilla housuilla ja ensi kuussa on kyllä aika ostaa mammahousut.

Oletteko jo kertoneet sukulaisille ja ystäville ilouutisista? Me emme, mutta sunnuntaina ajattelimme lähteä vanhempieni luokse kertomaan..

Vierailija
19/36 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täälläkin ois yksi uusi lokamamma.La 24.10.Ja toinen lapsi.Vanhin täyttää marraskuussa jo 4 vuotta.Raskaus viikkoja jotain 9ja vähä yli.

Mullakin on ollut tässä raskaudessa enemmän pahoinvointia,ei kuisteskaan oksentelua,ainoastaan semmosta etovaa oloa..ja kauhee väsymys.. :|

Seuraava neuvola käynti ois 6.4 ja jospa sitten kuuluis sydän äänetkin :D ja niskaturvoke ultra ois 9.4.Että tämmöstä tänne.. :)

Riitta-80

Vierailija
20/36 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Olen maannut pari päivää sängyn pohjalla kun pahoinvointi on taas yllättänyt.

Eilen oksensin eteisen lattialle kun en ehtinyt vessaan. :(

Toivottavasti teillä muilla on parempi olla.

kirsikkanuttu ja 13+0