Onko muita perheitä kuin me, joissa syödään herkkuja joka päivä?
Eli meillä syö aikuiset ja lapset joka päivä 50-150 kcal edestä herkkuja. Esim. pikkupulla/ pari suklaakeksiä/ myslipatukka/ 2-3 suklaakonvehtia/ pala kääretottua/
Tuntuu että kaikki syö niin superterveellisesti ja herkkuja saa vain juhlapäivinä.
Kommentit (39)
en näe tarvetta jokapäiväiseen herkutteluun, en edes välitä makeasta. Lapsilla on karkkipäivä kerran viikossa, joskus niistä jää lauantaille osa.
Jotain pientä joka päivä. Yritetään kyllä liikkumisella myös kuluttaa herkut. Syöminen on ihanaa!
päiväkahvilla jätskiä/marjoja/hedelmää/keksiä/pullaa/piirakkaa tms. Ja en koe, että ois pahasta! Syödään muut ateriat terveellisesti :)
Tosin mulla se menee ahmimiseksi, kun en osaa lopettaa.
Mutta pikku herkulla ei lapsesta läskiä saa. Meidänkin pojalla pituus + -käyrillä ja paino - -käyrillä.
mä ainankin herkuttelen päivittäin. Join herkkua on pakko saada.
Usein syödään iltaisi jäätelöä tai karkkeja. Mutta mulla yksi karkkipussi riittää monta päivää, eli sitä kamalasti mätetä.
Lapsi ei herkuttele päivittäin, mutta usein syö jäätelöä.
Ei olla lihavia, jos joku sitä epäilee. Ihan normaalipainoisia kaikki
Meillä ei kyllä syödä herkkuja joka päivä. Karkkipäivä on kerran viikossa ja sillon syödään herkkuja. Meidä mielestä ei kyllä tosiaankaan tarvitse syödä herkkuja joka päivä. Eikä tarvitse lasten siihen oppia. Minulla oli lapsena itselläki kerran viikossa karkkipäivä ja se oli se päivä jolloin herkuteltiin ja mielestäni näin oli hyvä. Tämän takia haluan opettaa lapsilleni saman.
että treenaa salilla 4-5krt/vkossa ja tuntuisi hassulta treenin päälle vetää jotain konvehteja tai pullaa. Ei edes tee mieli, vaan haluaa kunnon ruokaa :)
Ennen olen kyllä syönyt herkkuja joka päivä, tuntui että päiväkahvin kanssa oli pakko saada jotain namia. Se näkyy, mulla on 20kg ylipainoa. Sitten päätin lopettaa päivittäisen herkuttelun ja syön niitä vain viikonloppuisin ja silloinkin kohtuudella. Ajattelen ihan vain omaa terveyttäni (paino on lähtenyt putoamaan) ja tietenkin myös lastani. Lapsi on vasta 1v, mutta en halua opettaa häntä mässäilemään epäterveellisiä herkkuja päivittäin, vaan ihan hyvä tapa on se että pullaa (tai jätskiä, keksiä, suklaata, karkkia, limsaa...) syödään vain erikoistilanteissa.
Viikolla herkutellaan hedelmillä ja pähkinöillä.
tuommoisissa ap:n kertomissa pikkumäärissä ei nyt mitään haittaa ole, paitsi ehkä se, että lapset oppii huonon tavan syödä joka pv makeaa. Ehkä se ei sitten tulevaisuudessa enää pysy siinä kahdess konvehtissa?
Ollaan hoikkia ja en näe mitään erityistä syytä miksi en söisi joka päivä jotakin hyvää. Ei se mitään lihota, kun ruokavalio on kohdallaan ja liikutaan muuten päivittäin. Ja kun ihmisiä noin ulkonäön perusteella katsoo niin lienee aika hurskastelua tuo että vain harvat söisivät joka päivä jotain makeeta. Tai tietty ehkeivät syö makeeta, mutta jotakin hirveetä rasvamättöä sitten. Eihän ne siitä terveellisestä ruoasta liho vaan ihan jostain muusta.
En ymmärrä edelleenkään tuota "karkkipäivä" -juttua. Eikö se ole ihan sama asia kun se määrä jaetaan joka päivälle, kuin että vetäistään lauantaina urakalla viikon kiintiöt täyteen?? Lienee haimalle paljon rankempi juttu kestää tuollainen kertarysäys sokeria kuin vähän joka päivä.
