Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita Suomen historiasta kiinnostuneita?

Vierailija
24.03.2009 |

Etenkin Suomen sodta kiinnostavat, aikalaisten tavat ym. Nytkin kuuntelen työn lomassa Youtubesta jatkosodan aikana paljon esitettyjä lauluja :) Yleensä naiset eivät pahemmin ole aiheesta kiinnostuneita, vaan miesporukassa löytyy enemmän samoin ajattelevia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ei niinkään kiinnosta sotahistoria eikä valtiohistoria ylipäätään vaan arjen historia, mikrohistoria, siis se mitä yksittäiset tavalliset ihmiset kokivat ja miten toimivat.

Etenkin Suomen sodta kiinnostavat, aikalaisten tavat ym. Nytkin kuuntelen työn lomassa Youtubesta jatkosodan aikana paljon esitettyjä lauluja :) Yleensä naiset eivät pahemmin ole aiheesta kiinnostuneita, vaan miesporukassa löytyy enemmän samoin ajattelevia.

Vierailija
2/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulle taas tuo sotahistoria on se ykkösjuttu, vaikka historia nyt ylipäätään on äärettömän mielenkiintoista. Naiskavereille en viitsi asiasta eds puhua, ukit ja mummit ovat kuolleet, mutta hienoja tarinoita olen heidän nuoruudestaan kuullut. Olen myös käynyt naisten vapaaehtoiden varusmiespalveluksen, koska nuo asiat kiinnostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä historia naisia kiinnostaa. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kun olen tällaiseen käsitykseen törmännyt...

Vierailija
4/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotahistoriasta, enkä mäkään ole siitä hihkuvia naisia pahemmin tuntenut

Vierailija
5/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurihistoria, taidehistoria yms. hyvin paljon, samoin mikrohistoria.

Vierailija
6/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo sotahistoria on varmaan sellainen, joka kiinnostaa etupäässä miehiä.

Meilläkin on kotona sellainen "roolijako", että mies harrastaa poliittista historiaa, minä ennemmin perhehistoriaa, kulttuurihistoriaa...

Historianopiskelijoiden enemmistö on naisia,

joten kyllä historia naisia kiinnostaa. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kun olen tällaiseen käsitykseen törmännyt...

Vierailija
7/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi lähdin opiskelemaan sitä.

Vierailija
8/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli enemmistö miehiä.

t. hissanope

Vierailija
9/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

humanistiseksi aiheeksi. En mä huomannut suurta eroa edes opettajainkoulutuksen käyneiden suhteen. Itseänikin kiinnostaa enemmän sosiaalihistoria, yhteiskunnan kehitys kun sodan sinänsä. Mun päaine oli Suomen historia, luin kyllä yleistä historiaakin, sekä taidehistoriaa.