Miten kauas olet valmis lähtemään häihin?
Itselleni parisataa kilsaa olisi kyllä sellainen, että pitäisi keksiä joku tekosyy.
Kommentit (22)
Pari kilometriä on maksimi. Sen makaronilaatikon saa sitten jo kaupasta lähempääkin.
Mä oon ollut häissä Intiassa ja Italiassa asti
Riippuu hääparista, hääpäivästi ja sijainnista. Voisin ihan hyvin yhdistää pienen vkl loman siihen samaan syssyyn, ja näin olen tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Pari kilometriä on maksimi. Sen makaronilaatikon saa sitten jo kaupasta lähempääkin.
Tämä on hyvä peruste. Itselläni maksimimatka on täten 100 metriä.
Johonkin sukulaisen häihin voisin mennä velvollisuudentunnosta, jos ajoon menee maksimissaan reilu tunti. Muutoin saa jäädä väliin, oli matka mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten läheinen ihminen. Olen ollut häissä yli 2000 km päässä.
Tämä, mutta meidän piireissä on häitä niin harvoin, että kyllä minä mihin tahansa Pohjoismaiden alueella lähtisin, jos töiden puolesta aika antaisi periksi, eli ehtisi ajoissa, jos ei ole lomaa. Viimeksi olen ollut häissä 2015.
Riippuu kuinka läheinen henkilö kyseessä. Ihan vaan kaveri tai etäisempi serkku 100 km (pääsee yöksi kotiin). Parempi ystävä tai läheisempi sukulainen, niin mihin vain Suomessa. Jos paras ystävä, sisarus, se läheisin serkku voin lähteä vaikka ulkomaille.
Paras ystävän meni Espanjassa avioliitoon.Oli niin fiksu ei kutsunut häihin.Ei olisi ollut rahaa edes mennä.Yhteiselle ystävälle lähetti kutsun ja hän sanoi minulle: Hullu lähetä kutsun kun tietää olen työtön ja ei rahaa.
En jaksa googlata montako kilometriä on Tampereelta Canberran lähellä sijaitsevaan pikkukylään. Siellä olen ollut häissä. Asuin silloinkin Tampereella.
Riippuu kenen häät kyseessä. Jos on tosi läheinen ihminen niin jos vaan mahdollista menisin kyllä häihin vaikka olisivat kaukanakin. Hyvä ystävä meni Costa Ricassa naimisiin ja olisin kyllä mennyt häihin jos olisin sillä hetkellä mitenkään pystynyt. Serkku taas meni Jyväskylässä naimisiin eikä kiinnostanut lähteä niin kauaksi kun itse asuin Joensuussa.
Riippuu kenen häät. Iskän häissä kävin Tansaniassa, en nyt anna tarkempia koodeja. Läheisten ystävien tai serkkujen (mulla ei ole sisaruksia) häihin menen minne vaan, muut tapauskohtaisesti. Seuraavat on syksyllä 500 km päässä, mutta menee samalla anopin luona vierailuna.
Kävelymatkan päässä oleviin häihin voisin mennä. Ei ole autoa eikä täältä korvesta bussit kulje.
Riippuu onko omat vai jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä peruste. Itselläni maksimimatka on täten 100 metriä.
Mä en mene häihin. Häiden pitää tulla mun luo.
Rakkaiden ihmisten häihin pitemmällekin, keski-Euroopassa ja etelä-Amerikassa olen käynyt niin että olen lomamatkan ajoittanut häiden mukaan.
Meillä on siellä perhettä ja opiskelinkin siellä aikanaan, eli en vain häihin mennyt vaan muitakin kaverita tapaamaan ja matkailemaan vähän uusissakin paikoissa
Suomessa käytiin kerran Helsingistä Lapissa häissä, otettiin siihenkin vapaita ja käytiin häiden jälkeen patikoimassa.
Eli aika pitkälle oon valmis lähtemään mutten ihan vaan niiden yksien juhlien vuoksi
Maapallon toiselle puolelle, kun hääpari on tarpeeksi rakas.
200 km, jotta pääsee yöksi kotiin.
Olen tullut kyyniseksi, mutta jotenkin tuntuu nykyään ihan älyttömältä edes kutsua kerään vieraita häihin, etenkään yhtään etäisempiä. Miksi ketään kiinnostaisi? Sehän on kahdenkeskinen sopimus, jos suurella todennäköisyydellä tulee päättymään eroon. Eri asia on synttärit, rippijuhlat ja valmistujaiset, joissa juhlan aihe on ja pysyy.
Riippuu siitä miten läheinen ihminen. Olen ollut häissä yli 2000 km päässä.