Se on ihan vanhemmista kiinni kuinka paljon sita karkkia karkkipäivänä mätetään! Meillä riittä 3v ja 5v tytöille näin pääsiäisen alla suklaamunat. Ostetaan ne yleensä jo alkuviikosta ja odottavat kaapissa lauantaihin. Ei lapset kinua aiemmin ja on sitten viikonlopun kohokohta kun saa syödä ne. Muutenkaan meillä ei koskaan syödä esim. pussillista karkkia kerralla. Lapset eivät osaa vaatia niin paljoa kun ei sitä ole heille koskaan tarjottu. Nuorenpi on muutenkin tosi huono syömään makeaa.
Meillä ei kuulu pullat tai keksit päivittäiseen ruokavalioon. Eikä karkki todellakaan. En vaan näe mitään syytä makean syöntiin. Joskus ostan jäätelöitä pakkaseen ja niitä sitten lapset saa halutessaan jälkiruuaksi. Mieskään ei ole makean perään. Niin ja itselläni ei ole ainoatakaan reikää hampaissa, eikä perheessämme ole paino-ongelmia.
Pullaa, piirakkaa, jätskiä, eilen pannaria, joskus ihan jopa suklaata :)
en näe siinä mitään pahaa. Ja karkkipäivä on sit vielä erikseen, sillon lapset saa 100 g irtokarkkeja per nenä (myös 2 v., HUI APUA!!)
syödään ihan normaalisti, hyvää herkullista ruokaa, mutta makeita kyllä aika vähän. Mies syö vähän makeita, minä en juurikaan. Lapsilla karkkipäivä. Jäkiruokaa on viikonloppuna, mutta ei silloinkaan molempina päivinä välttämättä.
Superterveellisenä en meidän ruokia pidä, mutta herkkusuita ollaan kyllä :)
lähinnä jotain karkkia tai sitten mehujäätä/muuta jäätelöä, mutta me aikuiset ei käytännössä koskaan. Ehkä pari kertaa vuodessa tulee ostettua jotain sipsejä, joita sitten dippailee samalla kun katsoo telkkaria. Mutta esim. jotain pullaa ei meillä syödä ikinä. Ei vaan tee mieli.
meillä oli mun lapsuudessakin jälkiruokaa eli jotain makeaa, jäätelöä, pullaa, piirakkaa ym.. joskus sain pienen suklaapatukan (pätkis ym) tai kaakaota ja keksejä.
Herkkusuu olen edelleen, mutta ei se ainakaan kiloissa näy, ihan normaalipainoinen olen.
vähintään perunalastuja vedetään päivittäin ja hoikkia ollaan koko perhe.
Karkkipäivä on perjantai niin lapsilla kun vanhemmillakin, vkloppuisin on jälkkäriä ruuanpäälle,joko jotain itse leivottua tai jätskiä. Lisäksi lapset saa ehkä yhtenä päivänä viikolla pari keksiä. Eli 3-4päivänä herkutellaan kuitenkin,ei olla pullukoita kun liikutaankin paljon. Musta varsinkaan perusjäde tai pulla/pannarityyppiset jutut nyt ei niin pahoja herkkuja ole etteikö vois syödä useamminkin,karkkia sit vähemmän.
Eihän ne siitä terveellisestä ruoasta liho vaan ihan jostain muusta.
Sehän on ihan selvä tosiasia, että määrä ratkaisee. Terveelliselläkin ruoalla lihoo, jos sitä syö liikaa = enemmän kuin kuluttaa. Ja toisaalta taas, pullaa, karkkia ja sipsejä syömällä voi laihtua jos saatu energiamäärä jää pienemmäksi kuin kulutettu. Lähinnä kurkkua voi vetää kilokaupalla ilman että lihoo, mutta ei kai kukaan voi väittää terveelliseksi ruoaksi pelkkää kurkkua?
Ja kyllä mulla ainakin ne päivittäiset pullat, piirakanpalat tai suklaapatukat lihotti. Tietysti, kun niistä tuli ihan ylimääräistä turhaa energiaa. Ja kyllähän tässä painoa pudottaessa on syömiset muutenkin vähentyneet, ei kunnolliseen laihtumiseen riitä pelkän pullan poisjättäminen.
Joka päivä sydään karkkia,jätskiä,lettuja kermalla ja hillolla,lullaa,keksiä tms.'
Ihan normaalipainoisia ollaan kaikki.
Kaupan keksejä annan harvemmin.